handdator

Visa fullständig version : låångtidsplanering


db
2004-05-30, 20:13
tjenare,
har sparat in lite på kalorierna på våren med goda resultat. Men märker dock att jag behöver mer massa. Låt säga jag vill lägga på mig 2-3 kg muskler (efter ev deff) på lika många år. Vad tror ni är bäst? Ligga på ett litet kaloriöverskott hela tiden å strunta i sommarformen två sommrar eller bulka upp rejält på hösten och spara in sig på sommaren för att sedan bulka rejält nästa höst igen? Lufta gärna era åsikter och dela med er med egna erfarenheter, tack.

vetefan om de kom i rätt forum föresten men operatörerna ska la ha nått å göra också :p

joonah
2004-05-30, 20:47
Har du inte tränat så mycket borde det inte vara några problem att lägga på sig den mängden även om du kostar på dig en liten minskning av fett innan sommaren för att återupptå "bulkandet" till hösten igen.

Shadow Warrior
2004-05-30, 20:52
Bulk n deff bulk n deff bulk n deff... osv.. ;)

Att försöka gå upp 3kg muskler under 2år gämt utsptritt är INTE smart... Eller är det någon som vill säga emot?

Zozza
2004-05-30, 21:04
Jag hade tänkt att lägga upp mitt deff/bulk schema så här:

Januari(inget), Februari(deff), March(deff), April(deff), Maj(deff), Juni(inget), Juli(inget), Augusti(inget), September(bulk), Oktober(bulk), November(bulk), December(bulk)

Inget = Jag går varken upp eller ned i fettvikt.

Kommentarer?

Fatalist
2004-05-30, 23:16
Originally posted by Shadow Warrior
Bulk n deff bulk n deff bulk n deff... osv.. ;)

Att försöka gå upp 3kg muskler under 2år gämt utsptritt är INTE smart... Eller är det någon som vill säga emot?

Jag vill inte säga emot däremot håller jag med.

Ligg hellre på ett litet kaloriöverskott hela tiden än att försöka "hålla formen" hela året runt.

db
2004-05-31, 06:44
ok tack för svaren tror det blir en rejäl uppbulkning i höst/vinter

Hålla formen året runt är inget alternativ ;)

Trytter
2004-05-31, 07:33
För min egen del funkar det bäst att försöka hålla en någorlunda form...
Tokbulk har aldrig tilltalat mig.
Men var och en för sig!

Jompi
2004-05-31, 11:40
MIn planering, zozza hade typ likadant så coopar hans:

Januari(Bulk), Februari(Bulk), March(deff), April(deff), Maj(deff), Juni(inget), Juli(inget), Augusti(inget), September(bulk), Oktober(bulk), November(bulk), December(bulk)