handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig bli smal


pilt77
2004-06-06, 20:04
Hej, jag skriver från min killes dator.
Jag skulle behöva hjälp med att få ett träningsprogram som jg kan träna hemma för att bli smalare på rumpa, mage och lår.

Jag har tänkt börja med morgonpromenader men jag undra om man kan träna något på kvällen också så man blir smalare?

Tacksam för svar /Mikaela

HenrY
2004-06-06, 20:19
Originally posted by pilt77
Hej, jag skriver från min killes dator.
Jag skulle behöva hjälp med att få ett träningsprogram som jg kan träna hemma för att bli smalare på rumpa, mage och lår.

Jag har tänkt börja med morgonpromenader men jag undra om man kan träna något på kvällen också så man blir smalare?

Tacksam för svar /Mikaela

Kör vanliga övningar, om du har några hantlar så kan du ju köra lite med dom...Morgon promenader låter bra för fettförbränningen!
Annars så kan du säkert googla fram lite övningar för just rumpa, mage och lår.
Annars, gå på ett jumpa pass (om du har tillgång till det) så lär du dej massa olika övningar för dom musklerna.

Mvh

emmzan
2004-06-06, 20:28
Originally posted by pilt77
Hej, jag skriver från min killes dator.
Jag skulle behöva hjälp med att få ett träningsprogram som jg kan träna hemma för att bli smalare på rumpa, mage och lår.

Jag har tänkt börja med morgonpromenader men jag undra om man kan träna något på kvällen också så man blir smalare?

Tacksam för svar /Mikaela


Tyvärr kan man inte punktförbränna bort något fett. Kör man förbränningsträning tas fettet från alla fettdepåer och inte specifikt någonstans ifrån. Styrketräning för rumpa,mage,lår ger inte nån extra förbränning där. Dock blir musklerna starkare samt större.

Det smartaste upplägget att köra styrketräning för hela kroppen, för att inte förlora så mkt muskler medan man satsar på att förbränna fett från kroppen. Man får se till att äta bra mat (inte för lite), träna förbränning/kondition och styrka och hitta en balans i det hela.

Ha inte för bråttom, se det som ett projekt som kommer ta ett tag så kommer resultaten bli mer permanenta än om du börjar tokträna, sluta äta och tappa massa på en gång.

bubbleman
2004-06-06, 22:55
Gör små justeringar på matsidan samtidigt som du börjat träna. Skippar du godiset, såsen och dylikt så är du en bra bit på vägen. Börjar du sedan med prommenader så bör du tappa fett, sakta men säkert.

Ang kvällsträningen så är det upp till dig hur mycket du vill träna. Vad gillar du? Spinning, simning, löpning, styrketräning, fotboll, tennis, whatever. Allt är bra, har du inte tränat så mycket innan så kan simning, spinning och cykling vara bra alternativ då de inte sliter nämnvärt på kroppen.

Tänk bara på att, som emmzan skriver, inte börja träna för hårt direkt, prommenader på morgonen + någon kvällsaktivitet ett par gånger i veckan kan ju vara bra. Får du träningsabstinens så är det ju bara att ut och träna men tvinga dig inte ut hela tiden.

Maten är dock enligt mig viktigast och avgörande för dina resultat. Sköt den och det kommer att gå bra.

cali
2004-06-07, 08:30
Jag har ett bra tips som fungerar och som inte är särkilt jobbigt!

Gå en promenad....sen när du gått en promenad går du en till, när du gått den så går du en till och sen går du en till, sen när du gått den så.....

Ja du förstår!

Sätt igång att gå!
Jag kan inte komma på något mer skonsamt och lättsamt sätt att förlora i vikt snabbt på!
Ät som vanligt men ut och gå en massa och då menar jag en massa.

Sätt fart nu! varför sitter du bara där ;)

emmzan
2004-06-07, 09:09
Originally posted by cali
Jag har ett bra tips som fungerar och som inte är särkilt jobbigt!

Gå en promenad....sen när du gått en promenad går du en till, när du gått den så går du en till och sen går du en till, sen när du gått den så.....

Ja du förstår!

Sätt igång att gå!
Jag kan inte komma på något mer skonsamt och lättsamt sätt att förlora i vikt snabbt på!
Ät som vanligt men ut och gå en massa och då menar jag en massa.

Sätt fart nu! varför sitter du bara där ;)

Å andra sidan får man både snabbare och bättre resultat om man samtidigt ser över kosten något och styrketränar samtidigt!

cali
2004-06-07, 09:39
Originally posted by emmzan


Å andra sidan får man både snabbare och bättre resultat om man samtidigt ser över kosten något och styrketränar samtidigt!

True!
Men orka byta livstil i ett nafs sådär är ingen ide, det brukar inte fungera i längden. Börja så smått och sedan bygga på. Rätt va de är så är man värsta fittnesssnubben :)
Det är en långsam process till ett hälsosammare jag och är inget som ska stressa fram på en och samma dag. Det är få, ytterst få som klarar av en helomvändning i livsstil på en gång.

Metal_boy_
2004-06-07, 10:26
Originally posted by cali


True!
Men orka byta livstil i ett nafs sådär är ingen ide, det brukar inte fungera i längden. Börja så smått och sedan bygga på. Rätt va de är så är man värsta fittnesssnubben :)
Det är en långsam process till ett hälsosammare jag och är inget som ska stressa fram på en och samma dag. Det är få, ytterst få som klarar av en helomvändning i livsstil på en gång.

word päronpung!:hbang:

Tricklev
2004-06-07, 11:21
Som folk redan skrivit, försök inte lägga upp något enormt schema o var allmänt stolt över dig själv att du tränar si o så många dagar i veckan, folk som börjar med jätte steg orkar aldrig längre än 2 veckor max, ungefär.