Visa fullständig version : Hungrig när jag sover
Brukar ha svårt för att sova hungrig och vaknar ofta upp ifall jag är hungrig. Försöker käka mig mätt innan jag går och lägger mig, men ofta hinner jag bli hungrig några timmar efter.
Ifall man är vrålhungrig under natten (trots att man ätit innan), bryts muskler ner då?
det känns iaf inte skoj att känna sig vrålhungrig och man är ju rädd för muskelförlust :em:
Alcazara
2004-06-03, 19:53
Blev också ofta hungrig på natten förut, och då är det svårt att sova! Jag började käka mera under dagen, och nu förtiden så är jag aldrig hungrig nattetid...Kanske det skulle funka för dig med? Du kanske inte får i dig tillräckligt under dagen?
På din fråga om muskler bryts ner, skulle jag säga ja...att vara vrålhungrig varenda natt, kan ju inte vara något vidare för musklerna i längden. Hungerkänslor är ju signaler om att kroppen vill ha näring...
Originally posted by Alcazara
Blev också ofta hungrig på natten förut, och då är det svårt att sova! Jag började käka mera under dagen, och nu förtiden så är jag aldrig hungrig nattetid...Kanske det skulle funka för dig med? Du kanske inte får i dig tillräckligt under dagen?
På din fråga om muskler bryts ner, skulle jag säga ja...att vara vrålhungrig varenda natt, kan ju inte vara något vidare för musklerna i längden. Hungerkänslor är ju signaler om att kroppen vill ha näring...
Har också tänkt på att äta mer mättande mat under dagen. Jag vet ungefär hur mycket kcal jag ska få i mig och därför tror jag inte att jag äter för lite. Försöker dessutom komma ner mig till ca 10% BF för att därefter bulka.
Men det stämmer ju inte riktigt. Finns ju energirik mat som gör att man ändå är hungrig, trots att man fått i sig tillräcklitg med näring.
vad äter du innan du går o läger dig? kanske typ vore bra att äta nåt som ligger kvar i magen ett tag.:eating:
Jag har haft samma problem som dig.
Det händer ibland att man käkar ganska dålig mat om dagarna av vissa anledningar.
Så fort jag käkat lite skräpmat osv på kvällen så brukar jag vakna upp med ett enormt sötsug. Då blir den naturliga reaktionen att jag går upp och käkar av efterträningsgodiset. Inte så smart men kan inte låta bli.
Men sedan jag började käka lite långsamma kolhydrater till tonfiskburken innan läggdax så är detta problem som bortblåst.
Originally posted by B-jay
Det händer ibland att man käkar ganska dålig mat om dagarna av vissa anledningar.
Så fort jag käkat lite skräpmat osv på kvällen så brukar jag vakna upp med ett enormt sötsug. Då blir den naturliga reaktionen att jag går upp och käkar av efterträningsgodiset. Inte så smart men kan inte låta bli.
Men då har du ju lösningen. ÄT INTE SKRÄPMAT => :sleep:
Jag har gjort som så att jag tagit en dubbel kasein-drink och blandat i ca 10g fibrex i det. Håller en ganska mätt och tar ganska lång tid för magen att bearbeta.
Originally posted by Patte
Men då har du ju lösningen. ÄT INTE SKRÄPMAT => :sleep:
Jag har gjort som så att jag tagit en dubbel kasein-drink och blandat i ca 10g fibrex i det. Håller en ganska mätt och tar ganska lång tid för magen att bearbeta.
Jo förvisso! men ibland tex när man är på resande fot med jobbet osv. Men jag äter hellre något bättre än skräp mat. Oftast är det rätt så mycket godare med!
men som sagt det är svåt att undvika ibland!
I natt käkade jag 50 g skinka, lite oliver, 0,5 dl kasein/vassle-drink, 2-3 knäckebröd + smör.
Det mättade rätt okej. Blev iaf så pass mätt att jag klarade 8h sömn utan att vakna upp pga av hunger. Antar att det är väldigt viktigt att äta nån proteinkälla som mättar bättre än proteindrink.
ja tycker en kasein-drink som protec mättar rätt bra, men det är väl iof inge fel o äta nått om du vaknar mitt i natten, du blir ju mindre katabol då =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.