handdator

Visa fullständig version : Calis dagbok...


cali
2004-06-05, 20:25
Jag satt här och hade inget att göra och tänkte lägga upp en träningsdagbok. Jag ska försöka uppdatera den så gott det går men ibland hinner man inte.

Jag:

Tränat snart 3 år stenseriöst, inledningsvis katastrof dåligt med mega långa helkroppspass, ökade inte mycket varken styrka eller storlek.
Snubblade sedan över Max-ot och började köra enligt de principerna och gjorde mitt eget schema.
Jag rent av exploderade av den träningen, jag fick en enormt ökad hunger av träningen och gick upp 10 kg rena muskler på ett halvår. Sedan stannade det av och jag började lägga på fett istället för muskler när jag fortsatte att äta som jag gjorde under den "explosiva fasen".
Just nu går ökningarna sakta men jag gör helt klart acceptabela ökningar hela tiden. Äter inte lika mycket utan håller mej på en bra och jämn nivå, ingen tokbulk utan håller mej rätt fit hela året runt.
Kör fortfarande enligt MAX-OT. Varför byta något som fungerar så bra? problemet är bara att vikterna på gymmet räcker inte till för att hålla sig på 6 reps :)
Många maskiner ligger maxvikten på, samt vissa övningar måste jag ta hantlar och lägga på extra vikt. (Nordic Gym maskiner)

25 år
Väger nu 69 kilo
BF runt 10%
168 lång (vet inte exakt)

cali
2004-06-05, 20:38
Rygg idag!

Körde rygg idag och det gick tokbra. Har ine kört ett ordentligt rygg pass på 14 dagar och visste inte vad jag hade att vänta.
Till min glädje så berömde en gubbe min styrka i ryggen och kunde inte släppa ögona från mej.
Han sa bla
-snart river du omkull hela ställningen.
Det är sånt man vill höra när man tränar, det gör mej glad :)

Ryggpasset:

Roddmaskin 5 min. Kör rätt hårt..

Sittande rodd:
Maxvikten på maskinen 100 kilo Nordic gym
6 ,5 ,5

Enarmshantelrodd: Tyngsta hanteln tror den är på 45 kilo
12, 10,10
Vill inte köra så många reps men det finns inga tyngre hantlar på gymmet tyvärr, så jag kör extra strikt och saktare itstället.

Latsdrag:
75 kilo
6, 6, 6
Alltid vinklat grepp och framför bröstet. Latsdrag har jag typ aldrig lyckats öka i något vidare i.

Trapsen tränas inte alls förutom vad den får från de övriga ryggövnignarna men det är ingen högprioritet heller, vill inte se ut som en flaska.

Rodd:
80 kilo
6,6,6
Inget särskilt, börjar bli trött i ryggen nu :)

Avslutade med några enarmshantelrodd där jag bara drar med underarmen för att få de där fina Karl alfred underarmarna, det funkar fint på mej att köra en variant av enarmshantelrodd där jag bara lyfter med armarna och inte aktiverar ryggen alls.

Speglar mej och kan hävda att min rygg är min bästa muskelgrupp.....går hem...nöjd!

Edit: körde till failure i alla seten. Vissa övningar och set vilade jag en sekund eller två och körde en sista failure rep.

Yankeee
2004-06-05, 20:41
Den här journalen kommer jag följa :)
Kul att du ska skriva lite så att man får se hur man ska träna ;) Lycka till!

Såg bra ut på ryggpasset :thumbup:

cali
2004-06-05, 20:49
Tack tack :-)
Rygg är min bästa och starkaste muskelgrupp...hm..efter armar, vänta till jag kommer till min sämsta....bröstet.. det passet kommer nog inte bli lika kul att skriva om ..haha
Jag kämpar ännu med att få bra kontakt med brösten men lyckas typ bara varannan gång tillfredställande...ja det kommer en redogörelse senare :)

Zakath
2004-06-05, 20:53
Varför skulle du se ut som en flaska av latsdrag?

Det har ju precis motsatt effek :nono:
Verkar stark annars, men latsdrag måste ju köras seriöst ;)

Beast
2004-06-05, 21:02
Ok, inte för att vara sån nuva men om det där är era maxvikter på gymet.... ??????????? BYTA

cali
2004-06-05, 21:08
Det är friskis och svettis =billigt :)

Sen blev det fel där uppe märkte jag....det är trapsen jag menade som gör mej flaskformad, vill inte utveckla övre trapsen mer. Jag blandar alltid ihop trapsen och latsen.

Ska korrigera :)

Zakath
2004-06-05, 21:11
Man växer ju på bredden av att träna traps också :thumbup:
Det är faktiskt så, men sen får man ju två klumpar där på nacken (när man blivit VÄLDIGT stark), kan vara irriterande när man ska ha skjorta och liknande :(
Fast det är bara status!

cali
2004-06-05, 21:18
Jo det får en att se rätt maffig ut, det är rätt bra peak där som det är, kan flexa mina traps så det ser ut som små öron som tittar upp och ner... ser lite lattjo ut genom en tröjja :)

-=(WatchTower)=-
2004-06-05, 21:27
Du verkar ha grym styrka i förhållande till din vikt och gjort en mycket fin utveckling när du nämner att du lagt på dig 10kg muskler på ett halvår grymt bra!

cali
2004-06-05, 21:45
Jo jag är jäkligt stark i förhållande till min vikt.
Har alltid varit, även när jag var liten pöjk :)
Har väl kanske med min fiberuppsättning att göra samt kanske därför jag svarar så bra på tung träning med få reps.
Det är himla roligt iallafall när en "liten" kille kommer in och lyfter samma vikter som biffarna :)
Det är inte sällan jag får blickar på mej och kommentarer när jag tränar.

scudmissile
2004-06-05, 22:16
vilken stad bor du i?

cali
2004-06-07, 13:20
Nu kom jag just från gymmet och har kört ben och mage idag, sitter nu och sippar på min läsk och äter en omelett.

Dagens pass:

Ben:

Värmde upp cykel 5 min.

Knäböjj uppvärming och ökade tio kilo succesivt tills jag nådde min arbetsvikt, körde aldrig till failure utan körde 50% av max.

Djuuuuupa Knäböjj: 90 kilo
6,6,6

Körde en breathing squat på sista repen i varje set. Dvs jag stannade och andades några tag och sen gjorde sista repetionen.

Sittande vadpress: 35 kg
10,10,10
kör ganska snabba repetioner, är nybörjare på vadpressen och vet inte riktigt vad som passar sig här för mej. Jag har nämligen aldrig sett fördelarna med stora vader och därför inte tränat dem, nu efter några år börjar det bli dags att få upp de också så de inte halkar efter.

Där var faktiskt mitt benpass klart! Jag är nöjd med mina ben och det rör sig mer om underhållsträning!

Mage:
Sittande magmaskin - Nordic Gym 35 kg
12,12,12

Rep-Cablecrunches, cableställningen Max vikt +10 kg hantel extra vikt.
12,12,12

Knälyft med 10 kilo extravikt på vardera fot.
12,12,12

Vanliga crunches på matta så många jag klarade av, 3 set

Färdig!

Anledningen till så många reps på mage är att bara köra 6:or på mage går inte för det blir för tungt och man tappar kontakten och andra muskelgrupper börjar jobba istället. Mage måste ha lite fler reps, fler än vad jag egentligen skulle vilja.

Att jag avsluta med crunches är för att jag vill få lite mjölksyra och burn i de sista seten. Jag skulle aldrig börja med crunches för det skulle påverka mina tyngre övningar som kommer senare negativt

pellepedal
2004-06-07, 14:01
Tror jag talar för många här: BILDER TACK!!!!!

Shadow Warrior
2004-06-07, 15:38
Shyssta knäböj, bra rodd med antar jag, fast rygg passet var ju inte direkt "hardcore" du behöver lite fristående övningar om du frågar mej... Annars så är det bara ro på som fan, man ska inte köra för mycketr latsdrag får då blir man disco :D