handdator

Visa fullständig version : 4vsnabba4vlångsamma

watertouch
2004-06-10, 21:20
Läste i Pauluns bok "allt om GI" att man kunde köra 4a veckor på snabba och halvsnabba kollisar för att bygga muskler men även fett. Sen 4a veckor på långsamma och halvsnabba för att öka insulinkänsligheten o minska på fettet man lagrade på sig från perioden med snabba.

Nån som testat detta? Rent teoretiskt sett så tycker jag att det låter bra :kickass:

Whey
2004-06-10, 21:25
Jag tycker det låter skummt....

watertouch
2004-06-10, 21:29
Nja insulin e ju ett jävligt anabolt hormon men det ökar ju fett inlagringen oxå.. Genom att äta snabba kollisar så öka ju insulinpåslaget vilket gör att man bygger muskler men även fett. Efter 4a veckor innan kroppen hinner vänja sig vid kosten tror jag byter man tillbaka till Långsamma vilket gör att man dels återfår bättre insulinkänslighet och förhoppningsvis förlorar lite av fettet man lagt på.. Låter bra i teorin som sagt ;)

JAM
2004-06-10, 22:36
Men insulintoppar vid andra tillfällen än vid frukosten och efter träningen är väl inte alls anabolt i någon större utsträckning?

Hoffa
2004-06-10, 22:39
Originally posted by watertouch
Läste i Pauluns bok "allt om GI" att man kunde köra 4a veckor på snabba och halvsnabba kollisar för att bygga muskler men även fett. Sen 4a veckor på långsamma och halvsnabba för att öka insulinkänsligheten o minska på fettet man lagrade på sig från perioden med snabba.

Nån som testat detta? Rent teoretiskt sett så tycker jag att det låter bra :kickass:

Du menar att du ska skapa ett överskott dom fyra första veckorna och sen ett underskott dom 4 veckorna efter?

Snabba kollisar behöver man i regel bara direkt efter träning? Förstår inte varför man ska äta snabba kollisar när man bygger muskler, eftersom din insulinkänslighet sänks då och mer av överskottet kommer hamna i fettdepåerna..

MEN jag käftar inte emot Paulun! :em:

Om han har skrivit så ska kan du nog testa att köra så som du skrev!

watertouch
2004-06-10, 23:09
Originally posted by JAM
Men insulintoppar vid andra tillfällen än vid frukosten och efter träningen är väl inte alls anabolt i någon större utsträckning?

Nja det gäller att hålla blodsocker nivån jämn därav man äter var 3dje timme. Genom att blanda snabba kollisar med halvsnabba så får man en insulintopp som bibehålls.

aliquis
2004-06-10, 23:20
Tror det är mer en teori än något baserat på praktisk erfarenhet, snabba kolhydrater verkar ju inte ha någon fördel. Varför inte bara äta MER mat (långsamma) alternativt mer kolhydrater så får du ju mer insulin ändå.

Tror mer på ABCDE-dieten.

King Grub
2004-06-11, 09:05
I teorin låter det ju som sagt som en väldigt god idé, men jag tror, att kroppen vänjer sig väldigt fort vid att ständigt ha förhöjda insulinnivåer; definitivt fortare än på fyra veckor. Och det anabola stadiet lär inom kort bli som mest anabolt för fettcellerna.