Visa fullständig version : Vit choklad...
Är det någon som vet var Lindt Exellence vit choklad med vaniljsmak har för näringsvärde?
Hittar inte vit choklad i någon livsmedelsdatabas :(
King Grub
2004-05-29, 20:42
Cirka 550 kcal per 100 gram, 30 gram fett. På ett ungefär. Kolhydrater och protein likvärdigt med vanlig choklad.
Vit "choklad" är egentligen inte choklad alls, utan består av kakaosmör, socker och mjölkpulver. Kakaopulvret har alltså tagits bort helt, och man använder endast kakaosmöret i tillverkningen.
Är den alltså mindre fet än vanlig choklad?
Är väl den mest onyttiga chokladen egentligen då riktigt mörk choklad är nyttigast. ;)
Oerhört gott....godare än brun choklad :love: men, ack, lägger sig som bomull kring midjan :naughty:
Originally posted by Grahn
vit toblerone :eating:
TYST! Jag fick en 400g vit Toblerone av mamma när hon kom hem från Rhodos. Den gick åt VÄLDIGT snabbt. Tilsammans med Ritter Sport är det den godaste vita chokladen jag ätit, mestadels tror jag det är på grund av nötterna i de båda chokladsorterna. Lindt Excellence Natural Vanilla var underbart god den också, men jag saknar det där krispet som nötterna ger.
Det är ju i kakaomassan som all " nyttigheterna " sitter.
Alla de ämnen som gör chokladen beroendeframkallande, inkl antioxidanter och theobromin ( uppiggande, koffeinliknande ).
Vit choklad är god den med.
Men kakaosmöret är rent fett, socker är socker och mjölkpulver är muskelmat:D
Det finns en grymmt god 80%ig mörk choklad med kakaobönor i. :eating:
Jag håller med Whey om att choklad + nötter är en superkombo.
Instämmer med föregående talare; det optimala är hela hasselnötskärnor i bäddade i mörk choklad - mummmms. Vit choklad däremot ... nää, att kalla det "choklad" är ju närmast blasfemiskt. En av de YTTERST FÅ godissorter jag inte kastar mig över som en utsvulten varg (särskilt inte Tobleronevarianten som någon lovprisade ovan - å andra sidan tycker jag att redan de bruna kusinerna är väl söta) - något jag verkligen borde vara tacksam över ... :D
Känns så skönt att jag aldrig direkt gillat choklad, hur kan man jämföra en söt och sliskig toblerone mot att istället grilla en god köttbit. Mat är alltid godare :-)
Originally posted by Trance
Känns så skönt att jag aldrig direkt gillat choklad, hur kan man jämföra en söt och sliskig toblerone mot att istället grilla en god köttbit. Mat är alltid godare :-)
Efter att man slängt i sig den stora köttbiten vill man inte ha en köttbit till. Det är då man tar fram tobleronen. :)
AFanatic
2004-05-31, 17:11
Originally posted by Grahn
vit toblerone :eating:
Suckar djupt o längtar till nästa ätardag.
Fan TYST! :D
Blir så jävla sugen på vit toblerone när man läser detta....Blir så jävla sugen på godis! :(
Men men, man är ju på deff...så inte blir det någe av d inte :)
Mvh
Kossa Mu
2004-05-31, 20:26
Mmmm, tror jag ska gå ner och ta en liten chokladbit för att stilla suget och sen skölja ner det med lite mat :eating:
Originally posted by Kossa Mu
Mmmm, tror jag ska gå ner och ta en liten chokladbit för att stilla suget och sen skölja ner det med lite mat :eating:
Aarrghhh, jag längtar tills bulk säsongen är här! :D:D:D:D
Metal_boy_
2004-05-31, 21:07
choklad e ju vit innan det sista skiten tillsats om jag inte missminner mig? romerska bågar e rätt gott..när vi ändå talar om choklad...banandumle och mintdumle o...fan de är ju as lång tid till lördag:cryout:
King Grub
2004-06-01, 06:30
Originally posted by Metal_boy_
choklad e ju vit innan det sista skiten tillsats om jag inte missminner mig?
Skit? Tillsats? Det är chokladen. ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.