handdator

Visa fullständig version : Oliver.. nytt svenskt proffs på G


Action
2004-06-05, 22:04
Verkar som om Oliver gör bra ifrån sig i Ungern då han särbedömts mot Art Atwood bland annat....:D

http://www.flexonline.com/contests//hungary/gallery1/images/FDBE0227.jpg

Rejäla förbättringar. Undra hur många kilo muskler han har lagt på sig?? Biceps ser lite små ut bara om man nu får vara kritiskt..
:D

GhostFace
2004-06-05, 22:10
Vete fan om det är positivt att särbedömas tillsammans med Art Atwood...det skulle egentligen duga med vilket annat proffs som helst inom IFBB.

Megatuttarna
2004-06-05, 22:11
En bredare rygg och saftigare biccar och han kommer kunna slå till mycket hårt.

GhostFace
2004-06-05, 22:13
Tyvärr är det att inse att killen behöver lägga på sig ordentligt med bitar innan det ska hända saker.

Chris
2004-06-05, 22:14
Jag tycker han mest ser långsmal ut, hans höga lats-fästen förstör hans symmetri totalt.

Yankeee
2004-06-05, 22:24
Fan va han har växt sen han var med i bigbrother.

Megatuttarna
2004-06-05, 22:26
Originally posted by Yankeee
Fan va han har växt sen han var med i bigbrother.

:laugh: :laugh: :laugh:

Jorgen
2004-06-05, 22:28
Oliver är inte direkt långsmal, bilderna ljuger en hel del. Men han är rent för liten för att lyckas som proffs. Tyvärr. Hittade en till bild.
http://www.flexonline.com/contests//hungary/gallery1/images/FDBE0485.jpg

//Jörgen

Jorgen
2004-06-05, 22:31
Hungarian Pro Invitational Final Results

Final Placings
Mens

1. Pavol Jablonicky - Czech Republic
2. Darrem Charles - Trinidad and Tobago
3. Jaroslav Horvath - Slovakia
4. Melvin Anthony - USA
5. Johnny Jackson - USA

//Jörgen

Yankeee
2004-06-05, 22:31
Scyhssta ben hade han iallafall.

Megatuttarna
2004-06-05, 22:33
Originally posted by Jorgen
Hungarian Pro Invitational Final Results

Final Placings
Mens

1. Pavol Jablonicky - Czech Republic
2. Darrem Charles - Trinidad and Tobago
3. Jaroslav Horvath - Slovakia
4. Melvin Anthony - USA
5. Johnny Jackson - USA

//Jörgen

Exakt vad är det i Darrems fysik som ger honom andra platsen? Han ser ju ut som en i mängden bara, medan Horvath t ex sticker ut med en underbar kropp. Vilken jävla skam.

Hnke
2004-06-05, 22:35
vem e muppen sidan om Oliver? känner ej igen honom, (kan bero på ansiktsuttrycket) lite större biceps så hade han sett ännu bättre ut!

gosh
2004-06-05, 22:39
Originally posted by Jorgen
Oliver är inte direkt långsmal, bilderna ljuger en hel del. Men han är rent för liten för att lyckas som proffs. Tyvärr. Hittade en till bild.
http://www.flexonline.com/contests//hungary/gallery1/images/FDBE0485.jpg

//Jörgen

Om man granskar den bilden (verkar inte som dubbel biceps är olivers starkaste pos) så ser man hur effektfullt det är att ha stor mage vilket egentligen ser förjävligt ut (enligt mig). Det som den andre nissen på bilden har bättre än oliver är armar (de är extremt stora på honom) och mage. Olivera har enligt mig bättre bröst och ben.

På bilden så ser den andre större ut men rent muskulärt tycker jag de är rätt jämna.

Jag vet inte hur dommare dömmer när det gäller detta men det skulle vara intressant att veta, är det helhetsintrycket som är viktigast eller granskar man muskel för muskel och försöker se jämnhet m.m.

Jorgen
2004-06-05, 22:48
Originally posted by gosh
Jag vet inte hur dommare dömmer när det gäller detta men det skulle vara intressant att veta, är det helhetsintrycket som är viktigast eller granskar man muskel för muskel och försöker se jämnhet m.m.
Nu hamnar vi ju en del offtopic.
Jag vet inte hur dom dömmer internationellt men jag antar att dom gör på samma sätt som i Sverige. Man går först och främst på helhetsintrycket. Är det deltagare som är väldigt jämna så börjar man granska och jämföra muskelgrupperna mot varandra, men som sagt, först och främst helhetsintrycket. Man har inte tid att jämföra muskel för muskel. Under en posering har man ca 5 sekunder på sig att fatta ett beslut.

//Jörgen

Sverker
2004-06-06, 06:56
Hur fasen ( hmm uttrycket ) kan magen hänga ut i en dubbel biceps ! :confused:

Lyfter man armarna och samtidigt lyfter bröstet åker magen in.




Jag har sett Olivera på tävling ett par gånger och även en gång när han plåtades för B&K.

Han är nog det bästa jag sett i Sverige någonsin:thumbup:

Lycka till Olivera !

Action
2004-06-06, 07:11
För liten för att vara proffs?? Håller inte med där alls!

http://www.flexonline.com/contests//hungary/gallery1/images/FDBE0436.jpg

GhostFace
2004-06-06, 07:53
Är det Stellander till vänster?
Vem är killen i mitten?

Viveqa
2004-06-06, 09:34
1. Pavol Jablonicky

2. Darrem Charles

3. Jaroslav Horvath

4. Melvin Anthony

5. Johnny Jackson

6. Ronny Rockel

7. Rodney St. Cloud

8. Art Atwood

9. Eddie Abbew

10. Alexander Vishnevskiy

11. Heiko Kallbach

12. Ed v. Amsterdam

13. István Kiss Horváth

14. Oliver Adzievski

15. Michelino Milazzo

16. Akos Gaszi

17. Nicu Giurgi

18. Emmanouil Tzinidis

19. Fabrizio Zittucro

(kopierat från exhale)

Jorgen
2004-06-06, 09:52
Originally posted by Action
För liten för att vara proffs?? Håller inte med där alls!
Hur förklarar du fjortondeplatsen då? Formen såg inte dålig ut. Jag gillar Olivers fysik, tycker han har en väldigt harmonisk och jämn fysik. Men han behöver mer overallmassa för att kunna hävda sig med dom stora pojkarna.

//Jörgen

Laan
2004-06-06, 09:57
av det lilla jag sett från den tävlingen, så behöver han mycket mer biceps, och även endel rygg..

Action
2004-06-06, 10:05
Originally posted by Jorgen

Hur förklarar du fjortondeplatsen då? Formen såg inte dålig ut. Jag gillar Olivers fysik, tycker han har en väldigt harmonisk och jämn fysik. Men han behöver mer overallmassa för att kunna hävda sig med dom stora pojkarna.

//Jörgen

Inte lätt att placera sig bra på första tävlingen, en 14:e plats är en bra start. Av bilderna att döma saknas inte mycket massa mot övriga tävlande i denna tävling. Biceps är väl det som släpar mest. Han har tex bättre bröst och bättre ben än monstret Heiko Kallbach!! Som jag itne förstår kan placera sig så bra ändå!

Jet
2004-06-06, 10:28
Visst behöver Oliver mer massa överlag, dock är han ju fortfarande relativt estetisk, och ser inte ut som vraket Kallbach.

Kallbach har fört benämningen "GH Buk" till en ny nivå, samt har det absolut mest vanskapta ansikte jag sett på länge(tänderna står ju på alla håll och kanter) samt oljeklumpar fanimej överallt, men så är det ju i proffscirkusen numera...

Shit, minns när alla tyckte Dorian såg sjuk ut.....hahaha

Jorgen
2004-06-06, 10:31
Originally posted by Action
Inte lätt att placera sig bra på första tävlingen, en 14:e plats är en bra start. Av bilderna att döma saknas inte mycket massa mot övriga tävlande i denna tävling. Biceps är väl det som släpar mest. Han har tex bättre bröst och bättre ben än monstret Heiko Kallbach!! Som jag itne förstår kan placera sig så bra ändå!
Du menar alltså på fullt allvar att Oliver är stor nog att placera sig på en proffstävling av rang? Att det inte är lätt att placera sig på första tävlingen är jag fullt medveten om. Att Kallbach ser ut som fan håller jag med om.

//Jörgen

z_bumbi
2004-06-06, 10:37
Originally posted by Jet
Shit, minns när alla tyckte Dorian såg sjuk ut.....hahaha

Och året efter kom de svartvita bilderna där han helt plötsligt var ännu större.

Makk
2004-06-06, 11:13
Finns de nån bild på den där kallbach?

snej
2004-06-06, 11:15
Originally posted by Makk
Finns de nån bild på den där kallbach?


Hör med TCOG, han har nog ett par gigabyte ;)

Action
2004-06-06, 11:27
Originally posted by Jorgen

Du menar alltså på fullt allvar att Oliver är stor nog att placera sig på en proffstävling av rang? Att det inte är lätt att placera sig på första tävlingen är jag fullt medveten om. Att Kallbach ser ut som fan håller jag med om.

//Jörgen

Senh kan man ju diskutera vad placera innebär. Är det topp 6 på Olympia eller liknande så behöver han definitivt mer massa. Men jag vill inte påstå att det saknas väldigt mycket! Han är inte så mycket mindre än övriga tävlande. Kallbach som står bredvid honom har i stort sett bara större biceps o större mage!

Kebab-Arne
2004-06-06, 11:31
Originally posted by Makk
Finns de nån bild på den där kallbach?

http://www.heiko-kallbach.com/bilder/gallery/fibo3big.jpg

Såklart har tysken en hemsida där det finns en del bilder: http://www.heiko-kallbach.com/gallery_eng.htm

Vad är "Kniebeuge Multipresse"? Han tar visst 330 kg i det. Med 6-8 rep, enligt hemsidan.

*Edit* "Kniebeuge Multipresse" Var visst knäböj i Smith, men lugn Allan, han kör även vanliga Kniebeuge.

TCOG
2004-06-06, 11:33
Jag tror om 2-3 år kommer Oliver börja bli mer igenkänd och ta upp sig mer i listorna just nu är han en "rookie" men ajg tycker han har färbättrat sig MYCKET sen han vann NOGP och om han fortsätter förbättra sig så kna han bli en bra byggare i framtiden.

nu börjar det iaf kommer mer skandinaviska byggare i proffscenen med Odegarden, Stellander, Oliver och Omid Parsa som också ska tävla nästa år.

TCOG
2004-06-06, 11:34
kallbach nån som ville ha en bild:

gladiatorerna1
2004-06-06, 11:35
Originally posted by Sverker
Hur fasen ( hmm uttrycket ) kan magen hänga ut i en dubbel biceps ! :confused:

Lyfter man armarna och samtidigt lyfter bröstet åker magen in.




Jag har sett Olivera på tävling ett par gånger och även en gång när han plåtades för B&K.

Han är nog det bästa jag sett i Sverige någonsin:thumbup:

Lycka till Olivera !

Då vill jag medge att du inte sett särskilt mycket........

Dwag
2004-06-06, 11:57
Originally posted by Jet
Visst behöver Oliver mer massa överlag, dock är han ju fortfarande relativt estetisk, och ser inte ut som vraket Kallbach.

Kallbach har fört benämningen "GH Buk" till en ny nivå, samt har det absolut mest vanskapta ansikte jag sett på länge(tänderna står ju på alla håll och kanter) samt oljeklumpar fanimej överallt, men så är det ju i proffscirkusen numera...

Shit, minns när alla tyckte Dorian såg sjuk ut.....hahaha

Men lilla du... Dorian äger fortfarande

http://www.darkwoods.net/bodybuilder/male/bb/gallery/fullsize/yates03.jpg

http://www.darkwoods.net/bodybuilder/male/bb/gallery/fullsize/yates02.jpg

http://www.darkwoods.net/bodybuilder/male/bb/gallery/fullsize/yates67.jpg

http://www.darkwoods.net/bodybuilder/male/bb/gallery/fullsize/yates75.jpg

Makk
2004-06-06, 12:06
Gillar Dorians Blood and Guts... fyfan hans "coach" är ju ganska normal :D

Allan
2004-06-06, 13:04
Originally posted by gladiatorerna1


Då vill jag medge att du inte sett särskilt mycket........

Det där begrep inte jag? Menar du att Sverker inte skulle ha sett särskilt mycket? Eller...? Jag menar inte det här ironiskt men jag tror att Sverker kan ha en aning bättre koll på vilka som faktiskt är bra i Sverige än de flesta.

Om du sedan inte delar hans uppfattning är en annan sak.

allan

Jorgen
2004-06-06, 14:30
Originally posted by Action
Senh kan man ju diskutera vad placera innebär. Är det topp 6 på Olympia eller liknande så behöver han definitivt mer massa. Men jag vill inte påstå att det saknas väldigt mycket! Han är inte så mycket mindre än övriga tävlande. Kallbach som står bredvid honom har i stort sett bara större biceps o större mage!
Placera sig = ta sig till final, alltså topp fem. Sen så behöver det inte vara på olympia, det finns andra proffstävlingar som är stora.
Jag har inte sett bilder på Oliver särbedömmas med alla dom andra så jag kan inte uttala mig om hur mycket massa som saknas. Kallbach kom fö på en elfteplats, det hade varit mer intressant att se bilder där Oliver särbedöms mot topp fem. Jag gillar Olivers fysik och hade hellre sett att hans typ av fysiker hade placerat sig i topp istället för GH-buksvinen, men tyvärr så ser inte verkligheten ut på det viset.

//Jörgen

palme
2004-06-06, 14:43
Originally posted by gladiatorerna1


Då vill jag medge att du inte sett särskilt mycket........

Snarare du som inte har nån koll......

Håller med dig till 100% sverker!

Lite mer armar och bättre rygg så är oliver komplett, han väger bara runt 100kg och ser ändå så grov ut, imponerande!

nordland
2004-06-06, 14:50
Oliver är grym, Punkt.....

Dock har han en jäkligt lång midja som gör att han ser tunn ut så fort han har armarna ovanför axelhöjd, vilket är synd då han i övrigt besitter en mycket fin fysik.

De han kan göra är väl att få upp latsen ytterligare, samt få lite mer tjocklek i musklerna....

Se på Dexter, han har också höga latsfästen, däremot så har han en tjockare muskulatur som gör att han ser större ut...

Action
2004-06-06, 15:07
Originally posted by Jorgen

Placera sig = ta sig till final, alltså topp fem. Sen så behöver det inte vara på olympia, det finns andra proffstävlingar som är stora.
Jag har inte sett bilder på Oliver särbedömmas med alla dom andra så jag kan inte uttala mig om hur mycket massa som saknas. Kallbach kom fö på en elfteplats, det hade varit mer intressant att se bilder där Oliver särbedöms mot topp fem. Jag gillar Olivers fysik och hade hellre sett att hans typ av fysiker hade placerat sig i topp istället för GH-buksvinen, men tyvärr så ser inte verkligheten ut på det viset.

//Jörgen

Jag har ändå en känsla av att verkligheten går mot mer estetiskt snygga byggare. Se bara på Dexter Jacksson (även om han nu är rätt stor)! I alla fall är min förhoppning sådan.

Något som man såg på denna tävling var att alla var extremt hårda och torra...

Lightweight
2004-06-06, 15:47
Ja, torrheten som freaksen nu besitter är fan skrämmande!! Det är sjukt vad alla är sönderdeffade. Detta på bekostnad av de fina, fylliga muskelbukarna.

nordland
2004-06-06, 18:52
Originally posted by GhostFace
Är det Stellander till vänster?
Vem är killen i mitten?

Nej, det är Istvan Kis Horvath. Och killen i mitten är Alexander Vishnevsky....

