handdator

Visa fullständig version : Omid Parsa+rött kött=nej för tusan

stx
2004-06-03, 11:09
Hej, jag tittade på matprogrammet ÄT härom veckan då Omid var med. Han beskrev lite snabbt vad han "fick" äta och inte "fick" äta när han skulle komma iform, då säger han att han absolut inte äter rött kött.(kanske inte ordagrannt...)Varför??han motiverade inte detta.

Metal_boy_
2004-06-03, 11:22
han har väl nojja me nått...finns ju magert kött som inte innehåller mer fett än kyckling pluss att det innehåller kreatin och massa näringsämnen

men han kanske har nån religon att passa sig till jag vet inte men de brukar ju bara va fläskkött o sånt då men jag vet inte va det finns mer för religoner så de kanske e nått sånt

annars har han bara nån nojja

randig
2004-06-03, 16:30
rött blodigt kött:eating: :hbang:

GhostFace
2004-06-03, 17:31
Utan att beskylla honom för en udda anhängare av ngn udda religion...hrrm...:smokin:

Så, tror jag att anledningen till att han inte äter kött är för att det finns ev. några gram mera fett i kött än kyckling?

Who´s countin`? :smokin:

palme
2004-06-03, 17:50
Originally posted by GhostFace
Utan att beskylla honom för en udda anhängare av ngn udda religion...hrrm...:smokin:

Så, tror jag att anledningen till att han inte äter kött är för att det finns ev. några gram mera fett i kött än kyckling?

Who´s countin`? :smokin:

Vad jag vet så är han inte troende muslim, inte hardcore iaf ;)

Det är fläsk (gris) de inte får äta. Rött kött (nöt) undviker han nog pga lite högre fett %.