Visa fullständig version : Bulka på torsk
Metal_boy_
2004-06-02, 12:46
jag e inte inne på nån deff..jag bulkar för tillfället fast på bra mat helt enkelt för det är väl det som är de bästa? och jag undrar om torsk e bra alternativ?
King Grub
2004-06-02, 13:06
Det är en alldeles utmärkt proteinkälla, liksom alla annan fisk. Torsk hör till de i stort sett fettfria fiskarna, så du får se till att få måltidens fettinnehåll från annan källa, om du väljer torsk som proteinkälla, till skillnad från feta fiskar som makrill och lax.
Ett billigare, men precis lika bra (och gott) alternativ är Alaska Pollock, också en torskfisk, som brukar säljas i 400-gramsblock, men som till skillnad från torskfilé kostar runt 15-20 kronor i stället.
Metal_boy_
2004-06-02, 13:10
Originally posted by King Grub
Det är en alldeles utmärkt proteinkälla, liksom alla annan fisk. Torsk hör till de i stort sett fettfria fiskarna, så du får se till att få måltidens fettinnehåll från annan källa, om du väljer torsk som proteinkälla, till skillnad från feta fiskar som makrill och lax.
Ett billigare, men precis lika bra (och gott) alternativ är Alaska Pollock, också en torskfisk, som brukar säljas i 400-gramsblock, men som till skillnad från torskfilé kostar runt 15-20 kronor i stället.
ok =) perfekt...jag drog på lite rapsolja ovanpå så jag får i mig fett me:thumbup:
det blir ju...det är ju nästan billigare än tonfisk då? Och måste väl va nyttigare än dessa konsverver... då blir det att köpa några kg efter man jobbat i sommar då :D :eating: smaken e väl inte så bra....men spela skit samma :) kan ju laga med krossade tomater eller nåt.
King Grub
2004-06-02, 16:11
Originally posted by Big_Vik
det blir ju...det är ju nästan billigar eän tonfisk då? då blir det att köpa några kg efter man jobbat i sommar då :D :eating: smaken e väl inte så bra....men spela roll, :D
Gillar du torsk så gillar du pollock. Det är minst lika gott!
Gillar du torsk så gillar du pollock. Det är minst lika gott!
men skit...det verkar som om näringsinnehållstabellerna har flyttat..du har inte lust att hjälpa till lite?
King Grub
2004-06-02, 16:16
Vilka tabeller? Titta i stickyn högst upp i forumet.
Livsmedelsverkets:
http://www.slv.se/default.asp?FrameLocation=/templatesSLV/ldb_search____6242.asp
Vilka tabeller? Titta i stickyn högst upp i forumet.
Livsmedelsverkets:
http://www.slv.se/default.asp?FrameLocation=/templatesSLV/ldb_search____6242.asp
tänka sig..vad dum man kan vara ibland. :smash:
tackar :thumbup:
Jag tycker personligen att Alaskan Pollock är godare än Torsk!
Att AP sedan är billigare gör ju inte saken värre direkt ;)
Metal_boy_
2004-06-02, 16:52
välkryddad torsk e ju mums!
om man köper färsk torsk hur länge håller den sig då, måste man laga den direkt den dagen?
är det olika med olika fiskar?
King Grub
2004-06-02, 18:25
Originally posted by TCOG
om man köper färsk torsk hur länge håller den sig då, måste man laga den direkt den dagen?
är det olika med olika fiskar?
http://www.livsmedelssverige.org/livsmedel/animalier/fisk/kvalitet.htm
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.