handdator

Visa fullständig version : Underkant bröstmuskel?


dr_jones
2004-06-03, 21:43
Tjabba alla!

Jag har lite "problem". Jag har tränat ett tag MEN jag lyckas inte finna en övning som tar ordentligt på underkanten av bröstmuskeln. Har provat mest olika versioner av snedbänk men utan några större resultat... Får ingen "kant" om jag säger så.

Gör jag bara fel eller? Har ni kunniga pojkar nått tips på någon annan övning än snedbänk?

Tacksam nykomling

:bow:

TCOG
2004-06-03, 22:08
Dips.

men bygg massa först.

dr_jones
2004-06-03, 22:15
Dips?

Tar inte det på triceps mest? :confused:

Men om jag inte vill bygga en j**la massa muskler utan bara vill ligga kring 85kg?

Chris
2004-06-03, 22:17
Det är nog rätt svårt att bara "slipa kanterna" på musklerna utan att bygga på mer massa.

I B&K skulle det säkert stå att du ska köra cablecross för att du isolerar den o den delen av bröstet då. Det funkar inte så, träna brösten "allaround" så blir det bra!

Edit: Nej dips tar inte bara på triceps, luta dig framåt när du kör och håll ett hyfsat brett grepp så ska du känna det tar bra som fan i brösten!

dr_jones
2004-06-03, 22:27
OK! Då säger vi så... det är bara att kämpa på....

Metal_boy_
2004-06-04, 01:51
Originally posted by dr_jones
Dips?

Tar inte det på triceps mest? :confused:

Men om jag inte vill bygga en j**la massa muskler utan bara vill ligga kring 85kg?

jo triceps kan man träna med dips men bröstet tränas inte riktigt lika dant...öka mellanrummet mellan handtagen och se till att luta dig en aning framåt och du belastar bröstet...

Shadow Warrior
2004-06-04, 05:09
Originally posted by Metal_boy_


jo triceps kan man träna med dips men bröstet tränas inte riktigt lika dant...öka mellanrummet mellan handtagen och se till att luta dig en aning framåt och du belastar bröstet...

Nyckeln till att involvera bröstet maximalt är att inte köra för tätt, att luta sej frammåt för mycket gör bara övningen onaturligt och du riskerar och skada dej och inte heller tillåter det dej att förflytta någon vettigt vikt.

Annars så är ju bakåtlutande Flyes en bra övning...

grt
2004-06-04, 05:33
vad är det för vits med bakåtlutande?

Grahn
2004-06-04, 07:06
bakåtlutade bänk, flyes etc tar mer på nedre delen av bröstmuskeln.

Vet inte om det är det som är problemet...någon stor markerad underkant på bröstmuskeln får man med massa precis som chris påpekade.