handdator

Visa fullständig version : Boosta förbränningen


Callister
2004-05-28, 13:22
Jag är ju allmänt känd för att äta för lite, fast inte allt för lite, cirka 1000 kcal underskott om dagen, kanske lite mer ibland.
Jag minns att jag sett någon skriva att ätardagar kan boosta upp förbränningen om man har lågt energiintag.

To the point:
Varje gång jag smäller i mig något onyttigt (brukar bli cirka 2000 kcal extra ), så väger man ju extra 2-3 dagar, men efter de här 2-3 dagarna upplever jag en större viktnedgång, d.v.s; jag har gått ner mer 5 dagar efter "ätardagen" än om jag INTE skulle haft "ätardagen". Finns det någon sanning i det?

Zozza
2004-05-28, 13:34
Imorgon är det lördag och jag har gått ner ett halvt kilo...... ÄTARDAG! :eating: :D :eating: :D

Öh jag har inte svar på din fråga, undrar samma sak faktist.


" You have included too many images in your signature or in your previous post. Please go back and correct the problem and then continue again. "
Hehe får lugna ner mig lite när jag skriver om ätardagar nästa gång. :smokin:

Olsson
2004-05-28, 14:18
Så pass lågt som du ligger annars har du ju nästan tagit död på förbränningen helt och hållet. Du kör ju verken styrketräning eller hård cardio så du har knappast nån användning av energiöverskottet på en ätardag. Din kropp kommer nog bara att hamstra alla energi den kan få tag i. Men att du väger mer 2-3 dagar efter att du ätit 2000 kcal extra beror nog inte direkt på nån fettuppgång. Det är antagligen bara kolhydraterna som har bundit upp vätska. Men känner du att du behöver en ätardag så ta det för guds skull.

Vill du boosta förbränningen rekomenderar dig att köpa ett gymkort och börja styrketräna lite och kör lite intensivare cardio på cykel så gott du kan för att få upp konditionen.