Visa fullständig version : om insulin
el_torop
2004-06-07, 15:32
tjena ..det är så att jag brukar käka cottage cheese eller fäsktost som kvällmål och jag undrar ifall dessa livsmedel har hög insulinvärde..eftersom jag har hört att mjölk har en hög insulin värde..
Och om så är fallet..så undrar jag vad ni rekomenderta mig astt käka som szista mål..
King Grub
2004-06-07, 15:37
Av alla livsmedel som har testats, är keso/cottage cheese det enskilda livsmedel som har det högsta insulinindexvärdet och ger högst insulinpåslag.
Det är bra, långsamt protein i keso. Om du tycker insulinpåslaget gör att cottage cheese är värdelöst för dig är ju ett beslut du får ta.
All slags kött, kyckling, annan fågel, hårdost, hela ägg, skaldjur och fisk är proteinrik mat som ger låg insulinutsöndring.
Ger ett litet intag, t.ex. 50-100 kcal av ett livsmedel med högt II en relativt låg insulinutsöndring? Påverkar alla insulinutsödringar resistansen och känsligheten eller är det bara topparna som gör det?
King Grub
2004-06-07, 17:17
Eftersom värdena är satta vid ett intag av 240 kcal innebär ett intag av 50 kcal naturligtvis motsvarande nivå lägre insulinpåslag.
Det är inte meningen att du skall undvika insulinpåslag. Det försärmrar ingenting, utan är rent ut sagt idiotiskt. Då får du sluta äta. Varför tror du att man får insulinutsöndring av ALLT, om det inte vore meningen att man skulle få det? Din kropp fungerar inte utan insulin.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.