handdator

Visa fullständig version : Hi Flash!


Bolio
2004-06-06, 18:32
Hej igen Flash!

Originally posted by *Flash*
Okej får väl ta och kommentera det andra också då..

Ja! Åh vad lycklig jag blir. <3

Originally posted by *Flash*
Visst du har delvis rätt men dom hade lika gärna kunnat råna andra invandrare som en svensk (och ja det finns även invandrare som går runt med dyra mobiler m.m. här i Uppsala).

Ja, det kunde dom och vet du vad? Det gör dom också! Hela tiden blir invandrare som ses som lätta offer rånade! Men det är ju helt ointressant, det blir intressant först när det är invandrare som rånar svenskar eller när det är svenskar som rånar invandrare. Att man rånar folk av samma typ är väl inget intressant? Herregud, fattiga svenskar har rånat rikare svenskar (och tvärtom, but let's not get anticapitalistic here!) i alla tider Flash. Det visste du väl? Underklassen har alltid utfört våldshadlingar mot överklassen i form av rån och misshandel. That's how it works, det är bara det att den nya underklassen idag råkar vara invandrare. Hursomhelst, svenskar ses helt enkelt som enklare byten och inte vilka svenskar som helst utan lite mer välbärgade svenskar. Ärligt talat, om du var en tjock och stor turk som hette Mahmud (Gud förbjude!) och ville råna någon, vem skulle du råna? En annan tjock turk vid namn Mohammed? En stor svensk MC-snubbe? En undernärd liten svensk kille som såg ut som att spela cs? En rånare bryr sig inte om politik, han vill råna och som i alla andra yrken gäller det här att vara mest effektiv, något man enklast uppnår genom att råna den som ser minst motståndskraftig ut! Visst är det hemskt? Ja, men that's the way it is.

Originally posted by *Flash*
Och sen det lustiga när dom rånar svenskar är att dom alltid lyckas få med det så fina ordet "svennejävel" eller liknanade.

Ja, men vem har sagt att invandrare är smarta? Herregud, jag känner 4-5 smarta invandrare och ett par smarta svenskar. Folk är dumma i huvudet. It's all about accepting it. Men visst, svenskar är oftast bättre än invandrare, det tycker jag faktiskt. Men det är fett trist att generalisera hursomhelst.


Originally posted by *Flash*
Att dom dessutom gör sig besväret att ta sig från där dom bor till där jag bor när dom lika gärna kan gå utanför dörren och råna en invandrare är ju också intressant...

Yo, har man precis köpt en BMW för sina rånpengar måste man ju också använda den, don't you think? :)

Originally posted by *Flash*
Scary shit:MrT:
Och med tanke på hur du beskrev en fri ande i din senare post så vill jag nog påstå att jag är en sådan, iaf till en viss grad..

Well, det tror jag på när jag får se bevis. Anyhow, det är bra om du är så, jag blir bara glad. Ju fler fria andar, desto bättre! After all, det är ju så Sverige utmärker sig, det finns fler fria andar här än någon annanstans (kanske Frankrike, men dom är för gay för att tas på allvar).


(Av respekt för Allan.)

snej
2004-06-06, 18:35
:confused:

Snubben
2004-06-06, 18:36
*antecknar ner detta eftersom det verkar vara jättejätte viktigt och intressant.*

Kanske ta privata diskussioner i PM eller något?

:notme:

snej
2004-06-06, 18:37
Originally posted by Snubben
*antecknar ner detta eftersom det verkar vara jättejätte viktigt och intressant.*

Kanske ta privata diskussioner i PM eller något?

:notme:


TYP!!!

Tricklev
2004-06-06, 18:37
nej, vill se diskussionen här, in sominte tilläger något håll er utanfär.

Bolio
2004-06-06, 18:38
Privata diskussioner? Läs tråden om Sveriges nationaldag så förstår du. Gör du inte det kan du få en kram ändå.

Allan
2004-06-06, 18:38
Helt rätt gjort. Istället för att sabotera en annan tråd fortsätter man diskussionen i en annan.

allan

Ninjasmurf
2004-06-06, 18:40
Vad är definitionen av en fri ande (måste komma ifrån free spirit)?

TCOG
2004-06-06, 18:46
BOLIO IS MY BOY!!!!

GO GET THEM!!!!!

:bow: :bow: :bow:

VÄL TALAT!!

*Flash*
2004-06-06, 18:49
Hej igen Flash!
Hej på dig med..


Ja! Åh vad lycklig jag blir. <3
Jag förstår det..


Ja, det kunde dom och vet du vad? Det gör dom också! Hela tiden blir invandrare som ses som lätta offer rånade! Men det är ju helt ointressant, det blir intressant först när det är invandrare som rånar svenskar eller när det är svenskar som rånar invandrare.
Att man rånar folk av samma typ är väl inget intressant?

Herregud, fattiga svenskar har rånat rikare svenskar (och tvärtom, but let's not get anticapitalistic here!) i alla tider Flash. Det visste du väl? Underklassen har alltid utfört våldshadlingar mot överklassen i form av rån och misshandel. That's how it works, det är bara det att den nya underklassen idag råkar vara invandrare. Hursomhelst, svenskar ses helt enkelt som enklare byten och inte vilka svenskar som helst utan lite mer välbärgade svenskar. Ärligt talat, om du var en tjock och stor turk som hette Mahmud (Gud förbjude!) och ville råna någon, vem skulle du råna? En annan tjock turk vid namn Mohammed? En stor svensk MC-snubbe? En undernärd liten svensk kille som såg ut som att spela cs? En rånare bryr sig inte om politik, han vill råna och som i alla andra yrken gäller det här att vara mest effektiv, något man enklast uppnår genom att råna den som ser minst motståndskraftig ut! Visst är det hemskt? Ja, men that's the way it is.

Ska jag alltså i detta fallet symbolisera den undernärda svensken med tanke på att jag var ett lätt offer? Och tack för att jag blev kille också helt plötsligt:D
För övrigt skulle jag rånat den rikaste personen och har svårt att tro att det är den dataspelande, undernärda killen, faktiskt...
Fast om man nu själv är en undernärd, cs-spelande skulle man ju ta det lättaste bytet, en gammal tant kanske;)


Ja, men vem har sagt att invandrare är smarta? Herregud, jag känner 4-5 smarta invandrare och ett par smarta svenskar. Folk är dumma i huvudet. It's all about accepting it. Men visst, svenskar är oftast bättre än invandrare, det tycker jag faktiskt. Men det är fett trist att generalisera hursomhelst.
Hmm det har du rätt i, men däremot så "känner" jag många smarta invandrare, däremed inte sagt att restrerande är smarta..
Känner en hel del korkade svenskar faktiskt:D

Och dessvärre är det nog svårt att inte generalisera, man kan ju försöka skriva t.ex. dessa invandrare som beter sig på det eller det sättet kanske?



Yo, har man precis köpt en BMW för sina rånpengar måste man ju också använda den, don't you think? :)
Heheh nu snackar jag ju såna som inte har körkort kanske men men okej..
Och det är klart att Mohammed ska få ta sin splitternya BMW


Well, det tror jag på när jag får se bevis. Anyhow, det är bra om du är så, jag blir bara glad. Ju fler fria andar, desto bättre! After all, det är ju så Sverige utmärker sig, det finns fler fria andar här än någon annanstans (kanske Frankrike, men dom är för gay för att tas på allvar).
Jaha och vad är bevis nog då?
När jag står naken utanför ditt sovrumsfönster och spelar banjo och sjunger nationalsången baklänges?

(Av respekt för Allan.):hbang:

Metal_boy_
2004-06-06, 18:50
Alla gör brott men man måsste väl ändå kolla på majoriteten..vi svenskar har bott här hela livet och visst kommer det alltid finnas busar...men dem som begår mest brott i Sverige har kommit hit i mån om att få hjälp från krig , fattigdom och förföljelse så är det ju bara helt enkelt.
Därav tycker jag inte att dom som inte sköter sig ska kunna komma hit o pissa på vårt land utan att vi utvisar dom..
Politiker är jävla överoptimister...det finns ju alltid dagliga bevis och det vet den gemene svensken så att så länge det är demokrati så kommer det inte kunna få fortsätta länge till för än folk tröttnar...

De e bara att inse den faktan och den faktan att det finns bra invandrare:thumbup:

Tricklev
2004-06-06, 18:51
Originally posted by Metal_boy_
Alla gör brott men man måsste väl ändå kolla på majoriteten..vi svenskar har bott här hela livet och visst kommer det alltid finnas busar...men dem som begår mest brott i Sverige har kommit hit i mån om att få hjälp från krig , fattigdom och förföljelse så är det ju bara helt enkelt.
Därav tycker jag inte att dom som inte sköter sig ska kunna komma hit o pissa på vårt land utan att vi utvisar dom..
Politiker är jävla överoptimister...det finns ju alltid dagliga bevis och det vet den gemene svensken så att så länge det är demokrati så kommer det inte kunna få fortsätta länge till för än folk tröttnar...

Om man kollar på statistiken som Garnax la upp fö ett tag sedan så ser man att dom flesta invandrar verkligen INTE kommit hit pga flyktingar från krig.

Bolio
2004-06-06, 18:53
Originally posted by Ninjasmurf
Vad är definitionen av en fri ande (måste komma ifrån free spirit)?

Det handlar om att våga tänka själv, att värdera och sublimera på egen hand, bortom traditionen och kulturen, bortom moralen, bortom gott och ont...

En fri ande agerar inte efter givna värden, en fri ande skapar värden. Väldigt dåligt uttryckt kan man säga att konservativa människor är motsatsen till fria andar och att radikala och nytänkande människor är åtminstonde ett steg i rätt riktning. Men framför allt handlar det om att ha modet att utforska.

Metal_boy_
2004-06-06, 18:54
Originally posted by Tricklev


Om man kollar på statistiken som Garnax la upp fö ett tag sedan så ser man att dom flesta invandrar verkligen INTE kommit hit pga flyktingar från krig.

bara exempel ..ska respektera ett annat land man kommer till likförbannat...

Tricklev
2004-06-06, 18:58
Originally posted by Metal_boy_


bara exempel ..ska respektera ett annat land man kommer till likförbannat...

Det är en självklarhet.
Precis som man ska respektera invandrar, har inget emot dom tills dom bevisar att dom är idioter, och då menar jag varje individ, räker inte för mig att veta att vi har mer invandrare än svenskar i fängelserna för att jag ska hata dom, då hatar jag bara dom i fängelserna. Inte andra som råkar ha samma nationalitet eller ögonfärg.

Ninjasmurf
2004-06-06, 18:58
Originally posted by bolio


Det handlar om att våga tänka själv, att värdera och sublimera på egen hand, bortom traditionen och kulturen, bortom moralen, bortom gott och ont...

En fri ande agerar inte efter givna värden, en fri ande skapar värden. Väldigt dåligt uttryckt kan man säga att konservativa människor är motsatsen till fria andar och att radikala och nytänkande människor är åtminstonde ett steg i rätt riktning. Men framför allt handlar det om att ha modet att utforska.

största problemet jag ser med att "tänka själv, att värdera och sublimera på egen hand, bortom traditionen och kulturen, bortom moralen, bortom gott och ont..." är att man ändå bara kan använd sin hjärnas samlade erfarenheter för att tänka på egen hand, och hjärnan är formad av kulturen från den dag man föddes. Ofta blir det bara att man försöker tänka tvärtom mot vad man brukar.

Men visst att tänka själv och inte acceptera allt rakt av e bra.
Värsta är väl att vad man än kommer på att utforska så har nån annan redan gjort det.

Metal_boy_
2004-06-06, 19:12
Originally posted by Tricklev


Det är en självklarhet.
Precis som man ska respektera invandrar, har inget emot dom tills dom bevisar att dom är idioter, och då menar jag varje individ, räker inte för mig att veta att vi har mer invandrare än svenskar i fängelserna för att jag ska hata dom, då hatar jag bara dom i fängelserna. Inte andra som råkar ha samma nationalitet eller ögonfärg.

precis de e de invandrare som gör sånt o förstör för svenskar och bra invandrare som jag hatar, inte invandrare i sig för att dom är invandrare..Tycker bara det är tragiskt att man kan hata nån pga ursprung eller hudfärg på det viset..sånt är för mig inte humant

Bolio
2004-06-06, 19:23
Originally posted by *Flash*
Hej på dig med..

Yo! <3


Originally posted by *Flash*
Jag förstår det..

Yay, äntligen förstår vi varandra! <3


Originally posted by *Flash*
Ska jag alltså i detta fallet symbolisera den undernärda svensken med tanke på att jag var ett lätt offer? Och tack för att jag blev kille också helt plötsligt:D
För övrigt skulle jag rånat den rikaste personen och har svårt att tro att det är den dataspelande, undernärda killen, faktiskt...
Fast om man nu själv är en undernärd, cs-spelande skulle man ju ta det lättaste bytet, en gammal tant kanske;)

Nä, den undernärda cd-nerden var ett exempel. Du är säkert fett stor, no doubt. Och yo, det var inte jag som gjorde dig till kille, det valde du faktiskt helt själv! Kommer du inte ihåg? Vi var tre stycken vid sjön den kvällen... He-he, nädå, skoja bara.

Den rikaste personen är oftast inte allt för lätt att råna. Det är ju rika män, ungdomar är enklare att råna, dom är räddare och gör mindre motstånd. Ja, precis! En undernärd cs-spelare går inte och rånar en äldre och större kille om han nu vill råna någon, den enda han kan råna är nog den gamla tanten.


Originally posted by *Flash*
Hmm det har du rätt i, men däremot så "känner" jag många smarta invandrare, däremed inte sagt att restrerande är smarta..
Känner en hel del korkade svenskar faktiskt:D

Jag och du har nog väldigt olika uppfattningar om vad som är smart och vad som inte är. Jag ser väldigt få människor som smarta, måhända intelligenta men ärligt talat, hur många intelligenta människor är inte helt dumma i huvudet?

Originally posted by *Flash*
Och dessvärre är det nog svårt att inte generalisera, man kan ju försöka skriva t.ex. dessa invandrare som beter sig på det eller det sättet kanske?

Jepp! Eller människor som beter sig på det sättet för det är väldigt många svenskar som också gör det. Sen finns det ju ett helt gäng av svenskar som går att likna vid vad som i USA kallas för "whiggers" (vita som tror att dom är svarta, förlåt Eminem, jag älskar dig). Dessa svenskar har ingen som helst identitet, utan försöker vara som invandrare i hopp om att känna sig accepterade någonstans. Det är väldigt ofta så det funkar. Ironin är slående här med, det är väldigt ofta så att både skinheads och denna grupp av svenskar som har fått för sig att dom är invandrare är av liknande bakgrund. Människor utan karaktär som inte känner stolthet i sig själva, utan måste tillhöra något, vare sig det är nazismen eller invandrargängen, och eftersom dom inte blivit accepterade bland vanligt folk är dessa grupper ofta vad dom söker sig till.


Originally posted by *Flash*
Heheh nu snackar jag ju såna som inte har körkort kanske men men okej..
Och det är klart att Mohammed ska få ta sin splitternya BMW

Jag tror inte att det är speciellt många rånare som bryr sig om petitesser som körkort och människoliv! But that's just me. Och ja, klart som fan att mohammed ska få sin BMW. Det borde vara en rättighet. :)


Originally posted by *Flash*
Jaha och vad är bevis nog då?
När jag står naken utanför ditt sovrumsfönster och spelar banjo och sjunger nationalsången baklänges?

Sötnos(FÖRLÅT!), du har nog missförstått det där med "andar". En ande är inte detsamma som ett spöke, andar skräms inte. :)


Fridens liljor!

Bolio
2004-06-06, 19:26
Originally posted by Metal_boy_
Alla gör brott men man måsste väl ändå kolla på majoriteten..vi svenskar har bott här hela livet och visst kommer det alltid finnas busar...men dem som begår mest brott i Sverige har kommit hit i mån om att få hjälp från krig , fattigdom och förföljelse så är det ju bara helt enkelt.
Därav tycker jag inte att dom som inte sköter sig ska kunna komma hit o pissa på vårt land utan att vi utvisar dom..
Politiker är jävla överoptimister...det finns ju alltid dagliga bevis och det vet den gemene svensken så att så länge det är demokrati så kommer det inte kunna få fortsätta länge till för än folk tröttnar...

De e bara att inse den faktan och den faktan att det finns bra invandrare:thumbup:

Au contraire, flyktingarna (som inte är allt för många) är faktiskt underrepresenterade i brottsatistiken. Det är snarare invandrare som har varit här lite längre, ofta arbetskraftsinvandrare som begår brott. Och nej vännen, invandrare är inte ett dugg överrepresenterade. Vad baserar du det påståendet på?

Metal_boy_
2004-06-06, 19:29
Originally posted by bolio


Au contraire, flyktingarna (som inte är allt för många) är faktiskt underrepresenterade i brottsatistiken. Det är snarare invandrare som har varit här lite längre, ofta arbetskraftsinvandrare som begår brott. Och nej vännen, invandrare är inte ett dugg överrepresenterade. Vad baserar du det påståendet på?

spela roll vilka invandrare det är lägger ner dig på en gång som precis snackade om att generalisera:smash: /ha de

Bolio
2004-06-06, 19:29
Originally posted by Ninjasmurf


största problemet jag ser med att "tänka själv, att värdera och sublimera på egen hand, bortom traditionen och kulturen, bortom moralen, bortom gott och ont..." är att man ändå bara kan använd sin hjärnas samlade erfarenheter för att tänka på egen hand, och hjärnan är formad av kulturen från den dag man föddes. Ofta blir det bara att man försöker tänka tvärtom mot vad man brukar.

Men visst att tänka själv och inte acceptera allt rakt av e bra.
Värsta är väl att vad man än kommer på att utforska så har nån annan redan gjort det.

Jomenvisst, det krävs ett skarpt sinne och en finkänslighet som närmast kan liknas vid konstnärlighet att skapa.

Och hey, jag har inget emot piratkopiering. Vem bryr sig om att någon tönt har kommit på samma sak som en själv en gång i tiden, vad som räknas är att man har modet och viljan att tänka själv.

Bolio
2004-06-06, 19:30
Originally posted by Metal_boy_


spela roll vilka invandrare det är lägger ner dig på en gång som precis snackade om att generalisera:smash: /ha de

Va? :)

*Flash*
2004-06-06, 19:32
bolio kan inte annat än instämma i det du skrev..

Sötnos(FÖRLÅT!), du har nog missförstått det där med "andar". En ande är inte detsamma som ett spöke, andar skräms inte.
Fast jag vill fortfarande veta vad jag ska behöva göra för att bevisa att jag är en fri ande och inget spöke elelr liknanade:D

Edit jag förstod faktiskt att spela banjo näck och sjunga nationalsången baklänges inte var bevis nog men jag var ju tvungen att fråga:D ;)

Grahn
2004-06-06, 19:36
Metal, tja är ju vi(våra folkvalda) som släppt in dem. Skyll på de som är skyldiga.

Bolio, fri ande låter för hippie för mig. ;)

Bolio
2004-06-06, 19:38
Originally posted by *Flash*
bolio kan inte annat än instämma i det du skrev..


Fast jag vill fortfarande veta vad jag ska behöva göra för att bevisa att jag är en fri ande och inget spöke elelr liknanade:D

Edit jag förstod faktiskt att spela banjo näck och sjunga nationalsången baklänges inte var bevis nog men jag var ju tvungen att fråga:D ;)

Posta bilder på dig själv iklädd endast stringtrosor här på forumet så tror jag dig. :)


Nä, allvarligt talat har du ingenting att bevisa för mig, it's all about yourself.

Bolio
2004-06-06, 19:39
Originally posted by Grahn
Bolio, fri ande låter för hippie för mig. ;)

Hey, alla ursäkter för att få bruka LSD är BRA ursäkter. :D

Metal_boy_
2004-06-06, 19:39
Originally posted by bolio
Det är snarare invandrare som har varit här lite längre, ofta arbetskraftsinvandrare som begår brott.

Vad har det för betydelse?

*Flash*
2004-06-06, 19:43
Posta bilder på dig själv iklädd endast stringtrosor här på forumet så tror jag dig. :)
Heheh det kanske jag gör en dag också:naughty: :angel:

Nä, allvarligt talat har du ingenting att bevisa för mig, it's all about yourself.
True men bara undrade eftersom du skrev nånting om att du inte trodde att jag var en "fri ande" såvida jag inte bevisade det..men men:sleep:

Megatuttarna
2004-06-06, 19:43
Originally posted by bolio


Hey, alla ursäkter för att få bruka LSD är BRA ursäkter. :D

:laugh:

Metal_boy_
2004-06-06, 19:44
Originally posted by Grahn
Metal, tja är ju vi(våra folkvalda) som släppt in dem. Skyll på de som är skyldiga.

Bolio, fri ande låter för hippie för mig. ;)

snarare är det så att om socialdemokraterna vill göra nått åt läget så ställer tex miljöpartiet krav på att nån annan sak ska göras då för att dom ska gå me på det och efter som det inte blir då som de mest röstade partiet vill så är det inte folkets val..dom sitter ju bara där uppe o tjabblar så det ska bli lika mellan dom..dom skiter ju totalt i folket

det finns inget som heter demokrati här snart...snarare krig mellan maktgalna feta gubbjävlar

Bolio
2004-06-06, 19:48
Originally posted by Metal_boy_


Vad har det för betydelse?

Jag vet inte, jag bryr mig inte om sånt. Men du skrev att det var flyktingar, jag ville bara påpeka att du hade fel.

Fast det har en viss betydelse. Människor har en jättetrist tendens att vilja höra samman. Flockmentalitet kallas det och jag vill verkligen döda det människodjuret som kom på det. Denna flockmentalitet gör att människor har en vilja att höra till olika grupper. Ensam är uppenbarligen inte stark! Hursomhelst, en invandrare som endast kommit hit på grund av arbete (exempel: i princip alla turkar, latinamerikaner etc) tillhör ju redan något: sitt hemland. Den kan åka hem. Invandrare som har flytt hit och inte åka hem (en del syrianer, en del iranier, en del afrikaner, en del kurder) bildar ofta ett band till Sverige på grund av denna flockmentalitet (remember it?). Dom blir oftast vad vi tycker om att kalla för "integrerade invandrare". Dom har ju ingenstans att åka hem till, så någonstans måste dom tillhöra. Förstår du?

Grahn
2004-06-06, 19:48
Originally posted by bolio


Hey, alla ursäkter för att få bruka LSD är BRA ursäkter. :D

Heh sure..men vafan..måste man se ut som de gjorde för där drar jag gränsen. ;)

Angående brott och invandrare så är det väl menlöst att debattera utan massa statestik att använda etc etc. Men det är ju ett smärre faktum att ryssar och jugoslaver har rätt mkt med organiserad brottslighet att göra här numera.
Nya typer av brottslighet har uppkommit "hedersmord", jävla fånigt namn, är ett av dem.

Men sen har ju samhället förändrats mer än att vi har fått fler mörkhyade individer ibland oss. Ett hårdare samhälle där folk inte har mycket tilltro till framtiden resulterar i mer brottslighet.

Folk rånade gamla tanter på pensionen långt innan det fanns spec många av den mer mörkhyade övertygelsen i detta land.

ps. Kunde de få död på gang influeserna från USAs filmindustri så skulle det nog bli mindre ungdomsbrott.

Bolio
2004-06-06, 19:51
Originally posted by *Flash*
Heheh det kanske jag gör en dag också:naughty: :angel:

Jag tror inte på dig. :)

Originally posted by *Flash*
True men bara undrade eftersom du skrev nånting om att du inte trodde att jag var en "fri ande" såvida jag inte bevisade det..men men:sleep:

Ärligt talat känner jag inte dig, jag dömde (Gud förbjude!) dig jättesnabbt baserat på vad jag sett dig skriva här hittils, hur jag har sett andra skriva till och om dig och det jag såg dig skriva i tråden.

Men ok, på vilket sätt är du en fri ande? Vad är det hos dig som gör att du inte låter dig kuvas, utan kuvar, skapar och agerar precis som du vill?

Bolio
2004-06-06, 19:52
Originally posted by Grahn


Heh sure..men vafan..måste man se ut som de gjorde för där drar jag gränsen. ;)

Angående brott och invandrare så är det väl menlöst att debattera utan massa statestik att använda etc etc. Men det är ju ett smärre faktum att ryssar och jugoslaver har rätt mkt med organiserad brottslighet att göra här numera.
Nya typer av brottslighet har uppkommit "hedersmord", jävla fånigt namn, är ett av dem.

Men sen har ju samhället förändrats mer än att vi har fått fler mörkhyade individer ibland oss. Ett hårdare samhälle där folk inte har mycket tilltro till framtiden resulterar i mer brottslighet.

Folk rånade gamla tanter på pensionen långt innan det fanns spec många av den mer mörkhyade övertygelsen i detta land.

ps. Kunde de få död på gang influeserna från USAs filmindustri så skulle det nog bli mindre ungdomsbrott.

Amen.

*Flash*
2004-06-06, 20:01
Jag tror inte på dig.
Det behöver du inte göra, sedan när jag gör det har du inget annat val än att tro mig:cool:

Ärligt talat känner jag inte dig, jag dömde (Gud förbjude!) dig jättesnabbt baserat på vad jag sett dig skriva här hittils, hur jag har sett andra skriva till och om dig och det jag såg dig skriva i tråden.
Jo man tackar, är inte direkt världens seriösaste varelse hela tiden och på internet är jag det ännu mindre:D

Lite trist bara att folk tydligen kan döma mig och hur dem tror att jag är som person så snabbt bara av att ha läst korkade, oseriösa (?) saker jag skrivit på ett internetforum men tyvärr är de väl så...

Men ok, på vilket sätt är du en fri ande? Vad är det hos dig som gör att du inte låter dig kuvas, utan kuvar, skapar och agerar precis som du vill?
Ja du bra fråga, jag är en sån som helt enkelt går mina egna vägar, gör vad jag känner för och inte låter andra påverka mig alltför mycket.

Känner jag för att göra något så gör jag det helt enkelt, jag skiter i vad andra säger, tycker och tänker om mig utan det viktigaste är ju att jag är nöjd med mig själv.

Yeye ingen idé att snacka mer om det, du har ju redan en bild av mig och jag vill ju inte krossa den;)

Bolio
2004-06-06, 20:10
Originally posted by *Flash*
Det behöver du inte göra, sedan när jag gör det har du inget annat val än att tro mig:cool:

"Ok." :)

Originally posted by *Flash*
Jo man tackar, är inte direkt världens seriösaste varelse hela tiden och på internet är jag det ännu mindre:D

Seriös? Usch, vem orkar vara seriös. Det är bara töntar som är seriösa. Dom enda gångerna jag är seriös är när jag tränar, äter, sover(!) och läser Nietzsche. Finns ingen som helst poäng i att vara seriös annars.

Originally posted by *Flash*
Lite trist bara att folk tydligen kan döma mig och hur dem tror att jag är som person så snabbt bara av att ha läst korkade, oseriösa (?) saker jag skrivit på ett internetforum men tyvärr är de väl så...

Nä, det är inte trist alls, folk dömer mig också. Det trista är när folk vägrar bryta sina fördomar. Alla dömer, det är en del av tolkandet och livet. Det gäller bara att inte fastna vid en dom. Flexibilitet, that iz the key.

Originally posted by *Flash*
Ja du bra fråga, jag är en sån som helt enkelt går mina egna vägar, gör vad jag känner för och inte låter andra påverka mig alltför mycket.

Skitbra, men det är inget fel i att låta andra påverka en. Det blir fel när man ger andras åsikter ett egenvärde, det vill säga, ett värde större än ens egen. Det viktigaste för mig är att vilja. Skitsamma vad man vill, bara man vill något.

Originally posted by *Flash*
Känner jag för att göra något så gör jag det helt enkelt, jag skiter i vad andra säger, tycker och tänker om mig utan det viktigaste är ju att jag är nöjd med mig själv.

Om det här är en inbjudan till sex måste jag tyvärr göra dig besviken, jag har tyvärr en flickvän. :)

Nädå, det är bra, keep it that way.

Originally posted by *Flash*
Yeye ingen idé att snacka mer om det, du har ju redan en bild av mig och jag vill ju inte krossa den

Och du en av mig. That's how it works...

Metal_boy_
2004-06-06, 20:11
Originally posted by bolio


Jag vet inte, jag bryr mig inte om sånt. Men du skrev att det var flyktingar, jag ville bara påpeka att du hade fel.

Fast det har en viss betydelse. Människor har en jättetrist tendens att vilja höra samman. Flockmentalitet kallas det och jag vill verkligen döda det människodjuret som kom på det. Denna flockmentalitet gör att människor har en vilja att höra till olika grupper. Ensam är uppenbarligen inte stark! Hursomhelst, en invandrare som endast kommit hit på grund av arbete (exempel: i princip alla turkar, latinamerikaner etc) tillhör ju redan något: sitt hemland. Den kan åka hem. Invandrare som har flytt hit och inte åka hem (en del syrianer, en del iranier, en del afrikaner, en del kurder) bildar ofta ett band till Sverige på grund av denna flockmentalitet (remember it?). Dom blir oftast vad vi tycker om att kalla för "integrerade invandrare". Dom har ju ingenstans att åka hem till, så någonstans måste dom tillhöra. Förstår du?

jag hade inte fel jag hade exempel..skiter i vad det är för invandrare ..dem har kommit hit i mån om att få det bättre och att få stanna i ett bra land, thats it!!!

om nån kommer hit och är tacksam så kan de tänkas att den har haft det svårt eller kommer hit på ärliga bedrifter

sen om Ahmed Abdulla gör ett bankrån och inte har nått land kvar där hemma skiter jag fullständigt i...då ska man bara ut helt enkelt

Thony
2004-06-06, 20:14
Originally posted by bolio


Det handlar om att våga tänka själv, att värdera och sublimera på egen hand, bortom traditionen och kulturen, bortom moralen, bortom gott och ont...

En fri ande agerar inte efter givna värden, en fri ande skapar värden. Väldigt dåligt uttryckt kan man säga att konservativa människor är motsatsen till fria andar och att radikala och nytänkande människor är åtminstonde ett steg i rätt riktning. Men framför allt handlar det om att ha modet att utforska.

Är Thomas Di Leva din mentor :D

Bolio
2004-06-06, 20:15
Originally posted by Metal_boy_


jag hade inte fel jag hade exempel..skiter i vad det är för invandrare ..dem har kommit hit i mån om att få det bättre och att få stanna i ett bra land, thats it!!!

om nån kommer hit och är tacksam så kan de tänkas att den har haft det svårt eller kommer hit på ärliga bedrifter

sen om Ahmed Abdulla gör ett bankrån och inte har nått land kvar där hemma skiter jag fullständigt i...då ska man bara ut helt enkelt

Oj, vad självgod man var. Varför ska Ahmed Abdulla ut för att han begår ett bankrån? Ska inte Sven Svensson också det? Är man mer berättigad att begå bankrån i Sverige för att ens farfar hette Karl och inte Carlos? :)

*Flash*
2004-06-06, 20:18
Seriös? Usch, vem orkar vara seriös. Det är bara töntar som är seriösa. Dom enda gångerna jag är seriös är när jag tränar, äter, sover(!) och läser Nietzsche. Finns ingen som helst poäng i att vara seriös annars.
:thumbup:

Nä, det är inte trist alls, folk dömer mig också. Det trista är när folk vägrar bryta sina fördomar. Alla dömer, det är en del av tolkandet och livet. Det gäller bara att inte fastna vid en dom. Flexibilitet, that iz the key.
Jaja whatever, du vet nog vad jag menade iaf..

Skitbra, men det är inget fel i att låta andra påverka en. Det blir fel när man ger andras åsikter ett egenvärde, det vill säga, ett värde större än ens egen. Det viktigaste för mig är att vilja. Skitsamma vad man vill, bara man vill något.
Sa jag att det var fel att låta andra påverka sig?
Nej det gjorde jag inte, däremot är det väl fel om endast en enda person påverkar en annan väldigt mycket så att denna blir och tänker som den personen den låtit sig påverkas av så otroligt mycket..

Om det här är en inbjudan till sex måste jag tyvärr göra dig besviken, jag har tyvärr en flickvän.
:laugh:
Om jag hade velat ha sex med dig hade jag förmodligen sagt det rakt ut istället för att skriva ett kryptiskt meddelande;)

Och du en av mig. That's how it works...
Yepp det är väl så, dock är min bild av dig inte fastställd än..

Bolio
2004-06-06, 20:18
Originally posted by Thony


Är Thomas Di Leva din mentor :D

HAHA! NEJ! Herregud, vad tror du om mig? Aldrig hört talas om Arthur Schopenhauer, Henri Bergson, Freidrich Nietzsche, Richard Wagner, Gilles Deleuze, Philippe Guattari eller Robert Anton Wilson? Di Leva är en fjolla. :)

Bolio
2004-06-06, 20:21
Originally posted by *Flash*
Sa jag att det var fel att låta andra påverka sig?
Nej det gjorde jag inte, däremot är det väl fel om endast en enda person påverkar en annan väldigt mycket så att denna blir och tänker som den personen den låtit sig påverkas av så otroligt mycket..

Varför inte? :)


Originally posted by *Flash*
Om jag hade velat ha sex med dig hade jag förmodligen sagt det rakt ut istället för att skriva ett kryptiskt meddelande;)

Och du ska vara tjej? :)


Originally posted by *Flash*
Yepp det är väl så, dock är min bild av dig inte fastställd än..

Kan den någonsin bli det?

