handdator

Visa fullständig version : "low carb diet"


Micke_B
2004-05-31, 19:30
Är lite nyfiken på det här med "low carb diet".

Som mitt upplägg är nu så ligger jag på ca 500kcal under mitt energibehov, försöker äta "normalt" av kolisar, protte å fett. Men om jag skulle ta bort massa kolisar och ersätta det med, fett?? Skulle jag orka träna då? Som jag tränar nu är det 5dar styrke(30-45 min pass, varje muskelgrupp 1 gång i veckan), 2 dar Thai boxning(1,5 - 2 timmar) och en dag som jag springer(5km) på. Men min nuvarande kosthålning går det bra, jag är som sagt bara nyfiken. :rolleyes:

Sverker
2004-05-31, 19:36
Finns massor med trådar ifall du söker på " keto-diet", " CKD " eller varför inte bara på " ketoner ".

Visst, prova, men jag tycker själv att det är fånigt att träna utan riktigt bränsle.

Lasse Kongo
2004-05-31, 19:41
Originally posted by Sverker
Finns massor med trådar ifall du söker på " keto-diet", " CKD " eller varför inte bara på " ketoner ".

Visst, prova, men jag tycker själv att det är fånigt att träna utan riktigt bränsle.

instämmer, det motsäger sig lite på ngt sätt, men dock fungerar det ju för många och många menar att de mår bättre på ckd än på vanlig diet.

Jag tycker dock kolisbaserade dieter är absolut bäst för form/fyllighet/ork.

King Grub
2004-05-31, 19:44
Om du är så aktiv som du beskriver, tycker jag inte att en lågkolhydratsdiet är att rekommendera. Intensiv träning kräver bra bränsle. Men som sagt, du dör ju inte av att prova. :)