Kis har fan de tjockaste armarna jag sett.... Brutalt tjocka muskler...

mr ruhl
2004-06-06, 19:44
tyckte att oliver såg bättre ut innan han började tävla som proffs, vet inte om det är konstiga bilder ni satt ut på forumet men jag tycker inte att han har en snygg fysik på dessa bilder, kan inte riktigt peka ut vad jag tycker är fel men nånting är det som stör mig..

jaja nu lär man ju få en massa påhopp:D

Jet
2004-06-06, 21:45
Originally posted by mr ruhl
tyckte att oliver såg bättre ut innan han började tävla som proffs, vet inte om det är konstiga bilder ni satt ut på forumet men jag tycker inte att han har en snygg fysik på dessa bilder, kan inte riktigt peka ut vad jag tycker är fel men nånting är det som stör mig..

jaja nu lär man ju få en massa påhopp:D

Jag kan ju inte klanka på min gamla gymkamrat, men förstår vad du menar. Personligen så tycker jag många förstår sig när de blir proffs, ett exempel är Stellander, tycker han mest ser ut som ett "Mega-berg" nu.....

nordland
2004-06-06, 21:54
vet inte om jag har fel inställningar på skärmen, men jag tycker genomgående att alla bilder som Flex publicerar ser skumma ut....
Det verkar vara ett konstigt ljus. Alla verkar ha missat formen samtidigt som de ser långsmala ut, tom Atwood ser lång ut...

Vid förra årets Ungerska GP såg St: Cloud blek ut trots att han är "Blåneger"...

gladiatorerna1
2004-06-07, 09:33
Originally posted by Allan


Det där begrep inte jag? Menar du att Sverker inte skulle ha sett särskilt mycket? Eller...? Jag menar inte det här ironiskt men jag tror att Sverker kan ha en aning bättre koll på vilka som faktiskt är bra i Sverige än de flesta.

Om du sedan inte delar hans uppfattning är en annan sak.

allan


JAG hävdar att han inte sett särskilt mycket om han påstår att Oliver är Svergies bästa BB. Ja står fortfarande fast vid det!

gladiatorerna1
2004-06-07, 09:35
Originally posted by palme


Snarare du som inte har nån koll......

Håller med dig till 100% sverker!

Lite mer armar och bättre rygg så är oliver komplett, han väger bara runt 100kg och ser ändå så grov ut, imponerande!

Jag har tydligen bättre koll än vad du och Sverker har.......Tror du verkligen på att Oliver är Svergies bästa BB? Då har ni inte sett särskilt mycket.....

pilt77
2004-06-07, 09:42
Originally posted by gladiatorerna1


Jag har tydligen bättre koll än vad du och Sverker har.......Tror du verkligen på att Oliver är Svergies bästa BB? Då har ni inte sett särskilt mycket.....

vem är bäst då?

adde
2004-06-07, 09:45
Originally posted by gladiatorerna1


Jag har tydligen bättre koll än vad du och Sverker har.......Tror du verkligen på att Oliver är Svergies bästa BB? Då har ni inte sett särskilt mycket.....

Vem/vilka tycker DU (det handlar ju om våra, subjektiva, uppfattningar om vad som är bra) är bättre än Oliver? Jag har svårt att se någon, nu aktiv, svensk byggare som är bättre.

Han ser ju ut att förbättrat sig sen NOGP (senast jag såg honom live på scen).

/adde

gladiatorerna1
2004-06-07, 09:46
Originally posted by pilt77


vem är bäst då?

Vill inte nämna personerna.....

JJ
2004-06-07, 09:49
Originally posted by gladiatorerna1


Vill inte nämna personerna.....

Nähä, vad oväntat.

gladiatorerna1
2004-06-07, 09:49
[QUOTE]Originally posted by adde


Vem/vilka tycker DU (det handlar ju om våra, subjektiva, uppfattningar om vad som är bra) är bättre än Oliver? Jag har svårt att se någon, nu aktiv, svensk byggare som är bättre.

Han ser ju ut att förbättrat sig sen NOGP (senast jag såg honom live på scen).

/adde [/QUO

Adde!

Jag vill inte nämna några.......men jag kan säja så här - om du skulle få se dessa personer så skulle du garanterat hålla med mig.

gladiatorerna1
2004-06-07, 09:51
Originally posted by JJ


Nähä, vad oväntat.

Är det konstigt att jag inte vill hänga ut människor på nätet? Det skulle aldrig falla mig in....

Sverker
2004-06-07, 09:51
Originally posted by gladiatorerna1


Vill inte nämna personerna.....

Några korta ögonblick, några korta ord.. gav en bild av Oliver som en lugn och stabil person som vet vad han håller på med.


Men visst...... man ser inte så mycket här upp i skogarna i Bergslagen: Finns säkert många andra som är bra men just nu tävlar Oliver.

gladiatorerna1
2004-06-07, 09:52
Det är tragiskt att folk inte kn ta min åskikt utan att ha taggarna utåt....

adde
2004-06-07, 09:55
Originally posted by gladiatorerna1


Adde!

Jag vill inte nämna några.......men jag kan säja så här - om du skulle få se dessa personer så skulle du garanterat hålla med mig.

Låt mig gissa.

En kille på gymmet är svinstor och skall chocka på Lucia i 2004. Han kommer krossa alla i tungvikten..

Vem det är? Jo det är samma kille som skulle CHOCKA alla på Lucia 2003, 2002 och 2001. Jasså han med tre Collegetröjor? Just det, han som väger 120 och kommer vara snorhård på 110!

Visst är det han?

/adde

gladiatorerna1
2004-06-07, 09:58
Originally posted by adde


Låt mig gissa.

En kille på gymmet är svinstor och skall chocka på Lucia i 2004. Han kommer krossa alla i tungvikten..

Vem det är? Jo det är samma kille som skulle CHOCKA alla på Lucia 2003, 2002 och 2001. Jasså han med tre Collegetröjor? Just det, han som väger 120 och kommer vara snorhård på 110!

Visst är det han?

/adde

Lilla grabben, om du slutar med att hänga på nätet 24 h om dygnet så kanske, kanske du får se lite mera i ditt liv.....Tror ni att de i B&K tidningarna är bäst?

Castro
2004-06-07, 10:06
Originally posted by nordland
vet inte om jag har fel inställningar på skärmen, men jag tycker genomgående att alla bilder som Flex publicerar ser skumma ut....
Det verkar vara ett konstigt ljus. Alla verkar ha missat formen samtidigt som de ser långsmala ut, tom Atwood ser lång ut...

Vid förra årets Ungerska GP såg St: Cloud blek ut trots att han är "Blåneger"...

Jag håller med dig! Flexonlines bilder är verkligen totalt värdelösa!! Har aldrig sett någon se bra ut på en flexonline-bild och jag brukar ha som tumregel att om någon bara ser rekorderlig ut där så betyder det att denne har en grym fysik.

yxmannen
2004-06-07, 10:09
Den bästa byggaren jag sett i Sverige är Anders Josefsson.

stridis
2004-06-07, 10:11
Originally posted by gladiatorerna1


Lilla grabben, om du slutar med att hänga på nätet 24 h om dygnet så kanske, kanske du får se lite mera i ditt liv.....Tror ni att de i B&K tidningarna är bäst?

HAhaaha! Börjar låta som "ähh de bästa i sanshoun inte är med" bara för ett antal gamla Mästare och papperstigrar inte är med. (uppsnappat från min intressesfär.)
Tävlar man så har man rutin, och det skall inte underskattas.

Oliver är ju symmetrisk stor och i form, vem tar han just nu ?
Någon kanske men inte många.

adde
2004-06-07, 10:12
Originally posted by gladiatorerna1


Lilla grabben, om du slutar med att hänga på nätet 24 h om dygnet så kanske, kanske du får se lite mera i ditt liv.....Tror ni att de i B&K tidningarna är bäst?


Jag tror att de som vinner tävlingar är bäst.

Du verkar ju vara väldigt insatt i den svenska byggarscenen, berätta för mig vad det är för personen som är bättre än oliver. Du vill inte nämna dem med namn. Varför? Har de inte tävlat, skall de tävla?

Vad jag menade med mitt förra inlägg var att det alltid har funnits och kommer alltid att finnas personer som skall "chocka" eller "visa var skåpet skall stå" av dessa hamnar ytterst få på scen och gissningsvis ingen av dem hamnar på pallen.

Jag har sett Oliver på nära håll (NOGP 2003) och det är först där man ser kvaliten på en byggare. Dommarna ser bättre än de ett par rader bakom osv.

Har DU sett Oliver live? Har du sett de DU tycker är bäst i tävlingsform? Offseason kan man inte säga mycket.

i all välmening
/adde (som fö bara läser B&K då man själv är med...)

gladiatorerna1
2004-06-07, 10:21
Originally posted by adde



Jag tror att de som vinner tävlingar är bäst.

Du verkar ju vara väldigt insatt i den svenska byggarscenen, berätta för mig vad det är för personen som är bättre än oliver. Du vill inte nämna dem med namn. Varför? Har de inte tävlat, skall de tävla?

Vad jag menade med mitt förra inlägg var att det alltid har funnits och kommer alltid att finnas personer som skall "chocka" eller "visa var skåpet skall stå" av dessa hamnar ytterst få på scen och gissningsvis ingen av dem hamnar på pallen.

Jag har sett Oliver på nära håll (NOGP 2003) och det är först där man ser kvaliten på en byggare. Dommarna ser bättre än de ett par rader bakom osv.

Har DU sett Oliver live? Har du sett de DU tycker är bäst i tävlingsform? Offseason kan man inte säga mycket.

i all välmening
/adde (som fö bara läser B&K då man själv är med...)

Jag värnar om deras integritet (jag vill inte säja hur jag känner dessa) Jag kan säja så här, de är mycket meriterade.

Nej, jag har inte sett Oliver live, men bilderna tala sitt språk. Självklart har jag sett dessa personer i tävlingsform.

pilt77
2004-06-07, 10:22
Originally posted by gladiatorerna1


Jag värnar om deras integritet (jag vill inte säja hur jag känner dessa) Jag kan säja så här, de är mycket meriterade.

Nej, jag har inte sett Oliver live, men bilderna tala sitt språk. Självklart har jag sett dessa personer i tävlingsform.

herregud...:rolleyes:

LBacker
2004-06-07, 10:45
Jag behöver inte "värna om deras integritet", visst börjar det låta lite som de traditionella skogshuggarmyterna men det finns trots allt svenska byggare som är bättre/matchar Oliver.

Fredrik Age slog Oliver samma år som Oliver fick sitt proffskort, om jag inte minns fel. På en svensk scen och förvisso på ett SM-kval, men dock. Med det menar inte nödvändigtvis att Age platsar på proffscenen. Andra namn som bör nämnas är Gabriel Oymade, Omid Parsa, Anders Graneheim och Ingvar Larsson.

gladiatorerna1
2004-06-07, 11:10
Originally posted by LBacker
Jag behöver inte "värna om deras integritet", visst börjar det låta lite som de traditionella skogshuggarmyterna men det finns trots allt svenska byggare som är bättre/matchar Oliver.

Fredrik Age slog Oliver samma år som Oliver fick sitt proffskort, om jag inte minns fel. På en svensk scen och förvisso på ett SM-kval, men dock. Med det menar inte nödvändigtvis att Age platsar på proffscenen. Andra namn som bör nämnas är Gabriel Oymade, Omid Parsa, Anders Graneheim och Ingvar Larsson.

Det står "Jag VILL värna om..........." Om du ska citera folk så se för f-n till att det är rätt!

Chris
2004-06-07, 11:18
Varför är namnen så hemliga? Om dom nu som du säger är väl meriterade så borde väl alla redan veta vilka det är. Då kan du ju bara säga namnet, tror du dom blir sura på dig eller?

stridis
2004-06-07, 11:19
Originally posted by LBacker
Fredrik Age slog Oliver samma år som Oliver fick sitt proffskort, om jag inte minns fel. På en svensk scen och förvisso på ett SM-kval, men dock. Med det menar inte nödvändigtvis att Age platsar på proffscenen. Andra namn som bör nämnas är Gabriel Oymade, Omid Parsa, Anders Graneheim och Ingvar Larsson.

Anders Graneheim har ju lagt poserbrallorna på hyllan (eller hur?)
så honom kan vi räkna bort. De andra du nämnde är bra men formkurvan för oliver är ju uppåt!

bigtraps
2004-06-07, 11:32
Jag vet en svensk kille som slår Christian Olsson i tresteg.
Tyvärr måste jag värna om den här personens intrigitet
och kan därför inte skriva ut namnet
Jag och några till har dock sett honom göra 19 meter med kort
ansats

palme
2004-06-07, 11:44
Lilla gumman du vet nog inte ens vad intrigitet betyder......

Csaba är den ända jag kommer på, granis, ingvar, gabriel och age tävlar inte längre.

gladiatorerna1
2004-06-07, 12:27
Originally posted by palme
Lilla gumman du vet nog inte ens vad intrigitet betyder......

Csaba är den ända jag kommer på, granis, ingvar, gabriel och age tävlar inte längre.

Lilla gubben, jag är nog äldre än vad du är.....Tror du att dessa är de enda BB:na i Svergie????? De kommer inte ens i närheten av de jag menar!!!!!

Pez
2004-06-07, 12:36
Originally posted by gladiatorerna1


Lilla gubben, jag är nog äldre än vad du är.....Tror du att dessa är de enda BB:na i Svergie????? De kommer inte ens i närheten av de jag menar!!!!!

Nä Palme är faktiskt ett par månader äldre än dig. :)

Tycker Addes inlägg var träffsäkra.. :D
Och bara för att du får nåt vått i blicken när du ser "stor-sven" på gymmet betyder inte det att han är bäst på en Line-up. ;)

Grahn
2004-06-07, 12:36
:laugh: vilken tråd detta blev då.

gladiatorerna1
2004-06-07, 12:42
Originally posted by Pez


Nä Palme är faktiskt ett par månader äldre än dig. :)

Tycker Addes inlägg var träffsäkra.. :D
Och bara för att du får nåt vått i blicken när du ser "stor-sven" på gymmet betyder inte det att han är bäst på en Line-up. ;)

Vad jag retar mig på små spinkiga nördar på nätet som tror att de är något! Jag önskar att du fick se de jag menar, då skulle inte din glappiga tjäft säja något! Och för 150:e gången personerna är aktiva BB:n!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grahn
2004-06-07, 12:45
gladiator...personangrepp på en moderator? Verkar klokt. :rolleyes:

Annars finns det nog rätt många delade åsikter om vilka byggare som är "bäst".

Mindek
2004-06-07, 12:45
Om de nu är aktiva BBs så vad är då problemet med att säga vad de heter???

gladiatorerna1
2004-06-07, 12:47
Originally posted by Mindek
Om de nu är aktiva BBs så vad är då problemet med att säga vad de heter???

Jag behöver INTE bevisa någonting för er!!!! Nätet är INTE mitt liv, som det är för vissa här!!! Jag ligger inte sömnlös om nätterna för att jag kanske inte blir trodd!!

Honn
2004-06-07, 12:47
Originally posted by Mindek
Om de nu är aktiva BBs så vad är då problemet med att säga vad de heter???

Precis. De lär inte bli ledsna av att någon tycker att de är bäst.

*Flash*
2004-06-07, 12:48
Originally posted by Mindek
Om de nu är aktiva BBs så vad är då problemet med att säga vad de heter???
Antagligen därför att hon är rädd att ni inte ska hålla med om att dem är bättre än Oliver när det väl kommer till kritan:D

Pez
2004-06-07, 12:49
Originally posted by gladiatorerna1


Vad jag retar mig på små spinkiga nördar på nätet som tror att de är något! Jag önskar att du fick se de jag menar, då skulle inte din glappiga tjäft säja något! Och för 150:e gången personerna är aktiva BB:n!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja och? Jag känner flera "aktiva BB:n" som vunnit sina klasser i olika svenska tävlingar. Men inte sjutton tror jag att dom är bättre än Oliver bara för att jag känner dom.. det vore ju absurt inte sant?

Sen är det ju subjektivt - en del går igång på lättviktare och "estetiska" byggare, andra gillar massamonster..
Men som sagt - bara för att du gått och fått en ny idol på gymmet som du gör googoo-eyes åt innebär inte det att alla andra tycker likadant. Fattar du inte det?

grahn - shucks...jag är van vid tillmälet ifråga.. :D

gladiatorerna1
2004-06-07, 12:50
Originally posted by Grahn
gladiator...personangrepp på en moderator? Verkar klokt. :rolleyes:

Annars finns det nog rätt många delade åsikter om vilka byggare som är "bäst".


*ler* Jag tycker dock att det är oproffsigt att ställa sig bakom andras personangrepp när man är en moderator! Jag försvarar bara mig själv! Jag ger vad jag får! Jag är inte ute efter att tjafsa med folk!

Kristian
2004-06-07, 12:50
Originally posted by gladiatorerna1


Jag behöver INTE bevisa någonting för er!!!!

Varför fortsätter du då skriva och hela tiden hävda dessa fantasktiska bodybuilders som du ändå inte kan namnge?

gladiatorerna1
2004-06-07, 12:51
Originally posted by Pez


Ja och? Jag känner flera "aktiva BB:n" som vunnit sina klasser i olika svenska tävlingar. Men inte sjutton tror jag att dom är bättre än Oliver bara för att jag känner dom.. det vore ju absurt inte sant?

Sen är det ju subjektivt - en del går igång på lättviktare och "estetiska" byggare, andra gillar massamonster..
Men som sagt - bara för att du gått och fått en ny idol på gymmet som du gör googoo-eyes åt innebär inte det att alla andra tycker likadant. Fattar du inte det?

grahn - shucks...jag är van vid tillmälet ifråga.. :D

Ursäkta, är inte du moderator???

Pez
2004-06-07, 12:52
Originally posted by gladiatorerna1



*ler* Jag tycker dock att det är oproffsigt att ställa sig bakom andras personangrepp när man är en moderator! Jag försvarar bara mig själv! Jag ger vad jag får! Jag är inte ute efter att tjafsa med folk!

Lägg ner nu "stumpan".. du har ju ingen verklighetsuppfattning. :D

Originally posted by gladiatorerna1


Ursäkta, är inte du moderator???
Japp.. fint att du uppmärksammar det. hade nästan glömt det själv. :love:

Grahn
2004-06-07, 12:52
Gladiat, tja behöver du försvara dig så frenetiskt?
Svårt att göra i denna frågan utan att avslöja naman och visa bilder etc.
Känns lite meningslöst bara, om det inte bygger aggression för nästa benpass då iofs då finns det ju en poäng. ;)

Pez, heh jasså är det så illa? :D

Mindek
2004-06-07, 12:54
Originally posted by gladiatorerna1


Jag behöver INTE bevisa någonting för er!!!! Nätet är INTE mitt liv, som det är för vissa här!!! Jag ligger inte sömnlös om nätterna för att jag kanske inte blir trodd!!


Du verkar vara den enda som tar den här tråden på blodigt allvar i alla fall :D

Om de nu finns aktiva BB:s som är bättre än denna Oliver, varför kan du inte bara säga vilka de är eller posta en bild eller nåt? Fattar inte vad ditt problem är :confused:

gladiatorerna1
2004-06-07, 12:54
Originally posted by Pez


Lägg ner nu "stumpan".. du har ju ingen verklighetsuppfattning. :D

*asgarvar* Du kanske vill se dem jag menar i verkligheten!!!! Då vill jag se din fula min!! Då kommer du inte att vara lika kaxig!

Pez
2004-06-07, 12:55
Originally posted by gladiatorerna1


*asgarvar* Du kanske vill se dem jag menar i verkligheten!!!! Då vill jag se din fula min!! Då kommer du inte att vara lika kaxig!

Javisst - det är ju det vi alla vill, inte sant? Men du vill ju inte visa upp ditt "stall"... :(

Mindek
2004-06-07, 12:57
Originally posted by gladiatorerna1


*asgarvar* Du kanske vill se dem jag menar i verkligheten!!!! Då vill jag se din fula min!! Då kommer du inte att vara lika kaxig!


Jo, det vore väl kul att få veta vilka dessa super-BBs är...

Pez, du kan väl fråga dem vad de heter när du träffat dem och meddela övriga intresserade på Kollo :)

gladiatorerna1
2004-06-07, 12:58
Originally posted by Pez


Javisst - det är ju det vi alla vill, inte sant? Men du vill ju inte visa upp ditt "stall"... :(

Men du, det skulle aldrig falla mig in att dra in dem i en "nätkonflikt" med dig!!!! har du inget liv eller?????????

Pez
2004-06-07, 13:01
Originally posted by gladiatorerna1


Men du, det skulle aldrig falla mig in att dra in dem i en "nätkonflikt" med dig!!!! har du inget liv eller?????????
"Nätkonflikt"? Vad är det? Vi vill ju se vilka dom här killarna är ju.. och du erbjöd dig tom att fixa en posedown IRL? :)
Trodde du menade att dom skulle vara så grymma att jag skulle svälja min egen tunga och få pjäs när jag såg dom.. eller tänkte du att dom skulle slå mig för att jag kallat dig "stumpan" på ett internetforum?
Nej - det menade du ju inte eller hur? Då vore du ju väldigt omogen.. inte sant?

Kristian
2004-06-07, 13:02
Originally posted by gladiatorerna1


Men du, det skulle aldrig falla mig in att dra in dem i en "nätkonflikt" med dig!!!! har du inget liv eller?????????

Har du???

Everest
2004-06-07, 13:04
En på vårt gym e större en coleman, kommer ta alla Mr.O 2005!!!!!!!!!!!

gladiatorerna1
2004-06-07, 13:04
Originally posted by Pez

"Nätkonflikt"? Vad är det? Vi vill ju se vilka dom här killarna är ju.. och du erbjöd dig tom att fixa en posedown IRL? :)
Trodde du menade att dom skulle vara så grymma att jag skulle svälja min egen tunga och få pjäs när jag såg dom.. eller tänkte du att dom skulle slå mig för att jag kallat dig "stumpan" på ett internetforum?
Nej - det menade du ju inte eller hur? Då vore du ju väldigt omogen.. inte sant?


Din lilla spinkiga jävel!!!!!!!!!!!! Ta en dopingkur så kanske det blir något av dig!!!!!!!!!1

palme
2004-06-07, 13:04
Originally posted by gladiatorerna1


Lilla gubben, jag är nog äldre än vad du är.....Tror du att dessa är de enda BB:na i Svergie????? De kommer inte ens i närheten av de jag menar!!!!!

De namn jag nämnt, csaba, oliver, fredrik age, anders graneheim, gabriel och ingvar larsson kommer inte i närheten av de du menar? Vi pratar aktiva i Sverige fortfarande va!?

Ta och lugna dig lite nu.

palme
2004-06-07, 13:06
Originally posted by gladiatorerna1



Din lilla spinkiga jävel!!!!!!!!!!!! Ta en dopingkur så kanske det blir något av dig!!!!!!!!!1

Ja vad kurar man om inte doping...kreatin? :laugh:

Hejdå tjejen, du blir nog bannad nu.

King Grub
2004-06-07, 13:06
Originally posted by gladiatorerna1



Din lilla spinkiga jävel!!!!!!!!!!!! Ta en dopingkur så kanske det blir något av dig!!!!!!!!!1

http://img14.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/screwy.gif

Någon lär ju inte bli alltför långlivad här med den attityden...