Metal_boy_
2004-06-06, 20:28
Originally posted by bolio


Oj, vad självgod man var. Varför ska Ahmed Abdulla ut för att han begår ett bankrån? Ska inte Sven Svensson också det? Är man mer berättigad att begå bankrån i Sverige för att ens farfar hette Karl och inte Carlos? :)


Inte när man ser vilka som vilka som fyller anstalterna tills törsta delen..Landet heter Sverige här bor det svenskar och skötsamma invandrare..om svenskar är kriminella får dom sitta i svenskt fängelse helt enkelt...Kommer det folk i mån om att få de bättre här oavsett om de gäller att arbeta få frihet så ska den ut om den gör en sak som som sabbar för oss i sverige helt enkelt!! Den förtjänar inte ett skit här då längre man ska förbättra , inte försämra...det är så jävla logiskt som det kan bli!
ska det sitta folk från hela jävla världen på våra kåkar som skattebetalarna ska få stå för?! det är ju för fan inte riktigt klokt..sen kommer dom ut sen och under tiden kommer fler o fler...de räcker me våra egna idioter som jag sagts förut..

*Flash*
2004-06-06, 20:29
Varför inte?
I detta fallet kommenterar jag med Varför? och då kan denna diskussionen fortsätta i all oändlighet

Och du ska vara tjej?
Ja jag är tjej men jag är inte alltid som alal andra som råkar vara av samma kön som mig.:kinky:
Och varför skulle jag vara det för?

Kan den någonsin bli det?
Antagligen inte permanent, för evigt men iaf för en liten stund;)

snej
2004-06-06, 20:30
Originally posted by bolio







Och du ska vara tjej? :)







Tro mej, flash är ingen blyg svenssonfitta direkt ;)

Metal_boy_
2004-06-06, 20:32
Originally posted by snej



Tro mej, flash är ingen blyg svenssonfitta direkt ;)

ingen blyg läpp där menar du eller?

Megatuttarna
2004-06-06, 20:33
Originally posted by Metal_boy_


ingen blyg läpp där menar du eller?

:laugh:

snej
2004-06-06, 20:34
Originally posted by Metal_boy_


ingen blyg läpp där menar du eller?


Hehe, definitivt inte. Blyga tjejer suger, Go flash!

Bolio
2004-06-06, 20:37
Originally posted by Metal_boy_



Inte när man ser vilka som vilka som fyller anstalterna tills törsta delen..Landet heter Sverige här bor det svenskar och skötsamma invandrare..om svenskar är kriminella får dom sitta i svenskt fängelse helt enkelt...Kommer det folk i mån om att få de bättre här oavsett om de gäller att arbeta få frihet så ska den ut om den gör en sak som som sabbar för oss i sverige helt enkelt!! Den förtjänar inte ett skit här då längre man ska förbättra , inte försämra...det är så jävla logiskt som det kan bli!
ska det sitta folk från hela jävla världen på våra kåkar som skattebetalarna ska få stå för?! det är ju för fan inte riktigt klokt..sen kommer dom ut sen och under tiden kommer fler o fler...de räcker me våra egna idioter som jag sagts förut..

Är du helt jättehundraprocent ultrasäker på att det är till största delen invandrare som sitter i svenska anstalter? :)

Men det du gör är ju att diskriminera invandrare. Invandrare får vara här ENDAST om dom gör som Socialdemokraterna vill? Men svenskar får vara här och göra precis vad dom vill bara dom är svenskar? Får jag veta hur länge man är invandrare också? Är man invandrare om man är född i Sverige?

Men för diskussionens skull vill jag bara tillägga att jag inte är för invandring. Tolka det som du vill.

Megatuttarna
2004-06-06, 20:37
Originally posted by snej



Hehe, definitivt inte. Blyga tjejer suger, Go flash!

Precis, får du blyga tjejer att känna sig säkra bakom stängda dörrar så kan du vara säker på att de suger ;)

:thumbup: För blyga tjejer som suger!

Metal_boy_
2004-06-06, 20:37
Originally posted by snej



Hehe, definitivt inte. Blyga tjejer suger, Go flash!

håller me, go flashis!!!:hbang:

Metal_boy_
2004-06-06, 20:38
Originally posted by Megatuttarna


Precis, får du blyga tjejer att känna sig säkra bakom stängda dörrar så kan du vara säker på att de suger ;)

:thumbup: För blyga tjejer som suger!

dom tjejerna blir stormrika :naughty:

Bolio
2004-06-06, 20:39
Originally posted by *Flash*
I detta fallet kommenterar jag med Varför? och då kan denna diskussionen fortsätta i all oändlighet

Jo, för att den personen kan ha helt bra saker att säga och man gillar det mesta den säger. Vad är det för fel på det? Är det mer ok att bli påverkad av massa olika folk, men inte en enda? :)


Originally posted by *Flash*
Ja jag är tjej men jag är inte alltid som alal andra som råkar vara av samma kön som mig.:kinky:
Och varför skulle jag vara det för?

Ingen anledning alls. Skitbra.


Originally posted by *Flash*
Antagligen inte permanent, för evigt men iaf för en liten stund;) [/B]

:)

Megatuttarna
2004-06-06, 20:40
Originally posted by Metal_boy_


dom tjejerna blir stormrika :naughty:

Haha u lost me there. Vad menar du?

*Flash*
2004-06-06, 20:43
Jo, för att den personen kan ha helt bra saker att säga och man gillar det mesta den säger. Vad är det för fel på det? Är det mer ok att bli påverkad av massa olika folk, men inte en enda?
Well, hmm..true

GO DADDE! GO DADDE GO GO GO GO DADDE:hbang:

(för er som inte vet vem Dadde är, så kan jag tala om att han är en äkta militärisk hästkarl med en riktigt skön attityd och inställning till det mesta gällande hästar och hästfolk)


Och till er andra...tsss jag blir ju nästan generad nu jöe:em: :D

snej
2004-06-06, 20:46
Du o dina hästar :D

Bolio
2004-06-06, 20:46
Mmmmmm, häst. Mumzfilibabba.

*Flash*
2004-06-06, 20:50
Originally posted by bolio
Mmmmmm, häst. Mumzfilibabba.
Grrrrrr
Morr Spott Fräs (härmar min katt)
Helt plötsligt så gillar jag dig mycket mindre nu:insane: ;)

snej såklart..jag och mina hästar, får la ta och lägga upp en bild på dom nångång så alla kan njuta av att kolla på söta pollar..

Kan ju alltid lägga upp assbilden jag har som är taget på min lilla muskelbyggande häst som gick under smeknamnet "Belgian Blue" så ni kan få se hur ett RIKTIGT muskelfreak ska se ut:D ;)

JustinCredible
2004-06-06, 20:53
Originally posted by *Flash*

Grrrrrr
Morr Spott Fräs (härmar min katt)
Helt plötsligt så gillar jag dig mycket mindre nu:insane: ;)

snej såklart..jag och mina hästar, får la ta och lägga upp en bild på dom nångång så alla kan njuta av att kolla på söta pollar..

Kan ju alltid lägga upp assbilden jag har som är taget på min lilla muskelbyggande häst som gick under smeknamnet "Belgian Blue" så ni kan få se hur ett RIKTIGT muskelfreak ska se ut:D ;)

såhär ser min häst ut. Det är jag som håller i kopplet

http://www.funnysnaps.com/bighorse.jpg

Metal_boy_
2004-06-06, 20:57
Originally posted by bolio


Är du helt jättehundraprocent ultrasäker på att det är till största delen invandrare som sitter i svenska anstalter? :)

Men det du gör är ju att diskriminera invandrare. Invandrare får vara här ENDAST om dom gör som Socialdemokraterna vill? Men svenskar får vara här och göra precis vad dom vill bara dom är svenskar? Får jag veta hur länge man är invandrare också? Är man invandrare om man är född i Sverige?

Men för diskussionens skull vill jag bara tillägga att jag inte är för invandring. Tolka det som du vill.



Det är väl ingen på nått..men om man går efter hur statistiken pekar och vad dom flesta ser i sammhället och om man lyssnar på polisradio tex så..äh orkar inte ens gå in på det.. så ja det räcker för mig för att bilda min uppfattning och för många andra..

Nej så klart får folk ha vilken politisk åsikt man vill.

Om man är född i Sverige men har föräldrar som härstammar från annat land så anser jag inte att man är svensk...men man är inte invandrare

sen så tror jag att du och jag har olika åsikter helt enkelt och det får accepteras så jag tror inte diskussionen kommer leda nån vart iaf:thumbup:

:love:

snej
2004-06-06, 20:59
Originally posted by JustinCredible


såhär ser min häst ut. Det är jag som håller i kopplet

http://www.funnysnaps.com/bighorse.jpg


Got damn, vilket jäävla monster! Där snackar vi FREAK på hög nivå :eek: Nacke som inte går av för hackor! :whipped: :hbang:

Metal_boy_
2004-06-06, 21:01
Originally posted by JustinCredible


såhär ser min häst ut. Det är jag som håller i kopplet

http://www.funnysnaps.com/bighorse.jpg

wtf!! hade gubben stått lite längre bak kunde man trott han va hästdase iklädd kostym:hbang:

Bolio
2004-06-06, 21:02
Originally posted by Metal_boy_




Det är väl ingen på nått..men om man går efter hur statistiken pekar och vad dom flesta ser i sammhället och om man lyssnar på polisradio tex så..äh orkar inte ens gå in på det.. så ja det räcker för mig för att bilda min uppfattning och för många andra..

Nej så klart får folk ha vilken politisk åsikt man vill.

Om man är född i Sverige men har föräldrar som härstammar från annat land så anser jag inte att man är svensk...men man är inte invandrare

sen så tror jag att du och jag har olika åsikter helt enkelt och det får accepteras så jag tror inte diskussionen kommer leda nån vart iaf:thumbup:

:love:

Mycket riktigt kan ingen vara helt säker på något. Däremot brukar man oftast utgå från någon form av statistik, och jag är verkligen helt nyfiken på varifrån du har fått denna statistik att det skulle vara fler invandrare än svenskar i svenska fängelser. Jag har aldrig någonsin tidigare hört någon säga så. Polisradio? :)

Folk får visserligen ha vilken politisk åsikt dom vill, men följer man inte dom lagar som vår kära Socialdemokrati har skapat hamnar man ju i fängelse, eller om du fick välja: hemskickad, fastän man inte har något hemland.

Om man inte är svensk eller invandrare och ändå bor i Sverige, vad är man då? :)

Bolio
2004-06-06, 21:03
Originally posted by JustinCredible


såhär ser min häst ut. Det är jag som håller i kopplet

http://www.funnysnaps.com/bighorse.jpg

Mmmmmmm, bulkmat.

Allan
2004-06-06, 21:06
Återigen - det är inte etniciteten som avgör om man blir kriminell eller inte. Det är andra faktorer - av vilka bör nämnas utbildning, bostadsort, inkomst och social status. Jag kan ha glömt nån.
Och de nämnarna är gemensamma för de som sitter på kåken för samma sorts brott. Oavsett om de är från Somalia eller Svenljunga.


