handdator

Visa fullständig version : Växer man mer av att ha kontinuitet i sin träning!?


cali
2004-06-07, 09:54
Jag har själv märkt en sak att jag växer betydligt bättre när jag aldrig slarvar med träningen utan håller en kontinuitet uppe.
De perioder jag vuxit är de gånger jag hållt en bra kontinuitet och inte slarvat eller varit sjuk på något sätt.

Övriga perioder när man hattat lite fram och tillbaka i träningen har man knappt ökat något alls.

Jag upplever att jag kan växa mer på säg två månaders stenseriös träning än ett halvårs hattande.

Det är som om kontinuitet blir som en katalysator och allt går mycket forttare, det blir lite som att accelerera upp en bil och man fortsätter accelerera så länge man har kontinuitet. Till slut går det skitfort.
Har man inte kontinuitet i sin träning så accelererar man, men sen bromsas in och sen accelererar igen och bromsas in, man får aldrig den där tillväxtfarten och hävstångseffekten som jag tycker kontinuitet ger.

Sen när jag har uppnått räcer fart är det dags för vila :)

Det hela fenomenet har väl med hur mycket tillväxthomron man har i kroppen, kontinuitet ger väl betydligt förhöjda sådana.

Jag bara sitter och funderar lite och det slog mig hur jävla viktigt det är för träningen att ha kontinuitet om man vill växa. Man får liksom en exponentiell tillväxtkurva istället för en rak.
Någon som delar mina tankar?

hm...

Jag måste skriva en bok..... :cheers:

Medusa
2004-06-07, 09:58
KLART DET GER NÅGOT ATT GÅNG PÅ GÅNG PRESSA SIG TILL SINA GRÄNSER!

Hur skall man annars kunna bli ett freak?! Sätt kroppen i tillväxtfas, morgon som kväll, mig spelar det ingen roll, när jag är i gymmet så existerar inte er värld, utan endast min.

För mig finns inte ordet "halvseriös" eller "hattande", VAD FAN BLIR DET AV MIG DÅ?


Alla kan bli starka i bänk, alla kan bli starka i böjen, alla kan bli någorlunda stora, BLI ETT FREAK!

JAG VÄXER SOM SATAN, OM DET ÄR TACK VARE ATT MINA REPS TAR 2,33333333333333333 SEKUNDER ELLER ATT MIN VILA ÄR 45,6666 TIMMAR VET JAG INTE, MEN STÖRRE BLIR JAG!

cali
2004-06-07, 10:02
Hahaha...låter som en blåddåre ;)

Du kommer nog också hamna i svackor emellanåt tror jag när motivationen tryter. Det gör alla. Tids nog.

Men det är ju dessa svackor som är livsfarliga om man vill bibehålla sin höga tillväxt fart.
Ingen mer svacka för mej nu, nu växer vi :)

Medusa
2004-06-07, 10:06
Originally posted by cali
Hahaha...låter som en blåddåre ;)

Du kommer nog också hamna i svackor emellanåt tror jag när motivationen tryter. Det gör alla. Tids nog.

Men det är ju dessa svackor som är livsfarliga om man vill bibehålla sin höga tillväxt fart.
Ingen mer svacka för mej nu, nu växer vi :)

Svackor, vad är det? FINNS DET ENS!?

Motivation får jag när jag ser mig själv i spegeln, ådror drar sig ner från halsen över delts förbi biceps och ner till underarmarna.

Motivation får jag när jag ser mina stora vader, ådriga och pulserande, skrikandes efter vila från de oräknebara seten.

Nog snackat, NU VÄXER VI!

EVERYONE CAN BE AVERAGE, BE A FREAK!

Sparrisen
2004-06-07, 10:12
Meduza... lägg upp lite bilder på dina uppumpade biceps tack - vore skoj att se alla de där ådrorna och de svällande musklerna.

Medusa
2004-06-07, 10:14
Originally posted by SwedeForce
Meduza... lägg upp lite bilder på dina uppumpade biceps tack - vore skoj att se alla de där ådrorna och de svällande musklerna.

Så fort jag får tag på en kamera så lovar jag att fixa kort nästa gång jag kör bröst och biceps, då ska du få se på ådror och svällande muskler, I WANT TO BE A FREAK, A FREAK I TELL YOU!

Castro
2004-06-07, 10:17
Originally posted by Medusa


Svackor, vad är det? FINNS DET ENS!?

Motivation får jag när jag ser mig själv i spegeln, ådror drar sig ner från halsen över delts förbi biceps och ner till underarmarna.

Motivation får jag när jag ser mina stora vader, ådriga och pulserande, skrikandes efter vila från de oräknebara seten.

Nog snackat, NU VÄXER VI!

EVERYONE CAN BE AVERAGE, BE A FREAK!

Tag det bara lugnt med vad det nu än är för piller du kör (och nu snackar jag inte steroider). Du låter som en galen sektmedlem Medusa. Skaffa lite distans till träningen vet jag! Och nej, jag kan direkt säga att det inte betyder att man skall slappa mer eller att gå in mindre för träningen i praktiken. Utan vad jag säger är att om man verkligen satsar på att vara ett freak i huvudet ("LET´S DO THIS SHIT", "LIVE BODYBUILDING", "BE A FREAK", man går in för att freaka till sig på någonting så dör det intresset, kanske inte alldeles strax, men åtminstone väldigt plötsligt.

Bara en tankeställare:
Hur många intressen innan styrketräningen har du haft i ditt liv Medusa? Hur många av dessa har du gått in för lika hårdhjärtat som för styrketräningen? Hur många av dessa har dött ut HELT OCH HÅLLET?

Vad jag försöker säga är att; SATSA INTE PÅ ATT BLI ETT FREAK I HUVUDET, SÅ HAR DU STÖRRE CHANSER ATT I DET LÅNGA LOPPET, BLI ETT FREAK I KROPPEN!

Medusa
2004-06-07, 10:24
Originally posted by Castro


Tag det bara lugnt med vad det nu än är för piller du kör (och nu snackar jag inte steroider). Du låter som en galen sektmedlem Medusa. Skaffa lite distans till träningen vet jag! Och nej, jag kan direkt säga att det inte betyder att man skall slappa mer eller att gå in mindre för träningen i praktiken. Utan vad jag säger är att om man verkligen satsar på att vara ett freak i huvudet ("LET´S DO THIS SHIT", "LIVE BODYBUILDING", "BE A FREAK", man går in för att freaka till sig på någonting så dör det intresset, kanske inte alldeles strax, men åtminstone väldigt plötsligt.

Bara en tankeställare:
Hur många intressen innan styrketräningen har du haft i ditt liv Medusa? Hur många av dessa har du gått in för lika hårdhjärtat som för styrketräningen? Hur många av dessa har dött ut HELT OCH HÅLLET?

Vad jag försöker säga är att; SATSA INTE PÅ ATT BLI ETT FREAK I HUVUDET, SÅ HAR DU STÖRRE CHANSER ATT I DET LÅNGA LOPPET, BLI ETT FREAK I KROPPEN!

Denna tråden skall inte handla om mig, MEN:

Jag har aldrig älskat någon sport, sysselsättning, levnadstil, lika mycket som bodybuilding, visst har jag haft andra intressen, men inget kommer i närheten.

Jag vill bli störst och bäst, vissa tycker jag är så urblåst så dess like finns inte, MEN DÅ ÄR DET SÅ, när det väl är tävlingsdag är det jag som kommer stå på scenen med den bästa fysiken.

Jag är inte arrogant, ser inte ner på andra, eller någon sån skit, jag är självsäker, vet vad jag vill, och vet vad som krävs av mig för att komma dit.

JAG ÄR INTE EN BÄTTRE MÄNNISKA ÄN ALLA ANDRA, MEN JAG TÄNKER JOBBA HÅRDARE ÄN ALLA ANDRA.

Du har ändå en poäng Castro, antagligen är det skadligt på något sätt, jag får höra samma sak varje dag från flera håll, det kan vara rätt, det kan vara fel, men just nu vill jag bara bli ett FREAK!

Chris
2004-06-07, 10:31
Medusas Bilder från fototävlingen:

http://www.jarod.se/kolozzeum/medusa/tmedusa-double-biceps-fram.jpg

http://www.jarod.se/kolozzeum/medusa/tmedusa-sidechest2.jpg

http://www.jarod.se/kolozzeum/medusa/tmedusa-latspread2.jpg

Håller med dig Castro. Man blir inte större av att skriva LETS DO ITTTTT!!!!!!1 Det räcker med att träna. Blir bara larvigt annars...

Munter
2004-06-07, 10:36
Originally posted by Chris
Man blir inte större av att skriva LETS DO ITTTTT!!!!!!1 Det räcker med att träna. Blir bara larvigt annars... :thumbup:

Medusa
2004-06-07, 10:38
Originally posted by Chris
Medusas Bilder från fototävlingen:

http://www.jarod.se/kolozzeum/medusa/tmedusa-double-biceps-fram.jpg

http://www.jarod.se/kolozzeum/medusa/tmedusa-sidechest2.jpg

http://www.jarod.se/kolozzeum/medusa/tmedusa-latspread2.jpg

Håller med dig Castro. Man blir inte större av att skriva LETS DO ITTTTT!!!!!!1 Det räcker med att träna. Blir bara larvigt annars...

Jag har haft en galen attityd mot min träning sedan jag började, BLI ETT FREAK!

Vid fototävlingen vägde jag in på 76 kg med ca 5-6 månaders träning bakom.

IDAG VÄGER JAG 85 KG MED CA 8-9 MÅNADERS TRÄNING, JAG SÄGER DET IGEN: BE A FREAK!

Sen att vissa känner sig så underlägsna, avundsjuka och direkt förolämpade, det ger jag blanka fan i. VISSA ÖNSKAR ATT DE KUNDE LIGGA I SAMMA "STATE OF MIND".

cali
2004-06-07, 10:57
Originally posted by Medusa


Man blir inte större av att skriva LETS DO ITTTTT!!!!!!1 Det räcker med att träna. Blir bara larvigt annars...

Jag tycker det är skönt att höra Medusa :)
Med den inställningen kan man komma långt!
Halva grejjen sitter i psyket, Medusa har helt klart lyckats skapa en vision och kan visualisera hur han vill se ut.
Om fler kunde det skulle ökningarna komma snabbare och lättare, trust me :)
Det är inte bara att träna, man måste visualisera en målbild, den mentala biten i muskelbyggande är av största vikt.

RobbeliRobban
2004-06-07, 11:06
Men vem orkar vara lika seriös som Medusa? Hela tiden? Jag tror att det viktigaste för mig som vanlig dödlig är att försöka hålla igång med träning även när motivationen är låg, samt att försöka hålla igen lite när motivationen skenar iväg (väldig lätt att tröttna om man försöker vara överseriös hela tiden).

det är nog viktigast att göra träningen till en naturlig del av livet, som rullar på utan att ta över allt, men ändå försöka hållas kontinuerligt. Satsa på 2-4 pass/vecka normalt, 3-5 pass/vecka när det är kul, och tvinga dig till 1-2 pass/vecka när det är motigt.

Men hey, är du freak som Medusa, kör som en tok hela tiden, "LETS GET BUUUSYYYY!".

Chris
2004-06-07, 11:11
Alltså, det är en jäkla skillnad på att köra stenhårt och att sitta och skriva på internet hur hårt man kör. Jag vet själv att många som sitter på nätet och skriver får nya identiteter. Dom blir tuffare, ballare och bättre för varje dag dom är online. Sen när man träffar dom i verkligheten är dom helt annorlunda.

Säger inte att medusa är så nu, men hur många här känner egentligen honom, och vet hur han tränar?

Självklart är det viktigt att ha rätt inställning i träningen, det måste man ha för att komma långt. Men jag tror knappast att alla byggare i svergie som har lyckats med träningen har blivit stora just för att dom har skrivit LETS GET FREAKY på nätet!! Just det där med caps lock tycker jag är överdrivet. :D

Grahn
2004-06-07, 11:12
Det är en sak att vara motiverad, målinriktad etc etc och en helt annan att skriva som en psykotisk kolibri på affe. ;)

Medusa
2004-06-07, 11:17
Chris: Det där med caps lock är själva tjusningen :D
När jag åker upp till STHLM nästa gång så ska jag självklart träna, VAD BLIR DET ANNARS AV MIG?

Då kan vi ta passet tillsammans på ett billigt gym så får du se precis hur galen jag är!

BE A FREAK!

Tricklev
2004-06-07, 11:17
Originally posted by cali
Med den inställningen kan man komma långt!
Halva grejjen sitter i psyket, Medusa har helt klart lyckats skapa en vision och kan visualisera hur han vill se ut.
Om fler kunde det skulle ökningarna komma snabbare och lättare, trust me :)
Det är inte bara att träna, man måste visualisera en målbild, den mentala biten i muskelbyggande är av största vikt.


Kan la dra en lite historia för att visa min synpunkt på det hela,
Det var en kille som sökte sig till ett buddist munkläger för att han ville uppnå nirvana, efter några dagar frågar han en äldre munk
Unga: Hur lång tid kommer det ta tills jag uppnår nirvana om jag verkligen anstränger mig?
Munken: vVet inte, 5-10 år kanske.
Unga: Men om jag verkligen verkligen verkligen anstränger mig då? hur länge tar det då?
Äldre 15 år
Unga; Men om jag veeeeeeeeeeeeerkligen veeeeeeeeerkligen anstränger mig då?
Äldre Vet inte riktigt, 20-25 år kanske
Unga: Hur kommer det sig att varje gång jag lägger till extra så höjjer du tiden?
Äldre: Desto mer blick du har på ditt mål desto mindre tid kommer du lägga på "vägen" dit, fokusera på dina metoder och inte på målet.


poängen med historien är väll att du borde fokusera på nu och vad du gör NU föra tt förbättra dig och lägga mindre tid på "jag kommer bli såhär feting bra"

Medusa
2004-06-07, 11:21
Originally posted by Tricklev

poängen med historien är väll att du borde fokusera på nu och vad du gör NU föra tt förbättra dig och lägga mindre tid på "jag kommer bli såhär feting bra"

Jag är inte bra, det är just det som är poängen. Jag är inte nöjd, jag sliter som ett djur, dag ut och dag in, för att bli ett monster. Att skriva ner det, att vråla ut det, det hjälper mig att nå dit.

Jag tränar, 4 ggr i veckan, ca 2 timmar per pass, och hinner dessutom med att psyka upp mig själv och vissa andra, är det inte perfekt? :D

BE A FREAK, PEACE OUT!

Castro
2004-06-07, 11:24
Precis. Vi tränar alla hårt och gör precis vad med maten som behövs av oss, men vi höjjer inte detta till "them freaky skies"! Att höja sin egen freakighet är att visualisera större vardagstyngder. När freaket sitter och äter sin torra kycklingfilé med ris och vatten tycker han att han gör en enormt freakig prestation. När han sedan går till gymmet sänker han ögonlocken och biter ihop i hopp om att någon skall se hur tungt djävla freakig han är, hur hårt det är att gå till gymmet, dag ut och dag in.

Men om freaket istället skulle se det hela från ett ljusare perspektiv - att träningen helt enkelt är rolig, det bästa som finns och allt han gör, gör han av rent nöje. Fan vanliga svenssons går till jobbet varje dag, tar med sig matlåda, tar med sig jobbet hem, arbetar in på småtimmarna och sover de 8 timmar som ändå behövs för att lyckas med samma arbetsprestation nästa dag. Och man måste tycka om sitt jobb för att klara detta, men såfort man lägger stress/freak-stämpeln över det hela börjar man tro att allt man gör utförs i motvind med vikter på ryggen och det är då man faller...Freakstämpeln blir till en TYNGD!

Alla älskar vi nog träningen och allt vad den medför, men vägen dit bör alltid vara det bästa. Just uttrycket "lets do this SHIT" tycker jag är helt snedvridet. Vadå skit!? Det säger ju allt! Träningen är inget freakigt skitgöra, utan det enklaste, simplaste och mest underbara som finns när man bara får det att flyta på som en forsande älv. Det är så man bör se det! Det är då man håller i längden!

Grahn
2004-06-07, 11:31
Motivation är finfint, men det krävs självdistans med. Det är en låååååååååååååååååååång resa till freakhood om du inte roar dig med att bli nåldyna.

Fultjack
2004-06-07, 11:52
hoho, bara jag som märkt att sen Zone Capone kom hit så har många andra börjar blanda svenska/engelska och caps lock rätt hårt.

JAM
2004-06-07, 12:09
Originally posted by Medusa
IDAG VÄGER JAG 85 KG MED CA 8-9 MÅNADERS TRÄNING, JAG SÄGER DET IGEN: BE A FREAK!Men för helvete Medusa, ge upp... Vill du bli en ny Zone eller vad är det frågan om? Tagga ner och STÄNG AV CAPS LOCK! Har du inget vettigt att skriva så skriv inget.

jimcg
2004-06-07, 12:25
Originally posted by cali
Övriga perioder när man hattat lite fram och tillbaka i träningen har man knappt ökat något alls.


Handlar det inte i grunden om att ifall man tränar regelbundet under en längre period, så hinner man med fler träningspass än om man "hattar"?

//Jim (fanns det ett VM i hattande träning, hade jag chanser på guld)

Langster
2004-06-07, 12:32
Originally posted by jimcg



Handlar det inte i grunden om att ifall man tränar regelbundet under en längre period, så hinner man med fler träningspass än om man "hattar"?

//Jim (fanns det ett VM i hattande träning, hade jag chanser på guld) Det tror jag. Antalet träningspass i baggaget är en väldigt stor faktor för hur utvecklad man är. Nästan så att volymen av träning är viktigare än kvaliten (inom vissa rimliga gränser förstås) om man räknar så.

Medusa
2004-06-07, 12:45
Originally posted by JAM
Men för helvete Medusa, ge upp... Vill du bli en ny Zone eller vad är det frågan om? Tagga ner och STÄNG AV CAPS LOCK! Har du inget vettigt att skriva så skriv inget.

Vad som är vettigt är subjektivt, och det jag skriver är vettigt för mig.

En ny Zone? Nej, inte en chans, jag skall bli ännu större.

Tagga ner själv, TÅL DU INTE FOLK SOM HAR SÅ MYCKET SJÄLVFÖRTROENDE ATT DU INTE TÅL DET, tryck gärna ner dig själv, men ge fan i mig :thefinger

HEY, BE A FREAK!

Diana
2004-06-07, 12:45
För psyket måste ju de bästa va att sas. ta var dag/tidsperiod som den kommer och va medveten om att ens mentalitet och inställning till träningen påverkas helatiden av det vi har omkring oss och inte har omkring oss att varken tvinga sej känna att "fan ju MÅSTE ja ha distans till detta annars kommer ja tröttna" eller "nu jeevlar ska ja ALDRIG mer tappa motivationen" aldrig försöka tvinga påsejsjälv olika känslor utan bara köra på som man känner just nu, och när man känner sej på topp, som medusa, försöka zeeise the moment:cool:

z_bumbi
2004-06-07, 12:46
Originally posted by jimcg



Handlar det inte i grunden om att ifall man tränar regelbundet under en längre period, så hinner man med fler träningspass än om man "hattar"?

Nja, kör man två pass per vecka konstant i ett år så får man nog bättre resultat än om man kör 5 pass per vecka i en månad och sen hattar in på något annat en period för att sen upprepa den cykeln om och om igen.
Får man i båda fallen till 104 pass så vinner det nog att köra 2 gånger per vecka, specielt om man nyss har börjat träna.

Ser man till mitt exempel ovan så är det största problemet att många måste vara så superseriösa när de väl tränar att de inte orkar med det själva och inte heller att omgivningen gör det.
När de sen inte orkar med sina 4-5 pass per vecka så tränar de inte alls istället för att köra "bara" några pass eftersom så lite träning ju inte "ger något".
Samma sak när de inte har råd med kosttillskott så tränar de inte eftersom de väntar på att få pengarna till det så att de kan "hårdsatsa" utan att inse att man kan få resultat utan kosttillskott och att de bara förspiller tid.

Mer utmärkande är att samma fenomen förekommer hos vissa som brukar steroider, de struntar i att träna tills de har råd att köra en kur och blir självklart kända som Herr Jojo på gymet.
De dyker bara upp när ansiktet kan vara så där trevligt klotrunt men långsiktiga resultat får de aldrig.

Grahn
2004-06-07, 12:47
z_bumbi :thumbup:

Medusa
2004-06-07, 12:51
Originally posted by Castro
Precis. Vi tränar alla hårt och gör precis vad med maten som behövs av oss, men vi höjjer inte detta till "them freaky skies"! Att höja sin egen freakighet är att visualisera större vardagstyngder. När freaket sitter och äter sin torra kycklingfilé med ris och vatten tycker han att han gör en enormt freakig prestation. När han sedan går till gymmet sänker han ögonlocken och biter ihop i hopp om att någon skall se hur tungt djävla freakig han är, hur hårt det är att gå till gymmet, dag ut och dag in.

Men om freaket istället skulle se det hela från ett ljusare perspektiv - att träningen helt enkelt är rolig, det bästa som finns och allt han gör, gör han av rent nöje. Fan vanliga svenssons går till jobbet varje dag, tar med sig matlåda, tar med sig jobbet hem, arbetar in på småtimmarna och sover de 8 timmar som ändå behövs för att lyckas med samma arbetsprestation nästa dag. Och man måste tycka om sitt jobb för att klara detta, men såfort man lägger stress/freak-stämpeln över det hela börjar man tro att allt man gör utförs i motvind med vikter på ryggen och det är då man faller...Freakstämpeln blir till en TYNGD!

Alla älskar vi nog träningen och allt vad den medför, men vägen dit bör alltid vara det bästa. Just uttrycket "lets do this SHIT" tycker jag är helt snedvridet. Vadå skit!? Det säger ju allt! Träningen är inget freakigt skitgöra, utan det enklaste, simplaste och mest underbara som finns när man bara får det att flyta på som en forsande älv. Det är så man bör se det! Det är då man håller i längden!

Att vara ett freak handlar inte om att pissa i motvind, det handlar om att göra saker fast det är så jävla vidrigt.

Är det någon här som trycker ner mat, trots att de är mätta, fortsätter dricka 5-6 glas mjölk, när de är fulla vid 2?

Någon som äter 1 kg pasta, för att man måste, inte för att man vill?

Någon som går ner till gymmer 23:30 för att inte missa sitt pass?

Hur många har spytt under ett pass?

EVERYONE CAN BE AVERAGE, BE A FREAK!

Grahn
2004-06-07, 12:55
Medusa nu förstår jag, trodde du siktade på att vara ett "freak" pga en ansenlig mängd muskelmassa.
Visste inte att du ville bli en ätstörnings och vomeringsfreak. ;)

Medusa
2004-06-07, 12:58
Originally posted by Grahn
Medusa nu förstår jag, trodde du siktade på att vara ett "freak" pga en ansenlig mängd muskelmassa.
Visste inte att du ville bli en ätstörnings och vomeringsfreak. ;)

:thefinger

Jag siktar på att bli ett riktigt freak på grund av en ENORM muskelmassa!

aliquis
2004-06-07, 12:59
Originally posted by Medusa

Vid fototävlingen vägde jag in på 76 kg med ca 5-6 månaders träning bakom.
IDAG VÄGER JAG 85 KG MED CA 8-9 MÅNADERS TRÄNING, JAG SÄGER DET IGEN: BE A FREAK!