Bamse
2004-06-07, 13:06
Originally posted by Pez


Nä Palme är faktiskt ett par månader äldre än dig. :)

Två år och några månader snarare. Var det inte gladiatorerna1 som helt plötsligt blev 2 år äldre än vad hon är (från 84:a till 82:a) i sin presentation för nåt år sen :rolleyes:

gladiatorerna1
2004-06-07, 13:08
Originally posted by King Grub


http://img14.photobucket.com/albums/v42/KingGrub/screwy.gif

Någon lär ju inte bli alltför långlivad här med den attityden...

tycker du att han beteet sig bra mot mig, eller?

Grahn
2004-06-07, 13:10
Gladiator, Chilla lite...ta en valium eller ngt och gå bort från keyboardet en stund.
;)

stefannn
2004-06-07, 13:10
som datanördarna skriver ROFL

Pez
2004-06-07, 13:11
Originally posted by gladiatorerna1


tycker du att han beteet sig bra mot mig, eller?
Vad har jag gjort nu då? :)

Snälla säg vad jag gjort.. SNÄLLA?!

gosh
2004-06-07, 13:11
Det verkar som denna tråd hamnat i en klassisk PAJKASTNINGSDISKUSSION!

Det är bara att skita i att diskutera när det blir så, visa att ni kan det ni som håller på att kasta paj. Ni diskuterar ju bara åsikter om hur stor någon här. Folk får tycka vad de vill!

Det är dock ett visst nöje att läsa sånna här diskussioner så länge de håller sig på pajkastningsnivån och inte ballar ur totalt.

Herkulez
2004-06-07, 13:11
Originally posted by gladiatorerna1


tycker du att han beteet sig bra mot mig, eller? låter som att nån här behöver en gruppkram :)

raZmus
2004-06-07, 13:12
Ja, se människor :sleep:

Pez
2004-06-07, 13:16
Originally posted by Herkulez
låter som att nån här behöver en gruppkram :)

Ja - JAG! Fan.. blir dissad av en 19åring(?, hotad med stryk och fan och hans morsa... ge mig en kram fan.. :D

Herkulez
2004-06-07, 13:16
Originally posted by Pez


Ja - JAG! Fan.. blir dissad av en 19åring(?), hotad med stryk och fan och hans morsa... ge mig en kram fan.. :D *kjamiz*

Grahn
2004-06-07, 13:19
krama inte för hårt nu Herk du får tänka på att han är en väldigt bräcklig figur! ;)

z_bumbi
2004-06-07, 13:19
Alla backar från tangentbordet. BACKA!

Nu låter vi den här tråden svalna några timmar och sen vill jag inte se folk uppmana andra att begå brott osv.
Lugnt och fint kan man diskutera och blir man arg så tar man ett varv runt huset innan man skriver något.

Öppnar den när jag kommer ihåg det.

Btw att man är moderator betyder inte att man inte får diskutera saker.

Lasse Kongo
2004-06-07, 13:22
Originally posted by Pez


Ja - JAG! Fan.. blir dissad av en 19åring(?), hotad med stryk och fan och hans morsa... ge mig en kram fan.. :D

Känns ju lite otäckt det här, men du vet att ja inte skulle slå dig för att du kallar ngn stumpan Pez :smash:

Viveqa
2004-06-07, 14:18
Trodde att det hade uppstår en intressant diskussion eftersom det tillkommit så många nya sidor sedan jag sist var inne på forumet, men se nej....

Jag tycker helt klart att Oliver är Riktigt bra, en icke-sista placering i sin första tävling visar väl att man "platsar som proffs" ?? Och byggningen går (förhoppningsvis) mot mer esteiska byggare och han har all tid och möjlighet i världen att förbättra sig.
Och ja; de handlar mycket om att bli "ett igenkänt namn", och ja; Flex bilder brukar se skumma ut...

*väntar spänt på gladiatorna1´s tredje personangrepp på mig angående att jag är ful*

Action
2004-06-07, 14:27
Här skapar man en tråd för att man vill uppmärksamma Olivers proffsdebut.

Och vad händer: En diskussion om vem som är bäst i Sverige för tillfället. en kamp mellan Oliver och andra ej namngivna personer!

Om de nu är aktiva Bodybuilders samt med många meriter så har nog jag och många andra här sett dem Live redan! Och kan säkert därifrån dra sina slutsatser/åsikter om vem de anser är bäst!

Personligen anser jag mig veta vem som är bästa BB i Sverige. Killen är iof bara 11år men grym på Herkulez Hold redan, 2 tunga apelsiner. Han bygger axlar som han äter gröt till frukost. Den killen ni.... Ni skulle se honom Live... :D :D

JJ
2004-06-07, 14:30
Jag är den bästa BB'n i sverige, det har min tjej sagt era spinkiga jävlar!!!!!:insane:













:rolleyes:

mr ruhl
2004-06-07, 14:50
coolaste tråden på länge!! snälla moddar lås ej denna tråd!! vill att den ska hålla på i en evighet:D gladiator1, vill inte verka elak eller nåt men kom igen nu..om dom killarna du känner (läst om?) är aktiva så borde ju vi som är intresserad av sporten veta vilka det är och av dom jag sett så är det inte många som slår oliver även om jag tyckte att hans fysik inte såg särskilt snygg ut på bilderna här, Ingvar Larsson anser jag har en bättre fysik än oliver men jag tror inte att han är aktiv längre, samma gäller graneheim..

stybb
2004-06-07, 14:57
passar på att hylla Csaba!.. blivande bäst i sverige.. :hbang:

ps.. e nog mig gladiatorerna pratar om.. jag är en bitig jävel..haha

gosh
2004-06-07, 15:02
Originally posted by mr ruhl
Ingvar Larsson anser jag har en bättre fysik än oliver men jag tror inte att han är aktiv längre, samma gäller graneheim..
Glöm inte Big James! Ok att hans fysik kanske inte var den mest estetiska men STOR var han i alla fall

Grahn
2004-06-07, 15:51
Man vet ju aldrig om de som lagt av verkligen lagt av.

Idag tex tränade Age i en tröja med texten "Swede Meister will be back, comming soon to a stage near you".
:thumbup:

ps. Hmm farligt med citattecken om jag inte skrev det ordagrant

TCOG
2004-06-07, 15:55
Originally posted by Grahn
Man vet ju aldrig om de som lagt av verkligen lagt av.

"Swede Meister will be back, comming soon to a stage near you".
:thumbup:



:bow: :bow: :bow:

sveriges hetase BB är väl Oliver just nu men det verkar som dom som är svenska proffs är inte så drivande hoppas iaf Oliver kör på!!

ps . DEN HÄR TRÅDEN FÅR INTE DÖ

Jorgen
2004-06-07, 16:25
Jag kan inte anse mig vidare meriterad eller kunnig när det gäller svenska byggare, har trots allt bara varit på byggartävlingar i Sverige sen 1996. Men byggning är en sport där gränsen mellan rätt eller fel i bedömningen är minst sagt suddig, för att inte säga obefintlig. Jag vet vilka byggare som jag anser är bäst i Sverige idag, Oliver är en av dom och jag kan dessutom ge en bedömning på varför jag tycker så. Det kan jag göra för att jag har sett honom live på scen ett flertal gånger (på väldigt nära håll dessutom), man kan nämligen inte ge en rättvis bedömning baserat på bilder. Om nu gladiatorerna1 inte håller med om att Oliver är en av Sveriges bättre byggare, fine. Om hon nu inte vill/vågar/kan nämna dom som är bättre (jag kan garantera att jag har sett dom om dom har stått på en byggarscen någongång efter 96) så visst, men jag hoppas att hon/du förstår att dina argument blir väldigt tunna om du inte kan komma med ett förslag. Att sen påstå att Sverker inte har koll på den Svenska byggarscenen är ett rent skämt från din sida antar jag. Det kan jag garantera att han har.
gladiatorerna1: Eftersom du har sådan otrolig koll på den Svenska byggarscenen så kanske du är intresserad av att dömma? Det behövs fler meriterade domare i landet. Du kan höra av dig till mig så skall jag ge dig den information som du behöver. Lycka till. :thumbup:

//Jörgen

Allan
2004-06-07, 16:41
Jag kan också räkna upp ett par intressanta namn som nog skulle kunna ge Oliver en match. Om de var i form. Det är de inte just nu. Alltså blir Oliver bäst i Sverige just nu.
Om du inte vill namnge vederbörande som skulle vara bättre kanske du ändå skulle kunna svara på två frågor rörande den personen (eller personerna):
- I vilken viktklass skulle vederbörande tänkas kunna gå?
Och
- Har personen tävlat förrut?

Som överkurs kanske du skulle kunna svara på var personen finns. Är det i Stockholm, Göteborg eller Malmö? Om det är på en annan ort behöver du inte svara eftersom det då direkt antagligen skulle identifiera vederbörande. Och om det är i nån av dessa tre städer undrar jag hur jag skulle kunna ha missat det.

allan
som sett svensk byggning sen 1980

Bolio
2004-06-07, 16:56
Originally posted by gladiatorerna1



Din lilla spinkiga jävel!!!!!!!!!!!! Ta en dopingkur så kanske det blir något av dig!!!!!!!!!1

Betalar du?

Kan du inte visa lite bilder på dig själv så får vi se hur stor du är? Snälla, jag måste ha lite bilder till min nystartade fanclub!

Herkulez
2004-06-07, 16:58
Originally posted by bolio


Betalar du?

Kan du inte visa lite bilder på dig själv så får vi se hur stor du är? Snälla, jag måste ha lite bilder till min nystartade fanclub! hehe det där är oxå en tjej bolio ifall du missat det :D


nån annan som vill ha en kram?

Pez
2004-06-07, 17:00
Originally posted by bolio


Betalar du?

Kan du inte visa lite bilder på dig själv så får vi se hur stor du är? Snälla, jag måste ha lite bilder till min nystartade fanclub!

He's a She. Om du inte visste det.
Inte för att det har med saken att göra iofs...

Undrar om Glad1 är likadan i verkligheten... like a powderkeg... :D

Tricklev
2004-06-07, 17:01
Originally posted by Herkulez
hehe det där är oxå en tjej bolio ifall du missat det :D


nån annan som vill ha en kram?


Kan alltid behöva en:em:

TCOG
2004-06-07, 17:01
i like my woman aggressive!

arghhhhhh

Laan
2004-06-07, 17:03
helt klart rolig tråd! :thumbup:

ps. jag vill oxå se monstrena!

Bolio
2004-06-07, 17:04
Jag vet att det är en tjej, men vafan! Hur ska man svara på henne? Sick shit. Jag tror att hon är kär i en kille på gymmet som är jättestor och att han har betalat henne (i natura) till att skriva detta. Jag hoppas bara att inte jag också får stryk nu. Dear God.

F.ö. ser Oliver helt bra ut! Han har bara börjat och vi kan bara vänta med förhoppning!

(gladiatorerna1 om du ser detta, slå inte mig, jag är snel.)

stybb
2004-06-07, 17:13
Kan ingen kasta upp några 2-3 år gamla bilder på Oliver.. nån som säkert har något på hårddisken som ligger o skräpar.. ?

:bpump:

Whey
2004-06-07, 17:26
Originally posted by gladiatorerna1


tycker du att han beteet sig bra mot mig, eller?

Även om han nu inte skulle bete sig bra, vilket jag anser att han gör, så är ditt beteende sämst i denna tråden. Vill du ha uppmärksamhet så kan du försöka visa kunkap istället för att skriva hemlighetsfulla felstavade kommentarer som du ej kan bevisa...

Trance
2004-06-07, 17:35
Jag älskar personer som påstår saker och när de blir konfronterade av kunniga personer som frågar efter bevis så svarar de med att använda många !!!!!! samt säger att ni nördar spenderar dygnet runt på Internet.

Byggare ser alltid större ut i verkligheten(min erfarenhet iallfall) så den killen du snackat med som skall snart deffa ner sig och dominera kanske inte är så häftig trots allt?

Men men, vad vet jag.

stybb
2004-06-07, 17:38
Originally posted by Trance


Byggare ser alltid större ut i verkligheten(min erfarenhet iallfall) så den killen du snackat med som skall snart deffa ner sig och dominera kanske inte är så häftig trots allt?

Men men, vad vet jag.

Därför jag aldrig ska lägga upp bilder på nätet :D Kommer och chockar på scenen om några år.. typ..20 :D

Jarod
2004-06-07, 22:23
....och DÄR *poff* - har det gått ett tag och alla känslor har svalnat....

Ladies and Gents - Let´s get it ON!! :laugh:



oj...förresten... *BUMP* :thefinger

edit: helt allvarligt...detta är fan det roligaste jag läst denna sidan julafton...

Herkulez
2004-06-07, 22:36
haha jarod, då måste du se dom här bilderna, kolla även på sid2 hahaha

http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=2636&hl=

Castro
2004-06-07, 22:41
Originally posted by Herkulez
haha jarod, då måste du se dom här bilderna, kolla även på sid2 hahaha

http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=2636&hl=

Haha!! :laugh:

Pudzianovski
2004-06-07, 23:01
Haha! Fan vilken skön vadbild!

Men för att återgå till denna tråden.
Någon borde öppna en ny ämnesavdelning; Mentalsjukhuset.

Jarod
2004-06-07, 23:17
Originally posted by Pudzianovski
Men för att återgå till denna tråden.

Exakt! Jag tycker att ALLA läser igenom hela tråden igen och verkligen försöker att lista ut vilka dessa hel-grymma byggarna är.

mangs
2004-06-08, 08:52
Fyfan vilken bra tråd, hur kommer det sig att trådar där Gladiatorn inblandad alltid urartar?

Oliver är bra men jag undrar om inte Csaba ser bättre ut? I alla fall enligt mitt sett att se på det, bättre symmetri får man leta efter.

Action
2004-06-08, 08:54
Ah.. tråden upplåst nu... :hbang:

Jarod: Jag har funderat och funderat. En jag tror skulle kunna komma riktigt riktigt långt är Anders Josefsson. Hur han ser ut i dagsläget har jag ingen aning om. När han tävlade senast 2002 var han grym och bland det bästa jag sett på en scen.. :thumbup: :thumbup:

RobbeliRobban
2004-06-08, 09:13
Gladiatorerna är min nya idol.

Men det borde ju finnas någon svensk byggare som är bättre än Oliver...kanske: Peter Möllerström? Han är ju grov som satan.

nordland
2004-06-08, 09:19
Originally posted by RobbeliRobban
Men det borde ju finnas någon svensk byggare som är bättre än Oliver...kanske: Peter Möllerström? Han är ju grov som satan.

Visst, offseason... men i tävlingsform ser han bara lång ut.
En som definitivt skulle kunna utamana Oliver om han är i samma form/storlek som när han tävlade sist är Fagerstrand.

Vet dock inte hur han ser ut nu....

adde
2004-06-08, 09:56
Det är klart att det finns svenska byggare som kan MÄTA SIG med Oliver. Som tagits upp så slog ju tex Age Oliver med typ 2 poäng SM-kvalet 2002 (sen klämde sig Age ner i -90 och de vann sina respektive klasser på SM).
Sen finns det såklart flera som har POTENTIAL att bli bra internationellt (läs Czaba).

Däremot har jag svårt att se det finns några som är såpass mycket bättre att man skall behöva bli kallas nörd, ligga gubben och bli idiotförklarad bara för att tycker att Oliver är bäst i sverige.

Men det är klokt att värna om deras intigritet ;)

/adde

raZmus
2004-06-08, 10:26
Originally posted by Herkulez
haha jarod, då måste du se dom här bilderna, kolla även på sid2 hahaha

http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=2636&hl=

Haha, det där är fan humor. Clash of contexts!
:D

Angående Oliver så har jag inget annat att säga än han verkar grym. Har inte sett honom tidigare, vet bara att jag förmodligen aldrig komma dit där han är och jag är imponerad av honom och hans jkollegor. 'nuff said! :bow:

Kwon
2004-06-08, 14:26
Originally posted by gladiatorerna1



Din lilla spinkiga jävel!!!!!!!!!!!! Ta en dopingkur så kanske det blir något av dig!!!!!!!!!1

LOL! Hur gammal är du? :D

Pez
2004-06-08, 14:29
Försök hålla er till ursprungsämnet nu, vill inte låsa tråden igen.

Kwon
2004-06-08, 14:31
OK! Ursprungsämnet var det ja!

Oliver han är allt stabil han! Inget mer att tillägga här! :)

:thumbup:

JustinCredible
2004-06-08, 14:32
blir väl svårt för oliver att få bättre biceps då han helt enkelt inte har peaken från början så att säga...

Herkulez
2004-06-08, 14:32
Bara jag som tror att Omid P skulle slå Oliver:confused:

var ju inet så länge sen han tävla

mag
2004-06-08, 15:06
Originally posted by Herkulez
Bara jag som tror att Omid P skulle slå Oliver:confused:

var ju inet så länge sen han tävla
Ingvar Larsson i form skulle lätt vinna över båda:hbang

http://www.strength.nu/images/sponsor/Ingvar.jpg

mr ruhl
2004-06-08, 15:28
Men det borde ju finnas någon svensk byggare som är bättre än Oliver...kanske: Peter Möllerström? Han är ju grov som satan.

visserligen större men fan inte bättre, tycker helt ärligt att möllerström har en mindre vacker fysik, säkert jättebra som människa men gillar helt enkelt inte fysiken...

håller med MAg; tror ingvar i form skulle :kickass: på oliver!

TCOG
2004-06-08, 15:50
Originally posted by Herkulez
Bara jag som tror att Omid P skulle slå Oliver:confused:

var ju inet så länge sen han tävla

jag tror d också.

hans ben är enorma och bättre än oliver och hans överkropp liksaså.
senaste tävlingen maximus såg han mycket bra ut och han kan gå långt men det verkar som han själv inte har den riktiga "go en".

men det verkar som han ska tävla nästa år!!! hes back!!

Jorgen
2004-06-08, 16:04
Omid och Oliver har väldigt olika kroppstyper, det hade varit väldigt intressant att se dom på line tillsammans.

//Jörgen

nordland
2004-06-08, 16:48
Originally posted by Jorgen
Omid och Oliver har väldigt olika kroppstyper, det hade varit väldigt intressant att se dom på line tillsammans.

//Jörgen

precis... Oliver skulle se jävligt mycket bättre ut om hans latsfästen hade varit lägre... Så det är i dagsläget jävligt svårt att jämföra dessa 2.......

Zakath
2004-11-03, 13:40
Tummen upp för den här tråden :thumbup:

rossi
2004-11-03, 14:29
Efter att ha läst igenom postsen måste jag bara säga att gladiatorerna1 har en väldigt konstig syn på hur en konversation över internet går till!
Btw, gladiatorerna1 du kan lugnt berätta att det är Jense o Herkluez du snackar om :angel:

Pdaddy
2004-11-03, 14:36
Shit va sköj ni haft medans ja har vart ute å jobbat :D

Tycker själv att han har ok fysig, de e såfall armarna som e klagomuren.. Bicepsen ser ju pluttig ut :smokin:

M

Jet
2004-11-03, 14:48
Enligt Oliver själv så räknar han med att behöva ca 5-8kg muskler till för att kunna hävda sig.. Hårdheten har han, men det var massan som skilde..

Angående de "hemliga" monster som glider runt i utmarkerna, så kan jag bara chansa vilt på: Anders Bengtsson, Stig Eive Larsson tex....

zam
2004-11-03, 15:36
:D :D

*ler*
*garvar*

:laugh: :laugh:

Jay-Z
2004-11-03, 15:39
Det är ju Flashback-kvalitet på den här tråden! :D :thumbup:

Frazze
2004-11-03, 15:57
Tycker den borde vara en sticky.

Metal_boy_
2004-11-03, 16:04
Oliver är inte direkt långsmal, bilderna ljuger en hel del. Men han är rent för liten för att lyckas som proffs. Tyvärr. Hittade en till bild.
http://www.flexonline.com/contests//hungary/gallery1/images/FDBE0485.jpg

//Jörgen

men SNYGGVE till höger!!!

Ervin
2004-11-03, 16:19
Håller med dig Metal_boy_

Tycker faktiskt att Olvier har riktigt nice fysik. Lite mer biceps bara... Så fult med snyggves stora GH-mage...

rätt så udnerhållande tråd för övrigt... intressanta inlägg som gladiatorn skriver... :rolleyes:

Metal_boy_
2004-11-03, 16:23
*asgarvar* Du kanske vill se dem jag menar i verkligheten!!!! Då vill jag se din fula min!! Då kommer du inte att vara lika kaxig!

fan vad du snackar skit! o sluta me ditt irriterande lunarspråk det räcker me att du beter dig som en fjortis

mamma mamma jag såg ett troll vis lekplatsen!!
Jaha vad kul, vad hette trollet då??
Det säger jag inte, det är en hemlis!

om du säger att du vet folk som är bättre så kan du ju nämna dom...du beter dig son en liten scoutflicka för fan!

Jorgen
2004-11-03, 17:16
Angående de "hemliga" monster som glider runt i utmarkerna, så kan jag bara chansa vilt på: Anders Bengtsson, Stig Eive Larsson tex....
Jag snackade med Stig Eive på SM. Han var i bra form (som vanligt) men hade inga tävlingsplaner sa han. Han är några kg från gammal god form. Kommer ihåg honom från Sweden Grand Prix -97 där han kom tvåa (sjuk) efter Ingvar Larsson, Anders Graneheim trea om jag inte minns helt fel.

//Jörgen

adde
2004-11-03, 17:24
Jag snackade med Stig Eive på SM. Han var i bra form (som vanligt) men hade inga tävlingsplaner sa han. Han är några kg från gammal god form. Kommer ihåg honom från Sweden Grand Prix -97 där han kom tvåa (sjuk) efter Ingvar Larsson, Anders Graneheim trea om jag inte minns helt fel.

//Jörgen

Jag fattade det som om GladisEN pratade om "nya" förmågor.

Eive ser man på gymmet då och då och ser ALLTID ut att vara i form, även om han har tjock-tröja på sig. Underarmarna avslöjar honom :D. Bengtsson, som JET nämde, ser jag för sällan för att uttala mig, men de gånger man ser honom ser han stooor ut.

Dock tvivlar jag på att GladysEN varit i Götet för att leta upp hemliga förmågor...

/adde

Snake
2006-03-29, 13:32
Din lilla spinkiga jävel!!!!!!!!!!!! Ta en dopingkur så kanske det blir något av dig!!!!!!!!!1

*innocent*

Ryska_raketen
2006-03-29, 13:53
*innocent*

Din lilla spinkiga jävel!!!!!!!!!!!! Ta en dopingkur så kanske det blir något av dig!!!!!!!!!1
__________________
Lisa A '


*innocent*

Snake
2006-03-29, 14:35
Din lilla spinkiga jävel!!!!!!!!!!!! Ta en dopingkur så kanske det blir något av dig!!!!!!!!!1
__________________
Lisa A '


*innocent*

:love:

Ryska_raketen
2006-03-29, 14:45
:love:


*kissass*

Pingu
2006-03-29, 14:59
*kissass*

Fåt jag va me åsså, jag har en .... piska :whipped:

Lallle
2006-03-29, 20:25
Riktigt arg gladiatorerna1 här.

Kwon
2006-03-29, 20:27
LOL... sicken jäkla bump.. :laugh:

huldz
2006-03-29, 20:32
Riktigt shyssta ben, ser väldigt svällande ut i jämförelse mot han smala höft

Überbiffen
2006-03-29, 20:33
Tråden är nära 1½år gammal..