handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med vad jag ska köpa


fredde
2004-06-07, 22:08
har tänkt att investera i glutamin! någon som jag tipsa om vilket märke jag ska köpa?? Om ni va helt oberoende av pengarna...vilket märke skulle ni då välja???

Berry
2004-06-07, 22:17
Eiselt eller Fairing.

SeWs
2004-06-07, 22:33
vad gör glutamin för nåt?

fredde
2004-06-07, 22:36
har en liten fråga till....om ni var helt oberoende av pengar och skulle köpa antingen glutamin eller protein...vilket märke skulle ni välja för båda delarna??

Ervin
2004-06-07, 22:39
protein helt klart!

Finns lite glutamin i protte också (I vissa iaf)

Om jag var oberoende av pengar... hum. vete fan.

muskelbyggarn
2004-06-08, 07:42
Inget snack i den frågan - Fairing, som har glutamin från Tyska Degussa, alltså samma företag som tillverkar creapure, vilket bör säga ett och annat om kvalitén!

Vänl,,,
Tobbe

aliquis
2004-06-08, 10:41
Originally posted by fredde
har tänkt att investera i glutamin! någon som jag tipsa om vilket märke jag ska köpa?? Om ni va helt oberoende av pengarna...vilket märke skulle ni då välja???
Första tipset är att strunta i det.

Andra tipset är naturligtvis att skita i märket och köpa det billigaste, glutamin är en aminosyra, den ser och fungerar nog inte annorlunda vem som än säljer den.

Varför är du oberoende av pengarna? Låter dumt, kan du inte bjuda mig på ett träningskort på ökk från den 11e juni och framåt ett år isf? kostar bara 1300kr och jag har inga pengar ;(

aliquis
2004-06-08, 10:50
Originally posted by fredde
har en liten fråga till....om ni var helt oberoende av pengar och skulle köpa antingen glutamin eller protein...vilket märke skulle ni välja för båda delarna??
Protein så klart, känns som du skulle skita i produktbeskrivningarna och priset och sätta dig in i VAD det är du stoppa i dig istället.
Om pengarna inte spelade någon som helst roll skulle jag köpa det flashigaste proteinet jag kunde hitta såklart, om du kikar kolozzeums webshop så är det väl fairings protein med massa lactoferrin eller eiselt ultraway eller vad det heter.
Personligen skulle jag dock köpa exell och vara nöjd om jag var allätare, ser ingen större vits med att betala väldigt mycket extra för ett annat protein.

Kikar shoppen lite...


Så, kikat lite, fairing whey hydro verkar vara det snabbaste vassleproteinet som finns i shoppen, så det direkt efter passet. Eiselt hade ett ultraway som ligger mycket bättre till i pris men som inte lär vara lite toksnabbt.
Ett vettigt mellanting om man inte vill ha det absolut billigaste men inte vill betala en massa pengar för extra reningsprocesser osv skulle vara att köpa fairings complete III som ju ändå inte är alltför dyrt med sina drygt 200kr/kg (5kg chokladmint, lär ju vara godast av alla alternativ med). Som mellanmålsprotein skulle jag ta protec.

Så nu vet du, köp protec som mellanmål och wheyhydro om pengarna inte spelar någon som helst roll. Skit i glutamin även om du har oändligt med pengar.
Faring complete III om du inte vill slösa med pengarna men ändå ha ett ok protein och exell om du vill komma undan så billigt som möjligt.