handdator

Visa fullständig version : Castro blottar deff


Castro
2004-06-12, 13:46
Nu i dessa sommartider verkar det vara många som kommer på att det finns en del onödiga kilon kvar att kasta av innan man sliter på sig badkläderna. Jag har fått VÄLDIGT många pm´s av folk som vill höra om hur jag bar mig åt för att gå från svullen till tajt. Jag vet inte riktigt varför då det finns så många här på forumet som både kan detta bättre än mig och har genomgått mycket starkare dieter, men jag antar att folk kan känna igen sig rätt bra i mig. Jag är väl rätt vanlig antar jag. Därför tänkte jag att jag kunde skapa en tråd här istället bland annat för att bespara tid, men även för att låta folk som aldrig genomgått en deff läsa om hur det kan gå till. Detta var alltså min andra diet och sammanlagt har jag väl dietat bort cirka 35 kg i mitt liv. Jag har inte direkt mest kunskap, men visst känner man väl att man börjar känna sin kropp i deffstadiet rätt bra nu. Följ inte i mina spår utan staka ut dina egna. Läs på själv, bland annat här på forumet, men med denna text i huvudet lär du iaf få ett humm om hur en fettminsknings-diet kan se ut.

Såhär såg det ut:

Deffen
Själv inledde jag en diet på 2300 kcal den 25 december 2003 med en vikt på 90,6 kg. Exakt på dagen 4 månader senare var jag klar. Jag hade då nått en vikt på 75,4 kg och var väldigt nöjd. Dieten var simpel och krävde inte mycket av mig (fast det kan bero på mina referesramar, vad vet jag?). Men de första 2 månaderna körde jag ingen kardiovaskulär träning överhuvudtaget och lät kalorinivån hållas jämn på 2300 kcal med energifördelningen 40/40/20 (P/K/F). Efter detta hade jag gått ned cirka 9 kg och förlorat väldigt många centimetrar runt midjan samtidigt som musklerna och styrkan fortfarande satt på plats.
Jag fortsatte nån vecka till, men inte mycket hände så jag började med mer kardio och höll fortfarande energinivån på 2300 kcal. Då började förbränningen att kicka igen. Men efter ett tag blev jag tvungen att sänka energinivån för att fortsätta gå ned i vikt och då sänkte jag till 2000 kcal och då i form av mindre kolhydrater och aningen mindre fett. Här kickade förbränningen igen, men avtog efter ett tag och då lade jag in nästa växel; ätardagen. Det var nu cirka 3 veckor kvar av dieten och jag hade fortfarande inte haft någon ätardag. Vad väldigt tom i kroppen och styrkan hade blivit sämre även om jag tror att musklerna fortfarande satt kvar. Efter första ätardagen gick jag upp 1,2 kg till dagen efter, men gick sedan ned 2 kg under samma vecka och resultaten syntes tydligt! Samma sak var det till nästa vecka och samma sak gällde då. VIPS VAR JAG KLAR OCH HÅRD, DET BLEV JAG!

Efter deffen
Nu har det gått 45 dagar efter deffens avslut. Jag kör inte någon kardio förutom lite sporadiska intervallpass i backar, har höjt kcalorinivån till cirka 2600 kcal och då mest i form utav kolhydrater. Håller strikt diet även nu, men det känns som en del av vardagen. Det är verkligen inget jobb att lägga upp kycklingfiléerna på matvågen och använda ögonmåttet till riset eller pastan. Allt blir bara lättare och lättare. Det går som på räls. Och att inte äta godsaker är inget jag saknar. Under denna tid har jag gått upp cirka 1 kg, utan att öka midjemåttet, men armmåttet har gått up cirka en centimeter. Jag har mycket bättre tryck i kroppen, är hårdare, mer vaskulär och mycket piggare. Dessutom har styrkan ökat väldigt mycket under denna tid. Nu är jag alldeles strax uppe på de vikter jag låg på innan jag inledde dieten.

Nu fungerar alla olika, men summan av detta (om nu jag får ge råd) är att "STICK TO THE BASICS!". Håll dig till det beprövade, det som fungerar. Gå inte ut för hårt utan accelerera när det behövs och kom ihåg:

Kycklingfiléer kan tillagas på många olika sätt! :D

Matschemat jag gjorde upp innan dietens början:

2300 kalorier blir ingångsvärdet. Sedan lär jag väl kanske få justera det lite med tiden, men det blir nog en bra start.
Energin skall fördelas enligt följande:
Protein 40%
Kolhydrater 40-45%
Fett 15-20%

Kommer att börja göra storkok och frysa in en massa matlador med olika slags rätter, nogrannt uträknade med samma energivärde och energifördelning. Kommer att bli 6 mål på de dagar jag inte styrketränar och 7 mål de dagar jag tränar.

1. Frukost:
alltid 150 g gröt med loppfrön, 1 dl mjölk och funlight till det och 35 g vassle med 3 dl lättmjölk)
2. Mellanmål:
alltid en frukt
3. Lunch:
Lite olika. Kommer inte att äta skolmaten utan ta med mig matlådor ed 25% av dagens hela energiintag. Oftast lär det bli 200 g kycklingfile, 150 g kokt ris och 4 dl mellanmjölk.
4. Mellanmål:
Kan varieras, men alltid samma energi. Oftast 150 g havregrynsgröt med funlight och 300 g lättmjölk
(5.)Efter träning:
35 g vassle, 50 g maltodextrin som blandas i vatten
6. Middag:
Intas 30 min efter, efterträningsmålet. Kommer inte alltid äta samma sak som resten av familjen, men det är bara att säga åt mamma att göra den mat jag vill ha (behöver) och sedan ta så mycket som det behövs. 20 % av dagens energi. Ungefär samma som lunchen fast mindre kolhydrater. Exempelvis 200 g fläskfile med 200 g fullkornsspagetti och vatten
7. Kvällsmål:
Kaseindrink (protec) med vatten.

Det där landar på 2340 kcal med 244 g protein (42 %E), 253 g kolhydrater (43 %E) och 40 g fett (15 %E) .

På träningsfria dagar blir det 2000 kcal med 216 g protein (43 %E), 200 g kolhydrater (40 % E) och 37 g fett (17 %E).

Det här matschemat följde jag väl inte riktigt utan modifierade en del efter behov, men såhär såg det iaf ut till en början.

Före-bild:

http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/knubbis.jpg

Efterbild:

http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/mage.jpg

Efterbild 2:

http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/chest.jpg

16 Juli:

http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/3maggan.jpg

swiftin
2004-06-12, 14:04
Du säger att du inte körde någon som helst kardiovaskulär träning de första två månaderna. Satt du alltså framför datorn denna tid eller promenerade du extra mycket, kanske sprang ibland, spelade fotboll nån gång, eller var det som du sa - Ingen konditionsträning?

Castro
2004-06-12, 14:12
Originally posted by swiftin
Du säger att du inte körde någon som helst kardiovaskulär träning de första två månaderna. Satt du alltså framför datorn denna tid eller promenerade du extra mycket, kanske sprang ibland, spelade fotboll nån gång, eller var det som du sa - Ingen konditionsträning?

Det var pekfingers-kardio vid datorn :D

ivandrago
2004-06-12, 14:33
Har också fått ett par PM så jag kan lägga till mina erfarenheter:

Hade faktiskt castros diet som utgångspunkt eftersom hans mat bestod av exakt samma saker jag brukar käka, men jag vet att jag reagerar bra på cardio, så jag slängde på mer kolhydrater.

Jag körde runt 2500kcal, 35% protein, 50% kolhydrater, 15% fett. Körde morgonpromenad en timme 4-5ggr i veckan, 15-20min hiit eller annan intensiv cardio efter varje styrkepass (4 pass i veckan). I min signatur syns resultaten. Gick ner runt 9kg och 12cm i midjemått på två månader. Senaste två veckorna har det blivit mycket slarv med kost och cardio, men jag har behållit samma midjemått. Jag hade ätardag varannan lördag och slarvade lite allmänt på helgerna.

För mig minskade styrkan drastiskt i början av deffen, men efter det har den legat stilla. Vikterna känns lika lätta som före deffen, men musklerna har inte energi att klämma ut lika många reps.

Det enda kosttillskott jag använt är exell vassle. Är ett godismonster, så jag har missbrukat läkerol och fun-light ganska friskt under deffen. Utan dem hade det blivit svårt :D

Dymion
2004-06-12, 14:41
När du skriver 150g gröt menar du 150g havregryn eller färdig gröt? Och vad motsvarar isf 150g i havregrynsmängd?

Callister
2004-06-12, 14:54
Originally posted by Dymion
När du skriver 150g gröt menar du 150g havregryn eller färdig gröt? Och vad motsvarar isf 150g i havregrynsmängd?
Om det är havregryn så är 150 gram 4.3 dl, cirka 550 kcal.
Jag skulle nog tro att han menar havregrynsgröt.
150 gram färdig gröt är ungefär 1dl havregryn, 35 gram.

Castro
2004-06-12, 16:22
Originally posted by Callister

Om det är havregryn så är 150 gram 4.3 dl, cirka 550 kcal.
Jag skulle nog tro att han menar havregrynsgröt.
150 gram färdig gröt är ungefär 1dl havregryn, 35 gram.

Precis.

Castro
2004-06-12, 16:23
Ivandrago: Härligt att du också fyller på med lite deff-erfarenheter! :thumbup:

alyosha
2004-06-12, 16:29
Castro, kan du inte lägga upp nån bild på dig när du står helt normalt och inte spänner dig? Skulle gärna vilja se hur du ser ut då! :_)

-=(WatchTower)=-
2004-06-12, 17:00
Är djupt imponerad att du orkar räkna kalorier, energiprocent, väga maten, ha med dig egen mat till skolan, inte alltid äta samma mat som familjen etc och dessutom äta 7mål på en träningsdag och fortsätter ha en "strikt kosthållning" efter 4månaders "plågeri" och "svält"!

Mitt tips för den som vill komma i form UTAN att behöva greja något med maten är följande: Lägg in någon extra aktivitet som du tycker om ex: tennis,löpträning,basket etc. utöver dina styrketräningspass ett par ggr/vecka och du kommer automatiskt bli hård. Svårare än så är det inte. (Har iof ingen erfarenhet av deff)

Prankie
2004-06-12, 17:12
Wow, djup imponerad att du orka hålla på så länge. Jag får nog planera mina bettnes dagar när du inte är där. :D

Frantic
2004-06-12, 17:19
Castro: Vad körde du för cardio?

Diana
2004-06-12, 18:59
nästan så de e sticky-status på denna!för de lär ju, som alla andra vårar/sommrar, komma en mängd frågor om deffande ochdietande framöver!

ja kommer ihåg hur "extremt" man tyckte de va i början att tex ta me sej matlådor till skumma ställen osv:D men de lixom bara växer in i vardagen och efter ett tag när man nått sina mål mår man ju så bra att man fortsätter käka nyttig(oftast iaf:D )

bubbleman
2004-06-12, 19:16
Mitt tips för den som vill komma i form UTAN att behöva greja något med maten är följande: Lägg in någon extra aktivitet som du tycker om ex: tennis,löpträning,basket etc. utöver dina styrketräningspass ett par ggr/vecka och du kommer automatiskt bli hård. Svårare än så är det inte. (Har iof ingen erfarenhet av deff)

Du har altså inte testat? Det kan jag förstå för så enkelt är det inte skall jag säga och det kan jag slå vad om att alla som deffat/deffar kan hålla med om!

Hade Castro följt ditt tips så tror jag personligen inte han kommit ned speciellt mycket i vikt och BF. Han har kämpat sig ned i vikt för det är inte enkelt att deffa, testa själv så får du nog se hur krävande det är.

Det låter bra i teorin, men det funkar helt enkelt inte så. Precis som kommunismen;)

Kero
2004-06-12, 19:25
Måste instämma att ätardagar är kung! Jag trodde aldrig att jag skulle förlora vikt så fort som jag har gjort med en ätardag varje vecka.

Själv låg jag också på ett cal-intag av 2300kcal

Vir
2004-06-12, 19:48
Kul att se. Likar min deff väldigt mycket. Ingen cardio :D

Jag har deffat i 2 månader, gått ner 5kg och ÖKAT i styrka. Så jag är väl nöjd. Ska fortsätta ett par månader till och när jag har deffat klart ska jag inte bulka allt för länge, känns bättre om jag bulkar i 2-3 månader och deffar 1-1½ istället för att köra en 8 månaders bulk och sen 4 månaders deff.

-=(WatchTower)=-
2004-06-12, 19:52
Originally posted by bubbleman


Du har altså inte testat? Det kan jag förstå för så enkelt är det inte skall jag säga och det kan jag slå vad om att alla som deffat/deffar kan hålla med om!

Hade Castro följt ditt tips så tror jag personligen inte han kommit ned speciellt mycket i vikt och BF. Han har kämpat sig ned i vikt för det är inte enkelt att deffa, testa själv så får du nog se hur krävande det är.

Det låter bra i teorin, men det funkar helt enkelt inte så. Precis som kommunismen;)

Det jag har testat eller rättare sagt gör regelbundet är aktiviteter utöver styrketräning, eftersom jag har rätt mycket energi och tycker om att röra på mig. Det jag har märkt är att ju oftare jag utför aktiviteter "utanför gymet" desto hårdare blir jag från min ursprungliga bf%.

Jag skulle ALDRIG testa att köra Castros variant på deff eftersom jag anser att maten är "helig" och det är för mig absolut förbjudet att mixtra med den!

Mat är gott och jag älskar att äta goda middagar och blir jag sugen på pizza,kebab eller hamburgare, pannkakor med sylt och grädde då äter jag det! Det skulle aldrig fungera att köra enligt Castros schema, jag skulle inte klara av att hålla det 1dag.

Istället tror jag mer på att träna sig i form. Om jag följde Castros schema hade jag nog blivit "fången i min egna borg" och garanterat fått sämre resultat än med mina metoder.

Wilson
2004-06-12, 21:43
watchtower: men då rör du dig en hel del va? alla vill/har inte tid att motionera så pass mycket att dem kan äta vad dem vill...då måste man nästan ha ett jobb där man är väldigt fysiskt aktiv.

Grahn
2004-06-12, 21:45
Watchtower du har aldrig funderat på att du kanske har rätt lätt för att bli av med överflödigt fett? ;)

Det du säger låter väl sunt, tyvär kanske det inte funkar för alla dock.

Wilson
2004-06-12, 22:05
Jag har smådeffat i 2 veckor nu. Märker defintivt att jag fått bort fett kring magen och mina rutor syns bättre, dock vet jag inte ifall vikten har ändrats så mycket. Jag håller nästan lika mycket kolhydrater i kosten, så tror inte det är så mycket vatten.

Kan även va så att jag inte minns min vikt riktigt innan deffen och på så sätt har jag trots allt minskat i vikt.

Det tradiga är när man inte hinner/missar träning under sin deff. Som i dag när jag skulle köra triceps/axlar och larmet på gymmet går tidigt. Då känns det som att triceps/axlar kommer minska iom att man deffar... det är ju inget man vill.

Jag tycker man ska pröva deffa, ifall man känner att man vill. Man lär känna kropp. Tycker det är löjligt med folk som är rädda för att förlora muskler. Sköter man allt bra så förlorar man knappt något synbart.

-=(WatchTower)=-
2004-06-12, 22:12
Originally posted by Wilson
watchtower: men då rör du dig en hel del va? alla vill/har inte tid att motionera så pass mycket att dem kan äta vad dem vill...då måste man nästan ha ett jobb där man är väldigt fysiskt aktiv.

Det blir att jag rör mig en del, har precis kommit in efter ett att ha sprungit. Det brukar bli strax under 20minuter men då är tempot "spring för livet" och jag klockar tiden och har en tid som jag hela tiden försöker förbättra. När jag kör sprintintervaller tar det lite längre tid, ca 30minuter eftersom jag värmer upp mer innan jag börjar köra. Tycker även om att springa på kvällen då somnar jag lättare:sleep: Det här kör jag ungefär 3ggr i veckan och om vädret är fint blir det fler gånger.

Sen tar visserligen duschen och stretchingen lite tid men själva träningen är inte så jättelång.

lauria
2004-06-12, 23:11
hur lyckas du få sån smal och bra midja?



Och just de: LYCKAD DEFF!!!

B-jay
2004-06-12, 23:41
Jag är fortfarande mäkta imponerad över din deff castro.
Du är en skön kille.
Den diciplin du har skulle jag villja ha!
har svårt att hålla mig ifrån maten efter avslutad deff tyvärr.

funderar på att testa ABCDE-diet ;)

Wilson
2004-06-13, 05:56
måste även säga att det är trevligt med såna här inlägg! bra jobbat castro :thumbup:

Vad kan du ha för BF på dina deff-bilder? 6-7%? jag har inte så bra koll på sånt...

-=(WatchTower)=-
2004-06-13, 07:03
Originally posted by Grahn
Watchtower du har aldrig funderat på att du kanske har rätt lätt för att bli av med överflödigt fett? ;)

Det du säger låter väl sunt, tyvär kanske det inte funkar för alla dock.

Jag har ingen aning om det är så? Jag skulle ändå föreslå att man testar att köra sprint/löpträning i 1 veckas tid. Skulle man inte få några resultat, då är det ju bara att kasta in handuken och sälja själen till "matdjävulen"!!

Grahn
2004-06-13, 09:41
Originally posted by -=(WatchTower)=-

Jag har ingen aning om det är så? Jag skulle ändå föreslå att man testar att köra sprint/löpträning i 1 veckas tid. Skulle man inte få några resultat, då är det ju bara att kasta in handuken och sälja själen till "matdjävulen"!!

Säger inte emot, men vissa är bra på att springa och tycker det är roligt, andra inte. :)

Castro
2004-06-13, 15:51
Något jag glömde skriva var att jag i min nojja skippade efterträningskollissarna. Detta var bara till det negativa kan jag säga såhär i efterhand, men lyckades gjorde jag ändå.

Castro
2004-06-13, 15:53
Originally posted by Wilson
måste även säga att det är trevligt med såna här inlägg! bra jobbat castro :thumbup:

Vad kan du ha för BF på dina deff-bilder? 6-7%? jag har inte så bra koll på sånt...

Jag vet själv hur det känns när man aldrig dietat förut. Man har tusentals frågor i huvudet och desto fler svar man får, desto fler frågor kommer. Det är så himla lätt att man faller ut i periferin och då tänkte jag att det skulle vara bra att skriva ner hur en deff kan se ut i sin helhet.

BF% har jag ingen aning om faktiskt och bryr mig inte heller så mycket i, men visst hade det varit kul att få svar på ändå.

Wilson
2004-06-13, 16:15
Originally posted by Castro
Något jag glömde skriva var att jag i min nojja skippade efterträningskollissarna. Detta var bara till det negativa kan jag säga såhär i efterhand, men lyckades gjorde jag ändå.

:nono:


Om du inte har kaliper: http://www.he.net/~zone/prothd2.html
om det stämmer vetefan=) men kan va skoj å se på ett ungefär.

Slartibartfast
2004-06-14, 10:04
Originally posted by Castro

(5.)Efter träning:
35 g vassle, 50 g maltodextrin som blandas i vatten


35 g!? Är inte det väldigt lite? knappt 30 g protte, typ?

Castro
2004-06-14, 11:16
Originally posted by Slartibartfast


35 g!? Är inte det väldigt lite? knappt 30 g protte, typ?

Joo jag märkte det snabbt och körde 45 g istället.

Slartibartfast
2004-06-14, 11:28
Originally posted by Castro


Joo jag märkte det snabbt och körde 45 g istället.

45 g pulver eller 45 g protein (alltså ca 55 g pulver)?

