handdator

Visa fullständig version : 12 kg på 3 veckor med kreatin.


Must
2002-05-15, 09:25
Jag har kört med kreatin i tre veckor och gått upp 12 kg.

Problemet är inte det att jag gått upp så mycket i vikt (ointressant för mig) men att jag inte känner att jag blivit så mycket starkare. Lite starkare har jag blivit men men den ökade explosivitet som jag läst om har verkligen uteblivit.

Jag känner att jag kan pressa fram ett par extra reps men det känns som att jag blivit mindre explosiv än innan, när jag kör boxning och grappling.

Kan det bero på att jag inte dricker mer ca 1,5 liter vatten om dagen. Någon sa till mig att jag skulle dricka ca 6 liter om dagen när man äter kreatin, men det pallar jag inte.

Min kost ser i stort sätt likadan ut som under deffen och jag har inte ökat mer än någon % i kroppsfett sedan slutet på deffen.

Kan det ha något att göra med mitt intag av glutamin?

Utöver den vanliga kosten så äter jag kreatin, glutamin, och två proteindrinkar om dagen. 195 cm 123 kg.

Någon som varit med om samma sak eller som vet vad det beror på?

Jättetacksam för svar!

Mvh
/M

stybb
2002-05-15, 09:46
1,5 liter om dagen :eek:

Alldeles för lite.. dricker 3 när jag inte går på kreatin och när jag går på det då jävlar.. Dricker 1,5 liter bara under mitt träningspass. Ha en vattenflaska på jobbet, vid skolbänken eller var du nu jobbar och drick kontinuerligt. Ställ också fram två glas istället för ett till lunch.

jenan546
2002-05-15, 09:54
Explosiviteten vid boxning kan jag mycket väl tänka mig bli lidande av att du lagt på dig 12kg. Mer massa som tar längre tid att förflytta.

Är du förresten vegetarian, eller äter du lite kött i vanliga fall? 12kg på en kreatinkur låter otroligt mycket.
Du kanske skulle testa kreatincitrat, då ska man visst inte dra på sig lika mycket vatten.

/Jens

Loco 2
2002-05-15, 09:57
Vad var det för märke?

Must
2002-05-15, 11:03
Stybb; Jag pallar inte att dricka mer för att jag måste springa på muggen stup i kvarten. Sitter man i tex ett möte eller en utbildning så är det lite svårt att koncentrera sig när blåsan håller på att sprängas.

Tror du att mitt låga vatten intag har kan vara boven i dramat? Alltså att den uteblivna explosiviteten har med vattnet att göra. Förresten, finns det inte risk att jag går upp ännu mer i vikt om jag dricker mer än 1,5 l vatten om dagen?


Jens: Vad är kreatincitrat? Det låter intressant. Nej, jag är ingen vegetarian. Jag käkar allt kött jag får tag i!
;)

jenan546
2002-05-15, 11:26
Saxat från www.fairing.se (http://www.fairing.se):

"Kreatin citrate är en mycket lättlöslig, snabbabsorberande kreatinprodukt som har 50% bättre biotillgänglighet än monohydrate.
Studier visar på 10 % styrkeökningar, minskad mjölksyreproduktion, ökad explosivitet och snabbare återhämtning.

Citrate binder inte vätska som monohydrate och ger därför inte samma viktökning. Citrate löser sig lätt i kallt vatten och du kan blanda den med valfri sportdryck."

Har själv ingen erfarenhet av det, men det finns säkert någon som kan ge sin syn på det.

/Jens

[ 15 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Jens ]

Must
2002-05-15, 15:25
Loco; Eftersom jag tycker att de som företräder tillverkaren har skött sig dåligt här på forumet så tar det emot att nämna deras namn. De svarar på allt positivt och skiter i att svara på kritik. Fegt!

Men det är i alla fall Eiselts Explode som jag använder.

The Dwag
2002-05-15, 15:49
Ursprungligen skickat av Must:
<STRONG>Loco; Eftersom jag tycker att de som företräder tillverkaren har skött sig dåligt här på forumet så tar det emot att nämna deras namn. De svarar på allt positivt och skiter i att svara på kritik. Fegt!

