handdator

Visa fullständig version : Nedre lats


stybb
2004-06-03, 06:20
Har verkligen börjat se detta som ett problem nu..

Har tränat på ett par år nu och senaste halvåret har jag lärt mig dra med latsen i ryggövningarna. Förut hade jag otrolig träningsverk i biceps efter ryggträningen och ryggen växte inte nämnvärt. När jag lärde mig att få kontakt har massan snabbt packat på sig och det har blivit både bra vid och tjocklek.. PÅ övre lats.. endast..

Har lätt för att få pump i dem o de växer som gräs..men de är otroligt korta.. Vad kör ni för att få dem lite längre..?

Körde hammerstrenght maskin, tror det heter så, på brorsans gym..och de tog fint där..men har ingen som liknar detta på mitt gym. De närmaste jag kommer är en arms cablerodd..

King Grub
2004-06-03, 06:46
Om du verkligen har korta lats kan du inte göra något åt det. Du kan inte flytta ner dem, om du inte bokar tid hos någon väldigt duktig plastikkirurg. ;)

Det du kan göra är att fortsätta växa, som du tydligen har lätt för, så kommer du att fylla ut dina egna förutsättningar så långt det går.

Kör roddövningarna ner mot magen i stället för mot bröstet. Att hålla med omvänt grepp i stångrodd, sittande rodd och hantelrodd inbillar jag mig tar bra långt ner. Men vad vet jag?

Action
2004-06-03, 07:08
En fördel med relativt korta lats är att de ser bredare ut, vilket kan cara coolt.

Försök vända allt till din fördel istället.. :D ;)

jag har själv rätt korta lats

Grahn
2004-06-03, 07:23
Grub..omvänt grepp gör så man håller in armbågarna bättre tror jag, vilket kan förklara känslan.

mangs
2004-06-03, 11:06
Även jag har korta Lats, vilket gör det svårt att få en riktig V-form men det ser ju rätt freakigt ut och som Action sade så kan det ibland se ut som man är bredare än man egentligen är.


Finns nog inte så mycket att göra åt saken. Dock är det ju bra att köra övningar som tar på hela ryggen ( typ marklyft, goodmornings, stående rodd)och inte bara övre lats (typ chins).



OT: När jag tänker efter så har jag korta muskler på hela kroppen, biceps, lårbiceps, underarmar, vader och lats? Med de smala leder som jag utrustats med får det mig att se relativit otränad ut jämfört med den styrka jag har. Kommentar?

Otto GROV
2004-06-03, 11:13
ja tycker rygg-övningar där man håller ett smalt grepp har gett mig mer massa på nedre latsen en favorit övning är V-chins

Bokrea
2004-06-03, 11:43
Ser också helt sjukt ut om jag spänner mina. eftersom det är det bästa muskelgruppen för mej så har de växt mycke bra, på bara ett halvår!

Körde bådde bakom nacke och framför mot bröstet innan. nu gör jag smalgrepp (dock mycke bic) V-grepp och framför nacke mot bröstet. koncentrera på nedrelatsen, det hjälper. som grub säger så kommer delad massa efter tid. så har jag märkt det.

annat tips: gör hantellyft till latsen. tungt ska det va! den gör fint!

Otto GROV
2004-06-03, 11:46
hantel lyft till latsen va ät det?

stybb
2004-06-03, 11:49
Mangs> verkligen inte svårt att få V.. har Jätte v tycker jag själv..

Action> du korta lats.. då skulle du se mina ;)

Hur kör ni latsdragen.. själv kör jag V-handtag, brett grepp med lång stång eller ovänt grepp med lång stång

Numero1
2004-06-03, 11:51
Jag fattar inte heller, vad är det?

mangs
2004-06-03, 12:21
Det jag syftade på at tdet lätt blir Y-form istället för V. Vilket gör att man ser bredare ut men att ryggen ser lite tunn ut..

Kolla bilder på Orville Burke och jämför med tex Coleman

Numero1
2004-06-03, 13:37
Jag är nog dum men jag ser inte kopplingen till hantellyft till latsen...

Assazel
2004-06-03, 15:06
Originally posted by Numero1
Jag är nog dum men jag ser inte kopplingen till hantellyft till latsen...

menar han inte att du lutar dig över en bänk och har ryggen parallellt med bänken och drar upp en hantel... (ett knä på bänken)

Popeye
2004-06-03, 16:56
Kallat hantelrodd?

kharon
2004-06-03, 18:18
Jag har blivit beskylld för att ha "mysko men grymma" nedre lats... :D (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=24873)

Jag kör en hel del closegrip pulldowns och rodd mot/nedanför naveln med omvänt grepp

mangs
2004-06-03, 19:42
Han menar nog hantelrodd med två hantlar i taget. Alltså ungefär som stående rodd......

Bokrea
2004-06-03, 22:15
Originally posted by Assazel


menar han inte att du lutar dig över en bänk och har ryggen parallellt med bänken och drar upp en hantel... (ett knä på bänken)

Precis!
Ordförådet var tomt. hade tömt bålhuve kraften till fysik provet!:sleep:

Numero1
2004-06-04, 08:33
Jaja, säg det då :D