Castro
2004-06-14, 12:50
Originally posted by Slartibartfast


45 g pulver eller 45 g protein (alltså ca 55 g pulver)?

45 g pulver.

Billy
2004-06-14, 13:17
Mycket intressant läsning! Så intressant att jag själv kommer använda detta som grund, med modifieringar allt eftersom. Tack!

Jonesss
2004-06-14, 13:20
Castro måste verkligen gratta dig till en mycket lyckad deff
fan man önskar att man kunde klara av det som du har presterat och man kanske måste testa det någon gång i januari
Jag försöker bulka upp mig just nu så blir väll ca 6månaders bulk sedan 3-4månaders deff se om jag klarar det...
när man glo på dig Castro så vill man verkligen klara av det
tack så mycket för insperation :love:

Castro
2004-06-14, 16:15
Vad kul! Kör hårt allesamman! :bpump: :thumbup:

stybb
2004-06-14, 16:48
castro..vet att du inte tog mått efter deffen.. men vad tror du att du hade ?..

I know u where there with the måttband.. :D

Slartibartfast
2004-06-15, 06:58
Originally posted by stybb
castro..vet att du inte tog mått efter deffen.. men vad tror du att du hade ?..

I know u where there with the måttband.. :D

Yeah, you know it! Han kunde gott slänga upp lite stäts ;)

Castro, det slår mig varje gång hur jävla grym du ser ut på avataren! Inspirerande är en underdrift. :thumbup:

Castro
2004-06-15, 11:13
Vi får se när det kommen, men bulkstats är ju så mycket roligare! :D

Är väldigt förkyld och har lite feber nu så jag har inte kunnat träna på 3 dagar och dessutom skall jag till Portugal och fotbolls-EM nu i en vecka så det blir väl inte bäst för träningen, men jag har bestämt mig för att inte supa och sen har jag med mig kilovis med tonfisk :eating:

Får se om man frisknar till och hittar sig ett gym där borta, men fotbollen och strandraggandet är prio #1! :mallan: :D

Formen är iaf bättre än aldrig förr med ådror bland annat över ryggen och latsen. Sen har skinnet på magen dragit ihop sig bättre nu också.

swiftin
2004-06-15, 17:02
Ófaen! Grymt med ådror på ryggen!

Ska du se finalen?

Btw, hur äter du din tonfisk? Rent ur burken eller med något speciellt till?

raZmus
2004-06-16, 18:11
:thumbup: Castro!

Skoj att så många diskuterar här också! Nu måste jag bara läsa tråden också, hehe.

Fotboll och defftråd, life is beautiful!

Danne
2004-06-16, 21:35
Originally posted by Castro

Formen är iaf bättre än aldrig förr med ådror bland annat över ryggen och latsen. Sen har skinnet på magen dragit ihop sig bättre nu också.

Upp med nya pics mannen !

fieldmouse
2004-06-19, 18:16
Har några frågor, vad säger polarna i skolan när du har med dig egen mat? (Ni kanske har så man får betala för maten, då är det lite skillnad).
Mina polare brukar muttra "tönt" eller liknande när man drar upp proteindrinken eller när man inte vill köra bröst på rygg-dagen.

Och blir det inte väldigt dyrt med all kycklingfilé?

Norbius
2004-06-19, 21:25
Måste säga att det var ett häpnadsväckande resultat :hbang:
Har kört en deff nyligen, men den blev ju mindre seriös kan jag säga. :whipped: Ditt schema tror jag att jag ska testa i ett par månader, ska ge det ett rejält försök så att man förhoppningsvis blir av med lite fett, man ser ju lite sådär ut nu :(
Har tränat seriöst i 2,5 år och har fått en bra grund, men det gömmer sig under en hel del fett :(

Wilson
2004-06-19, 21:58
Originally posted by fieldmouse
Har några frågor, vad säger polarna i skolan när du har med dig egen mat? (Ni kanske har så man får betala för maten, då är det lite skillnad).
Mina polare brukar muttra "tönt" eller liknande när man drar upp proteindrinken eller när man inte vill köra bröst på rygg-dagen.

Och blir det inte väldigt dyrt med all kycklingfilé?

Who cares?:) jag tyckte först också att det kändes lite "löjligt" att ta fram proteindrinken bland folk när man var ute och så, men va fan... jag bryr mig verkligen inte längre. Man gör sin rgej och sen får folk tycka och tänka vad dem vill;)

fieldmouse
2004-06-20, 11:01
Näe, egentligen inte. Även om jag inte skulle sträcka mig så långt som att ta med mig matlådor. Men jag har inte samma mål med träningen som Castro antar jag.

Vet inte hur många gånger man fått förklara för polarna att det inte är något konstigt med proteinpulver..

Visst, jag förstår att det ser konstigt ut när jag drar fram en burk med vitt pulver och en gammal kaffeburk och börjar fixa och dona :)

Jag ska nog försöka mig på en deff till nästa år, inte för att jag egentligen kommer behöva det men det skulle vara kul att lära känna kroppen lite bättre. Då ska jag rota fram den här tråden.

Synd att mitt gym har stängt under helgerna.. riktigt jobbigt.

