Matte_Maiden
2004-05-30, 11:35
Tänkte lägga upp en normal matdag för bedöming och kritik. Skriv gärna vad som skulle kunna ändras till det bättre etc.
07.30 - Frukost:
250 gram keso
Havregrynsgröt (1 dl fiberberikade havregryn) med 1 banan och kanel på
2 äpplen
11.30 - Lunch:
Antingen egen mat (helg) eller mat i skolan, försöker få i mig proteinrikt och sparsamt med det absolut onyttigaste. Gör jag maten själv så försöker jag hamna runt 600 kcal bestående av kyckling och ris med grönsaker till.
15.00 - Mellanmål
16.00 till 17.00 - Styrketräning
17.05 - Återhämtningsmål
En skopa vassle och 3 skopor gainer blandat med vatten (ungefär 40 gram protein och 60 gram maltrodextrin)
1 äpple efter några minuter när jag fått ner drinken
18.00 - Middag
Antingen mat med familjen och då blir det proteinrikt och så som lunchen. När dom andra inte äter ungefär samtidigt som mig gör jag mat ungefär som vid helg-lunchen.
20.00 - Mellanmål
Tonfiskburk med lite olivolja på
22.00 - Kvällsmål
5 kokta ägg
Väger just nu 72,5 kg och är 178 cm lång. Tränar för att bygga muskler, men inte råbulka. Försöker alltså att bygga bra med muskler men inte lägga på mig onödigt mycket fett.
Ungefär såhär ser en normal mat dag ut... Synpunkter?
Tacksam för svar!
07.30 - Frukost:
250 gram keso
2 äpplen
11.30 - Lunch:
Antingen egen mat (helg) eller mat i skolan, försöker få i mig proteinrikt och sparsamt med det absolut onyttigaste. Gör jag maten själv så försöker jag hamna runt 600 kcal bestående av kyckling och ris med grönsaker till.
15.00 - Mellanmål
16.00 till 17.00 - Styrketräning
17.05 - Återhämtningsmål
En skopa vassle och 3 skopor gainer blandat med vatten (ungefär 40 gram protein och 60 gram maltrodextrin)
1 äpple efter några minuter när jag fått ner drinken
18.00 - Middag
Antingen mat med familjen och då blir det proteinrikt och så som lunchen. När dom andra inte äter ungefär samtidigt som mig gör jag mat ungefär som vid helg-lunchen.
20.00 - Mellanmål
Tonfiskburk med lite olivolja på
22.00 - Kvällsmål
5 kokta ägg
Väger just nu 72,5 kg och är 178 cm lång. Tränar för att bygga muskler, men inte råbulka. Försöker alltså att bygga bra med muskler men inte lägga på mig onödigt mycket fett.
Ungefär såhär ser en normal mat dag ut... Synpunkter?
Tacksam för svar!