handdator

Visa fullständig version : Hur mår ni under deffen/dieten?


Cartwright
2004-05-30, 14:05
Mors!

Jag satsar på att minska ner lite på sälspäcket nu så här innan det blir sommar på allvar. Det är ingen jätteallvarlig grej för mig, så jag har inte brytt mig om att räkna kalorier mer än någon enstaka dag - jag tar det på en höft. Vad jag undrar är hur man brukar må under en diet av det här slaget. Just nu känner jag mig allmänt trött och orkeslös, samt dum i huvudet. Är det ett tecken på för lågt energiintag?

Hur brukar ni må under era dieter?

kharon
2004-05-30, 14:08
liknande tråd
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=18284&highlight=hur+m%E5s+det+p%E5+deffen

Cartwright
2004-05-30, 14:29
Originally posted by kharon
liknande tråd
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=18284&highlight=hur+m%E5s+det+p%E5+deffen

Tackar. Bra tråd.

ivandrago
2004-05-30, 17:38
Hm.. mår helt ok.. Har bara ett förjävligt sötsug framåt kvällen om jag bara sitter framför datorn och inte gör något vettigt,.. Humöret är som vanligt, men kroppen känns väldigt svag.

joonah
2004-05-30, 18:06
Har inte märkt mycket skillnad förutom att man inte går på dass lika ofta. Är dock bara runt 4 veckor in och har haft en litet uppehåll nyss.

Löjtnant Blank
2004-05-30, 19:04
När illamåendet efter HIIT-passet i kombination efter ephedra- och koffeintabletterna har lagt sig känns det bara bra. Jag får fin hy, blir mer alert, och känner mig helt enkelt fräschare än vanligt. Däremot kan jag bli väldigt hängig och trögtänkt de dagar jag går lågt på kolhydrater (100-150 g).

Kör hårt! :)

Diana
2004-05-30, 19:19
som skyldig skribent till den länkade tråden kan ja ju säga att det skyldiga till mitt dåliga deff humör va alldeles för lågt kcalintag, framförallt kolhydrater:smash:(pms hade nog ett finger med i spelet oxå skulle ja tro) meen efter lite mixtrande me energiprocenten började ja må mycke bättre,tror nog att en annan anledning till att ja mådde piss va för ja sänkte intaget FÖR SNABBT, och jag tycker alla som provar och deffa iaf bör PROVA ett par tre veckor utan ätardag o istället ligga lite högre på kalorimängden helatiden, de kan oxå lösa mkt av humörsvängarna och många lyckas bättre på de sättet(absolut inget ont om ätardagar nu menar jag:notme: :D )...

hejduck
2004-05-31, 09:56
Har inte märkt mycket skillnad förutom att man inte går på dass lika ofta. Är dock bara runt 4 veckor in och har haft en litet uppehåll nyss.


jag går fan på dass dubbelt så mycket, både för ettan & tvåan..:booty:

no1fitness
2004-06-01, 03:57
Jag håller med Blank här. Jag mår i allmänhet bättre när jag är på deff, förutom precis innan tävling vill säga...
Man känner sig lättare och snyggare ( :D ) och högre energinivå, men det kan också bero på allt koffein jag konsumerar under deffen ...:angel:

joonah
2004-06-01, 10:20
Originally posted by hejduck



jag går fan på dass dubbelt så mycket, både för ettan & tvåan..:booty:

Heh, ettan har jag inte funderat så mycket på , det var tvåan jag menade. (förutsatt att jag förstått vad du menat med 1 & 2):naughty:

B-jay
2004-06-01, 10:29
Jag har inte mått så bra på flera år som när jag deffade.

Har haft problem med magkatarr en längre tid.
Men när jag käkade nyttigt och regelbundet gav den med sig.

Dom 2 första veckorna var värst, då var jag hängig, trött och irriterad, men sedan efterhand så kände jag mig fräsch och piggare. ;)

bubbleman
2004-06-01, 20:11
Ibland blir man helt jävla galen... Speciellt när morsan stått och gjort en bigsize äppelpaj som står i skafferiet flera dagar innan den hinner bli uppäten av övriga familjen... Det händer att jag går ut och springer 5 km bara för att få belöna mig med en slice....*mm*

Annars går det rätt bra;)