Dymion
2004-06-21, 05:26
fieldmouse: Aldrig funderat på att byta gym? :booty:

Johan
2004-06-21, 11:17
Mitt gym har också börjat med sommartider, därför har dom stängt på fredag, lördag och söndag, dessutom stänger dom kl. 21.00 istället för 22.00.
Annars gillade jag att träna ganska sent för då var det lite med folk och man slapp stressa iväg efter middagen.
Tyvärr har vi bara ett gym här där jag bor, så man har inte så mycket till val.

raZmus
2004-06-21, 16:55
Originally posted by fieldmouse
Har några frågor, vad säger polarna i skolan när du har med dig egen mat? (Ni kanske har så man får betala för maten, då är det lite skillnad).
Mina polare brukar muttra "tönt" eller liknande när man drar upp proteindrinken eller när man inte vill köra bröst på rygg-dagen.

Och blir det inte väldigt dyrt med all kycklingfilé?

Då får du tänka på för VEM det är du har med dig proteindrinken. Den är ju till för dig, för din resultat och din träning, din vision. Du tränar inte för någon annan utan för dig själv och ditt eget bästa. Så brukar jag tänka, sen vad andra tycker spelar egentligen ingen roll alls!

Men om det nu är olidigt jobbigt: Gå in, blanda och svep den på toaletten. Där har du ju allt du behöver, vatten! :D

fieldmouse
2004-06-21, 19:16
Originally posted by Dymion
fieldmouse: Aldrig funderat på att byta gym? :booty:

Jo.. nackdelen är att det är det enda gymmet i min stad ;)
Önskar att jag bott kvar i stockholm. Men men.. föräldrarna ville annat.

Wilson
2004-06-22, 01:01
Originally posted by raZmus


Men om det nu är olidigt jobbigt: Gå in, blanda och svep den på toaletten. Där har du ju allt du behöver, vatten! :D

hehe.. jag hade med mig proteindrinkar i termos i skolan=) sen gick jag och drack dem på toaletten för att slippa frågor och sånt från andra.

Ett tag hade jag äckliga blandningar av kesella, vatten, havregryn och sylt:D haha det var ingen hit... brukade dricka dem mellan lunch och middag. En gång gick behållaren sönder och det hade runnit ut en massa kesella i väskan..... inte trevligt alls.....

fan men då var man för extrem, men antar att det är så man blir i början av sin träningskarriär. Nu på senare tid har jag löst såna saker på bättre sätt.

;)

Supercharger
2004-06-24, 11:06
Imponerande resultat Castro!:thumbup:

När man ser dina bilder så kan man inte annat än att bli inspirerad, imponerad och motiverad. Önskar att man själv hade disciplinen som krävs för att gå på en sån strikt diet. Men en tanke som slog mig var att det verkade mycket enklare än vad man trodde när man väl fick se ett deffschema på papper. När man väl har börjat att måtta upp maten ett par gånger så går det mycket lättare dem andra gångerna. Kommer nog försöka mig på en deff senare i livet.

Assazel
2004-06-27, 12:19
Ungefär hur såg din träning ut under dessa fyra månader?

Rockhard
2004-06-29, 18:56
Ska snart inleda en deff för första gången. Om jag lyckas hälften så bra som du får jag vara supernöjd :bow: . Vad innehåll matlådorna som du frös in? Skulle behöva lite tips :D

ruffie
2004-07-05, 11:50
Castro du sulle inte kunna lägga ut dina mått.. annars så var tråden skitbra!:kickass:

Ready-to-takeoff
2004-07-05, 12:06
såna som castro finns bara på internet :booty:
grymt imponerad och det under 4 månader :thumbup:
du använder väl inte nån form av preparat? bara undrar om nej :cheers:

Ready-to-takeoff
2004-07-07, 12:48
castro jag kan inte sluta tänka på ditt imponerande resultat!!

jag tror du fuska eller nåt , man kan inte uppnår det resultatet under nån månads träning minst 1-2 år enligt mig.

du var rätt så fett på förebilden och efterbilderna var inte äns lik dig. som att du har genomgått nåt förvandling eller nåt

typ från tjock till vältränad under 4 månaders tid det kan inte vara möjligt för då hade inte överviktsproblem funnits.

någon som håller med? :insane:

Slartibartfast
2004-07-07, 12:54
Originally posted by Ready-to-takeoff
någon som håller med? :insane:

Nej, för fan! Skärp dig. Sköter man allt perfekt som Castro uppnebarligen gjort så är det fullt genomförbart.

Åt helvete bra resultat har han fått i alla fall. En bra förebild för barnen.

alyosha
2004-07-07, 12:54
Han har väl tränat i 1½-2 år, och sedan deffat? Så har jag uppfattat det iaf..

Slartibartfast
2004-07-07, 13:01
Han hade ju självklart styrketränat innan deffen :smash:

Mindek
2004-07-07, 13:01
Originally posted by Ready-to-takeoff

typ från tjock till vältränad under 4 månaders tid det kan inte vara möjligt för då hade inte överviktsproblem funnits.

någon som håller med? :insane:


Jo, de finns för att folk har ingen karaktär eller disciplin på sin träning.

