handdator

Visa fullständig version : Träningsverken???


Zääta
2004-06-02, 14:23
Tjabba!! Jag tränar tillsammans me två polare ungefär 6 dagar i veckan å har gjort så i typ 1,5 år. Mina två kompisar får alltid mträningsverk i minst en dag efter varje tränad muskelgrupp. Men jag känner alldrig av nån tendens till ens en gnutta verk nånstans. Men ändå så tränar jag så tungt ja bara kan:confused:

Den som vet eller iaf tror sig veta va detta beror på får gärna höra av sig. :bpump:

TCOG
2004-06-02, 15:04
träna hårdare tills du inte kan gå.

eller ta ett pass med mig så ska jag se om jag kan göra så du får träningsvärk.


LETS DO THIS SHIT!!

muzzelman
2004-06-02, 15:24
TCOG`s pass är kärring pass ;) Kom hit till norrland istället ska du få se!

TCOG
2004-06-02, 15:26
Originally posted by muzzelman
TCOG`s pass är kärring pass ;) Kom hit till norrland istället ska du få se!

yeah right!

:laugh:

norrland vad är det? påminner mig on en saftig flintastek

Chris
2004-06-02, 15:28
Alla får inte träningsvärk! Jag har aldrig fått en ordentlig träningvärk i biceps tex. Får väldigt sällan i axlarna heller...

Fast det kanske beror på att jag inte kör tillräckligt hårt. :D

Herkulez
2004-06-02, 15:29
Originally posted by TCOG


yeah right!

:laugh:

norrland vad är det? påminner mig on en saftig flintastek tyst tjockis :)


får bara lite träningsvärk numer, antar att man är så genomtränad, eller så tränar man som en pussy :)

joonah
2004-06-02, 15:31
Jag får nästan aldrig heller träningsverk, enda gångerna jag brukar få det är första ppasset på en muskelgrupp efter ett uppehåll, annars är jag bara lite trött i muskeln dagen efter, men inte alls så det smärtar nåt.

Sålänge som du växer tycker jag du ska vara glad, om du nu inte gillar smärta dvs :whipped:

muzzelman
2004-06-02, 18:40
Originally posted by TCOG


yeah right!

:laugh:

norrland vad är det? påminner mig on en saftig flintastek

Saftig flintastek. Ja dom som har sett dig anser nog att din diet bestod av flintastek med mycket bea sås.

TCOG
2004-06-02, 18:42
Originally posted by muzzelman


flintastek med mycket bea sås.

:thumbup:

Allan
2004-06-02, 18:43
Originally posted by Chris
Alla får inte träningsvärk! Jag har aldrig fått en ordentlig träningvärk i biceps tex. Får väldigt sällan i axlarna heller...

Fast det kanske beror på att jag inte kör tillräckligt hårt. :D

Har för mig att du kan få rejäl träningsvärk i påkarna i vart fall. Och du kör definitivt inte mesigt!

allan

bosse_brutal
2004-06-02, 19:44
Kör du "enformigt" eller byter du övningar lite då och då?
Om jag kör samma övningar för en muskelgrupp under en tid, så brukar jag få mindre och mindre träningssverk, men om jag byter övningar så får jag oftast mer träningsverk.

Jag vet inte hur du kör, men du kan ju testa och köra ett pass med de övningar som du kör nu, fast antingen köra dubbelt, eller hälften så många reps och anpassa vikterna efter det.
när jag gick från lågreps till högreps så fick i alla fall jag en enorm och brutal träningsverk, och tvärt om.

Björn S
2004-06-02, 20:00
"Detta är en fråga idrottsfysiologer länge ställts sig, och idag vet vi ganska väl vilka faktorer som gör att träningsvärk uppkommer. För det första är det främst otränade muskler som drabbas, då dessa inte är beredda eller starka nog för den belastning de utsätts för. Det är en vanlig iakttagelse att träningsvärken är som störst i början av en träningsperiod och minskar ju mer vältränad du blir. För det andra är det bara den excentriska fasen i en rörelse som kan ge träningsvärk. All typ av träning består av koncentrisk (till exempel när du höjer hanteln i en bicepscurl), excentrisk (när du sänker hanteln) eller statisk (när du håller hanteln stilla så att muskeln belastas i samma position en stund) muskelaktivitet."

Dvs att dina polare kanske jobbar lite mer under den excentriska fasen?

Hela artiklen kan läsas på http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=315

HenrY
2004-06-02, 20:47
Tänkte bara ge en bild av min träning, och träningsvärk.
Jag ahr länge kört med träningsdagbok, bla för att hålla reda på hur mycket vikt jag körde med, och vilka övningar jag körde.
Trodde jag körde på tungt, alltså runt 5-6 reps.
Och visst vare tungt, och visst var jag trött efteråt!
Men sen "fastnade" man nästan i samma mönster, ungefär som att jag nästan inte Kunde göra fler än 5 reps, och jag kunde inte höja vikterna!
Då bestämde jag mej för att testa om jag faktiskt klarade att höja antalet reps, men fortfarande köra samma vikter.
Det kunde jag. Så nu t.ex. pressar jag 7-8 reps på samma vikt i benpressen som jag pressade 5 reps på förut!
Först nu vet jag hur mycket jag faktiskt klarar, och hur det är att verkligen ta ut sig!
Och träningsvärken väntar inte länge på att slå till efteråt!
My story...

Mvh

pellepedal
2004-06-03, 10:45
Originally posted by Zääta
Tjabba!! Jag tränar tillsammans me två polare ungefär 6 dagar i veckan å har gjort så i typ 1,5 år. Mina två kompisar får alltid mträningsverk i minst en dag efter varje tränad muskelgrupp. Men jag känner alldrig av nån tendens till ens en gnutta verk nånstans. Men ändå så tränar jag så tungt ja bara kan:confused:

Den som vet eller iaf tror sig veta va detta beror på får gärna höra av sig. :bpump:


Stackare. Smärta är ju trota allt en högre grad av njutning. :D

joonah
2004-06-03, 10:50
Originally posted by pellepedal



Stackare. Smärta är ju trota allt en högre grad av njutning. :D

Man får helt enkelt ta i så mycket att den kommer under passet istället :confused: ;)

Zääta
2004-06-03, 12:49
Originally posted by TCOG
träna hårdare tills du inte kan gå.

eller ta ett pass med mig så ska jag se om jag kan göra så du får träningsvärk.


LETS DO THIS SHIT!!

Haha!! okej vart tränar du då? Ja lovar att om du kan köra ett pass me mej så ja får träningsverk så.... öööö..... blir ja:thumbup:

Zääta
2004-06-03, 12:51
Originally posted by muzzelman
TCOG`s pass är kärring pass ;) Kom hit till norrland istället ska du få se!

Haha! norrland! va e d för ställe. har aldrig hört talas om d! Måste ju va nått sånt där fruntimmers gym där bara va??!! hahahaha!!

Zääta
2004-06-03, 12:54
Originally posted by bosse_brutal
Kör du "enformigt" eller byter du övningar lite då och då?
Om jag kör samma övningar för en muskelgrupp under en tid, så brukar jag få mindre och mindre träningssverk, men om jag byter övningar så får jag oftast mer träningsverk.

Jag vet inte hur du kör, men du kan ju testa och köra ett pass med de övningar som du kör nu, fast antingen köra dubbelt, eller hälften så många reps och anpassa vikterna efter det.
när jag gick från lågreps till högreps så fick i alla fall jag en enorm och brutal träningsverk, och tvärt om.



Ne tycker nog att jag byter övningar ibland. men d verkar inte hjälpa nått. jag får ändå ingen verk iaf:D Men d där me dina hög/låg reps ska ja nog testa iaf! tack för tippset:D

TCOG
2004-06-03, 12:54
Originally posted by Zääta


Haha!! okej vart tränar du då? Ja lovar att om du kan köra ett pass me mej så ja får träningsverk så.... öööö..... blir ja:thumbup:

tränar på city gym valhalla. du då?

visst vi kan träna

Zääta
2004-06-03, 12:56
Originally posted by TCOG


tränar på city gym valhalla. du då?

visst vi kan träna

A d hade varit schysst. Jag tränar på Nergy i Kungälv. va kostar d om man bara vill träna en gång på ditt gym då?

TCOG
2004-06-03, 13:13
Originally posted by Zääta


A d hade varit schysst. Jag tränar på Nergy i Kungälv. va kostar d om man bara vill träna en gång på ditt gym då?


65:-

Jonesss
2004-06-03, 13:47
hmm ingen som bor i malmö som kan hjälpa mig att få tränignsvärk?
får det endast i ben aldrig någon annan stans tror dock jag kör för enformigt så får väll byta ut några övninger tror jag?
fick ett djävulskt tränignsvärk i början men sedan efter runt 3 månaders träning så var det helt plötsligt borta :cryout:
saknar det väldigt mycket:em: