handdator

Visa fullständig version : Bäst tryck av kreatinet?


mangs
2002-05-17, 11:01
Ok.
När ni under en månads tid siktar på att köra riktigt hårt och siktar på rejäla ökningar. Förutom bra mat,sömn,kreatin och mycket vatten, vilka tillskott är att rekommendera?
Har tagit kreatinet ihop med druvsocker tidigare med bra resultat. Om man kompletterar detta med ALA, skulle det hjälpa till. Eller Kreatincitrat, är det såpass mycket bättre än vanligt monohydrat?

Pyruvat skall tydligen fungera bra ihop med kreatin men ger det ökat tryck?
Visserligen är detta väldigt individuellt.

Vad jag helt enkelt undrar är om dessa tillskott ger kreatinet en extra skjuts på en person som det vanliga kreatinet fungerar på? Eller är det som så att dessa bara kan hjälpa sk non-responders?

mvh Mangs

Jocketiger
2002-05-17, 13:45
Det absolut bästa du kan använda för en månads hårdsatsning är följande:
*Proteintillskott (3 ggr/dag)
*Creatinladningsprodukter (Överlägsna, om man tar dom rätt, prova Trans X eller Creatin 2000 X-trem).
*Vitaminer o mineraler (Ett måsta)
*Ev ett extra tillskott med zink, magnesium, potasium o fosfat (höjer effekt av övriga prepparat + förbättrar sömn)
*En gainer efter träning ( Myo Max från scitecnutrition är den överlägset bästa)
*Sen finns det kosttillskott som hjälper till att förbättra proteinsyntesen. Ex retibol, syntrbol mfl. Min favoritär Animal methoxy stack från universal nutrition. Ta det + ev 1-2 kapslar syntrabol (Syntrax)
Animal methoxy stack innehåller tillräckligt med uppigande medel så du behöver inte äta andra uppigande tillskott om du äter det.

Det här är garanterat bland det bästa du kan äta, men det är inte så lindrigt för plånboken. Ta därför o dela upp det lite.
Proteintillskott o vitaminer/mineraler ska du äta hela tiden, sen kan du kombinera det med något av ovanstående prepparat.

Lycka till me träningen/ Jocke

Petrus
2002-05-17, 14:06
GLUTAMIN!!!
Oslagbar Kung bland tillskott när det gäller återhämtning, hårdträning etc...
Vänligen,,,

Petrus

supremo
2002-05-17, 18:11
Ja, jag slåt också ett slag för Glutamin, men även Kreatin, har testat Eiselt's Monohydrat, och de gav bra tryck tyckte jag...