handdator

Visa fullständig version : Sommaruppehåll


cez
2004-06-10, 21:52
Jag ska resa bort ungefär en månad nu under sommar och kommer inte ha någon större möjlighet till fysisk aktivitet förrutom promenader och bad.

Kommer jag att förlora mycket muskler även om jag äter massa protein, glutamin o allt vad det heter?
Vet ej om nån redan besvarat men fick lite panik när jag betalade flygbiljetten i går :/

JAM
2004-06-10, 22:02
Originally posted by cez
Jag ska resa bort ungefär en månad nu under sommar och kommer inte ha någon större möjlighet till fysisk aktivitet förrutom promenader och bad.

Kommer jag att förlora mycket muskler även om jag äter massa protein, glutamin o allt vad det heter?
Vet ej om nån redan besvarat men fick lite panik när jag betalade flygbiljetten i går :/ Nja, om du ser till att äta bra och röra lite på dig lär det inte vara några problem. Fyra veckor är inte såå länge trots allt. Men varför inte göra lite dips mot något, armhävningar, crunches, etc så håller du dig i rätt bra form. Ta någon på ryggen och kör knäböj och donkeys. Finns mycket man kan göra om man vill.

Hnke
2004-06-10, 22:20
äh skit i det.. du e på semester.. bry dig inte om du förlorar 200gram muskler.. kroppen börjar inte bryta ner förrän efter ca 4 veckor ändå.. har jag för mig

Everest
2004-06-10, 22:26
En lite break från träning nån gång per år är riktigt bra tycker jag. Då kommer man bara tillbaka mer hungrig o motiverad till att sätta igång o börja växa mer efteråt. Så länge du käkar bra lär du inte tappa så mycke:bpump:

Beast
2004-06-11, 00:01
På 4 veckor kan mycke hända.. om du sueper o.s.v lär det inte gå bra om man säger som så.
LETA UPP ETT GYM helt enkelt.
Allt beror på hur seriös du är och om du vill tävla o.s.v vill du det vet du själv att det inte funkar.

Arwen
2004-06-11, 08:06
finns ju lite enkla övningar där man bara använder sig av kroppsvikten, sen kan man ju investera i ett "tränings-gummiband".....lär väl inte "bygga", men förhoppningsvis "bevara", njut av sommaren!

Lite töntfaktor, men ändå....

http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,484337,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,482283,00.html

z_bumbi
2004-06-11, 09:35
Bra mat och att man rör på sig kommer inte på så kort tid som 4 veckor innebära någon nämvärd förlust av muskelmassa, viss styrkeförsämring kommer att inträffa men det får man snabbt igen.

Får man panik så är det ju ganska lätt att träna med bara kroppen och några väskor för att hålla igång.

cez
2004-06-12, 11:28
Kommer inte bli någon nämndvärd fylla men vill bara säkerställa att allt man kämpat för inte försvinner för några veckor på beachen :D

Fartman
2004-06-12, 12:50
äh, det ska inte vara någon fara.... har själv inte tränat på ungefär en månad och då har maten bestått av skräpmat i undermålig mängd samt att jag i princip supit konstant dom två senaste veckorna... visst jag har tappat endel, men ändå inte så mycket med tanke på kosten och supandet

så, äter du bra tappar du säkert inget att tala om