Jag tror att få som "följt" Castro här på kollo håller med dig, och med tanke på hur hårt han kört så tycker jag inte resultatet är såååå anmärkningsvärt. Att han orkar hålla på däremot... :bow:

PS: Har du sett Castros riktiga före/efter-bilder? De innan han började träna och var en knubbsäl :D

Castro
2004-07-07, 15:52
Heheh, lever denna tråd än? Jag kan säga att allt går om man bara ger sig fan på det och självklart hade jag tränat innan denna deff. Till de som tvivlar kan jag bara säga, följ mig i vardagen...Det handlar inte bara om att gå till gymmet, dricka sin proteindrink, duscha och sedan tro att man skall bli något monster. Lita på er själva och våga ge allt så länge ni tycker att det känns rätt så kommer ni förundras över vilka resultat man kan få!

7 kg muskler på ett år är ingen omöjlighet även utan läkemedel...

http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/s6%20500.jpg

http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/triceps.jpg

hultman
2004-07-07, 17:41
ooh herregud....

raZmus
2004-07-08, 04:52
Originally posted by Castro
Heheh, lever denna tråd än? Jag kan säga att allt går om man bara ger sig fan på det och självklart hade jag tränat innan denna deff. Till de som tvivlar kan jag bara säga, följ mig i vardagen...Det handlar inte bara om att gå till gymmet, dricka sin proteindrink, duscha och sedan tro att man skall bli något monster. Lita på er själva och våga ge allt så länge ni tycker att det känns rätt så kommer ni förundras över vilka resultat man kan få!

7 kg muskler på ett år är ingen omöjlighet även utan läkemedel...

http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/s6%20500.jpg

http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/triceps.jpg

:thumbup:

Ready-to-takeoff
2004-07-08, 05:45
Originally posted by Mindek



Jo, de finns för att folk har ingen karaktär eller disciplin på sin träning.

Jag tror att få som "följt" Castro här på kollo håller med dig, och med tanke på hur hårt han kört så tycker jag inte resultatet är såååå anmärkningsvärt. Att han orkar hålla på däremot... :bow:

PS: Har du sett Castros riktiga före/efter-bilder? De innan han började träna och var en knubbsäl :D

nice bilder castro :thumbup:

jo om man träna länge så klart man kan blir så vältränad, men castro sa att han deffade på bara 4 månader och titta man på förebilden så var han fett , efterbilden var han vältränad.

det är som att man mucka med en fettis sen helt plötsligt efter 4 månader så var det en vältränad kille istället. har överseende jag är lite trött så hoppas nån förståd vad jag menade iaf.

EDIT : har inte sett hans Riktiga bilder lägg upp dom tack

ivandrago
2004-07-08, 12:22
Originally posted by Ready-to-takeoff


nice bilder castro :thumbup:

jo om man träna länge så klart man kan blir så vältränad, men castro sa att han deffade på bara 4 månader och titta man på förebilden så var han fett , efterbilden var han vältränad.

det är som att man mucka med en fettis sen helt plötsligt efter 4 månader så var det en vältränad kille istället. har överseende jag är lite trött så hoppas nån förståd vad jag menade iaf.

EDIT : har inte sett hans Riktiga bilder lägg upp dom tack

Ja då har du tagit första steget in i styrketräningsvärlden och lärt dig att fett täcker muskler. En som styrketränat ett tag hade sett på castros bilder att han var vältränad även före han började deffa. 10-15kg späck gör en del för att dölja musklerna.

Castro
2004-07-08, 12:49
Originally posted by Ready-to-takeoff


nice bilder castro :thumbup:

jo om man träna länge så klart man kan blir så vältränad, men castro sa att han deffade på bara 4 månader och titta man på förebilden så var han fett , efterbilden var han vältränad.

det är som att man mucka med en fettis sen helt plötsligt efter 4 månader så var det en vältränad kille istället. har överseende jag är lite trött så hoppas nån förståd vad jag menade iaf.

EDIT : har inte sett hans Riktiga bilder lägg upp dom tack


Precis som Ivandrago sa, fettet täcker musklerna och på bild ser man mycket mindre ut om man är bulkad än om man är hård. Och det skumma är också att knubbisen som inte ser ut att ha någe muskler dessutom är mycket starkare än den där vältränade så om du tränar för att kunna mucka bättre på krogen är mitt tips att inte ge dig på knubbisarna utan istället banka skiten ur dem där tvättbrädesnubbarna :D

Slartibartfast
2004-07-08, 12:53
Originally posted by Castro



Precis som Ivandrago sa, fettet täcker musklerna och på bild ser man mycket mindre ut om man är bulkad än om man är hård. Och det skumma är också att knubbisen som inte ser ut att ha någe muskler dessutom är mycket starkare än den där vältränade så om du tränar för att kunna mucka bättre på krogen är mitt tips att inte ge dig på knubbisarna utan istället banka skiten ur dem där tvättbrädesnubbarna :D

Naturens sätt att ge knubbisarna en "fighting chance" att imponera på brudarna. :thumbup:

Castro
2004-07-08, 14:19
Originally posted by Slartibartfast


Naturens sätt att ge knubbisarna en "fighting chance" att imponera på brudarna. :thumbup:

:D

ruffie
2004-07-08, 15:15
Originally posted by Slartibartfast


Nej, för fan! Skärp dig. Sköter man allt perfekt som Castro uppnebarligen gjort så är det fullt genomförbart.