Men det är i alla fall Eiselts Explode som jag använder.</STRONG>

Där kan jag bara hålla med... Påminner om hunden med svansen mellan benen ! ;) :D

Bateman
2002-05-15, 20:39
Must 12 kilo på 3 veckor :eek: :eek: :eek:


Du kan inte men allvar! Du sa att du inte ökat mycket i fett.. tjohej..visst!


Då e du bättre en dem som preppar isåfall!

Inget illa menat..undra bara hur du must kan öka så här! :)

ifall de du säger stämmer.. isåfall.. vad heter tillskottet.. asså det ecakta namnet på tillskottet..pris..när tar du det och så vidare!

[ 15 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

Petrus
2002-05-15, 20:44
&gt;Bateman,
Explode kreatin från Eiselt!

Och du, det är inte 12kg muskler! Kreatin gör att du lägger på dig en massa extra vätska i kroppen och det är det som gör att vikten ökar.
Men jag måste erkänna att 12kg är väldigt mycket!!! :eek:
Vänligen,

Petrus

Bateman
2002-05-15, 20:48
Tinner.. vätska eller vad det nu är.. så gör det ju att man ser *riktigt* maffig ut, muskulös ut. Är säkert bara vätska..men vem bryr sig.. så länge det ser coolt ut så varför inte ;)

Han sa ju att det inte var i fett..så då måste han se väldig biffig ut!

Loco 2
2002-05-15, 20:53
Eller väldigt plufsig :rolleyes:

HenkeGr
2002-05-15, 21:27
Killen väger 123kg, klart som fan han går upp mer än en 70kgs-kille när han tar kreatin...

/Henke

Must
2002-05-16, 12:11
Bateman:
Som jag skrev i tidigare inlägg så käkar jag kreatin, glutamin, maltodex och två proteindrinkar om dagen. + käk såklart. Jag har ingen anledning att hitta på grejer här på forumet. Vad skulle det tjäna till??

Varken jag eller tjejen tycker att jag ser ut att ha lagt på mig något fett. Det är väl som Henrik sa, att det är vatten. Jag har aldrig sagt, eller trott, att det bara var muskler.

Namnet på tillskottet kan du se i mitt tidigare inlägg. Jag tar en skopa innan träning och tre skopor efter träning. Glutaminet tar jag en skopa till frukost, en innan träning och en efter träning. Kreatinet och Glutaminet sväljer jag ner med Maltodex.

Sedan dricker jag bara ca 1,5 liter vatten om dagen. Vet inte om mängden vätska kan ha med viktökningen att göra.

Det är mitt personliga intag. Det är säkert inte det bästa, men så kör jag.

Någon som har koll på hur mycker som är normalt att gå upp efter ca tre veckor?

Tinner?

:confused: :confused:

Petrus
2002-05-16, 12:16
De få gånger jag använt kreatin har jag gått upp ~3-4kg under kreatinperioden, varav säkert 95% är vätska.
Tycker att du ska vara nöjd som fan med de resultaten du fått av kreatinet hitills. Är styrkeökningarna i vettig relation till viktökningen? (konstig fråga kanske=)
Du skrev att du tar 3 skopor efter träningen, det låter ganska mycket... Men bara det funkar så. ;)
Kör hårt!

Petrus

Must
2002-05-16, 12:51
Tinner:

Din fråga var faktiskt en del av min ursprungliga frågeställning. Nej, jag tycker inte att jag blivit "12 kg" starkare. Visst är det skillnad, men inte mycket. Svårt att beskriva.

Det känns som en annan typ av styrka. Jag kan sega upp ett par extra reps där jag, innan kreatinet, tog slut. Men jag känner mig inte alls lika explosiv som innan kreatinet.

tsolias
2002-05-23, 23:42
men kretain e väll prestationshöjare om inte jag minns fel.. det innebär väll att uthålligheten ökar... som du säger att du orkar några till reps.. det är välld et som är meningen med kreatinet...att man orkar mer och på så sätt blir starkare och detta leder väll till större muskler eller?