handdator

Visa fullständig version : Deprimerad och irriterad av att inte få träna.


U mama...
2004-05-29, 20:21
Jag slänger in en fråga här :)
Jag har upptäckt att jag blir deprimerad och lättretlig och irriterad när jag inte har tränat på typ 4 dagar.

Kan jag vara endorfin beroende eller vad?
Är jag beroende av ämnena som frigörs vid träningen?
Varför blir jag så här?
Det enda som hjälper är att motionera så svetten rinner på ett eller annat sätt men helst då styrketräning.

Kan man bli beroende av sin träning rent medicinskt?

Känner mej just nu bra irriterad och less på allt och alla......måste träna.....:insane:

Grahn
2004-05-29, 21:18
Frisätts ju massa roliga ämnen när man tränar hårt, klart man kan bli rastlös etc när man inte får dem.

Brukar vara så första viloveckan..sen efter andra så har man blivit bekväm och vill nästan stanna i soffan. ;)

HarD
2004-05-29, 21:20
Hehe..
Jag känner mig också riktigt less nu när jag inte tränat på hela 3 dagar! Det beror säkert på alla hormoner och så. Men imorgon så. :bpump: :hbang:

Fatalist
2004-05-29, 21:46
Beror säkert på hjärnan som vill ha mer endorfin utsläppt.

Jag är redan riktigt grinig och retlig efter 2 dagars förkylning = ingen träning :insane:

puppas
2004-05-29, 22:01
Se till att gymma, annars blir du så skadad som mig och står och lyfter fälgar och betongfundament på kvällarna för att få en "fix"...

Hej jag heter Andreas, och jag är en "pump-a-holic"...:bpump:

joonah
2004-05-29, 22:53
Heh, jo nog känner man igen sig alltid. Efter bara ett par dagar är man riktigt lättretlig och blir skitlätt förbannad. Blir även rastlös och kan gå runt och pilla på saker utan att åstadkomma något.

Har precis börjat om att träna efter att först fått en förkylning, sen bihåleinflammation och sen förkylning igen.

Men nu :bpump: det för fullt igen.:kickass:

davve
2004-05-29, 22:58
känner igen det där, har inte kunnat tränat ordentligt på över 2 månader nu pga ett revben som strulat lite...

snacka om att humöret varit "sådär"...:(

fieldmouse
2004-05-30, 00:27
Under helgerna längtar man verkligen till gympasseet på måndagen. Har en skivstång på rummet som man kan köra lite på när man man blir allt för sugen.

joonah
2004-05-30, 00:31
Originally posted by davve
känner igen det där, har inte kunnat tränat ordentligt på över 2 månader nu pga ett revben som strulat lite...

snacka om att humöret varit "sådär"...:(

Tycker verkligen synd om dig. Hoppas det är på bättringsvägen iaf.

aliquis
2004-05-30, 01:40
för mig är det tvärtom, en dag utan att röra sig känns besvärlig, två känns fruktansvärt, efter 3 och mer så är det frivillig vila och då blir man bara slapp o tycker det e skönt att slippa ;D

Alcazara
2004-05-30, 08:06
...känner också igen mig...sedan kan jag bli lite små-irriterad om ett planerat träningspass inte blir av p.g.a. stängt gym eller liknande.
Nu under denna helg är mitt gym stängt 3 dagar i rad :devil: så snart klättrar jag nog på väggarna...två dagar vila går finfint, men tre nja...imorrn blir det ett stenhårt HIIT-pass:thumbup:

Semiramis
2004-05-30, 09:31
Klättrar på väggarna om jag inte får träna. Men när jag tänker på alla andra saker jag kunde vara beroende av så kunde det vara värre.

Diana
2004-05-30, 19:50
ja träning måste va ett av de få "nyttiga" grejjor man kan va beroende av, tyckte dom fick de att fremstå så satans negativt i aftonbladet eller vilka de nu va som hade en artickel om träningsbroende, såklart e de ju negativt att träna sej till ohälsa men de skrev ju sälva att de e YTTERST SÄLLSYNT.. men va kan man förvänta sej av aftonbladet?

U mama...
2004-05-31, 09:49
Det blir farligt eller ohälsosamt att träna mycket om man inte också äter mycket.
Allt för många tränar massa och äter för nyttigt, dvs energin blir för lite mot vad man gör av med när man strävar efter en sund kost.

bigmcgee
2004-05-31, 11:12
heh.. Jag är inne på fjärde dagen jag inte tränar nu.. och det e mest pga hojjåkning :em:

Käner mig oerhört rastlös, men inte blir jag grinig å sur för d heller.. imorrn börjas det juh igen :bpump:

kanske är för att jag får mitt endorfin från hojjåkningen :D


Å ikväll blire mittsverigebanan!!!! :devil:

Herkulez
2004-05-31, 11:23
Originally posted by U mama...
Det blir farligt eller ohälsosamt att träna mycket om man inte också äter mycket.
Allt för många tränar massa och äter för nyttigt, dvs energin blir för lite mot vad man gör av med när man strävar efter en sund kost. va snackar du om, bara för att man tränar mycket så behöver man väl inte äta skräpmat, man kan ju äta sund och nyttig mat och ändå äta täcka sina energibehov