handdator

Visa fullständig version : Är det sant?


Metal_boy_
2004-06-02, 12:42
att man kan bli förkyld lätt när man påbörjar en kreatinkur??

gosh
2004-06-02, 13:03
ja om du blir utsatt för ett förkylningsvirus :smash: :D

Styx
2004-06-02, 13:11
Var har du hört det??

LunaSpice
2004-06-02, 14:15
Exakt, var har du hört det? Och vilken förklaring fick du då (om ens någon?) ?

TCOG
2004-06-02, 15:07
hi im a postwhore.

Herkulez
2004-06-02, 15:12
Originally posted by TCOG
hi im a postwhore. and i will soon be banned:thumbup:

skärp dig nu TCOG

Shadow Warrior
2004-06-02, 16:59
Originally posted by Metal_boy_
att man kan bli förkyld lätt när man påbörjar en kreatinkur??

Tror du blandar ihop kurerna lite, det är lätt att bli sjuk i början utav en KUR, det gäller dock inte "kreatin kur" ;)

Hermes
2004-06-02, 18:16
Har faktiskt hört samma sak, undrar var den idén kommer ifrån.

B-jay
2004-06-02, 19:01
Jag har en polare som i stort sett alltid blir förkyld när han påbörjar en kreatinkur. fråga mig inte varför!

z_bumbi
2004-06-02, 19:21
En gissning.
Man ligger på gränsen till att sänka sitt immunförsvar och sen slänger man in kreatin så man kan träna hårdare varje pass, detta innebär att immunförsvaret inte orkar med längre och förkylningsviruset får fäste.

Annars har jag inte sett någon förklaring som verkar vara vettig (Om nu den oavstående gör det är väl en annan fråga.).

Styx
2004-06-02, 22:15
Kanske har något att göra med vätskenivåer, som oftast får sig en törn när man börjar med kreatin, innan de blir stabila igen.

Metal_boy_
2004-06-03, 00:09
asså ni som verkade tro att jag e dum o undrar vart jag fått de ifrån e att jag vet folk som blivit det ofta...

Metal_boy_
2004-06-03, 00:10
Originally posted by TCOG
hi im a postwhore.

... ... ... ..... ....... ;)

psyko_bob
2004-06-03, 08:01
Z-bumbi´s förklaring är den mest trovärdiga. Kör kreatinet med ALA, ta 300mg ALA direkt innan och direkt efter passet gärna tillsammans med 500mg ALC och 500mg C-vitamin så ska du se att du klarar dig från förkylning pga nedsatt immunförsvar.

cali
2004-06-03, 10:42
Lätt sätt att få virus är just på gymmet!
Alla som snorat och slemmat på alla hantagen innan en själv. Fatta hur mycket germs det är i ett gym. Ofta är det rätt varmt och fuktigt i gym också av alla kroppar. Perfekt för bakterier och virus.
Sen efter att man har kört ett hårt pass är imunförsvaret kraftigt nedsatt och mycket motaglig för virus och basilusker :)

Mitt tips är att hålla fingrarna borta från ansiktet och kroppsöppningar under träningspasset!
Sen tvätta alltid händerna noga med tvål och vatten efter ett pass. Undvik också att kladda med handen vid vattenflaskans mynning under passet. (jag skämtar inte)

Gör du detta kommer du inte bli förkyld och krasslig lika ofta.
Kan inte nog betona hur viktigt det är just dessa saker för att hålla sig frisk.

Frisk= mer träning = mer tillväxt :)

Metal_boy_
2004-06-03, 11:04
Originally posted by cali
Lätt sätt att få virus är just på gymmet!
Alla som snorat och slemmat på alla hantagen innan en själv. Fatta hur mycket germs det är i ett gym. Ofta är det rätt varmt och fuktigt i gym också av alla kroppar. Perfekt för bakterier och virus.
Sen efter att man har kört ett hårt pass är imunförsvaret kraftigt nedsatt och mycket motaglig för virus och basilusker :)

Mitt tips är att hålla fingrarna borta från ansiktet och kroppsöppningar under träningspasset!
Sen tvätta alltid händerna noga med tvål och vatten efter ett pass. Undvik också att kladda med handen vid vattenflaskans mynning under passet. (jag skämtar inte)

Gör du detta kommer du inte bli förkyld och krasslig lika ofta.
Kan inte nog betona hur viktigt det är just dessa saker för att hålla sig frisk.

Frisk= mer träning = mer tillväxt :)

jag har inte varit förkyld sedan jag slutade gå på toan o fylla på vatten på gymmet..tar me mig en 2l flaska nu istället som redan e fylld....innan åkte jag jämnt på förkylningar...folk suger ju för fan på kranen där jag tränar...till er som gör det..TA ME ER FLASKA! :)