handdator

Visa fullständig version : Funderingar.


STarfish
2004-06-04, 21:32
När man blir så kallat tom i kroppen på vatten o glykogen när man dietar kan det göra en rätt bra skillnad på storleken när man tar en titt i spegeln? menar mest trycket i musklerna?

När börjar musklerna bli lite tömda? och fylls dom på ordentligt under en ätardag?

När man är lite tom låt säga kan det märkas vid på styrkan i gymmet.

bara lite funderingar jag har????

Löjtnant Blank
2004-06-04, 21:44
Originally posted by STarfish

När man blir så kallat tom i kroppen på vatten o glykogen när man dietar kan det göra en rätt bra skillnad på storleken när man tar en titt i spegeln? menar mest trycket i musklerna?

När börjar musklerna bli lite tömda? och fylls dom på ordentligt under en ätardag?

När man är lite tom låt säga kan det märkas vid på styrkan i gymmet.

bara lite funderingar jag har????
Så här är det för mig:

1. Absolut. Jag känner mig minst i Sverige när jag är närapå tömd.

2. De töms gradvis när du äter för lite kolhydrater/när du motionerar. Under en ätardag fylls de på i allra högsta grad. Ställ dig på vågen på morgonen och på kvällen under en ätardag resp. en vanlig dietdag och jämför.

3. Jag brukar känna mig väldigt urlakad, ja. Det påverkar mig både fysiskt och psykiskt.

z_bumbi
2005-01-04, 20:00
Kör man inte ketodiet så finns det väl ingen anledning att låta musklerna tömmas i den höga graden innan (möjligtvis) den sista månaden innan tävling?

King Grub
2005-01-04, 20:05
Tycker inte jag heller. Tvärtom är det väl motiverat att fylla på glykogendepåerna så fort det bara går efter avslutat pass, varje pass?

Löjtnant Blank
2005-01-04, 21:30
Jag nollade kolhydraterna (inte riktigt, men jag höll dem på ett absolut minimum) under en dryg vecka mitt i min vårdeff, just for kicks.

Jag mådde väldigt illa och jag tänker inte göra om det.

STarfish
2005-01-04, 21:36
hehe min gammla tråd sen sommras haha den hade jag glömt, satt precis och tänkte vem fan har loggat in på mig och skrivit haha :cool: