Visa fullständig version : protein
Har spritt ut mitt proteinintag jämt över dagen på 5 mål. Borde man äta större mängd protein sista målet innan läggdags än vid dom andra målen för att kroppen ska ha nåt att använda när man sover?
Det är nog en bra idé. Behöver ju inte vara enorma mängder, men så då står dig över natten.
Själv brukar jag trycka en omelett och en burk tonfisk.
Originally posted by kharon
Själv brukar jag trycka en omelett och en burk tonfisk.
Varje kväll?!:eating:
Originally posted by Bokrea
Varje kväll?!:eating:
Nej
King Grub
2004-06-05, 04:57
Jag tycker de bästa tillfällena att lägga de stora proteinmålen är vid frukost och efter träningen. Innan läggdags tror jag det är viktigare att använda protein med långvarig aminosyreutsöndring än att maxa antalet gram. Man kan ju inte ha hur många proteintoppar som helst under dagen... då är de inga toppar längre.
Originally posted by King Grub
Innan läggdags tror jag det är viktigare att använda protein med långvarig aminosyreutsöndring än att maxa antalet gram.
Som t.ex. ?
Originally posted by Zozza
Som t.ex. ?
Soyaprotein, Kaseinprotein perfekt night time protein som har mycket långsamt upptag.
King Grub
2004-06-05, 10:24
Originally posted by Zozza
Som t.ex. ?
All vanlig mat: kött, fisk, fågel, skaldjur, hela ägg. Kombinera det med kasein och det blir perfekt. Det behöver inte vara några mängder: ett glas mjölk till maten är perfekt. Det sover man bra på också.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.