+9kg på 3månader e ju inte helt illa pinkat :thumbup:

Grahn
2004-06-07, 12:59
Originally posted by Medusa


:thefinger

Jag siktar på att bli ett riktigt freak på grund av en ENORM muskelmassa!

Heheh ok, nåja hoppas du tänker mer långsiktigt än du ger sken av.

cali
2004-06-07, 13:00
Originally posted by Medusa


Att vara ett freak handlar inte om att pissa i motvind, det handlar om att göra saker fast det är så jävla vidrigt.

Är det någon här som trycker ner mat, trots att de är mätta, fortsätter dricka 5-6 glas mjölk, när de är fulla vid 2?

Någon som äter 1 kg pasta, för att man måste, inte för att man vill?

Någon som går ner till gymmer 23:30 för att inte missa sitt pass?

Hur många har spytt under ett pass?

EVERYONE CAN BE AVERAGE, BE A FREAK!

Jag kan skriva under på alla de där!
Spydde iförrgår senast haha :thumbup:
Det enda jag tyckte var jobbigt med det var att jag var tvungen att äta dubbelt så mycket när jag kom hem :eating: :eating:

Jag får en kick av att se vad jag kan göra med min kropp. Hur mycket klarar jag, man klarar mer än man tror!
Det ger en kick!
En kick att bli ännu bättre, starkare och större...

Jag brukar säga till min flickvän att mitt mål är att se ut som He-man gubben. Då är jag nöjd...det är min målbild :)
Hon blir lack.....hahah

z_bumbi
2004-06-07, 13:06
[QUOTE]Originally posted by Medusa


Att vara ett freak handlar inte om att pissa i motvind, det handlar om att göra saker fast det är så jävla vidrigt.

Varför då göra det?
Är träningen och kosten så vidrig så föreslår jag bangolf eller dart.

Är det någon här som trycker ner mat, trots att de är mätta, fortsätter dricka 5-6 glas mjölk, när de är fulla vid 2?

Skulle aldrig dricka 6 glas mjölk bara för att få i mig den minimala mängden näring som det ger... ser ingen mening med det helt enkelt.

Någon som äter 1 kg pasta, för att man måste, inte för att man vill?

Varför måste jag? Vilket skäl?

Någon som går ner till gymmer 23:30 för att inte missa sitt pass?

Ja och klockan 7 på morgon, kört dubbelpass, pulsat i 10 minus i dåliga kläder för att bilfan inte startade, har gott till gymet med hjälp av kryckor för att träna triceps osv.

Är det ett tecken på att man är ett freak? Jag ser det som normalt om man gillar att träna.

Hur många har spytt under ett pass?

En gång, men jag ser det inte som någon merit utan mer en kul grej och det hade inget med hur hårt jag tränade att göra.

EVERYONE CAN BE AVERAGE, BE A FREAK!

Skrik inte. Läs på om hur man beter sig på nätet. Caps-lock är att skrika och bara för att din idol gör det behöver du ju inte göra det. Tänk på det.

jimcg
2004-06-07, 13:22
Originally posted by z_bumbi


Nja, kör man två pass per vecka konstant i ett år så får man nog bättre resultat än om man kör 5 pass per vecka i en månad och sen hattar in på något annat en period för att sen upprepa den cykeln om och om igen.
Får man i båda fallen till 104 pass så vinner det nog att köra 2 gånger per vecka, specielt om man nyss har börjat träna.

Visst, jag håller med dig. Jag tolkade innebörden av "hattande" i första inlägget som perioder av avsaknad av träning och menade därför att kontinuerlig träning då borde vara bättre, eftersom fler pass tränas under en viss kalenderperiod, än om man under motsvarande period har uppehåll då och då. Jag menade inte att ju fler pass desto bättre.

//Jim

pellepedal
2004-06-07, 13:26
Jag håller med Medusa.
Grabben börjar förstå vad det hela handlar om! :hbang:

cali
2004-06-07, 13:31
Originally posted by pellepedal
Jag håller med Medusa.
Grabben börjar förstå vad det hela handlar om! :hbang:

Jag instämmer! För att utveklas måste man pressa sig att göra bättre hela tiden.

Muhammed Ali brukade springa mil efter mil tills han spydde, när han spydde sprang han lite till, bara för att prestera bättre och pressa sig själv att prestera mera och utvecklas.

Man måste ha rätt mentalitet för att lyckas, medelmåttor kan vi alla bli....

ivandrago
2004-06-07, 13:39
Känner igen Medusas attityd från de arbetslösa snubbar vi har på gymmet som i brist på sysselsättning gör styrketräningen till sitt "jobb". Allt handlar om träningen och kosten. Visst är det bättre än att sitta hemma och rulla tummarna, men det kan vara bra att komma till insikt att ens fanatism kring träningen kan vara någon slags försvarsmekanism i avsaknad av en "riktig" sysselsättning. Dessutom är inte steget till prepp särskilt långt när man är så fanatisk. Om man är villig att viga sitt liv och göra "vidriga" saker för att bli ett "freak" som Medusa uttrycker det, så kommer man nog förr eller senare när man kommer till en platå att börja fundera lite mer på att börja preppa.

Medua: Distans är ett mycket bra ord. Har man inte distans till saker så kliver man över lik för att nå framgång och blir svårt deprimerad av motgångar.

pellepedal
2004-06-07, 13:50
Vad är det för fel att vilja satsa allt på att nå sina mål.
Det går inte som en dans för alla. En del måste slita och slita för att komma nån vart. Ofta är det de som fått göra hundgörat för att nå fram som står kvar längst. Jag har själv stött på det inom andra sporter.

Medusa: Keep on rocking. Be a freak!!! :hbang:

daja
2004-06-07, 13:57
Ja nog fan e du ett freak!

Grahn
2004-06-07, 13:57
Pellepedal och jag har själv upplevt att om man kör lite väl hårt,vilket man lätt gör när man är grymmt motiverad, och inte tänker långsiktigt så skadar man sig och bränner ut nöjjet.

Medusa
2004-06-07, 13:59
Originally posted by ivandrago
Känner igen Medusas attityd från de arbetslösa snubbar vi har på gymmet som i brist på sysselsättning gör styrketräningen till sitt "jobb". Allt handlar om träningen och kosten. Visst är det bättre än att sitta hemma och rulla tummarna, men det kan vara bra att komma till insikt att ens fanatism kring träningen kan vara någon slags försvarsmekanism i avsaknad av en "riktig" sysselsättning.

jag går i skolan på gymnasienivå med 17 i snitt, dömer fotboll på förbundsnivå, skaffat sommararbete för 2,5 månader, flickvän sen 7 månader, kompisar, trots att jag viger mitt liv åt BB hinner jag med allt detta, OCH JAG TÄNKER FORTFARANDE BLI ETT FREAK! :kickass:

Distans är bra att ha till vissa saker, MEN TILL SIN TRÄNING?
BE A FREAK!

Löjtnant Blank
2004-06-07, 14:03
Vad har hänt med dig, Medusa? Så här konstig var du inte för några månader sedan. Om du bara hade en aning om hur patetisk du låter, lille vän. Och du är inte kaxig om du tror det; du är bara jobbig. Du påminner om en berusad raggare.

cali: Det ligger något i det du skriver, absolut. Jag har själv märkt det, men jag kan inte heller förklara det.

Löjtnant Blank
2004-06-07, 14:09
Originally posted by Medusa


jag går i skolan på gymnasienivå med 17 i snitt, dömer fotboll på förbundsnivå, skaffat sommararbete för 2,5 månader, flickvän sen 7 månader, kompisar, trots att jag viger mitt liv åt BB hinner jag med allt detta, OCH JAG TÄNKER FORTFARANDE BLI ETT FREAK! :kickass:

Distans är bra att ha till vissa saker, MEN TILL SIN TRÄNING?
BE A FREAK!
Jag hade för mig att du tränade två pass i veckan. Vad gör du resten av tiden - går omkring och är spymätt och är allmänt freakig? Har du låtit lobotomera din flickvän så att hon ska stå ut med ditt tjat om hur stor du ska bli?

Jag har låtit MS Word räkna antalet gånger du har skrivit freak i den här tråden. Det blev ett tresiffrigt resultat. Säger det dig något? Att du ska sluta bete dig som en apa? Kanske?

Medusa
2004-06-07, 14:19
Originally posted by Löjtnant Blank

Jag hade för mig att du tränade två pass i veckan. Vad gör du resten av tiden - går omkring och är spymätt och är allmänt freakig? Har du låtit lobotomera din flickvän så att hon ska stå ut med ditt tjat om hur stor du ska bli?

Jag har låtit MS Word räkna antalet gånger du har skrivit freak i den här tråden. Det blev ett tresiffrigt resultat. Säger det dig något? Att du ska sluta bete dig som en apa? Kanske?

Tar det på dig att jag vill mer än dig? :D
Stör det dig?

Jag tränar 4 ggr veckan.
Är spymätt 2-3 ggr om dagen, ja.
Min flickvän är inte lobotomerad.

"In my lifetime when I’m disgraced
By jealousy and lies
I laugh aloud ‘cause my life
Has gotten inside someone else’s mind"
-Creed

Hey man, be a freak! :thefinger

Chris
2004-06-07, 14:32
Haha. Bästa på länge! Jag blir snart hjärntvättad om jag läser mer. BE A FREAK! :cool:

RobbeliRobban
2004-06-07, 14:32
Nu skall vi inte hacka på Medusa för att han är målinriktad. Om han vill skrika, träna som en vansinnig och äta 14kg pasta/timme så låt han göra det.

Jag önskar att jag hade den inställningen och kunde hålla den. Det är den attityden (mest skrikandet och att yttra ordet "freak" tillräckligt många gånger) som skapar en atletisk mästare, så visa lite stöd och skrik lite vi med. "YOU CAN BE A FREAK! DONT BE AVERAGE BE A ****** FREAK!

AngelLove
2004-06-07, 14:32
Hmmm, detta känns mest som ett desperat skrik på hjälp...

Inom de flesta sporter (någon form av träning) så är det och kommer fortfarande vara de som är ödmjuka som vinner både respekt, förtroende och kommer någonstans..

Visst, det finns undantag (undantaget som bekräftar regeln mao) på personer som har psykad personlighet, ex Tyson, men se också hur det går med den sorten..

Att ha självförtroende är inte samma sak som att vara kaxig på nätet och skrika en massa om hur hårt man kör. Detta vet du om redan isåfall. I detta fallet är det mer som om du måste försöka intala dig själv att du kör stenhårt, som om du inte är riktigt säker på att du gör rätt...

Har du gått upp 9kg ren muskelmassa på 3månader så är det ett bra resultat (utan ev förbjudna preparat), dock om du äter 1kg (100gram pasta: P11g, K72g, F7g, Kcal300) pasta till en måltid bara för du "måste" så har jag väldigt svårt att tro att du inte lagt på dig en hel del fett & vätska. Iaf om du äter 5-6mål mat till den dagen så är du skyhögt över ditt behov av energiintag även om du tränar som en galning...

/Angel

jimcg
2004-06-07, 14:33
Originally posted by Löjtnant Blank
Att du ska sluta bete dig som en apa? Kanske?


Apor kan bete sig väldigt användbart ibland...

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=25185

//Jim


Edit: OBS! Inget illa menat mot vare sig Medusa eller Löjtnant Blank - fick bara associationen eftersom jag just postat om en apa och så formuleringen här.

Tricklev
2004-06-07, 14:39
Är bra att vara målinriktad med det man gör, men varför i hela helvete man väljer något man hatar för at BE A FREAAAAAK on förstår jag inte, jag tränar kampsport, antagligen alldeles för mycket men ser ingen ide att gå ut på nätet och skrika över mina FREAKIGA skills och hur mycket självfötroende jag har, någonsin hört ordspråket "Han som inte vet snackar, han som vet ser på"

Den riktigt självsäkra behöver inte skrika på nätet om hur mycket självförtroende han har, det räcker för han att han vet att han har det.

