handdator

Visa fullständig version : Erfarenheter av kreatin


mangs
2002-05-15, 10:05
Tänkte delge er alla lite av mina erfarenheter av kreatin. Kollade nyligen i min träningsdagbok sedan ifjol och i år. Har på denna tiden kört fem kreatinkurer på 3-4 veckor styck. Samtliga med 5 dagars laddning med 25 gram om dagen och sedan en underhållsfas på 5 gram dagligen resten av tiden. De första kurerna tog jag kreatinet rent men numera tar jag det i min gainer efter träning eller blandat med dextropur och vatten. Jag har använt mig av olika märken. Dahlblads, Twinlab,Eiselt. Under kurerna dricker jag massor av vatten. Dricker i vanliga fall mycket men när jag tar kreatin så ökar jag dosen vatten betydligt.

Måste tillägga att jag skulle vilja säga att i 4 av dessa fem kurerna så har jag fått bra resultat. Det jag märker är att jag återhämtar mig betydligt snabbare mellan seten och jag klarar att pressa den där extra reppen. Jag känner mig mer explosiv i kroppen efter laddningsfasen och detta varar i ungefär en vecka. Sedan känner jag inte av effekten direkt. Jag går inte upp så mycket i vikt utan max ett kg under de 3-4 veckor jag intar kreatin. Det bästa med det hela är att jag alltid ökar armmåttet ganska rejält och oftast behåller jag det nya måttet efteråt.

Det kan inte vara en slump!!
Jag har alla möjliga diagram och statistik om min träning på min dator och man ser klart och tydligt att mina armar växer ordentligt just de veckor som jag käkar kreatin. Under dessa 17 veckor som jag totalt har ätit kratin så har mitt armmått ökat med 30 mm. Under de övriga 55 veckorna utan kreatin har jag totalt ökat 12 mm.

Övriga mått är ungefär detsamma. Men överarmarna blir alltid ordentligt pumpade under en kreatinkur.

vad är era erfarenheter av kreatin?

supremo
2002-05-15, 13:11
Har hittills bara kört en kur, men visst märktes resultat snabbt...
Kändes som man fick bättre tryck och orkade trycka ut några repetitioner till...
Så mina tankar om kreatin är helt klart positiva, jag körde Eiselt's kreatin...

Märkte du någon skillnad, mellan de olika märkena?

Mallan
2002-05-15, 13:22
Har använt Kreapyr från Fairing i ca2v (kanske för kort tid för en verklig förändring, men) och tycker att det har fungerat mkt bättre än förra gången jag provade på "vanligt" kreatin. Använde då Eiselt´s och upplevde en pluffsig känsla och det var endast under uppladdningsfasen, då jag tog hjälp av en "kreatintransport" som jag märkte en ökad explosivitet.

En liten fråga...är det någon som vet om man bör göra ett uppehåll även med Kreapyret eller kan man köra på månad efter månad??! :confused:

Daemon
2002-05-15, 13:29
Jag har fått liknande resultat.
Lustigt nog har jag även testat samma märken som du (Dalblads hmm.. inne på 3:e dagen nu, jag har fått det ruskigt billigt).

Jag ökar inte heller särskilt mycket i vikt 1-2 kilo på bara några dagar.
Vad jag tycker är lite lustigt är att jag inte tappar någon vikt när jag slutar.

Jag brukar oftast käka kreatin när jag känner att jag är på en platå för att komma vidare.

[ 15 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Daemon ]

Daemon
2002-05-15, 13:33
Jag har fått bra resultat av användandet.
Starkare, explosivare, orkar med den där sista repetitionen.
Är väldigt nöjd med denna produkt, inte minst för psyket.

//Daemon

mangs
2002-05-15, 13:53
Det gäller attfå i sig mycket vatten under tiden. Jag har inte märkt någon större skillnader mellan de sorterna jag har använt. Alla har fungerat. Faktum är att Dahlblads var den som gav mig bäst resultat.
Kan bero på andra omständigheter men jag tycker ändå att deras sortiment fått mycket skit så jag tänkte berätta något positivt. :)

Daemon
2002-05-15, 14:29
Får ser hur Dalblads fungerar för mig, är som sagt inne på min tredje dag, har än så länge bara ökat ett kg.
Imorrn är det dags för ryggträning, får se om det ger ngn. effekt.

//Daemon

mangs
2002-05-15, 14:42
Kan ju nämna det att jag känner bäst effekt direkt när uppladningen är klar. DVS efter 5 dagar.

blunder
2002-05-15, 15:04
Har kört kreatin några kurer och det har fungerat bra.

Senast jag körde en kur började jag få lite ont i buken efter en månad. Kom efter några dagar fram till att det var kreatinet som orskade det och slutade med kuren. Två dagar efter så slutade det att göra ont i buken. Sex veckor efter detta provade jag att påbörja en ny kur. Tog 5 gram på morgonen och 5 gram under träningspasset. Efter passet hade jag ont i buken igen och avbröt direkt kuren och har inte använt kreatin på flera månader. Höll ett bra vätskeintag så att var inte problemet. Någon som har tips? Kanske ska prova citrat eller ett annat märke? Körde med Stars kreatin då.

Daemon
2002-05-15, 15:22
Jag fick djävulskt ont i magen när jag käkade Kreatin samtidigt som jag hade ett lågt kaloriintag (för lite kolhydrater??).
Detta är bara en fundering, jag har absolut ingen bra förklaring, det kan ha varit en tillfällighet men jag har inte haft några problem sen dess.

Mvh Daemon

Åse Columbus
2002-05-15, 15:27
Har man tendenser till magkatarr eller stressmage så är det bra att "grunda" med lite lättfil eller liknande innan man tar kreatinet.....så slipper man ta novalucol o dyl.

Har funkat för mig iaf... ;)

Åse :cool: