handdator

Visa fullständig version : "mini triathlon"

Everest
2004-06-08, 22:45
På lördag ska jag va me i en lokal grej som kallas superklassikern, en lightvariant av ironman:angel:

1timme gympa, 1km simning, 5 mil cykling och 1 mil löpning

Mellan aktiviteterna är det en kort paus och frågan är hur jag ska få i mig näring under loppets gång? Proteindrink blandat med dextropur kanske inte är nån höjdare när man sedan ska fortsätta cykla springa mm.?

skaparn
2004-06-09, 10:53
Originally posted by Everest
På lördag ska jag va me i en lokal grej som kallas superklassikern, en lightvariant av ironman:angel:

Mellan aktiviteterna är det en kort paus och frågan är hur jag ska få i mig näring under loppets gång? Proteindrink blandat med dextropur kanske inte är nån höjdare när man sedan ska fortsätta cykla springa mm.?

Jag skulle nog göra såhär:
- Ät i god tid innan starten så du klarar dig från håll.
- Drick en skvätt vatten så ofta du kan under gympan.
- Ta en powerbar (eller motsvarande) innan simningen
- Drick sportdryck under hela cykeldelen, med en paus de sista 15 minuterna kanske, för att ha en fräsch mage till löpningen.
- Spring fort, en mil går fint utan vätska om det inte är tropisk värme.

Castro
2004-06-10, 13:04
Gympa på i en timme, sen sätter du dig ner på röven och äter glass i solen medan de andra tar ihjäl sig själva. ;)

Nää nu var jag oseriös, sorry :notme:

Kalleh
2004-06-11, 17:55
Originally posted by Everest

Det där ska du väl klara på enbart vatten ifall du ätit duktigt innan.