RobbeliRobban
2004-06-07, 14:47
Originally posted by Tricklev
Är bra att vara målinriktad med det man gör, men varför i hela helvete man väljer något man hatar för at BE A FREAAAAAK on förstår jag inte, jag tränar kampsport, antagligen alldeles för mycket men ser ingen ide att gå ut på nätet och skrika över mina FREAKIGA skills och hur mycket självfötroende jag har, någonsin hört ordspråket "Han som inte vet snackar, han som vet ser på"

Den riktigt självsäkra behöver inte skrika på nätet om hur mycket självförtroende han har, det räcker för han att han vet att han har det.

Ditt ordspråk faller med skrävelkäftar som Arnold, Mohammad Ali, King Kamali, alla dessa skrek(skriker) om kur jäkla bra de är och hur kassa deras konkurrenter är. Att skrika om sin förmåga är väl inget fel? Sätter press på både sig själv och konkurrenter, så att skrävla sätter press på sin egen förmåga, då måste man ju försöka komma upp till bevis! Helt seriöst så tror jag att Medusa har rätt inställning, han kommer att gå långt.

(Jag har tråkigt och vill debattera)

Castro
2004-06-07, 14:48
Originally posted by AngelLove
Hmmm, detta känns mest som ett desperat skrik på hjälp...

Inom de flesta sporter (någon form av träning) så är det och kommer fortfarande vara de som är ödmjuka som vinner både respekt, förtroende och kommer någonstans..

Visst, det finns undantag (undantaget som bekräftar regeln mao) på personer som har psykad personlighet, ex Tyson, men se också hur det går med den sorten..

Att ha självförtroende är inte samma sak som att vara kaxig på nätet och skrika en massa om hur hårt man kör. Detta vet du om redan isåfall. I detta fallet är det mer som om du måste försöka intala dig själv att du kör stenhårt, som om du inte är riktigt säker på att du gör rätt...

Har du gått upp 9kg ren muskelmassa på 3månader så är det ett bra resultat (utan ev förbjudna preparat), dock om du äter 1kg (100gram pasta: P11g, K72g, F7g, Kcal300) pasta till en måltid bara för du "måste" så har jag väldigt svårt att tro att du inte lagt på dig en hel del fett & vätska. Iaf om du äter 5-6mål mat till den dagen så är du skyhögt över ditt behov av energiintag även om du tränar som en galning...

/Angel

WORD! FREAKIN´ WORD! :D

Tricklev
2004-06-07, 14:53
Originally posted by RobbeliRobban


Ditt ordspråk faller med skrävelkäftar som Arnold, Mohammad Ali, King Kamali, alla dessa skrek(skriker) om kur jäkla bra de är och hur kassa deras konkurrenter är. Att skrika om sin förmåga är väl inget fel? Sätter press på både sig själv och konkurrenter, så att skrävla sätter press på sin egen förmåga, då måste man ju försöka komma upp till bevis! Helt seriöst så tror jag att Medusa har rätt inställning, han kommer att gå långt.


Han säger att han gör vad han kan för att bli stor även om han itne vill eller det är bra för han, är la bara o vänta tills dess då, för tills dess så är det mycket snack men lite verkstad(lätt o säga att man gör allt när man inte gör), missförstå mig inte, är HELT emot doping men om man säger att man gör allt i sin makt så borde man väll göra det också?

(markus, inte sen på att nappa på diskussion)


edit: finns folk som lyckats väldigt bra ÄVEN om dom itne varit skrävvel käftar.

Karl_alfred
2004-06-07, 14:56
Originally posted by JAM
Men för helvete Medusa, ge upp... Vill du bli en ny Zone eller vad är det frågan om? Tagga ner och STÄNG AV CAPS LOCK! Har du inget vettigt att skriva så skriv inget.
Tänkte just fråga om Zone var Medusas sektledare.

HenrY
2004-06-07, 14:57
hahahaah, detta var nästan den roligaste tråd jag läst! :D
Du Medusa, du har möjligtvis inte snackat med TCOG?? :D
Hahahah, ni skulle nog kunna bli bra kompisar!
Fan inse, ingen som tycker ni är tuffa för att ni skriver "LET`S GET BUSSYY" och "BE A FREAK", tycker bara ni är så j-a fjantiga!
Men men, gör som ni vill!
Kom ur CapsLock-träsket nån jävla gång....
Luktar wannabee.

-AG-
2004-06-07, 14:57
Originally posted by Medusa


Att vara ett freak handlar inte om att pissa i motvind, det handlar om att g�ra saker fast det �r s� j�vla vidrigt.

�r det n�gon h�r som trycker ner mat, trots att de �r m�tta, forts�tter dricka 5-6 glas mj�lk, n�r de �r fulla vid 2?

N�gon som �ter 1 kg pasta, f�r att man m�ste, inte f�r att man vill?

N�gon som g�r ner till gymmer 23:30 f�r att inte missa sitt pass?

Hur m�nga har spytt under ett pass?

EVERYONE CAN BE AVERAGE, BE A FREAK!

Har ALDRIG spytt under ett pass, har aldrig tränat efter kl 22, tränar dock oftast fyra ggr per vecka men undantagsvis till failure och med ganska lågt tempo. Jag tycker att det är skoj att träna och inte alls nån uppoffring och det funkar hyfsat ändå, trots att jag inte är "ETT FREAK!" och tror inte heller att det är ett måste för att få resultat.

Äta trots att jag är mätt har väl hänt... men jag kör inte strikt efter nån matschema utan äter det jag känner för.

aliquis
2004-06-07, 14:58
Jävla gnäll på medusa, visst, jag tycker också engelskan är störig, och caps, både från medusa och zone.
Skillnaden är att zone anses vara häftig så där vågar/vill ingen säga något, medans medusa bara tränat några månader så då är han ju värsta tönten hur som helst så då går det bra att gnälla..

Bortse från vad det står, orka bry sig? Visst är det fånigt att skriva att man är ett freak och jättetuff, men vad medusa försöker med är väl att förmedla en känsla, att man verkligen skall gå in för träningen och köra hårt, varför bryr ni er om ordvalet? Låt han träna hårt och äta rejält, tycker han att han ökar och gör det så är ju allt frid och fröjd. Det hänger väl ihop med hans förhållande till träningen att skriva att han växer som fan osv, han peppar väl sig själv så mycket det går och försöker se positivt på träningen, ge fan i att trycka ner det och förlöjliga det, blir ni lyckligare för det? Tror ni hans träning går bättre för det?

Låt grabben träna, han får säkert bra mycket bättre resultat av sin träning och kost pga ofantlig motivation än vad 99.5% av medlemmarna här hade fått på samma tid.

Medusa: du får din chans att visa dem vart man kan komma med lite vilja senare, lycka till :)

Everest
2004-06-07, 15:01
Man blir inte ett freak av att göra saker man tycker är vidriga, man måste ÄLSKA att träna hårt som fan och käka massa mat. Bodybuilding är nånting man blir bra på under låååång tid och med inställningen att man måste bete sig som en psykiskt sjuk människa för att lyckas så tror ja man faller innan man kommit halvvägs av sina högt uppsatta mål.

Sen är det förbannat mycket snack bland vissa personer om hur jävla extrema dom är. Klart man måste leva o träna extremt för att bli riktigt bra men inte fan hjälper det att hela tiden ta upp det på ett forum på nätet.

Castro tycker jag verkar ha en härlig inställning till träningen. Att längta efter att deffa ner sig så som han gjorde är nog största anledningen till att man kan genomgå en sån bra deff.:thumbup:

RobbeliRobban
2004-06-07, 15:02
Tricklev: Jo men med själva skrävlet så kommer ju just pressen att man måste förr eller senare upp till bevis. Just det kan ju vara en motivator.

Killen vill ju bli Natural mästare, så han strävar nog efter att freaka till sig maximalt, spränga alla gränser, utan att kliva över den ultimata barriären.

(Numera den första medlemmen av Medusas Fanclub)

Tricklev
2004-06-07, 15:13
Originally posted by RobbeliRobban
Tricklev: Jo men med själva skrävlet så kommer ju just pressen att man måste förr eller senare upp till bevis. Just det kan ju vara en motivator.

Killen vill ju bli Natural mästare, så han strävar nog efter att freaka till sig maximalt, spränga alla gränser, utan att kliva över den ultimata barriären.

(Numera den första medlemmen av Medusas Fanclub)

Man har rätt att vara lite stöddig, om man kan backa upp det, än så länge så kan han inte det, dom riktiga "freaksen" "mästare" eller vad dom nu vill bli kallade får sin motivationen från sig själv, räcker att dom vet att dom kan.

Faktum kvarstår att killen hatar bb men han ska ändå bli freakig. Som sagt så är jag en kampsportare och lägger ner mycket arbete och "slit" på det, varför? inte fan är det för att jag hatar det iaf. Njuter av varje sekund jag lägger ner på det.

cali
2004-06-07, 15:15
Originally posted by aliquis
Jävla gnäll på medusa, visst, jag tycker också engelskan är störig, och caps, både från medusa och zone.
Skillnaden är att zone anses vara häftig så där vågar/vill ingen säga något, medans medusa bara tränat några månader så då är han ju värsta tönten hur som helst så då går det bra att gnälla..

Bortse från vad det står, orka bry sig? Visst är det fånigt att skriva att man är ett freak och jättetuff, men vad medusa försöker med är väl att förmedla en känsla, att man verkligen skall gå in för träningen och köra hårt, varför bryr ni er om ordvalet? Låt han träna hårt och äta rejält, tycker han att han ökar och gör det så är ju allt frid och fröjd. Det hänger väl ihop med hans förhållande till träningen att skriva att han växer som fan osv, han peppar väl sig själv så mycket det går och försöker se positivt på träningen, ge fan i att trycka ner det och förlöjliga det, blir ni lyckligare för det? Tror ni hans träning går bättre för det?

Låt grabben träna, han får säkert bra mycket bättre resultat av sin träning och kost pga ofantlig motivation än vad 99.5% av medlemmarna här hade fått på samma tid.

Medusa: du får din chans att visa dem vart man kan komma med lite vilja senare, lycka till :)

:thumbup:

aliquis
2004-06-07, 15:18
Originally posted by Everest
Man blir inte ett freak av att göra saker man tycker är vidriga, man måste ÄLSKA att träna hårt som fan och käka massa mat. Bodybuilding är nånting man blir bra på under låååång tid och med inställningen att man måste bete sig som en psykiskt sjuk människa för att lyckas så tror ja man faller innan man kommit halvvägs av sina högt uppsatta mål.

Sen är det förbannat mycket snack bland vissa personer om hur jävla extrema dom är. Klart man måste leva o träna extremt för att bli riktigt bra men inte fan hjälper det att hela tiden ta upp det på ett forum på nätet.

Castro tycker jag verkar ha en härlig inställning till träningen. Att längta efter att deffa ner sig så som han gjorde är nog största anledningen till att man kan genomgå en sån bra deff.:thumbup:
Medusa gillar nog att träna, när de skriver "lets do this shit" menar dom nog inte att det är skit...
Förövrigt beundrar jag verkligen castro också, men vad gäller medusa och tcog tränar dom kanske inte för er skull, de kanske skiter fullständigt i hur ni uppfattar deras fokus på träningen, deras mål är nog som sagt att peppa sig själva och pressa sig över sina egna gränser. Inte att fjäska sig in för en massa människor på ett Internetforum.

cali
2004-06-07, 15:19
Jag tycker alla ska sluta vara så jäkla trångsynta!
Det finns flera sidor att se saker och ting ifrån.

Medusa har en bra inställning och lyckas faktiskt förmedla den känsla han har inför sin träning.
Önskar jag kunde känna så som han gör oftare!

Castro
2004-06-07, 15:21
"Älska det du älskar istället för att älska att hata det du älskar" Det håller nog längre.../Castro :D

Castro
2004-06-07, 15:23
Originally posted by cali
Jag tycker alla ska sluta vara så jäkla trångsynta!
Det finns flera sidor att se saker och ting ifrån.