Metal_boy - du ska vara försiktig med ditt "invandrare". Menar du de finnar som kom hit under sextiotalet? Eller de som kom på sjuttiotalet? Eller tyskar? Balter? Folk från Kosovo? Eller nån folkgrupp som kanske inte ens finns i Norrköping?

allan

*Flash*
2004-06-06, 21:09
Originally posted by JustinCredible


såhär ser min häst ut. Det är jag som håller i kopplet

http://www.funnysnaps.com/bighorse.jpg
Usch vad äckligt, hästen ser ju fan morphad ut:cryout:

Metal_boy_
2004-06-06, 21:35
Originally posted by Allan
Återigen - det är inte etniciteten som avgör om man blir kriminell eller inte. Det är andra faktorer - av vilka bör nämnas utbildning, bostadsort, inkomst och social status. Jag kan ha glömt nån.
Och de nämnarna är gemensamma för de som sitter på kåken för samma sorts brott. Oavsett om de är från Somalia eller Svenljunga.


Metal_boy - du ska vara försiktig med ditt "invandrare". Menar du de finnar som kom hit under sextiotalet? Eller de som kom på sjuttiotalet? Eller tyskar? Balter? Folk från Kosovo? Eller nån folkgrupp som kanske inte ens finns i Norrköping?

allan

då brotten började öka med den ökade invandringen på början av 90-talet kan va ett bra exempel att titta tillbaka och fatta att nått måsste göras

spelar ingen roll vartifrån ..kommer det hit en Norrman med knätoffsar och snor en semla så ska han tillbaka till sitt och inte förstöra för andra mer än onödigt

bakgrunden på brottslingar är mycke liknande precis som du säger oavsett om dom e från utlandet eller ej..men det hade inte med saken att göra..kan man inte skärpa sig när man har kommit till ett land och fått förmåner så har man ingen rätt att vara här då har dom rätt till fängelse i deras egna länder och svenskar har rätt till fängelser i Sverige

Jet
2004-06-06, 21:41
Originally posted by bolio


Mycket riktigt kan ingen vara helt säker på något. Däremot brukar man oftast utgå från någon form av statistik, och jag är verkligen helt nyfiken på varifrån du har fått denna statistik att det skulle vara fler invandrare än svenskar i svenska fängelser. Jag har aldrig någonsin tidigare hört någon säga så. Polisradio? :)

Folk får visserligen ha vilken politisk åsikt dom vill, men följer man inte dom lagar som vår kära Socialdemokrati har skapat hamnar man ju i fängelse, eller om du fick välja: hemskickad, fastän man inte har något hemland.

Om man inte är svensk eller invandrare och ändå bor i Sverige, vad är man då? :)

Jag tror du är en skojare som går under annat "nick" just nu, och diskuterar enbart för du tycker det är kul att reta Flash...... Men nu ska jag ta mitt fysiska jag, samt min fria själ och skita på latrinen...

Bolio
2004-06-06, 21:44
Originally posted by Metal_boy_


då brotten började öka med den ökade invandringen på början av 90-talet kan va ett bra exempel att titta tillbaka och fatta att nått måsste göras

spelar ingen roll vartifrån ..kommer det hit en Norrman med knätoffsar och snor en semla så ska han tillbaka till sitt och inte förstöra för andra mer än onödigt

bakgrunden på brottslingar är mycke liknande precis som du säger oavsett om dom e från utlandet eller ej..men det hade inte med saken att göra..kan man inte skärpa sig när man har kommit till ett land och fått förmåner så har man ingen rätt att vara här då har dom rätt till fängelse i deras egna länder och svenskar har rätt till fängelser i Sverige

Hur vet du att brotten började öka i början av nittiotalet? Öka jämfört med när? Det var extremt mycket fler brott under medeltiden och renässansen i Sverige, läs bara en historiebok eller klassisk svensk litteratur, typ Strindberg eller Stagnelius och då var det inga invandrare alls här. Men vad baserar du dina påståenden på? Kan det inte vara så att du bara gissar kanske?

Ska en norrman skickas hem till Norge bara för att han snor en Semla? Det du säger skiljer sig inte speciellt mycket från det som står i Koranen angående stöld faktiskt. Du borde läsa den boken, mycket av det du skriver går att återfinna där.

Förmåner? Vad i hela världen får invandrare för "förmåner" för att dom hamnar här? Allvarligt talat, vad tänker du med? Vad för "förmåner" får en ung människa som flytt undan krig och terror i något afrikanskt land när han kommer till Sverige? Förmåner jämfört med vem? Är det hans fel att han föddes i fel land? Är det verkligen så hemskt otroligt att barn som växer upp i miljöer där det är krig och svält inte har samma värderingar som du? Krigsbarn är nästan alltid psykiskt sjuka. Har du någon aning i världen vad för effekter krig har på barn? Inte? Det har jag, jag har varit med om två stora krig, fast jag rånar ingen, jag snor inte från affärer, jag jobbar med IT och har det riktigt bra.

Men allvarligt talat, vem är du att kräva från en människa som varit med om krig och inte ens kan sova på nätterna att den ska bli laglydig och snäll?

Bolio
2004-06-06, 21:45
Originally posted by Jet


Jag tror du är en skojare som går under annat "nick" just nu, och diskuterar enbart för du tycker det är kul att reta Flash...... Men nu ska jag ta mitt fysiska jag, samt min fria själ och skita på latrinen...

I'll have one gram of whatever you just had bro! :cheers:

Metal_boy_
2004-06-06, 21:45
Originally posted by bolio


Mycket riktigt kan ingen vara helt säker på något. Däremot brukar man oftast utgå från någon form av statistik, och jag är verkligen helt nyfiken på varifrån du har fått denna statistik att det skulle vara fler invandrare än svenskar i svenska fängelser. Jag har aldrig någonsin tidigare hört någon säga så. Polisradio? :)

Folk får visserligen ha vilken politisk åsikt dom vill, men följer man inte dom lagar som vår kära Socialdemokrati har skapat hamnar man ju i fängelse, eller om du fick välja: hemskickad, fastän man inte har något hemland.

Om man inte är svensk eller invandrare och ändå bor i Sverige, vad är man då? :)

Har en bror som jobbar med journalistik och har ständigt kontakt med poliser tom invandrarpoliser som e trött på sina landsmän som förstör och insett fakta dagligen med ögonen m.m ..Har en mor som jobbar på socialen pluss att jag själv har jobbat där ett tag i form av praktik..Min mor har även farit runt på anstalter på vissa saker och sett saker...
så jag har nog sett mitt materiel som jag inte har tillgång till längre... och hade jag haft det fortfarande så hade jag i vilket fall tystnadsplikt

så som statistik ser ut som du kan hitta vart som helst har dom ju delat in invandrare i mängder med olika kategorier för att få jämnlånga staplar men inte på svenskar;) bara för att det ska se bra ut...

vill du tala mer nu me mig får du skriva PM istället efter som det här verkar mest vara mellan dig och mig

:thumbup:

Bolio
2004-06-06, 21:53
Originally posted by Metal_boy_


Har en bror som jobbar med journalistik och har ständigt kontakt med poliser tom invandrarpoliser som e trött på sina landsmän som förstör och insett fakta dagligen med ögonen m.m ..Har en mor som jobbar på socialen pluss att jag själv har jobbat där ett tag i form av praktik..Min mor har även farit runt på anstalter på vissa saker och sett saker...
så jag har nog sett mitt materiel som jag inte har tillgång till längre... och hade jag haft det fortfarande så hade jag i vilket fall tystnadsplikt

så som statistik ser ut som du kan hitta vart som helst har dom ju delat in invandrare i mängder med olika kategorier för att få jämnlånga staplar men inte på svenskar;) bara för att det ska se bra ut...

vill du tala mer nu me mig får du skriva PM istället efter som det här verkar mest vara mellan dig och mig

:thumbup:

Ja, och din brors kontakt med några invandrarpoliser som tröttnat på sina "landsmän" är verkligen en objektiv kunskapskälla. Journalister, dessa sanningsägare - när ska vi sluta tvivla på deras ord? Inget illa om din bror, han är säkert skitsnäll, men jag skulle uppskatta om du kunde komma med statistisk från BRÅ istället. Du vet, det Brottsförebyggande Rådet i Svea Rike?

Jag bor i en extremt invandrartät förort. Väldigt många av invandrarna här är kriminella på ett eller annat sätt. Jag har en mycket större inblick än både din bror och hans kära polisvänner, och jag kan bara konstatera samma sak som dom! Det är jättemycket kriminella invandrare som bor här! Men du förstår, jag är inte representativ för hela landet och det är inte min förort heller. Det bor jättemånga människor i Sverige och alla områden ser inte likadana ut. Fakta i form av statistik från BRÅ vill jag se.

Ja, varför skulle man inte dela in invandrare i olika grupper? Du har ju fortfarande inte kunnat förklara vilka som är invandrare och inte. Du säger att man inte är invandrare om man är född i Sverige, men man är ändå inte svensk. Vad är man då? Och tror du på fullaste allvar att dom flesta brott begås av första generationens invandrare? Think again.

Det är en diskussion. Jag hyser inget agg emot dig. Vi kan diskutera här. Sexsnacket via PM kan vi ta sen... :)

Metal_boy_
2004-06-06, 21:55
Originally posted by bolio


Hur vet du att brotten började öka i början av nittiotalet? Öka jämfört med när? Det var extremt mycket fler brott under medeltiden och renässansen i Sverige, läs bara en historiebok eller klassisk svensk litteratur, typ Strindberg eller Stagnelius och då var det inga invandrare alls här. Men vad baserar du dina påståenden på? Kan det inte vara så att du bara gissar kanske?

Ska en norrman skickas hem till Norge bara för att han snor en Semla? Det du säger skiljer sig inte speciellt mycket från det som står i Koranen angående stöld faktiskt. Du borde läsa den boken, mycket av det du skriver går att återfinna där.

Förmåner? Vad i hela världen får invandrare för "förmåner" för att dom hamnar här? Allvarligt talat, vad tänker du med? Vad för "förmåner" får en ung människa som flytt undan krig och terror i något afrikanskt land när han kommer till Sverige? Förmåner jämfört med vem? Är det hans fel att han föddes i fel land? Är det verkligen så hemskt otroligt att barn som växer upp i miljöer där det är krig och svält inte har samma värderingar som du? Krigsbarn är nästan alltid psykiskt sjuka. Har du någon aning i världen vad för effekter krig har på barn? Inte? Det har jag, jag har varit med om två stora krig, fast jag rånar ingen, jag snor inte från affärer, jag jobbar med IT och har det riktigt bra.

Men allvarligt talat, vem är du att kräva från en människa som varit med om krig och inte ens kan sova på nätterna att den ska bli laglydig och snäll?

på det sista svarar jag eeehh ja.:smash: jag har varit me om krig tyst nu medans jag knullar dig! ja va synd det är????? man får göra som man vill då för man haft det dåligt..de e nått som inte stämmer om man efter sånna upplevelser kan liva omkring och göra folk illa...särskilt av sånna som kommer från landet man fått hjälp av

jag bryr mig inte vilka grunder dom har till att dom e kriminella varje människa har ansvar över sig själv..och dom ska inte va kvar i ett land dom kommit till om dom gör brott helt enkelt

har dom inga förmåner här gämfört med hemma??? här får dom gå i skolan och utbilda sig..kolla på dom som sköter sig för fasiken!!

men visst har dom inga förmåner här så undrar jag varför dom kommer hit över huvudtaget..ena dagen är sverige så jävla lyckat och andra dagen inte...

Bolio
2004-06-06, 22:09
Originally posted by Metal_boy_
jag har varit me om krig tyst nu medans jag knullar dig!

Hey, slappna av! Du behöver inte berätta om dina sexuella upplevelser. :)

Ärligt talat tror jag inte att den här diskussionen kommer att komma någonstans. Jag förstår inte mycket av det du skriver och jag tror inte att du förstår något av det jag skriver. Vi kommer från helt olika världar helt enkelt. Jag har aldrig mått dåligt, jag har inte varit deprimerad i någon period längre än 1-2 dagar. Jag är inte bitter, aggressiv eller arg. Du är nog all of the above. Jag hoppas verkligen inte att du tar illa upp, men egentligen är det ju du som är "invandraren" mellan oss. Jag är mycket bättre på svenska, jag är mer bildad än vad du är och har mycket bättre jobb. Men den riktiga skillnaden mellan oss är att du är precis som den sortens invandrare du hatar och jag är mycket mer som den sortens svenskar jag gillar. Den glada, obrydda och positiva typen. Visst är det lite ironiskt? Det sjukaste är att du tycker att du själv hör hemma här om du går och våldtar kvinnor och rånar banker, medan jag inte gör det om jag snor en kanelbulle. Vem av oss tror du bidrar mer till detta samhälle?

Ninjasmurf
2004-06-06, 22:22
Originally posted by bolio


Hey, slappna av! Du behöver inte berätta om dina sexuella upplevelser. :)

Ärligt talat tror jag inte att den här diskussionen kommer att komma någonstans. Jag förstår inte mycket av det du skriver och jag tror inte att du förstår något av det jag skriver. Vi kommer från helt olika världar helt enkelt. Jag har aldrig mått dåligt, jag har inte varit deprimerad i någon period längre än 1-2 dagar. Jag är inte bitter, aggressiv eller arg. Du är nog all of the above. Jag hoppas verkligen inte att du tar illa upp, men egentligen är det ju du som är "invandraren" mellan oss. Jag är mycket bättre på svenska, jag är mer bildad än vad du är och har mycket bättre jobb. Men den riktiga skillnaden mellan oss är att du är precis som den sortens invandrare du hatar och jag är mycket mer som den sortens svenskar jag gillar. Den glada, obrydda och positiva typen. Visst är det lite ironiskt? Det sjukaste är att du tycker att du själv hör hemma här om du går och våldtar kvinnor och rånar banker, medan jag inte gör det om jag snor en kanelbulle. Vem av oss tror du bidrar mer till detta samhälle?

Du har dock väldigt lätt för att dömma människor som du bara läst texter av på nätet...
Och vad det gäller depressioner bitterhet osv så är det en del av livet som man kommer att uppleva, du är bara 20år så...

Metal_boy_
2004-06-06, 22:22
Originally posted by bolio


Hey, slappna av! Du behöver inte berätta om dina sexuella upplevelser. :)

Ärligt talat tror jag inte att den här diskussionen kommer att komma någonstans. Jag förstår inte mycket av det du skriver och jag tror inte att du förstår något av det jag skriver. Vi kommer från helt olika världar helt enkelt. Jag har aldrig mått dåligt, jag har inte varit deprimerad i någon period längre än 1-2 dagar. Jag är inte bitter, aggressiv eller arg. Du är nog all of the above. Jag hoppas verkligen inte att du tar illa upp, men egentligen är det ju du som är "invandraren" mellan oss. Jag är mycket bättre på svenska, jag är mer bildad än vad du är och har mycket bättre jobb. Men den riktiga skillnaden mellan oss är att du är precis som den sortens invandrare du hatar och jag är mycket mer som den sortens svenskar jag gillar. Den glada, obrydda och positiva typen. Visst är det lite ironiskt? Det sjukaste är att du tycker att du själv hör hemma här om du går och våldtar kvinnor och rånar banker, medan jag inte gör det om jag snor en kanelbulle. Vem av oss tror du bidrar mer till detta samhälle?

ja vi kommer från olika världar och jag tror inte heller detta leder nån vart...hur vet du förresten att du är mer bildad och har bättre jobb? gör det dig till en bättre människa? och för att du kan bättre svenska hur du nu kan veta det? så då hatar du ju en massa invandrare som inte har bra jobb eller kan prata ren svenska med andra ord.. jag är inte som den sorten jag hatar..jag har aldrig varit kriminell på nått sätt..jag e svensk jag hör hemma i ett svenskt fängelse om jag gör nått brott
det där med en som e född i sverige och har utländska föräldrar anser jag att den är tex Arab med svensk medborgarskap..
jag säger saker simpelt..jag behöver inte använda mig av fina ord för att förklara saker..är realist och anser att jag med flera i min närhet bara inser fakta istället för att låtsas vara politiskt korrekt
så nu lägger jag ner det här för du tycker ditt och jag mitt och så är det bara..thats it! //Punkt......

Bolio
2004-06-06, 22:25
Originally posted by Ninjasmurf


Du har dock väldigt lätt för att dömma människor som du bara läst texter av på nätet...
Och vad det gäller depressioner bitterhet osv så är det en del av livet som man kommer att uppleva, du är bara 20år så...

Ja, och när jag fyller 21 och faller in i en djup depression kan du få motsäga mig, men tills dess är det helt ok. Thanks.

FELLO
2004-06-06, 22:28
Bra skrivet Bolio, måste säga att jag är imponerad av din kunskap i olika ämnen och din syn på saker och ting :thumbup:

Du är inte ensam om att inte fatta vad Metal_Boy säger :)

Ninjasmurf
2004-06-06, 22:30
Originally posted by bolio


Ja, och när jag fyller 21 och faller in i en djup depression kan du få motsäga mig, men tills dess är det helt ok. Thanks.

Nja dömma folk tycker jag fortfarande inte är rätt. Samt att hävda att man är bättre än nån annan.

raZmus
2004-06-06, 22:35
Problemet är nog att diskussionen tenderar att beröra värdegrunder och inte sakfrågor. Man kan diskutera saker i all evighet och inte komma någon vart om de båda parterna har helt olika värdepremisser. Så verkar fallet vara här :)


Bolio: Har du några bra litteraturtips angående "den fria anden" och tankar därkring. Verkar vara lite i de banorna jag funderat själv utan att ha läst speciellt mycket filosofi. Jag anser att principer och traditioner många gånger är av stor ondo.

Bolio
2004-06-06, 22:37
Originally posted by Metal_boy_
ja vi kommer från olika världar och jag tror inte heller detta leder nån vart...hur vet du förresten att du är mer bildad och har bättre jobb?

Hur jag vet att jag är mer bildad och har ett bättre jobb? Ja, jag vet ingenting! Jag gissar bara. Jag vet vad jag jobbar med och du har ju skrivit själv vad du (inte) jobbar med. Hur pass bildad du är ser jag på det du skriver, finns det någon annan källa jag bör ta information ifrån? Någon bra skoluppsats kanske?


Originally posted by Metal_boy_
gör det dig till en bättre människa? och för att du kan bättre svenska hur du nu kan veta det?

NEJ! Absolut inte! Det gör mig inte till en bättre människa och ger mig inte någon rättighet eller skyldighet mer eller mindre än du. Men tyvärr tycker inte du detsamma, du tycker att du själv ska ha rätten att hamna i ett trevligt svenskt fängelse om du våldtar ett barn och rånar en bank, medan jag får åka hem till ett land där jag kommer att bli mördad för att min familj inte ville vara muslimer.


Originally posted by Metal_boy_
så då hatar du ju en massa invandrare som inte har bra jobb eller kan prata ren svenska med andra ord..

Nej? Jag värderar ingen baserad på deras jobb eller språkliga förmåga. Det är du som diskriminerar människor på grund av deras nationalitet, något som endast är en tillfällighet. Vem av oss är skurken? Du dömer folk på grund av en egenskap dom inte själva har valt.


Originally posted by Metal_boy_
jag är inte som den sorten jag hatar..jag har aldrig varit kriminell på nått sätt..jag e svensk jag hör hemma i ett svenskt fängelse om jag gör nått brott
det där med en som e född i sverige och har utländska föräldrar anser jag att den är tex Arab med svensk medborgarskap..
jag säger saker simpelt..jag behöver inte använda mig av fina ord för att förklara saker..är realist och anser att jag med flera i min närhet bara inser fakta istället för att låtsas vara politiskt korrekt
så nu lägger jag ner det här för du tycker ditt och jag mitt och så är det bara..thats it! //Punkt...... [/B]

Är du inte den sorten som hatar? Då kanske du har ändrat dig jättemycket sedan dina tidigare inlägg här på forumet där du har beskrivit hur du känner gentemot en hel saker.

Realist? Vad är det för orealistiskt med det jag säger då? Politiskt korrekt? Vem i hela världen har snackat om att vara politiskt "korrekt" och vad i hela världen innebär det? Varför skulle jag vilja få dig att efterleva sjukliga Socialdemokratiska ideal? Jag har aldrig bett dig vara "politiskt korrekt"...

Bolio
2004-06-06, 22:40
Originally posted by Ninjasmurf


Nja dömma folk tycker jag fortfarande inte är rätt. Samt att hävda att man är bättre än nån annan.

Vad menar du med döma? Varför skulle det vara fel att hävda att man är bättre än någon annan? Jag kan lugnt påstå att Stagnelius var mycket bättre än mig på svenska och att Coleman är mycket bättre än mig på att lyfta tunga vikter. Varför i hela världen skulle jag inte kunna säga att jag är bättre än folk? Ge mig en jättebra anledning.

Ninjasmurf
2004-06-06, 22:48
Originally posted by bolio

Vad menar du med döma? Varför skulle det vara fel att hävda att man är bättre än någon annan? Jag kan lugnt påstå att Stagnelius var mycket bättre än mig på svenska och att Coleman är mycket bättre än mig på att lyfta tunga vikter. Varför i hela världen skulle jag inte kunna säga att jag är bättre än folk? Ge mig en jättebra anledning.

Först kanske du ska bestämma dig på vad du är bättre på än den andra personen innan du hävdar din förträfflighet.

Sen är det lätt att säga saker utan bevis för eller emot, är den bra anledningen.

Bolio
2004-06-06, 22:49
Originally posted by raZmus
Bolio: Har du några bra litteraturtips angående "den fria anden" och tankar därkring. Verkar vara lite i de banorna jag funderat själv utan att ha läst speciellt mycket filosofi. Jag anser att principer och traditioner många gånger är av stor ondo. [/B]

Jepp, en hel del faktiskt!

Freidrich Nietzsche - "Tragedins födelse"
Freidrich Nietzsche - "Otidsenliga betraktelser"
Freidrich Nietzsche - "Mänskligt, alltförmänskligt"
Freidrich Nietzsche - "Morgonrodnad"
Freidrich Nietzsche - "Sålunda talade Zarathustra"
Freidrich Nietzsche - "Bortom gott och ont"
Freidrich Nietzsche - "Till moralens genealogi"
Freidrich Nietzsche - "Avgudaskymning"
Freidrich Nietzsche - "Antikrist"
Freidrich Nietzsche - "Ecce Homo"

Gilles Deleuze - "Difference et repetition"
Gilles Deleuze - "Nietzsche et la philosophie"
Deleuze & Guattari - "Nomadologin"

Henri Bergson - "Tiden och den fria viljan"
Henri Bergson - "Kreativ evolution"

Robert Anton Wilson - "Quantum Psychology"
Robert Anton Wilson - "Illuminatus!"

Ska du bara läsa en bok rekommenderar jag "Till moralens härstamning" av Nietzsche. Jag har läst den 7 gånger nu, och jag "fattar" vad han menar på nytt varje gång. :)

Bolio
2004-06-06, 22:49
Originally posted by Ninjasmurf


Först kanske du ska bestämma dig på vad du är bättre på än den andra personen innan du hävdar din förträfflighet.

Sen är det lätt att säga saker utan bevis för eller emot.

Svenska handlade det om.

Ninjasmurf
2004-06-06, 22:53
Originally posted by bolio


Svenska handlade det om.
jasså men där e jag den stora stjärnan så sorry...:D

Bolio
2004-06-06, 22:53
Originally posted by Ninjasmurf

jasså men där e jag den stora stjärnan så sorry...:D

Ok... :)

TCOG
2004-06-06, 22:56
bolio mycket bra talat som vanligt.

keep em comin

:bow: :bow: :bow:

Metal_boy_
2004-06-06, 22:59
Originally posted by bolio


Hur jag vet att jag är mer bildad och har ett bättre jobb? Ja, jag vet ingenting! Jag gissar bara. Jag vet vad jag jobbar med och du har ju skrivit själv vad du (inte) jobbar med. Hur pass bildad du är ser jag på det du skriver, finns det någon annan källa jag bör ta information ifrån? Någon bra skoluppsats kanske?

Svar: Det jag skriver, skriver jag för jag har en viss åsikt om att man inte bör stanna här om man kommit hit från ett annat land
om man är kriminell här i Sverige pga att det blir ett sämre land då och att skattebetalarna får betala dessa slödder som sitter på kåkarna...De flesta svenskar vet det och många tycker det..samt invandrare..
Nej jag har ingen uppsats på datorn sånt e borta för länge sedan.


NEJ! Absolut inte! Det gör mig inte till en bättre människa och ger mig inte någon rättighet eller skyldighet mer eller mindre än du. Men tyvärr tycker inte du detsamma, du tycker att du själv ska ha rätten att hamna i ett trevligt svenskt fängelse om du våldtar ett barn och rånar en bank, medan jag får åka hem till ett land där jag kommer att bli mördad för att min familj inte ville vara muslimer.

Svar:Vem skulle bry sig om du fick åka tillbaka dit om du hade gjort sånna saker..då skulle du inte vara värd att få ta del av Sverige...om reglerna skulle vara sånna så skulle ju du som e så bildad kunna få ut en logik i det hela och fatta vad som händer om du inte skulle skärpa dig i ett land du kommit till..svenskar har väl ingen anledning att betala folk från världen över för att dom ska sitta på våra kåkar...


Nej? Jag värderar ingen baserad på deras jobb eller språkliga förmåga. Det är du som diskriminerar människor på grund av deras nationalitet, något som endast är en tillfällighet. Vem av oss är skurken? Du dömer folk på grund av en egenskap dom inte själva har valt.


Svar:Jag diskrimenerar ingen för vart dom kommer ifrån..men kommer man till ett annat land så får man rätta sig efter lagar annars kan man dra istället för att förstöra det som generationer byggt upp men det kanske inte finns lagar nån annan stans vad vet jag..
ne de har dom inte valt, men det har inget att göra med att varje person har ansvar över sina egna handlingar...

Är du inte den sorten som hatar? Då kanske du har ändrat dig jättemycket sedan dina tidigare inlägg här på forumet där du har beskrivit hur du känner gentemot en hel saker.

Svar:jag hatar folk som gör andra illa på ett eller annat sätt..det har inget med hudfärg eller ursprung att göra..

Realist? Vad är det för orealistiskt med det jag säger då? Politiskt korrekt? Vem i hela världen har snackat om att vara politiskt "korrekt" och vad i hela världen innebär det? Varför skulle jag vilja få dig att efterleva sjukliga Socialdemokratiska ideal? Jag har aldrig bett dig vara "politiskt korrekt"...

suck::::::End of diskussion....:sleep:

Bolio
2004-06-06, 23:00
Originally posted by Metal_boy_


suck::::::End of diskussion....:sleep:

Ok.

AFanatic
2004-06-06, 23:04
bolio/coolio: Har du läst Nietzsche and Buddhism - A Study In Nihilism and Ironic Affinities (Robert G. Morrison)?

Grahn
2004-06-06, 23:16
Metal_boy_, en sak fattar jag inte, ska de utvisas även fast de innehar svenskt medborgarskap?! Då är de ju svenskar i lagens mening.
Menar du folk som inte är svenska medborgare så javisst, görs inte det redan?

----------

Bolio, gör det något om jag tänker på dig som Kevin Kleine i "En fisk som hette wanda"? ;)

Metal_boy_
2004-06-06, 23:20
Originally posted by Grahn
Metal_boy_, en sak fattar jag inte, ska de utvisas även fast de innehar svenskt medborgarskap?! Då är de ju svenskar i lagens mening.
Menar du folk som inte är svenska medborgare så javisst, görs inte det redan?

----------

Bolio, gör det något om jag tänker på dig som Kevin Kleine i "En fisk som hette wanda"? ;)


min åsikt är att det är för lätt och går på tok för fort för att få medborgarskap...//punkt.

Bolio
2004-06-06, 23:21
Originally posted by AFanatic
bolio/coolio: Har du läst Nietzsche and Buddhism - A Study In Nihilism and Ironic Affinities (Robert G. Morrison)?

AssFanatic! Jepp! As a matter of fact, I have!

Grejen är att Morrison menar att Nietzsche har mycket gemensamt med Buddhismen, även om han dissade den helt mycket. Han dissar fransmännens tolkning, indirekt är det det kombinationen Nietzsche-Deleuze han menar.

Han utgår från att Nietzsche Übermench egentligen är detsamma som Nirvana. Att övermänniskan är ett tillstånd av fullkommlig harmoni och frid. Det är mycket felaktigt. Övermänniskan är varken ett mål eller ett syfte, det är snarare en riktning. Övermänniskan handlar om en blivande-aktivitet, ett avfall från den Hegelianska dialektiken.

När Morrison pratar om att Nietzsche var nihilist hade han även här mycket fel. Nietzsche var värdenihilist, han trodde inte på objektiva värden hos varelser med affekter. Han var dock den största antinihilisten av alla, men eftersom han var en lärling till Schopenhauer fick många för sig att även Nietzsche delade de asketiska idealen. Men det var även detta mycket fel. Han skriver i "Till moralens genealogi" att Schopenhauer och hans gamle vän Wagner var slavar av det asketiska idealet, det kristet-buddhistiska idealet. Han skrev:

"man gör bäst i att skilja konstnären från hans verk så pass mycket att man inte tar honom på samma allvar som hans verk. Han är när allt kommer omkring bara en förutsättning för sitt verk, modersskötet, jordmånen, ibland gödseln eller dyngan på vilket, ur vilken det växer, – och följaktligen något som man i de flesta fall måste glömma om man vill kunna glädja sig åt själva verket."

"Religionen har lika många meningar som det finns krafter kapabla att ta den i besittning. Men religionen själv är en kraft med mer eller mindre affinitet till de krafter som tar den i besittning, eller som den själv tar i besittning. [NOT: genomgång av en mängd olika förhållningssätt till religionen hos Nietzsche] /.../
Den som uppfann kristendomen var inte Kristus utan Paulus, det dåliga samvetets människa, ressentimentsmänniskan (frågan 'Vem?' tillämpad på kristendomen). /.../
Till slut uttrycker det asketiska idealet – och detta är dess djupaste innebörd – viljan som för de reaktiva krafterna till seger. 'Det asketiska idealet uttrycker en vilja.' /.../ Det asketiska idealets mening är alltså följande: att uttrycka affiniteten mellan de reaktiva krafterna och nihilismen, att uttrycka nihilismen som de reaktiva krafternas 'drivkraft'."

Nietzsche går här rakt emot den buddhistiska lärans nihilism. Han menar att buddhismen vill minimera livet, göra det till något ynkligt och dött. Emot detta går övermänniskan som vill maximera livet, njutningen och medglädjen...

Metal_boy_
2004-06-06, 23:21
men nu gott folk lägger jag ner det här..tycker det har blivit lite för mycke sånt här snack på sista tiden ..så ni kan diskutera vidare om det är det ni vill men blanda inte in mig mer..jag har sagt mitt..//punkt :thumbup:

Bolio
2004-06-06, 23:22
Originally posted by Grahn
Bolio, gör det något om jag tänker på dig som Kevin Kleine i "En fisk som hette wanda"? ;)

Nejdå, bara det inte är sexuellt betonat. :)

Megatuttarna
2004-06-06, 23:22
Originally posted by Grahn
Bolio, gör det något om jag tänker på dig som Kevin Kleine i "En fisk som hette wanda"? ;)

Vem är Kevin Kleine?

Grahn
2004-06-06, 23:24
Skådis i den filmen som e lika tokig i bolios favoritförfattare som han själv. ;)

Bolio
2004-06-06, 23:34
Speaking of ressentimentet skriver jag ner en del om Nietzsches syn och Deleuze tolkning av Nietzsches syn på det.

Nietzsche - "Till moralens genealogi":

"Slavupproret inom moralen börjar med att ressentimentet självt blir skapande och föder värden: ressentimentet hos sådana slags människor som är förmenade den omedelbara reaktionen, den som ligger i en handling, och som kan hålla sig skadeslösa endast genom en imaginär hämnd. Medan all förnäm moral är framvuxen ur ett triumferande ja-rop till sig själv, säger slavmoralen från första början nej till allt 'utanför', till allt 'annorlunda', till allt som är 'icke-jag', och detta nej är dess skapande gärning. [...] slavmoralen behöver, för att uppstå, alltid först en mot- och yttervärld, den behöver, fysiologiskt talat, yttre retningar för att över huvud taget agera, – dess aktion är i grunden reaktion [...]
De 'välborna' kände sig som just de 'lyckliga'; de behövde inte först genom en blick på sina fiender på ett konstgjort sätt konstruera sin lycka, intala sig den under särskilda omständigheter, ljuga sig till den (så som alla ressentimentsmänniskor brukar göra) [...] Till och med den förnäma människans ressentiment, om det nu framträder hos henne, visar sig och uttöms i en omedelbar reaktion, det förgiftar därför inte: å andra sidan kommer det i otaliga fall inte till uttryck där det hos alla svaga och vanmäktiga är oundvikligt. Att inte kunna ta sina fiender, sina olyckor, kanske inte ens sina illgärningar på riktigt allvar – det är ett kännetecken på starka fullgoda naturer hos vilka det finns ett överskott av formande, efterbildande, läkande kraft, som också skänker förmågan att glömma [...]
I jämförelse med det kan man föreställa sig 'fienden' så som den blivit uttänkt av ressentimentsmänniskan – och just i detta återfinns hennes verk, hennes gärning: hon har koncipierat 'den onde fienden', 'den onde', och det som ett grundbegrepp utifrån vilket hon sedan som efterbild och motstycke också tänker ut en 'god' – sig själv!"

"Johannes uppenbarelse, detta det mest vedervärdiga av alla nedskrivna utbrott som hämnden har på sitt samvete [...]
Romarna var ju de starka och förnäma [...] Judarna däremot var detta ressentimentets prästerliga folk par excellence [...] Vem som hittills har segrat, Rom eller Juda? Men det råder ju inget tvivel om saken: tänk bara på vem man bugar sig för, i självaste Rom [...] Detta är högst märkvärdigt: Rom är utan minsta tvivel underlägset. Visserligen skedde under renässansen ett glansfullt-kusligt återuppvaknande av de klassiska idealen och det förnäma värderingssättet [...] men omedelbart triumferade åter Juda, tack vare denna fullständigt pöbelaktiga (tyska och engelska) ressentiment-rörelse som kallas reformationen [...] Och till och med i en ännu mer avgörande och djupare mening än den gången segrade Juda på nytt över det klassiska idealet genom franska revolutionen: den sista förnäma politiska kultur som fanns i Europa, det franska sexton- och sjuttonhundratalet, störtade samman under de folkliga ressentimentinstinkterna"


Deleuze - "Nietzsche et la philisophie":

4.1 Reaktionen och ressentimentet
"I det normala eller hälsosamma tillståndet är de reaktiva krafternas roll alltid att begränsa aktionen. De delar upp, fördröjer och hindrar den genom en annan aktion vars effekt vi är underkastade. /.../ Och det är därför som Nietzsche kan säga: 'den egentliga reaktionen, nämligen aktionen' /.../ Den aktiva typen omfattar alltså de reaktiva krafterna, men i ett sådant tillstånda tt de definieras genom sin förmåga att lyda eller ageras. Den aktiva typen uttrycker ett förhållande mellan de aktiva och de reaktiva krafterna, där de senare själva ageras.
Av detta förstår man att det inte räcker med en reaktion för att bilda ett ressentiment. Ressentimentet betecknar en typ där de reaktiva krafterna besegrar de aktiva. Emellertid kan de bara segra på ett sätt: genom att sluta ageras. Vi får framför allt inte definiera ressentimentet som kraften hos en reaktion. Om vi frågar oss vad ressentimentsmänniskan är, får vi inte glömma följande princip: hon re-agerar inte. Och ordet 'ressentiment' ger oss här en sträng anvisning: reaktionen upphör att ageras för att bli till något sinnligt förnimbart. De reaktiva krafterna besegrar de aktiva därför att de undflyr deras aktivitet."
4.2 Ressentimentets princip
Freud diskuteras och citeras: "våra minnen, även de djupast inpräglade, [är] omedvetna i sig" Och omvänt: "medvetande uppstår i stället för minnesspår".
Jämförelse Freud-Nietzsche.
"Freud tar långt ifrån på sig ansvaret för detta topiska antagande. /.../ Nietzsche skiljer mellan två system hos den reaktiva apparaten: medvetandet och det omedvetna. Det reaktivt omedvetna edfinieras genom minnesspåren av de bestående intrycken. Det är ett system som smälter, vegeterar och idisslar"
(Not: "Vi kan här notera att det finns flera olika slags omedvetet hos Nietzsche: aktiviteten är omedveten till sin natur, men det omedvetna som här åsyftas får inte förväxlas med det som tillhör de reaktiva krafterna.")
"att koncentrera sig på det outplånliga intrycket, att helt gå in för spåret. Men vem inser inte det otillräckliga hos denna första form av reaktiva krafter? /.../ Det behövs ytterligare ett system /.../ Denna andra form av reaktiva krafter skiljer sig inte från medvetandet: detta ständigt förnyade membran som omger en ständigt förnyad mottaglighet, en miljö där det 'ständigt ges rum för nya saker'. Vi minns att Nietzsche ville återkalla medvetandet till dess nödvändiga ödmjukhet: dess ursprung, natur och funktioner är fullständigt reaktiva. Men det finns ändå något förhållandevis ädelt hos medvetandet. Den andra kategorin reaktiva krafter visar oss i vilken form och under vilka omständigheter reaktionen kan ageras: när reaktiva krafter tar en medveten retning som sitt objekt blir den korresponderande reaktionen själv något som ageras. /.../
Det krävs att en distinkt och för ändamålet utvald aktiv kraft understödjer medvetandet och i varje ögonblick återbildar dess jungfruliga och smidiga karaktär, det lätta och rörliga kemiska elementet. Denna övermedvetandets aktiva förmåga är förmågan att glömma. Psykologins misstag var att behandla glömskan som en negativ bestämning, att aldrig ha upptäckt dess aktiva och positiva karaktär. /.../
Det är alltså samtidigt som reaktionen blir något agerat, därför att den tar en medveten retning som sitt objekt, och som reaktionen mot spåren stannar kvar i det omedvetna som något omärkligt. /.../
såsom aktiv kraft är [glömskan] satt att agera gentemot de reaktiva krafterna. den tjänas som en 'vakt' eller 'övervakare', som förhindrar varje sammanblandning mellan den reaktiva apparatens två system. Såsom aktiv kraft har den ingen annan aktivitet än en rent funktionell. Den uppkommer ur aktiviteten, men är en abstraktion av den. Och för att förnya medvetandet måste den ständigt låna energi från den andra artens reaktiva krafter, och göra denna energi till sin egen för att ge den åt medvetandet. /.../
Vi blir här till slut varse på vilket sätt de reaktiva krafterna besegrar de aktiva: när spåret tar över retningens plats i den reaktiva apparaten, då intar reaktionen själv aktionen plats och besegrar den. Dock kan man förundras över hur allt i detta maktövertagande faktiskt utspelas mellan de reaktiva krafterna själva; de reaktiva krafterna triumferar inte genom att tillsammans bilda en större kraft än de aktiva krafterna. /.../
Ett underligt underjordiskt krig som helt och hållet försiggår inom den reaktiva apparaten, men som icke desto mindre har konsekvenser för det aktiva i dess helhet. Här återfinner vi definitionen av ressentimentet: ressentimentet är en reaktion som på en och samma gång blir sinnligt förnimbar och upphör att ageras. Detta är formeln som beskriver sjukdomen i allmänhet: Nietzsche nöjer sig inte med att säga att ressentimentet är en sjukdom, sjukdomen som sådan är en form av ressentiment."

4.4 Ressentimentets kännetecken
"Vi missförstår ressentimentet så länge endast ser det som ett begär efterhämd /.../ Genom sin topologiska princip innefattar ressentimentet ett tillstånd hos verkliga krafter: tillståndet hos de reaktiva krafter som inte längre låter sig ageras, som undflyr de aktiva krafternas aktion. /.../
'Herrens typ' (den aktiva typen) kommer att definieras av förmågan att glömma, liksom av förmågan att agera sina reaktioner. 'Slavens typ' (den reaktiva typen) kommer att definieras genom sitt överutvecklade minne och genom ressentimentets förmåga /.../
ressentimentsmänniskan måste göra olyckan själv till något medelmåttigt som hon kan klandra och vars fel hon kan lägga på andra: hennes tendens är att nedvärdera orsakerna, att göra olyckan till 'någons fel'. Den aristokratiska respekten för olyckans orsaker, däremot, är ingenting annat än omöjligheten att ta den egna olyckan på allvar. Det allvar med vilket slaven betraktar sin olycka vittnar om dålig matsmältning, ett lågt tänkande, oförmögenhet att känna respekt.
Passiviteten. – För ressentimentet uppenbarar sig lyckan mest 'som narkos, bedövning, vila, frid, sabbat, avspänning, tillåtelse att 'sträcka på benen' – kort sagt: i passivitet". /.../ 'Passiv' betyder för Nietzsche inte detsamma som icke-aktiv – icke-aktiv betyder reaktiv – utan 'passiv' betecknar det som inte ageras. /.../ Ressentimentsmänniskan varken kan eller vill älska – men hon vill bli älskad. /.../ ställd inför sin oförmåga att företa sig en serio olika handlingar slår hon fast att den minsta kompensation som hon har rätt till är att belönas just för denna oförmåga. /.../
Tillvitelsen av skuld, fördelningen av ansvar, den eviga anklagelsen. – Allt detta ersätter aggressiviteten: 'Den aggressiva känslan tillhör styrkan lika säkert som hämndbegäret och långsintheten tillhör svagheten' [Ecce Homo] /.../
Vi gissar vad ressentimentsvarelsen önskar: hon vill att andra skall vara elaka, hon har behov av att andra skall vara elaka för att själv kunna känna sig god. Du är ond, alltså är jag god; så lyder den slavens fundamentala formel som uttrycker ressentimentets essentiella typologi"

För själar utan liv som har tråkigt!

Thony
2004-06-07, 20:31
[QUOTE]Originally posted by bolio


HAHA! NEJ! Herregud, vad tror du om mig? Aldrig hört talas om Arthur Schopenhauer NEJ!

Henri Bergson NEJ!

Freidrich Nietzsche, NEJ


Richard Wagner, NEJ


Gilles Deleuze,NEJ

Philippe Guattari NEJ


eller Robert Anton Wilson?NEJ

Di Leva är KUNG jaha okey det är din åsikt :D [/QUOTE

Bolio
2005-05-16, 01:50
stfu Thony. Läste den här tråden och blev irriterad, var tvungen att avreagera mig.

tossefar
2005-05-16, 02:03
whoa, you totally crushed last-years-thony!

Bolio
2005-05-16, 02:06
whoa, you totally crushed last-years-thony!

Whirred. I sure did, didn't I. The fscked up part, though, is that nothing has changed. :/

jwzrd
2005-05-16, 06:18
Whirred. I sure did, didn't I. The fscked up part, though, is that nothing has changed. :/

Du inser väl hur töntig du är nu polio?

Rocco
2005-05-16, 11:35
Är du helt jättehundraprocent ultrasäker på att det är till största delen invandrare som sitter i svenska anstalter? :)


Jodå... Jag har jobbat på anstalt och kan räkna. Dock så beror det på hur man definierar invandrare. När man talar om det sitter fler utlänningar än svenskar på de tunga anstalterna så räknar man även in finnar, holländare som torskat för knarkinnehav i tullen och balter som åkt dit efter en sommarstugeraid. Det sitter väldigt många utlänningar i svenska fängelser som kanske inte ens vistats i landet speciellt länge utan bara åkt hit för att begå brott. En balt på stöldturné riskerar inte direkt mycket. Klarar han sig så kommer han tillbaka hem och kan sälja godset för en nätt summa, åker han dit så får han sitta i svenskt fängelse några år medan han drar in samma timlön som hemma. Problemet med svensk kriminalvårdspolitik är att dessa typer av brottslingar tar upp otroligt många platser på våra anstalter och kostar oss skattebetalare pengar.

Rocco
2005-05-16, 11:46
min åsikt är att det är för lätt och går på tok för fort för att få medborgarskap...//punkt.

Hmmm... Jag anser att det är tvärtom? Asylprocessen är alldeles för segdragen och det är väl inte så konstigt att man blir lite mentalt skadad om det ska ta flera år att få besked. Det är humanare att visa kalla handen redan vid gränsen i så fall. Om våra kära politiker hade lagt ner lite mer energi på att följa upp familjerna som kommer hit på en mer personlig nivå så kanske vi hade sluppit en hel del problem. Nu är det mer i stil med...

"Hej och välkommen till Sverige. Lämna in din asylansökan här så återkommer vi om några år. Förresten, vi kanske hör av oss om det dyker upp en ledig lägenhet i något trevligt ghetto medan du väntar. Om du får medborgarskap så klipper vi alla band. Hur det fungerar att leva i Sverige får du lära dig av någon släkting eller landsman."