handdator

Visa fullständig version : Sjukt pass!


alle
2004-06-08, 17:40
Var nere på gymmet nyss och körde ett armpass, inledde med lite curl 3x6 på 37 kg, sedan hantelcurl 15 kg 3x6 och sist lite hammercurl.

För att avsluta passet brukar jag normalt köra hantelcurl 3x10 på 10 kg bara för att göra det där lilla sista men idag gjorde jag istället ett set med 40 reps!:hbang: Har aldrig klarat att köra så många hantelcurls tidigare i hela mitt liv. Efter detta set höll jag på att svimma och hade extremt ont i armarna. Det var för jävla härligt :) Det som gjorde att jag klarade så många måste väl nästan vara kreatinet jag började käka i söndags eller att jag kollade på pumping iron idag :D

Castro
2004-06-08, 17:49
Originally posted by alle_k
Var nere på gymmet nyss och körde ett armpass, inledde med lite curl 3x6 på 37 kg, sedan hantelcurl 15 kg 3x6 och sist lite hammercurl.

För att avsluta passet brukar jag normalt köra hantelcurl 3x10 på 10 kg bara för att göra det där lilla sista men idag gjorde jag istället ett set med 40 reps!:hbang: Har aldrig klarat att köra så många hantelcurls tidigare i hela mitt liv. Efter detta set höll jag på att svimma och hade extremt ont i armarna. Det var för jävla härligt :) Det som gjorde att jag klarade så många måste väl nästan vara kreatinet jag började käka i söndags eller att jag kollade på pumping iron idag :D

Det i samband med att du hade styrkan i dig sedan tidigare och bara släppte alla hämningar och dunkade på - rep efter rep efter rep. Förut kanske du tänkt att 10 reps lät bra, men du var inte helt, helt slut i muskeln efter dessa reps, men när du hade vätsketryck och fått placeboeffekt av kreatinet fortsatte du hela linan ut.

stybb
2004-06-08, 17:56
min gissning är.. placebo halleluja

jag ökade 10 kg i marklyften när jag hade köpt nya byxor en gång.. :D Kände mig jävligt snygg i nya GASP :thefinger

alle
2004-06-08, 18:13
Originally posted by Castro


Det i samband med att du hade styrkan i dig sedan tidigare och bara släppte alla hämningar och dunkade på - rep efter rep efter rep. Förut kanske du tänkt att 10 reps lät bra, men du var inte helt, helt slut i muskeln efter dessa reps, men när du hade vätsketryck och fått placeboeffekt av kreatinet fortsatte du hela linan ut.
Ja kan nog vart något sådant känns som jag kört mina pass för lätt tidigare.

alle
2004-06-08, 18:15
En annan grej jag märkt är att när man kör i linne gör man bättre ifrån sig :D

Beast
2004-06-08, 18:43
Tror du själv att 40 reps är muskeluppbyggande någonstans?

Fors
2004-06-08, 19:09
alle_k: Underbar ökning. Höj några storlekar på hantlarna och kör lika hårt :)


Originally posted by Beast
Tror du själv att 40 reps är muskeluppbyggande någonstans?

Det var knappast meningen med inlägget...

-=(WatchTower)=-
2004-06-08, 19:43
Originally posted by Beast
Tror du själv att 40 reps är muskeluppbyggande någonstans?

Det tror jag! Har fått alldeles utmärkta resultat av att reppa uppemot 53-56reps i benpressen, så bra att jag undviker att köra det numera.

alle
2004-06-08, 20:06
Originally posted by Beast
Tror du själv att 40 reps är muskeluppbyggande någonstans?
Jag är mycket väl medveten om att det inte är muskeluppbyggande men det är kul att göra saker bara för att man kan.

Zozza
2004-06-08, 20:32
Originally posted by -=(WatchTower)=-


53-56reps

:eek: Kanske nåt att testa :bpump:

pellepedal
2004-06-09, 10:36
Originally posted by -=(WatchTower)=-


Det tror jag! Har fått alldeles utmärkta resultat av att reppa uppemot 53-56reps i benpressen, så bra att jag undviker att köra det numera.

Har hört av flera som ökat väldigt bra i benen efter att börja köra väldigt höga reps. Ofta ett set med höga reps. 20-50 reps typ, och sedan ett tungt set med typ 5-8 reps.
Tyvärr har jag inte hört så många som ökat nämnvärt mycket på resten av kroppen av det.