Medusa har en bra inställning och lyckas faktiskt förmedla den känsla han har inför sin träning.
Önskar jag kunde känna så som han gör oftare!

Jaa jag tycker också att inställningen är skön (om än lite psykotisk). Man känner den sprudlande motivationen i texten, men det känns som att han vill framställa sig själv som en marodör också. Det är det jag "ogillar".

cali
2004-06-07, 15:23
Det här är ett typexempel när man ser hur jantelagen och den svenska mentaliteten genomsyrar folk.

"Man ska vara tyst och inte hävda sig själv"

Fan ta det!

Man ska gapa och hävda sig själv!

Be proud!
Be loud!
Ta för dej!

BE A FREAK IF U WANT TO!!! :D

RobbeliRobban
2004-06-07, 15:24
tricklev: Jag tycker att han har all rätt att vara stöddig, han får bättre resultat på två månader än jag får på två år, han har av bilderna att döma fått upp en bra fysik på väldigt kort tid.

Skulle inte tro att han hatar det han gör, utan just älskar att hata det han gör, det ligger en skillnad där.

Shadow Warrior
2004-06-07, 15:24
Originally posted by cali
Jag tycker alla ska sluta vara så jäkla trångsynta!
Det finns flera sidor att se saker och ting ifrån.

Medusa har en bra inställning och lyckas faktiskt förmedla den känsla han har inför sin träning.
Önskar jag kunde känna så som han gör oftare!

Håller med Cali, fattar inte alls varför vissa vill tönt stämpla Medusa, hur gammla är ni igentligen? Luktar lite mellanstadiet det här...

Hemligheten med att bli grov ÄR att vara fantatisk! Är man inte så får man se till att bli det och kan man det inte... ja då får man helt enkelt nöjja sej med att vara average...

Jag kan inte bli fantatisk därför kommer jag oavsett gener alldrig bli tävligsgrov.

aliquis
2004-06-07, 15:26
Originally posted by Tricklev

Man har rätt att vara lite stöddig, om man kan backa upp det, än så länge så kan han inte det, dom riktiga "freaksen" "mästare" eller vad dom nu vill bli kallade får sin motivationen från sig själv, räcker att dom vet att dom kan.
Faktum kvarstår att killen hatar bb men han ska ändå bli freakig.
Hur FAN ska han kunna backa upp det efter 9 månader? Du kan ju inte jämföra en person som har tränat 10-20 år och en som bara har tränat några månader, klart han inte kan vara störst på mindre än ett år, men han kan ju ändå ha nått grymma resultat för att vara så kort tid och nybörjare.

Och om han hatade BB skulle han nog inte vilja tävla, stå på scenen och bli mr natural olympia.

Castro
2004-06-07, 15:27
Originally posted by Shadow Warrior


Håller med Cali, fattar inte alls varför vissa vill tönt stämpla Medusa, hur gammla är ni igentligen? Luktar lite mellanstadiet det här...

Hemligheten med att bli grov ÄR att vara fantatisk! Är man inte så får man se till att bli det och kan man det inte... ja då får man helt enkelt nöjja sej med att vara average...

Jag kan inte bli fantatisk därför kommer jag oavsett gener alldrig bli tävligsgrov.

Vad snackar du om? Töntstämpla? Det här utvecklades ju till en relativt intressant tråd om varierande inställningar till träningen.

Castro
2004-06-07, 15:31
Jag känner självklart igen mig i Medusa. När jag gör någonting jag gillar går jag in för det till 810% och blir väldigt fanatisk. Men vad jag har märkt är att mina tidigare fanatismer så småningom dött ut och även om jag idag känner att mer träningsmotivation än den jag har nu "finns inte" (på samma sätt som Medusa), måste jag hålla en slags distans till fanatismen för att kunna hålla på med detta i hela mitt 100-åriga liv!

Förut såg jag också på mig själv som lite av marodör "Hö, fan vad tufft att trycka i sig såhär mycket mat", "Shit nu blir det tungt hardcore", ungefär den stilen. Jag älskade träningen över allt annat även då, men av någon anledning ville jag intala mig själv att jag gick igenom något tungt. Något roligt kan aldrig vara tungt!!! Därför ligger min distans till fanatismen idag i att jag ser på träningen och allt som hör till precis som den är - ENORMT ROLIG!

Jag behöver inte hävda mig för mig själv på samma sätt!

Grahn
2004-06-07, 15:40
Seriöst en kille som tror på sigsjälv och är motiverad behöver inte hävda det på dethär sättet. Det luktar mer självsuggestion.

Tricklev
2004-06-07, 15:44
Originally posted by Grahn
Seriöst en kille som tror på sigsjälv och är motiverad behöver inte hävda det på dethär sättet. Det luktar mer självsuggestion.

My point exaktly.

Medusa
2004-06-07, 15:48
Glöm allt jag skrev om att jag hatar min träning, jag älskar den!
När jag går ner till gymmet är jag inte mig själv, jag är förbannad, jag ryter åt folk, jag sliter upp mitt skåp, byter om och sätter igång med det jag skall. Varje repetion är en njutning, ett steg närmare paradiset. Att känna spänningen, visualisera muskeln som ett berg i en fjärran horisont. Det gör ont, tränar man hårt, då gör det ont. De flesta människor klarar inte detta, de lägger av vid den 9:e reppen när de kan göra en 12:a. Just därför älskar jag min träning.

ATT LIGGA OCH LÅNGSAMT PRESSA UPP SITT 1 RM I BÄNKPRESS UTAN PASSARE, DET ÄR ATT VARA ETT FREAK!

Men efteråt är det så underbart, man har uppnått någonting, visat sig själv att jag lever, jag existerar, detta är jag.

Som robban skrev, "Skulle inte tro att han hatar det han gör, utan just älskar att hata det han gör, det ligger en skillnad där".
SÅ SANT!

Jag skryter fan inte för nån, jag peppar mig själv och försöker inspirera andra, bryr jag mig sedan om någon liten j*vel på ett internetforum tycker jag är en tönt och försöker trycka ner mig?
INTE EN CHANS! Motivationen bara stiger!

Jag säger:
FUEL THE RAGE, FUEL THE FREAK!

Medusa
2004-06-07, 15:49
Originally posted by Grahn
Seriöst en kille som tror på sigsjälv och är motiverad behöver inte hävda det på dethär sättet. Det luktar mer självsuggestion.

Jag var hos psykologen under mönstringen förra veckan, fick det bästa, en 7:a, så dina analyser är överflödiga :D

Tricklev
2004-06-07, 15:50
Originally posted by Medusa
Jag skryter fan inte för nån, jag peppar mig själv och försöker inspirera andra, bryr jag mig sedan om någon liten j*vel på ett internetforum tycker jag är en tönt och försöker trycka ner mig?
INTE EN CHANS! Motivationen bara stiger!

Jag säger:
FUEL THE RAGE, FUEL THE FREAK!


Kan du inte preppa dig för dig själv istället för att kladda ut det på internet?

Fuel the rage? fuel the freak? du menar inte feel eller menar du verkligen fuel?

Grahn
2004-06-07, 16:03
Originally posted by Medusa


Jag var hos psykologen under mönstringen förra veckan, fick det bästa, en 7:a, så dina analyser är överflödiga :D

Skrek du "BE A FREAK!" i nyllet på honom 19921ggr med? :D

Honn
2004-06-07, 16:04
Originally posted by Medusa

ATT LIGGA OCH LÅNGSAMT PRESSA UPP SITT 1 RM I BÄNKPRESS UTAN PASSARE, DET ÄR ATT VARA ETT FREAK!

Nej. Det är bara dumt.
Originally posted by Medusa

Jag säger:
FUEL THE RAGE, FUEL THE FREAK!

Jag säger Whoppie!! Jag får lyfta igen. :D
Det finns få tillfällen när jag är lika lugn och harmonisk som när jag är på gymmet. Svårt att vara elak när endorfinerna sprutar ut ur öronen.

Allan
2004-06-07, 16:25
Får man lägga sig i? Jag kanske kan bidra med något efter ett par decennier i den här svängen. Jag tror att det kan vara bra att vara målmedveten, men samtidgt är det bra att ha lite distans.

Jag har sett säkert flera hundra ambitiösa killar (främst) börja träna och hålla på ett par år. Och idag kan jag räkna de som fortfarande är kvar på ena handens fingrar.

Aboslut ingen av dem - inte nån - skulle nånsin ge upp, skaffa sig andra sysselsättningar, tycka att ett liv utan styrketräning kunde vara något. Inte nån. Jag har t o m en av dem på video från 1992 där han sitter i en stor tröja med en proteindrink i handen och vrålar "Bigger than life, bigger than universe".

Han tränar sina grabbar i hockey idag, och trivs rätt bra med det. Men gymet har han inte varit i på tio år.

Det kostar på att träna - det handlar inte bara om att vara totalt inriktad på att leva bodybuilding, för de brukar aldrig bli nåt. När ni läser om proffsen måste man komma ihåg att de framförallt säljer myten om sig själva. Och i myten ingår att man måste vara på ett speciellt vis.

Risken - och den är stor - är att man går så upp i sin roll som gymwannabe att man bränner ut sig själv. För hur ska man hela tiden kunna träna hårdare, äta mer, växa? Saker och ting kostar pengar, livet ställer andra krav efter en viss ålder, man kanske vill ha besök av folk när man sitter på hemmet.

Vänta bara till den dagen ni får betala er egen mat, hyra, tvättmedel eller Internet. Då blir det inte kul. Och det blir satans svårt att upprätthålla den där "GO FOR IT!"-mentaliteten när man själv ska stå för fiolerna.
För att inte tala om att man får stå ut med gliringar från folk som tvingats höra de där skriken hela tiden.

Älska bodybuilding och träning - men bekräfta inte folks förutfattade meningar om oss hela tiden.

allan

Jorgen
2004-06-07, 16:29
Allan: Grymt bra inlägg. :thumbup:

//Jörgen

snej
2004-06-07, 16:30
Man blir fan tårögd! APPLÅDER! :bow:

Grahn
2004-06-07, 16:32
Allan är en vis man :thumbup:

Styrkebyggare
2004-06-07, 16:33
Kan bara hålla med Allan fullständigt. Ju mer man fixerar sitt liv kring träningen, ju mer sårbart blir konceptet eftersom det blir så känsligt för "störningar" (läs hem, flickvän, familj mm). Därför är det oerhört viktigt att ha distans och vara lite flexibel.

Tricklev
2004-06-07, 16:35
:bow: väldigt bra formulerat so alltid

TCOG
2004-06-07, 16:36
jaha den här tråden var rolig.

jag förstår att man inte ska bli "fanatisk" ja.

och när jag skriver "lets do this shit" Castro så har du nog fattar det helt fel.

och bara för någon känner nån som gått in till träningen 110% för att han ville och la sitt liv till träningen för att sen gå bort helt betyder inte att alla andra är som han.

man kan inte sitta här och få föruppfattade meningar om en person på nätet.

Grahn
2004-06-07, 17:00
TCOG, nej men man bör lyssna och ta lärdom.

AngelLove
2004-06-07, 17:02
Allan...... :bow::bow:

Castro
2004-06-07, 17:07
Måste faktiskt säga att den här tråden var bra.

Distans till träningen - del 1 ->>>>>>>> Best of :)

Ironbabe
2004-06-07, 17:12
Allan är "klok som en bok" :thumbup:

pellepedal
2004-06-07, 17:16
Jag tror att väldigt många här har missuppfattat Medusa.
Dessutom har vi svenskar en väldigt tråkig mentalitet att trycka ner de som utmärker sig lite från mängden.
Det går bra för Medusa. Har älskar byggningen. Han VILL verkligen bli nåt. Uppmuntra honom i stället för att dra ner honom till er egen nivå.

Det finns fanatiker (som ni kallar dem) i alla sporter. En stor del av dem lägger av efter ett tag, men det finns även några som lyckas. Några som går längre än vad medelsvensson gör. Och dessutom kommer dit fortare oxå. Tyvärr är det de som brukar bli nerskrivna att de dopar sig och fuskar på alla vis. Även om de inte gör det.

Lägg av med den otroligt tråkiga svenska mentaliteten och stöd Medusa i den han älskar att göra, Träna för att bli STOR.

Jag tror på honom. Jag är likadan själv. Jag ska oxå bli ett FREAK! Jag ska bli jävligt stor, och jag är en bra bit på väg tack vare att jag tror på mig själv till 100% och hela tiden pushat mig själv att gå längre och träna hårdare. Det är det som gör mig till ett freak!

Sparrisen
2004-06-07, 17:16
"Distans & Balans" som Johan Oldenmark uttrycker det... ;)

TCOG
2004-06-07, 17:17
Originally posted by SwedeForce
"Distans & Balans" som Johan Oldenmark uttrycker det... ;)

:laugh:

ger inte femöre för det

Sparrisen
2004-06-07, 17:19
Originally posted by TCOG


:laugh:

ger inte femöre för det

skit i det då...

Grahn
2004-06-07, 17:35
Pellepedal, eller så har du missuppfattat allt, ingen har sagt att han inte ska vara motiverad. Folk säger dock att han bör chilla lite och sluta skriva som en påse nötter på acid.

Och kom inte dragande med den där jäkla jantelagen den har inget att göra med folk som SKRIVER FREAK 99999999 GGR I VARJE MESS I CAPS att göra.

Tricklev
2004-06-07, 17:35
aja är la bara o inse att Medusa o co inte komer ändras, hoppas jag ser er på scener världen över om några år då.

Jorgen
2004-06-07, 17:37
Originally posted by TCOG
:laugh:
ger inte femöre för det
Nej för Olden är ju inget om man jämför med dig, eller? Han lär ju inte ha några kunskaper eller erfarenheter som inte du redan har. Trots att han har tränat längre än vad du är gammal. ;)

//Jörgen

Grahn
2004-06-07, 17:39
Jorgen, detta är ett solklart fall av ungustuppus. Vi får hoppas att det observerats i tid och inte sprider sig. ;)

TCOG
2004-06-07, 17:39
Originally posted by Jorgen

Nej för Olden är ju inget om man jämför med dig, eller? Han lär ju inte ha några kunskaper eller erfarenheter som inte du redan har. Trots att han har tränat längre än vad du är gammal. ;)

//Jörgen

du säger till mig och ger en varning till mig för att ta det lugnt medans du själv hoppar på direkt efter en kommentar jag gett.

trodde det var ett forum där man fick säga sina åsikter utan att hela tiden få påhopp.

då ska jag numera se om någon inte håller med mig ge en kommentar :thumbup:

Grahn
2004-06-07, 17:43
Jag behöver en TCOG dekoder...fattar inte sista posten.

cali
2004-06-07, 17:46
Vad är det för fel att brinna för det man gör?
Det är ju bara härligt!
Att gå och ha distans till allt blir ju skittråkigt!

"Nej jag får inte gå in för det här för mycket och njuta av stunden, jag måste ha distans.
Jag får inte känna så här för jag kommer bli äldre och betala hyra och mat själv. jag kommer bli gammal, jag kommer aldrig bli nått, kolla på alla andra som inte blivit nått, jag kan räkna de på handen. Nä bäst jag behärksar mej, får distans"

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!

Hur fel inställning till livet kan man ha!
Hur bittra är ni egentligen?

Livet går ut på att känna, skit i distans.
Man ska leva ut sina känslor och spä på dem!
Det är då man känner att man lever. De som har distans lever inte ut!
Lev ut!
Behärskning och distans är för de bittra, självbejakelse och fanatism är underbart!
Skit i om saker och ting tar slut tvärt, man har iallafall levt till max. Man kommer aldrig ångra att man var fanatisk utan tvärtom, man kommer se tillbaka med glädje och komma ihåg hur man brann för det där och komma ihåg hur det kändes att leva....

Grahn
2004-06-07, 17:48
Cali tror inte du fattar vad distans är.

Löjtnant Blank
2004-06-07, 17:58
Originally posted by pellepedal
Dessutom har vi svenskar en väldigt tråkig mentalitet att trycka ner de som utmärker sig lite från mängden.

Några som går längre än vad medelsvensson gör.

Lägg av med den otroligt tråkiga svenska mentaliteten och stöd Medusa i den han älskar att göra, Träna för att bli STOR.
Gör inte det här till en nationalitetsfråga. Medusa hade fått mothugg på vilken bräda som helst om han hade skrivit som han gör här - må det vara på engelska, spanska eller tyska. Furthermore - det låter på dig som om det är något oerhört negativt att vara svensk.

cali
2004-06-07, 17:58
Originally posted by Grahn
Cali tror inte du fattar vad distans är.

Jag fattar mer än du tror men jag gör bara mina egna tolkningar av det jag ser...som du inte fattar!

Grahn
2004-06-07, 18:00
Originally posted by cali


Jag fattar mer än du tror men jag gör bara mina egna tolkningar av det jag ser...som du inte fattar!

Ja det står dig fritt att leva i din egna lilla verklighet förvisso.

Hett tips dock, distans är inte något bittra personer har.

Jorgen
2004-06-07, 18:03
Originally posted by TCOG
du säger till mig och ger en varning till mig för att ta det lugnt medans du själv hoppar på direkt efter en kommentar jag gett.

trodde det var ett forum där man fick säga sina åsikter utan att hela tiden få påhopp.

då ska jag numera se om någon inte håller med mig ge en kommentar :thumbup:
Men kära du, det var väl ändå inget påhopp. Varför du fick en varning vet du.
Detta är ett forum där man får säga sina åsikter (inom forumets regler givetvis) men man får faktiskt räkna med att få mothugg av folk som inte håller med en. Du får räkna med att inte alla håller med dig.

//Jörgen

Herkulez
2004-06-07, 18:05
Originally posted by Grahn


Ja det står dig fritt att leva i din egna lilla verklighet förvisso.

Hett tips dock, distans är inte något bittra personer har. precis.........En distans är ett konstruktionselement vars syfte är att förhöja en monterad detalj i förhållande till ytan den monteras på. Exempelvis är kretskort i elektroniska apparater ofta monterade på distanser för att inte komma i kontakt med höljet. :)

TCOG
2004-06-07, 18:08
Originally posted by Herkulez
precis.........En distans är ett konstruktionselement vars syfte är att förhöja en monterad detalj i förhållande till ytan den monteras på. Exempelvis är kretskort i elektroniska apparater ofta monterade på distanser för att inte komma i kontakt med höljet. :)

what?!

Grahn
2004-06-07, 18:09
:laugh: Herk, du e fan inte frisk! :thumbup:

Castro
2004-06-07, 18:11
Originally posted by Herkulez
precis.........En distans är ett konstruktionselement vars syfte är att förhöja en monterad detalj i förhållande till ytan den monteras på. Exempelvis är kretskort i elektroniska apparater ofta monterade på distanser för att inte komma i kontakt med höljet. :)

Du säger inte mycket vettigt, men du är lustig så jag förlåter dig. :D

Allan
2004-06-07, 18:16
Nu vet jag inte så mycket om hur ni definierar hängivenhet, men för mig innebär det inte att sitta hemma och glo på amerikanska byggarsajter.
Ni kanske gör mer än så, men de jag sett som faktiskt blivit något insåg illa kvickt att det knappast räckte med det lilla källargymet för att utvecklas. De gick kurser, sökte kontakt med grooova byggare (på ett emellanåt rätt pinsamt sätt faktiskt :D ), reste på tävlingar och hade hur kul som helst med sina själsfränder.
Och de gav något tillbaka också - som instruktörer, som extrapersonal på gymet, som städare på gymet. Ställde upp som hantlangare på tävlingar och packade kosttillskott. Några av dem blev också riktigt bra (och tränar fortfarande). Eller gick domarutbildningar.
För mig är det hängivenhet. Att ge en massa trots att man måste offra en massa, och ändå ha kul. För att bli framgångsrik måste man också försaka en del. Men det har väldigt lite att göra med hur mycket man vrålar och skriker i gymet.

allan

stybb
2004-06-07, 18:18
Hade man inte sett bilder på Herk hade man fan trott han satt här för att han inte hade vänner, inte för att han var intresserad av kroppsbygge :D Helt otroliga inlägg..


Växer man mer av att ha kontinuitet i sin träning!?
vet ej

men jag vet att man krymper av diskontinuitet :D :D

Herkulez
2004-06-07, 18:22
Originally posted by stybb
Hade man inte sett bilder på Herk hade man fan trott han satt här för att han inte hade vänner, inte för att han var intresserad av kroppsbygge :D Helt otroliga inlägg..
Jo min humor är lite skruvad

Allan: Kan bara instämma med allt du skrivit i den här tråden, man ser vem som varit i buisinissen i 2år och vem som varit i 25år:thumbup:

RobbeliRobban
2004-06-07, 18:34
Originally posted by Jorgen

Nej för Olden är ju inget om man jämför med dig, eller? Han lär ju inte ha några kunskaper eller erfarenheter som inte du redan har. Trots att han har tränat längre än vad du är gammal. ;)

//Jörgen

Jörgen, det finns en tråd i allmänt i BK, som just handlar om Olden, kan kanske få dig att revidera din uppfattning en aning, iaf få dig att reflektera lite, härmed inte sagt att Olden är dålig på något sätt (jag vill gärna byta fysik med honom), men läs och reflektera.

http://www.bahnhof.se/~bksport/dcforum/DCForumID11/1030.html

Allan
2004-06-07, 18:38
Nu ska inte det här tuffa iväg och bli en tråd om Oldenmark. Vill ni ha den diskussionen kan ni starta en ny tråd (där jag garanterat kommer att ha åsikter). Men inte här.

allan

Sparrisen
2004-06-07, 18:44
Originally posted by cali


Jag fattar mer än du tror men jag gör bara mina egna tolkningar av det jag ser...som du inte fattar!

Tror ändock att du har missuppfattat innebörden av "Distans & Balans". Va det inte Hoa Hoa (oldenmarks coach...) som i träningsfilmen* sa typ "om han bara haft bodybuilding på hjärnan så skulle jag inte velet ha med karln att göra...", något sådant iaf.




*Distans & Balans (typ twinlab-smyg-reklam...)

Munter
2004-06-07, 18:49
Hahahah vilken kul tråd

http://forums.seawolf.cc/images/smilies/metallicblue.gif

snej
2004-06-07, 19:24
Originally posted by Munter
Hahahah vilken kul tråd

http://forums.seawolf.cc/images/smilies/metallicblue.gif


Fan va du var munter då :thumbup:

Tycker det är en helt klart intressant tråd faktist.

MunsöHustla
2004-06-07, 19:39
äh! att ligga 200+ med diverse fordon eller segla med brädor och dylikt många meter över marken är att pressa sig, byggning kräver ju inget mer än vilja vilja vilja, för att få freak stämpel krävs mod!

Jorgen
2004-06-07, 19:45
RobbeliRobban: För att lyda Allan så drar jag inte igång en diskussion som är helt offtopic här. Men vill ändå svara kort. Nej, det ändrade inte min uppfattning om honom.

//Jörgen

Trytter
2004-06-07, 19:58
Om någon startar en tråd om Oldemark är jag idel öra!
Jag tycker det här är intressant läsning:smokin:

Trance
2004-06-07, 19:59
Originally posted by pellepedal
Jag tror att väldigt många här har missuppfattat Medusa.
Dessutom har vi svenskar en väldigt tråkig mentalitet att trycka ner de som utmärker sig lite från mängden.
Det går bra för Medusa. Har älskar byggningen. Han VILL verkligen bli nåt. Uppmuntra honom i stället för att dra ner honom till er egen nivå.

Det finns fanatiker (som ni kallar dem) i alla sporter. En stor del av dem lägger av efter ett tag, men det finns även några som lyckas. Några som går längre än vad medelsvensson gör. Och dessutom kommer dit fortare oxå. Tyvärr är det de som brukar bli nerskrivna att de dopar sig och fuskar på alla vis. Även om de inte gör det.

Lägg av med den otroligt tråkiga svenska mentaliteten och stöd Medusa i den han älskar att göra, Träna för att bli STOR.

Jag tror på honom. Jag är likadan själv. Jag ska oxå bli ett FREAK! Jag ska bli jävligt stor, och jag är en bra bit på väg tack vare att jag tror på mig själv till 100% och hela tiden pushat mig själv att gå längre och träna hårdare. Det är det som gör mig till ett freak!

Jag tycker det är helt ok att vilja bli bäst, jag är till och med avundsjuk på sådana som kan ha en sådan stark vilja.

Dock allt detta skriva dålig engelska på caps lock nere känns så löjligt, jag vet att många gör det och alla vill vara lite "crazy".

Men det är klart att man kan LIVE BODYBUILDING!!!! 11!! eller så kan man träna hårt, äta rätt och vara intresserad. Undrar hur stor skillnad det är.

Shadow Warrior
2004-06-07, 20:17
Originally posted by Castro


Vad snackar du om? Töntstämpla? Det här utvecklades ju till en relativt intressant tråd om varierande inställningar till träningen.

Jag snackade om Löjtnant Blanks åsikter om att Medusa skulle vara "töntig" när han uttrycker sej som han gör...

Medusa
2004-06-07, 21:17
Det är kul att se folks reaktioner på mina inlägg, vissa håller med mig, andra anser att jag är komplett galen :D

MEN VILL MAN BLI ETT FREAK FINNS INGA UTVÄGAR!

Distans är bara en ursäkt för att inte träna/äta rätt, låt dom som vill leva bodybuilding 24/7 göra det, vad rör det er? har ni inte samma brinnande eld inom er, så vad?

BARA FÖR NÅGON ANNAN HAR GETT UPP BETYDER DET INTE ATT JAG GÖR DET, INGEN HÄR KÄNNER MIG!

Jag är unik, inte lik någon annan, jag vet vart jag vill, och jag vet precis vad som krävs av mig. Jag kanske måste ta steroider om några år, men det är ett beslut jag kanske måste fatta om jag vill nå den absoluta toppen. Missförstå mig inte, MR NATURAL står fortfarande som #1. Jag kanske ställer upp i någon tävling innan årskiftet, de som vill se vad jag går för får komma då.

TCOG: Broder, du förstår mig, du vet vad jag menar, LETS DO THIS SHIT!

Allan: Respekt åt dig, är det någon jag vill träffa och ta ett brutalt pass med så är det du, nämn en tid och plats i sommar så kommer jag för att lära mig ett och annat. :bow:

Castro: Håller med dig, förstår vad du menar, men alla är individuella, det som fungerar för dig kanske inte passar mig.

Imorgon blir det 2 pass i rad, först bröst, biceps och vader, sedan ben och mage.

VI SES PÅ SCENEN!

EVERYONE CAN BE AVERAGE, BE A FREAK!

Löjtnant Blank
2004-06-07, 21:22
Originally posted by Shadow Warrior


Jag snackade om Löjtnant Blanks åsikter om att Medusa skulle vara "töntig" när han uttrycker sej som han gör...
Det underlättar om du citerar.

Mina åsikter står fast. Man behöver inte spela apa och skriva som en efterbliven 10-åring bara för att man är hängiven sin träning. wilton är ett bra exempel. Han om någon tar sin träning seriöst, men inte ser ni honom klippa-och-klistra diverse uttryck från amerikanska BB-forum. Kaxig går an. Enerverande går bort.

En sak till: STÄNG AV CAPS-LOCK FÖR HELVETE!
:insane:

Medusa
2004-06-07, 21:51
Originally posted by Löjtnant Blank

Det underlättar om du citerar.

Mina åsikter står fast. Man behöver inte spela apa och skriva som en efterbliven 10-åring bara för att man är hängiven sin träning. wilton är ett bra exempel. Han om någon tar sin träning seriöst, men inte ser ni honom klippa-och-klistra diverse uttryck från amerikanska BB-forum. Kaxig går an. Enerverande går bort.

En sak till: STÄNG AV CAPS-LOCK FÖR HELVETE!
:insane:

Att du som en vuxen karl står och gormar på ett internetforum över en efterbliven 10:åring som jag är det enda som är patetiskt här.

Och jämför fan inte mig med Wilton, vi har inte något gemensamt och jag är ren.

EN SAK TILL, BE A FREAK!

MunsöHustla
2004-06-07, 21:51
Originally posted by Löjtnant Blank

Det underlättar om du citerar.

Mina åsikter står fast. Man behöver inte spela apa och skriva som en efterbliven 10-åring bara för att man är hängiven sin träning. wilton är ett bra exempel. Han om någon tar sin träning seriöst, men inte ser ni honom klippa-och-klistra diverse uttryck från amerikanska BB-forum. Kaxig går an. Enerverande går bort.

En sak till: STÄNG AV CAPS-LOCK FÖR HELVETE!
:insane:

Där satt den :bow:

Tydligen går den mentala kapcititen hand i hand i hur freakig man är och hur mycket "shit" man gör och resultatet är våldtäkt av caps-look

Pudzianovski
2004-06-07, 22:56
Hahaha! Kul tråd!

Jag har absolut inget att tillägga! jag tränar fan slöast av alla!



:hbang:

Jense
2004-06-07, 23:01
Originally posted by Medusa




Jag är unik, inte lik någon annan, jag vet vart jag vill, och jag vet precis vad som krävs av mig. Jag kanske måste ta steroider om några år, men det är ett beslut jag kanske måste fatta om jag vill nå den absoluta toppen. Missförstå mig inte, MR NATURAL står fortfarande som #1. Jag kanske ställer upp i någon tävling innan årskiftet, de som vill se vad jag går för får komma då.




Medusa, vakna! DU DRÖMMER vakna!!!


Vad ska du tävla i?

SM i jävligt dåligt sammansatta meningar eller?

fan har hänt med dig, satte du dig på en östrospruta förra veckan eller?

Herkulez
2004-06-07, 23:02
be a FREAK, räknas transvestiter i den gruppen oxå?

underbar tråd förövrig:thumbup:

Jense
2004-06-07, 23:04
Originally posted by Herkulez
be a FREAK, räknas transvestiter i den gruppen oxå?


i kategorin går:

Transvestiter, pedofiler, nekrofiler, folk som har elflammor tattuerade i ansiktet, folk som piskar sina väggar hemma med en oxpiska, medusa och fiskare som fiskar utan krok

Medusa
2004-06-07, 23:23
Originally posted by Jense



Medusa, vakna! DU DRÖMMER vakna!!!


Vad ska du tävla i?

SM i jävligt dåligt sammansatta meningar eller?

fan har hänt med dig, satte du dig på en östrospruta förra veckan eller?

Jense, respekt!

Vad jag ska tävla i? Vet inte om jag ställer upp i något, jag vet knappt vilka tävlingar som finns eller vilken väg man måste gå.

Inget har hänt med mig, bara ändrat attityden lite :D Tack för omtanken ändå :love:

Jense
2004-06-07, 23:33
ok, jag skulle ge det iaf 1 år till, sen lucia , kanske decembercupen=)

Din attityd har blivit tcog:IG , eller det vet jag ingenting om, du skriver som han ivf!

Grahn
2004-06-08, 07:00
Jisses...de små barnen :laugh:

TheSQUAT
2004-06-08, 08:50
*host*
Det här är en tråd där jag skulle kunna säga oerhört mkt. Konstaterar dock att Allan redan sagt i stort sett det jag ville säga.

Kan väl bara säga att inställningen till detta med träningen har ändrats mycket genom åren (inne på 18:e träningsåret nu). Känner till viss del igen mig i Medusas inställning från mina två första träningsår. Och hey!..jag tränar än! Men sen många många år tränar jag och lever träning med betydligt större distans. Att träna och bygga är för mig en nästintill meditativ del av livet, något som gör att jag mår riktigt riktigt bra...

Kör hårt Medusa! Älskar du att bygga så finns även du kvar i gymet om 18 år, men åren lär då ha "slipat till kanterna" på dig. :thumbup:

cali
2004-06-08, 09:05
Originally posted by Grahn
Jisses...de små barnen :laugh:

Lägg ner det där!
Visa lika stor repsekt mot de yngre som de äldre!
Du blottar bara din ignorans och överlägsna attityd när du anser att du är bättre själv bara för att du är äldre.
Du är inte bättre!

(jag är själv inte särskilt ung)

cali
2004-06-08, 09:10
Originally posted by Jense



i kategorin går:

Transvestiter, pedofiler, nekrofiler, folk som har elflammor tattuerade i ansiktet, folk som piskar sina väggar hemma med en oxpiska, medusa och fiskare som fiskar utan krok

Vad är det där för dryg och överflödig komentar!
Hur kan du jämföra dessa människor med varandra på samma sätt!?
Lite trångsynt kanske.....kankse??

rossi
2004-06-08, 09:16
Originally posted by cali


Vad är det där för dryg och överflödig komentar!
Hur kan du jämföra dessa människor med varandra på samma sätt!?
Lite trångsynt kanske.....kankse??

Om du tar ut huvet ur arslet, så kanske du kan förstå att han va ironisk! *puss* :naughty:

cali
2004-06-08, 09:53
Originally posted by rossi


Om du tar ut huvet ur arslet, så kanske du kan förstå att han va ironisk! *puss* :naughty:

suck....

AngelLove
2004-06-08, 10:01
Medusa, du säger att man inte skall ha distans i livet och att man skall göra det man njuter av att göra utan några hämningar eller betänkligheter eller ånger. Man kommer ändå att se tillbaka med glädje på det man gjort för man brann för det...

Det låter som hämtat ur en Hollywood-actionrulle där "huvudrollen" är the bad boy....

Mao, du menar att ingen skall ens reagera över en mördare som lever ut sina "lustar i livet". Vet att exemplet är extremt långdraget men det är fortfarande dina ord i grunden.....

Vem säger sedan att man inte kan ha en passion för sin träning bara för att man inte skriker be a freak eller live BB 24/7 på ett forum ??

Är det fortfarande inte kvaliteten på träningen som är det som bygger muskler :confused:

cali
2004-06-08, 10:11
Originally posted by AngelLove
Medusa, du säger att man inte skall ha distans i livet och att man skall göra det man njuter av att göra utan några hämningar eller betänkligheter eller ånger. Man kommer ändå att se tillbaka med glädje på det man gjort för man brann för det...



Jag tror det var jag som sa det (eller så sa vi samma sak) :)
Man kan resonera så som jag skrev så länge man inte skadar eller gör intrång på någon annan, för det ska man väl inte göra!
Det är underförstått tycker jag ;)

Grahn
2004-06-08, 10:22
Originally posted by cali


Lägg ner det där!
Visa lika stor repsekt mot de yngre som de äldre!
Du blottar bara din ignorans och överlägsna attityd när du anser att du är bättre själv bara för att du är äldre.
Du är inte bättre!

(jag är själv inte särskilt ung)

:laugh:

Kan inte annat än garva åt dig, trots allt har du ju skapat denna eminenta tråd
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=23822&highlight=ful+tjej

:D

ps. Om du hade tänkt lite så är bristen på respekt grundad i hans agerande samt att han är ung, personligen räknar jag med att han blir äldre och klokare. Därav kommentaren, dig tror jag dock hoppet är ute för.

mangs
2004-06-08, 10:29
Ho ho,
:D

1-0 till Grahn!

cali
2004-06-08, 10:45
Originally posted by Grahn


:laugh:

Kan inte annat än garva åt dig, trots allt har du ju skapat denna eminenta tråd
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=23822&highlight=ful+tjej

:D

ps. Om du hade tänkt lite så är bristen på respekt grundad i hans agerande samt att han är ung, personligen räknar jag med att han blir äldre och klokare. Därav kommentaren, dig tror jag dock hoppet är ute för.

Ujuj...ännu ett lågvattenmärke
Känns det bättre nu att få trycka ner någon annan?
Fint!

AngelLove
2004-06-08, 10:58
Originally posted by cali


Jag tror det var jag som sa det (eller så sa vi samma sak) :)
Man kan resonera så som jag skrev så länge man inte skadar eller gör intrång på någon annan, för det ska man väl inte göra!
Det är underförstått tycker jag ;)

Kanske jag som kom ihåg fel vem som skrev vad.. Mitt fel isåfall och ursäkter till de berörda...

Visst är det underförstått hos de flesta människor att man inte skall göra andra illa, men varför ingår inte ens egna person också i denna underförståelse ??

Vad jag menade med mitt snedvridna exempel är att när man skall uttrycka sig i enbart skrift så måste man tänka innan man skriver för då du inte har den verbala hjälpen att betona dina ord på olika sätt så kan orden läsas på många olika sätt...

Grahn
2004-06-08, 11:10
Originally posted by cali

Ujuj...ännu ett lågvattenmärke
Känns det bättre nu att få trycka ner någon annan?
Fint!

Puss på dig, gå och spegla dig nu

Medusa
2004-06-08, 11:52
Originally posted by AngelLove
Medusa, du säger att man inte skall ha distans i livet och att man skall göra det man njuter av att göra utan några hämningar eller betänkligheter eller ånger. Man kommer ändå att se tillbaka med glädje på det man gjort för man brann för det...

Det låter som hämtat ur en Hollywood-actionrulle där "huvudrollen" är the bad boy....

Mao, du menar att ingen skall ens reagera över en mördare som lever ut sina "lustar i livet". Vet att exemplet är extremt långdraget men det är fortfarande dina ord i grunden.....

Vem säger sedan att man inte kan ha en passion för sin träning bara för att man inte skriker be a freak eller live BB 24/7 på ett forum ??

Är det fortfarande inte kvaliteten på träningen som är det som bygger muskler :confused:

Om det låter som hämtat ur en actionrulle, så vad?

Vet du varför det är otänkbart för dig? Du har inte samma ambition eller driv, och jämför mig inte med en mördare, om du sa, extremt långdraget. Jag har aldrig sagt att någon inte får reagera, om folk reagerar ger jag ärligt talat blanka fan i.

Visst kan man ha en passion, men detta är den form som min passion tar sig, gillar du det inte, tråkigt för dig, finns inte mycket du kan göra åt det.

Kvaliteten på min träning är hög, mycket hög, om du tvivlar så har du från och med nu en stående inbjudan att träna med mig när du vill, PM:a bara.

LIVE BB 24/7, BE A FREAK, EVERYONE CAN BE AVERAGE, BE A FREAK!

cali
2004-06-08, 12:22
Originally posted by Grahn


Puss på dig, gå och spegla dig nu

Är det fel att spegla sig och tycka om sin kropp nu också eller vad? Är det inte allt det här går ut på?
Va gör du här?
Jag gillar att spegla mig, det stärker min egen självbild och uppfattning om mig själv, vad jag behöver jobba med samt vad som är bra.

Jag förstår att din menlösa kommentar var rent narcisistisk menad, just därför tycker jag den var så komisk, för den är i så fel forum. Jag är narcisist, annars skulle jag inte hålla på med det jag gör!

Men för övrigt så fungerar inte dina glirningar på mej hur du än försöker....

Grahn
2004-06-08, 12:24
Men lägg ner Cali du gör dig bara ännu fånigare än jag tyckte du var från början.

cali
2004-06-08, 12:30
Jag lägger ner när du visar respekt! även om du tycker jag inte förtjänar det ska du inte agera respektlöst mot andra....
Håll det för dej själv!

rossi
2004-06-08, 12:33
Originally posted by cali
Jag lägger ner när du visar respekt!

Lycka till med det över internet.... :thumbup:

cali
2004-06-08, 12:35
Originally posted by rossi


Lycka till med det över internet.... :thumbup:
Så sant som det var sagt!
Jag skulle godta att han pm:a mej skitsnacket men att öppet vara respektlös mot andra tolererar jag inte.
Ska han sätta sig på mej så får han göra det själv och inte söka stöd hos andra...

Tack för mig :thumbup:

rossi
2004-06-08, 12:37
Originally posted by cali

Så sant som det var sagt!
Jag skulle godta att han pm:a mej skitsnacket men att öppet vara respektlös mot andra tolererar jag inte.
Ska han sätta sig på mej så får han göra det själv och inte söka stöd hos andra...

Tack för mig :thumbup:

Nej, varken pm eller annat på och över internet kan få någon att ändra uppfattning till en större grad av den personen man avskyr osv. Mitt tips bestämm träff någonstans för endast då man pratar ansikte mot ansikte kan man få omedelbar respons.

Grahn
2004-06-08, 12:40
Originally posted by cali
Jag lägger ner när du visar respekt! även om du tycker jag inte förtjänar det ska du inte agera respektlöst mot andra....
Håll det för dej själv!

Du förtjänar ingen

Yankeee
2004-06-08, 12:43
Haha den här tråden måste vara den roligaste på länge.

":cryout: MAMMA, Grahn säger saker som är sanna som jag inte kan försvara mig mot!"

Grahn
2004-06-08, 12:45
Yank du vet "truth hurts" ;)

obesogen
2004-06-08, 13:02
Tack för det Grahn! har inte :laugh: så mycket på länge :thumbup:

cali
2004-06-08, 13:04
Och där var den allmänna mobbningen igång!
Svagt grahn att söka stöd!

Ovanligt elaka människor här tycker jag.....

men men...

Grahn
2004-06-08, 13:10
Söka stöd? Tror du jag ringde runt eller? :confused:
Du skämmer ut dig nog själv för att jag ska behöva hjälpa till, sa tom åt dig att lägga ner för din egen skull.

Läs tråden igen och reflektera över innehållet Cali.

Jense
2004-06-08, 13:11
Originally posted by cali


Vad är det där för dryg och överflödig komentar!
Hur kan du jämföra dessa människor med varandra på samma sätt!?
Lite trångsynt kanske.....kankse??
'

Du är inte bara jävligt gnällig & har freaky arms. du förstår ALDRIG skämt, jag kan skämta om precis ALLT , du kan tydligen inte. därför är det du som är TRÅNGSYNT.

cali
2004-06-08, 13:14
Originally posted by Jense

'

Du är inte bara jävligt gnällig & har freaky arms. du förstår ALDRIG skämt, jag kan skämta om precis ALLT , du kan tydligen inte. därför är det du som är TRÅNGSYNT.

Jag gillar inte skämt på min eller andras bekostnad....

Jense
2004-06-08, 13:19
Ok, då får du dra dig tillbaka. Sålänge man är "out there" så kommer folk skämta om en, jag gör det iaf till dig & andra. Det kommer jag fortsätta med, helt klart.

2 alternativ
banna mig eller sluta va här.

cali
2004-06-08, 13:27
Originally posted by Jense
Ok, då får du dra dig tillbaka. Sålänge man är "out there" så kommer folk skämta om en, jag gör det iaf till dig & andra. Det kommer jag fortsätta med, helt klart.

2 alternativ
banna mig eller sluta va här.

Äh jag bryr mig inte!
Den här tråden ballade ur för längesen och då kan man lika gärna blajja på.
Men jag måste säga att nivån är ruggigt låg på det här forumet, förstår inte vad jag gör här egentligen.

Någon som kan tipsa om något bra och seriöst forum så jag slipper er....å ni mig :)

(förväntar mig inga seriösa svar tyvärr :rolleyes: )

Tricklev
2004-06-08, 13:37
Originally posted by cali
Jag lägger ner när du visar respekt! även om du tycker jag inte förtjänar det ska du inte agera respektlöst mot andra....
Håll det för dej själv!

Respekt är något man får förtjäna.

-AG-
2004-06-08, 13:39
Originally posted by Medusa


Kvaliteten på min träning är hög, mycket hög, om du tvivlar så har du från och med nu en stående inbjudan att träna med mig när du vill, PM:a bara.

LIVE BB 24/7, BE A FREAK, EVERYONE CAN BE AVERAGE, BE A FREAK!

Ingen betvivlar nog din ambition, men sättet att uttrycka det känns något desperat när man har i bakhuvudet att du under de tre senaste månaderna hattat runt med lika många "optimala" program, funderat vad meningen med din träning osv... för att nu "gå an" som en ekorre hög på amfetamin. Tänk på att du minst har 10 års träning framför dig om du vill nå dina mål...

En sund inställning till idrottandet håller oftast i längden. Det viktiga är vad som händer när du greppar stången, inte hur laddad du är när du sitter och smattrar på tangentbordet. Spara energin till träningspassen.

Lycka till med träningen!

AngelLove
2004-06-08, 13:41
Originally posted by Medusa

Vet du varför det är otänkbart för dig? Du har inte samma ambition eller driv, och jämför mig inte med en mördare, om du sa, extremt långdraget. Jag har aldrig sagt att någon inte får reagera, om folk reagerar ger jag ärligt talat blanka fan i.

Min ambition och driv har jag väldigt klar inom mig. Jag är jag och jag har min egna personlighet på samma sätt som du har din ambition och ditt driv... Så att jämföra våra ambitioner är tämligen irrelevant eftersom det kan du inte mäta i siffror eller procent. Skillnaden ligger på ett annat plan och det tror jag diskuterats på flera sidor redan.


Kvaliteten på min träning är hög, mycket hög, om du tvivlar så har du från och med nu en stående inbjudan att träna med mig när du vill, PM:a bara.

LIVE BB 24/7, BE A FREAK, EVERYONE CAN BE AVERAGE, BE A FREAK!

På samma sätt som sidan någon länkade till om grabbgänget som "skulle få respekt av alla" genom att utmana, träffas och fighta... :sleep:

Kvaliteten mäts ju på fler sätt än bara hur många kilo du kan lyfta eller hur många set&reps du kör. Det är ju hela paketet liksom. från mental till fysisk utveckling...

Assazel
2004-06-08, 15:06
moderatorerna har semester eller?

Jag håller nog med dig Cali & Bumbi (för att återgå till ämnet för 12 sidor sedan)

Jag har slarvat med att träna regelbundet, det har bla berott på väntan på kosttillskott eller om man missat ett pass så blir det fel i ordning.. detta är riktigt dumt.

Så slutsatsen är att kämpa på så regelbundet man kan så länge man kan. Den enda skäliga anledningen till att man inte tränar regelbundet låt säga 3 pass i veckan är sjukdom (iallfall för mig nu)

Yankeee
2004-06-08, 15:08
Originally posted by cali


Jag gillar inte skämt på min eller andras bekostnad....

Nä men du har ju ingen distans heller så vad ska man förvänta sig?

z_bumbi
2004-06-08, 16:21
Originally posted by Assazel
moderatorerna har semester eller?

Nej vi sitter och äter popcorn samt väntar på att det riktigt ska spåra ur.
Seriöst så tror jag ingen har rapporterat en post ännu så de flesta verkar väl tycka att den är okey.
Nu vill jag inte att man börjar rapportera samtliga poster retroaktivt bara för det även om det ju var det man skulle ha gjort från början om man tyckt någon varit elak, istället för att starta någon typ av jakt på ursäkter.



Till samtliga, lugna ner er.

Till de som fortfarande inte fattar, vi är inte totalt blinda så sluta använda STORA BOKSTÄVER HELA TIDEN.
Det går att göra sin röst hörd utan att förolämpa hela forumet.