handdator

Visa fullständig version : ägg


March
2002-06-09, 23:12
det är bra att ta råa ägg innan träningen
har jag hört
man kan blanda olika shaker i en mixer
men ägg ,,men :rolleyes:
kan någon något bra å gott recept :)
skriv gärna ner något recept som du kan eller
en url där det står recetp :D

---//Träna på å ha det gött\\---

dared
2002-06-09, 23:32
Jag har samma dilemma, förut blandade jag ägg massa mjöl och oboy.
Men det blir allt för mycket oboy + mjölk är långsammt i både kolisar och protein. Sen tog det en jävla tid och blanda för mig...

Wraith
2002-06-10, 12:05
skulle försöka undvika ägg, även svenska, eftersom det finns en riks att dessa innehåller salmonella, som kan vara en väldigt jobbig sjukdom.

Stickboy
2002-06-10, 14:27
det är kanon att bara blanda med mjölk, om man är petig med smaken kan jag intyga att det smakar hel ok (lite krämigare mjölk)

annars om du inte bryr dig om kolhydraterna kan du blanda med en god juice av valfri sort.

MFF
2002-06-10, 19:38
Mitt favoritrecept är:
3 äggvitor ca. 100g
2 dl minimjölk
ca. 50g GB lättglas
Mixa ihop detta med en stavmixor.

Total näring per drink:
Protein: 19.6g
Fett: 2.75g
Kolhydrater: 16.5g
Kalorier: 176

Frazze
2002-06-10, 21:09
Får du salmonella av svenska ägg kan du, enligt livsmedelsverket, vänta dig en REJÄL kompensation, eftersom detta inte 'kan' (får) hända i Sverige...

betterbodies
2002-06-11, 09:43
Ursprunget Meddelande

Jag har samma dilemma, förut blandade jag ägg massa mjöl och oboy.
Men det blir allt för mycket oboy + mjölk är långsammt i både kolisar och protein. Sen tog det en jävla tid och blanda för mig...
--------------------

VM Guld 2002!!

Du ska juh inte ha direkt vassle protein innan träningen...lr ?

z_bumbi
2002-06-11, 10:02
Ursprungligen skickat av BetterBodies:
<STRONG>Du ska juh inte ha direkt vassle protein innan träningen...lr ?</STRONG>

Det är inget fel att ta vassle innan träningen eller under för den delen heller.

dared
2002-06-11, 11:01
Såg inte att han ville dricka det innan träning, jag tänkte på efter träning... Då är de långsamma proteinerna och kolisarana inte så bra...

betterbodies
2002-06-11, 20:18
Ursprungligen skickat av z_bumbi:

Det är inget fel att ta vassle innan träningen eller under för den delen heller.


Du ska juh inte ha snabbt protein under träningen du ska ha långsamma...men klart vassle gör d juh inte sämmre men d e inte d bästa valet direkt...

z_bumbi
2002-06-11, 21:27
BetterBodies: Mer än en timme innan träning kan man använda "långsamt" protein, strax innan träning, under träning och efter träning så är vassle utmärkt.
Man fyller helt enkelt kroppen med protein så om den behöver så finns det att tillgå.

Sen är det här sånt jag personligen tycker är överkurs eftersom jag har så mycket att ändra på innan jag kommer att märka nån skillnad men men...

betterbodies
2002-06-12, 16:14
okej begreppet innan träning för mig e ca 1 timme :) Men om man ska ta d PRECIS innan så e vassle bra ja :D

Jag märker heller ingen skillnad ändå he-he :p

Pure
2002-06-12, 23:22
BetterBodies: ...ser bra ut på bilden!

betterbodies
2002-06-13, 06:08
Pure

Thanxz :D

Wraith
2002-06-13, 12:48
Ursprungligen skickat av Frazze:
<STRONG>Får du salmonella av svenska ägg kan du, enligt livsmedelsverket, vänta dig en REJÄL kompensation, eftersom detta inte 'kan' (får) hända i Sverige...</STRONG>

tror inte att den är speciellt rejäl.
Förresten gör nog svenska ägg allt för att mörklägga det.