Fugitive
2004-06-08, 20:39
Fråga 1: Hur många kcal ska man ligga på för att bibehålla sin vikt, alltså ligga på plus minus noll vid 75kg respektive 80kg?
Fråga 2: Om det mot förmodan finns nån vänlig själ här som skulle vilja hjälpa mej att räkna ut hur många kcal det är i det preliminära kostupplägget nedan så skulle ja bli skitnöjd!
Mål1: 1-2 portioner havregrynsgröt, en burk valio keso och 2dl minimjölk. C-vitamin, en överfull tesked kreatin och vitaminpiller.
Mål2: en burk makrill
Mål3: en burk tonfisk å ca 2 portioner pasta
Mål4: en burk makrill och två mackor gjorda på surdeg
Mål5: efter träning, proteindrink med 50gr protte å ca65 gram kolisar. Plus lite kreatin.
Mål6: pasta/ris/potatis med Kassler/köttfärs/lövbiff/kycklingfile/tonfisk/torsk nåt liknande.
Mål7: nåt litet med 15-40gram proteiner, likvärdigt en kaseindrink eller en burk tonfisk.
för övrigt dricker jag vatten till alla måltider.
Fråga 3: vad tycks om upplägget? bör jag byta ut, tabort eller lägga till nåt?
Jag vill alltså bygga muskler men just nu till sommarn försöka att inte lägga på mej fett!
Tyvärr så funkar inte "see it, eat it" dieten då :/
tack på förhand :cheers:
Fråga 2: Om det mot förmodan finns nån vänlig själ här som skulle vilja hjälpa mej att räkna ut hur många kcal det är i det preliminära kostupplägget nedan så skulle ja bli skitnöjd!
Mål1: 1-2 portioner havregrynsgröt, en burk valio keso och 2dl minimjölk. C-vitamin, en överfull tesked kreatin och vitaminpiller.
Mål2: en burk makrill
Mål3: en burk tonfisk å ca 2 portioner pasta
Mål4: en burk makrill och två mackor gjorda på surdeg
Mål5: efter träning, proteindrink med 50gr protte å ca65 gram kolisar. Plus lite kreatin.
Mål6: pasta/ris/potatis med Kassler/köttfärs/lövbiff/kycklingfile/tonfisk/torsk nåt liknande.
Mål7: nåt litet med 15-40gram proteiner, likvärdigt en kaseindrink eller en burk tonfisk.
för övrigt dricker jag vatten till alla måltider.
Fråga 3: vad tycks om upplägget? bör jag byta ut, tabort eller lägga till nåt?
Jag vill alltså bygga muskler men just nu till sommarn försöka att inte lägga på mej fett!
Tyvärr så funkar inte "see it, eat it" dieten då :/
tack på förhand :cheers: