handdator

Visa fullständig version : Mu Mjölk?


heltzonicka
2004-06-07, 17:28
Tjaba!
Hur pass bra står sig en liter "mu mjölk" mot en vanlig gainer?
Det är 3,5g protein/1dl mjölk vilket blir i runda slängar 35g protein.

Är detta ett bättre(godare) alternativ mot vanlig gainer som smakar kräkolja..

Pris kan ju vara en fördel att veta också :)

King Grub
2004-06-07, 17:31
En gainer tar du väl vanligtvis endast efter träningen. Den innehåller snabbt protein och snabba kolhydrater.

Mjölk innehåller långsamt protein och långsamma kolhydrater: motsatsen av vad du behöver efter träningen.

stybb
2004-06-07, 17:50
Eller så köper man inte vanlig kräkgainer utan gör sin egen..

prottepulver och dextropur.. gott, prisvärt,återhämtande.. och muskelbyggande..

pumpiron
2004-06-07, 18:18
Originally posted by stybb
Eller så köper man inte vanlig kräkgainer utan gör sin egen..

prottepulver och dextropur.. gott, prisvärt,återhämtande.. och muskelbyggande..

dextrovaddå? Var får man tag på det?

stybb
2004-06-07, 18:25
dextropur..

dextrosol tabletter i pulver form..

i vilken mat affär som helst i sockerhyllan.. snabbt och söt socker..
vissa gillar inte den söta smaken..me love it.. stillar ett behov i mitt fall

bubbleman
2004-06-07, 21:09
Strunta i dextropur å liknande å käka GODIS istället!!! Godare och så gott som lika bra

JAM
2004-06-07, 22:22
Jag hade slut på gainer idag, så jag körde ner två paket dextrosol i mixern (blir 86 g kolh) och hällde i en skopa vassle. Fin efterträningsdrink på pappret, men det blir för sött för att jag ska gilla det. Jag räknade lite på att köpa maltodextrin (ungefär det samma som dextropur, men inte lika sött), men det lönade sig nästan inte. Jag kör på en god och fin köpt gainer och slänger i lite extra protein. Blir alldeles utmärkt det.

<smygreklam>Jag provade nyligen Strength gainer med blåbärssmak. Skitgod! Med mjölk blir den säkert ännu godare!</smygreklam>

JAM
2004-06-07, 22:30
Originally posted by pumpiron
dextrovaddå? Var får man tag på det? Dextros, maltodextrin och sackaros (sackaros="socker" i vardagligt tal) är olika sockerarter med högt GI. De två förstnämnda utgör (i någon mån) kolhydratdelen i alla gainers (ibland tillsammans med en skvätt långsamt fruktos). Därför går det utmärkt att blanda till sin egen gainer om man köper dessa ingredienser. Det fina är att man då får bestämma proportionerna helt själv.