Åt helvete bra resultat har han fått i alla fall. En bra förebild för barnen.

Jag är på g att genomföra samma sak. ( nästan)

Herkulez
2004-07-08, 15:18
Originally posted by hultman
ooh herregud.... utveckla

Grahn
2004-07-08, 15:36
Originally posted by Herkulez
utveckla

Tror han utnämde Castro till sin gud, nu finns det iaf EN religion där man kan bevisa att objektet de tror på verkligen finns! :D

Castro
2004-07-09, 10:14
Originally posted by boFFen

Off: Har Arnold dött? :cryout:

On: Castro: Du är ett djur! Vad är hemligheten bakom din arnold midja? :hbang:

Off: Arnold lever :hbang:

On: Hemligheten är posering. Annars är den stor som en badboll. Jag lovar ;)

Inzza
2004-07-09, 23:01
Castro: Jag orkade inte läsa dina trådar :P så jag tänker fråga istället. Promenader när det är kallt, borde man förbränna mer än när det är varmt? jag menar, kroppen behöver ju energi till värme samtidigt som att röra på sig.

Nåt du kankse vet?

Castro
2004-07-10, 00:14
Originally posted by Inzza
Castro: Jag orkade inte läsa dina trådar :P så jag tänker fråga istället. Promenader när det är kallt, borde man förbränna mer än när det är varmt? jag menar, kroppen behöver ju energi till värme samtidigt som att röra på sig.

Nåt du kankse vet?

För det förstå vill jag verkligen inte låta som någon självutnämnd expert som tränat 2 år och tror att jag kan allt, men eftersom du frågade mig:

Kylans effekt är nog inte såpass märkbar att den väger upp nackdelarna med den ökade risken för att dina latenta förkylningar skall bryta ut. Dessutom är det sååå mycket härligare att promenera när solen skiner att du kommer gå den extra rundan runt huset som även väger upp kalorierna i sammanhanget. :)

Inzza
2004-07-10, 09:52
Originally posted by Castro


För det förstå vill jag verkligen inte låta som någon självutnämnd expert som tränat 2 år och tror att jag kan allt, men eftersom du frågade mig:

Kylans effekt är nog inte såpass märkbar att den väger upp nackdelarna med den ökade risken för att dina latenta förkylningar skall bryta ut. Dessutom är det sååå mycket härligare att promenera när solen skiner att du kommer gå den extra rundan runt huset som även väger upp kalorierna i sammanhanget. :)

Haha , okey :) Jag föredrar dock att gå i regn :P 6km igår i spöregn, skiitskönt "smärta föder skönhet" . thx:bow:

Castro
2004-07-10, 09:54
Originally posted by Inzza

Haha , okey :) Jag föredrar dock att gå i regn :P 6km igår i spöregn, skiitskönt "smärta föder skönhet" . thx:bow:

Jaa det är sant, ibland känner jag också för att få känna mig som "castro against the world". Att muntert få muttra sig fram i spöregn kan vara underbart om man har bra musik. :D

oath5
2004-07-10, 14:37
Castro....Var det svull som gällde när du väl hade dina ätardagar? Eller åt du mer av din deffmat bara?

Castro
2004-07-11, 00:07
Originally posted by oath5
Castro....Var det svull som gällde när du väl hade dina ätardagar? Eller åt du mer av din deffmat bara?

Det var svull :eating: :)

Dymion
2004-07-11, 10:15
Castro: Hur ligger du till med dagsformen? Har du inlett en smygbulk eller har du tänkt ligga lågt tills hösten?

Castro
2004-07-11, 10:47
Formen ligger sig faktiskt bättre nu. Har verkligen lagt min själ i kosten på sistone och på vågen går jag för sakta upp just nu för att se någon skillnad, men jag har bra med energi i gymmet så. :)

Ready-to-takeoff
2004-07-11, 11:01
Originally posted by Castro
Formen ligger sig faktiskt bättre nu. Har verkligen lagt min själ i kosten på sistone och på vågen går jag för sakta upp just nu för att se någon skillnad, men jag har bra med energi i gymmet så. :)

castro kan man får ser på några updaterade bilder av dig ?, har hört att de om deffa bruka går upp i cikt väldigt snabbt efter deffen.

Castro
2004-07-11, 11:33
Det kommer när det kommer. Den här formen kommer jag hur som helst inte att förstöra på ett bra tag. :)

Dymion
2004-07-11, 20:25
Castro: När har du tänkt inleda bulken då? Förstår att du inte vill förstöra dagsformen :bow: Hur ligger du till på energi intaget? +/- 0 ?

M v H Dymion