handdator

Visa fullständig version : Dags att börja äta igen...


rusholme
2004-05-31, 21:23
Som topic lyder, nu är det hög tid att gå upp i vikt. Vill höra huruvida mitt nuvarande upplägg är dugligt eller om det råder några uppenbara brister. Delar med mig av dagens intag för en någorlunda inblick:

Frukost:
Vassleprotein, havregrynsgröt, fullkornsbröd med messmör, ägg, minimjölk.

Mellanmål:
Fullkornsbröd och rikligt med skinka, äpple, vatten.

Lunch:
Pasta med makrill i tomatsås, keso för extra protein vid sidan om. Äpple och vatten.

Efter träning:
Inga konstigheter, vassle och skumgodis.

Middag:
Idag blev det lamm med potatis och grönsaker. Vatten.

Kvällsmål:
Ytterligare fullkorn, denna gång med kalkonbröst. Kiwi, vatten.

Försöker undvika allt för många och höga insulintoppar (därav allt vatten), annars är det väl bara att :eating:
Lunch och middag varierar men annars är väl detta ungefärlig standard.

Metal_boy_
2004-05-31, 23:33
Originally posted by rusholme
Som topic lyder, nu är det hög tid att gå upp i vikt. Vill höra huruvida mitt nuvarande upplägg är dugligt eller om det råder några uppenbara brister. Delar med mig av dagens intag för en någorlunda inblick:

Frukost:
Vassleprotein, havregrynsgröt, fullkornsbröd med messmör, ägg, minimjölk.

Mellanmål:
Fullkornsbröd och rikligt med skinka, äpple, vatten.

Lunch:
Pasta med makrill i tomatsås, keso för extra protein vid sidan om. Äpple och vatten.

Efter träning:
Inga konstigheter, vassle och skumgodis.

Middag:
Idag blev det lamm med potatis och grönsaker. Vatten.

Kvällsmål:
Ytterligare fullkorn, denna gång med kalkonbröst. Kiwi, vatten.

Försöker undvika allt för många och höga insulintoppar (därav allt vatten), annars är det väl bara att :eating:
Lunch och middag varierar men annars är väl detta ungefärlig standard.

ser bra ut om de är rikligt med kalkonbröst på kvällen och det andra fulkornsbrödsmålet innehåller rikligt med skinka..tänker på proteinet....Själv skulle jag på dessa två brödmål så att säga välja havregrynsgröt med tanke på att det är lättare då att hälla i sig antalet önskade kolisar än via bröd..men tycker du det är bättre me bröd så ska du självklart köra på så :thumbup:

King Grub
2004-06-01, 06:29
Alldeles utmärkt. Finns inte så mycket mer att säga; inga negativa kommentarer. :)