handdator

Visa fullständig version : Gryn musli flingor?


Mac
2004-06-06, 20:05
vilka Gryn, musli eller flingor är bäst ur GI synpunkt att ha i yoghurten?

jag tål dock inte nötter.

King Grub
2004-06-06, 20:09
1. All-Bran Plus.

2. De flesta müslisorter

3. Gryn

4. Alla andra flingor

De flesta sorters müsli är dock nyttigare än All-Bran, som i praktiken bara är bränt vetekli.

Mac
2004-06-06, 20:25
bör man inta loppfrön till muslin eller grynen i yoghurten?

all bran plus innehåller väl lite väl mycket socker?

King Grub
2004-06-06, 20:28
bör man inta loppfrön till muslin eller grynen i yoghurten?

Nej. GI:t är redan lågt nog, och du vill inte ha alltför lågt insulinpåslag efter nattens fasta.

all bran plus innehåller väl lite väl mycket socker?

Väl mycket för vad? Läs på förpackningen. Är det för mycket för dig?

aliquis
2004-06-07, 00:40
müsli från toppform var god och är säkert helt ok, dock en massa nötter i den.

axa gold som har nämnts tidigare verkar ju asläcker, dock nötter i den.

frebaco frukt vet jag att min syster gillar asmycket, dock massa socker i den.

finax har två müsli med branflakes eller något annat i och ganska högt kostfiberinnehåll, tyvärr innehåller de vassle och eventuellt honungsdoppade bananskivor så jag har inte smakat dem och kan därför inte uttala mig.

finax fruktmüsli har jag just nu, den är smaskens, och nötfri. Gi för den skiter jag fullständigt i :D
(Innehåller havreflingor, veteflingor, rostade kornflingor, rismjöl, 6% torkad ananas, 5% torkad papaya, 5% russin, 4% torkad banan, 4% äppelfibrer, socker och salt. Totalt 340kcal/100g, 9g protein, 66g kolhydrater varav 13g sockerarter varav 11g kommer från frukten och 2g från tillsatt socker, 5g fett varav 1g mättat och slutligen 10g kostfibrer.)

Tolkia
2004-06-07, 08:45
Finax "Sunt och gott" ...? Ingen massa nötter, ingen massa torkad frukt, ingen massa socker ... naturell och fin; gärna med en matsked kruskakli därtill för lite extra kostfiber. Fast för all del, den är säkert dålig på något sätt (typ något sätt som är för avancerat för att jag skall komma på att oroa mig över det) i alla fall. :eating:

aliquis
2004-06-07, 13:32
Originally posted by Tolkia
Finax "Sunt och gott" ...? Ingen massa nötter, ingen massa torkad frukt, ingen massa socker ... naturell och fin; gärna med en matsked kruskakli därtill för lite extra kostfiber. Fast för all del, den är säkert dålig på något sätt (typ något sätt som är för avancerat för att jag skall komma på att oroa mig över det) i alla fall. :eating:
Varför kruskakli? Vem behöver mer fibrer ;/

Jag kan komma på flera dåliga saker, men framförallt lär den vara grymt trist och tråkig och utan smak. Nötter och frukt är nyttigt, säkert nyttigare än sädeslagen ändå ;D