handdator

Visa fullständig version : Hoppreps "övningar" ?


Man and Machine
2004-05-29, 14:16
Som det låter. Brist på fantasi, hoppar nu bara vanligt när jag kommit hem från gymmet cirka 15 min. Less på detta nu. Nån som har nån variation eller ett eget schema att dela med sig? Allt är välkommet.

hobbitar
2004-05-29, 14:46
1. Du kan lägga ut hopprepet på marken och hoppa jämfota i sidled över det.

2. En annan kul grejj som du och en kompis kan göra är att:
Häll i er 50 cl sprit på ganska kort tid, sen tar ni ett hopprep och tävlar om vem som klarar mest hopp. Jag lovar att kordinationen inte kommer att vara på topp!

fintelligens
2004-05-29, 17:12
Hoppa i kors med armarna, höga knän, två varv på ett hopp, hoppa när du sitter som längst ner i knäböjen utan vikter då, baklänges.

Shadow Warrior
2004-05-29, 17:46
Originally posted by Man and Machine
Som det låter. Brist på fantasi, hoppar nu bara vanligt när jag kommit hem från gymmet cirka 15 min. Less på detta nu. Nån som har nån variation eller ett eget schema att dela med sig? Allt är välkommet.

Clean n press 100reps!! Eller annan övning som är lämpad för "Hundred rep challange"

Kom ihåg bara att det inte ska ha för lätt vikt det ska vara en extrem form utav rest paus breathin repping, garanterat hårt! ;)

EDIT: Hehe... dyslexin slog till igen, trodde du vill ha tips på högpreps övningar/tekniker ;)

z_bumbi
2004-05-29, 17:55
Originally posted by Man and Machine
Som det låter. Brist på fantasi, hoppar nu bara vanligt när jag kommit hem från gymmet cirka 15 min. Less på detta nu. Nån som har nån variation eller ett eget schema att dela med sig? Allt är välkommet.

Ett exempel http://www.t-mag.com/nation_articles/174rope.html

yxmannen
2004-05-29, 19:39
Originally posted by Shadow Warrior


Clean n press 100reps!! Eller annan övning som är lämpad för "Hundred rep challange"

Kom ihåg bara att det inte ska ha för lätt vikt det ska vara en extrem form utav rest paus breathin repping, garanterat hårt! ;)

EDIT: Hehe... dyslexin slog till igen, trodde du vill ha tips på högpreps övningar/tekniker ;)

Jaså, du är en sådan högpreppare du.

Shadow Warrior
2004-05-29, 21:26
Originally posted by yxmannen


Jaså, du är en sådan högpreppare du.

Nä inte alls, går sälla över 8reps förutom vid 20reps knäböj osv.

Man and Machine
2004-05-29, 23:04
Bumbi kanonlänk :thumbup: