handdator

Visa fullständig version : Potatis mos

luna
2004-05-28, 13:10
är det ok att äta potatis mos efter träning med kycklin file ex ,

King Grub
2004-05-28, 13:17
Visst är det okej. Det är en supersnabb kolhydratkälla. I det här fallet är det väl proteinet som inte är det "optimala" :D efter träningen. Vassle är ett bättre val. Men visst blev byggarna stora och starka innan proteinpulvrens tid också.

Krabban
2004-05-28, 14:14
Originally posted by King Grub
Visst är det okej. Det är en supersnabb kolhydratkälla. I det här fallet är det väl proteinet som inte är det "optimala" :D efter träningen. Vassle är ett bättre val. Men visst blev byggarna stora och starka innan proteinpulvrens tid också.

Hur är det med pulvermos då? Innehåller super snabba kolhydrater också men samtidigt mer fett än potatismos om jag har förstått det rätt?

Träna hårt sen vassledrink+snabba kohlydrtarater sen 1h-90 min senare äta lagat mål, då ska man väl inte ätta snabba kolhydrater va? t.ex. i form av pulvermos etc?

King Grub
2004-05-28, 14:18
Hur är det med pulvermos då? Innehåller super snabba kolhydrater också men samtidigt mer fett än potatismos om jag har förstått det rätt?

Lite mer, men det är inga stora mängder i alla fall. 4-5 gram per 100 gram torrvara, på ett ungefär.

Träna hårt sen vassledrink+snabba kohlydrtarater sen 1h-90 min senare äta lagat mål, då ska man väl inte ätta snabba kolhydrater va? t.ex. i form av pulvermos etc?

Nej, det behövs inte. Inte om du inte cyklat Vättern Runt. Då är det bättre om du väjer kokt potatis, om det står potäter på menyn. Eller pasta, ris eller liknande, förstås.