handdator

Visa fullständig version : En nybörjare har lite frågor om deff


stiffler
2004-05-28, 11:36
Tjena,

Jag har tränat i ca 6 månader och har en fråga om deff (deffar inte ännu, måste ju ha muskler först :bpump: )

Menmen, nu till frågorna:

1) När man har biffat upp sig lite, och sedan deffat så man ser tight och fyllig ut :) , går det då att behålla det utseendet? Ponera att jag inte vill bli muskelbyggare, utan endast en snubbe med sköna muskler och är nöjd efter deffen. Hur gör man för att bäst behålla de utseendet? Man kan ju knappast gå runt och deffa i resten av sitt liv :)

2) Finns det någon som kan ge mig länkar till listor med allt sånt man ska äta under då man bygger upp sig, och då man deffar?

TACK. Hoppas jag överlever denna hårda träningsvärld :hbang:

kharon
2004-05-28, 11:48
1. Om du inte äter mera än du gör av med så lägger du inte på dig fläsk. Sen bör du fortsätta styrketräna för att inte tappa musklerna

2. se King grubs svar i http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=23907&highlight=bra+proteink%E4llor

Olsson
2004-05-28, 11:53
Ja det går bra att hålla formen efter en deff. Fortsätt med styrketräningen och kör helst en del motionsträning. Ät mesta dels bra mat och ligg på +-0 i kcal så ska det inte va några problem egentligen.

stiffler
2004-05-29, 22:45
jag vill köra samma deff som castro gjorde :) någon som vet hur han gjorde det? vet som sagt inte jättemycket ännu

ivandrago
2004-05-29, 22:52
Originally posted by stiffler
jag vill köra samma deff som castro gjorde :) någon som vet hur han gjorde det? vet som sagt inte jättemycket ännu

han har ett inlägg i någon tråd där han skriver hur han äter under deffen.. Men bara så du vet så krävs det en hel del jobb och tid att få de muskler du behöver för att se ut som castro. När jag började träna trodde jag att jag kunde bygga upp mig ett halvår och sedan deffa så skulle det bli en "lagom" tränad kropp på ett år.. Det tog en hel del längre tid, och nöjd kommer du inte bli! När man väl kommit igång med ökningarna blir man aldrig nöjd :D

aliquis
2004-05-29, 23:42
Originally posted by ivandrago

1/4: Midja 90,5cm, vilopuls 70
18/4: Midja 87cm, vilopuls 62
30/4: Midja 84cm, vilopuls 58
15/5: Midja 81cm, vilopuls 52
29/5: Midja 78,5cm, vilopuls 48

Amen shiet vad du har minskat, fyfan vad sugen man blir på att bara äta allt man kommer åt när jag börjar träna igen :/

stiffler
2004-05-30, 11:33
Originally posted by ivandrago


han har ett inlägg i någon tråd där han skriver hur han äter under deffen.. Men bara så du vet så krävs det en hel del jobb och tid att få de muskler du behöver för att se ut som castro. När jag började träna trodde jag att jag kunde bygga upp mig ett halvår och sedan deffa så skulle det bli en "lagom" tränad kropp på ett år.. Det tog en hel del längre tid, och nöjd kommer du inte bli! När man väl kommit igång med ökningarna blir man aldrig nöjd :D

jo jag hade nästan precis samma tidsperspektiv som du beskriver här, tills för någon dag sen. Nu inser jag att det kommer ta schysst med tid, men vafan, jag har inte bråttom :)

bara en fråga, har du gått ner 12 cm i midja på 2 månaders deff? NAJS!

ivandrago
2004-05-30, 12:12
Originally posted by stiffler


jo jag hade nästan precis samma tidsperspektiv som du beskriver här, tills för någon dag sen. Nu inser jag att det kommer ta schysst med tid, men vafan, jag har inte bråttom :)

bara en fråga, har du gått ner 12 cm i midja på 2 månaders deff? NAJS!

Bra inställning! Saker tar tid, men som tur är färden till målet det roligaste vad gäller träning! Jepp, måtten i min sign stämmer.. Har gått lite snabbare än vad jag planerade. Har lättare att minska i vikt än att öka :cryout:

stiffler
2004-05-30, 19:39
najs! Jag kan tänka att det är en ruskigt stor kick att se sig förändras såpass varesig det är bulk eller deff.

Hoppas jag får erfarara lite av båda =)

aliquis
2004-05-30, 19:44
Om det var du som var på bilden där i spegeln i inlägget jag läste nyss så förstår jag dock inte varför du skall bry dig om deff jag heller. Jag kör dock min vilovecka nu och då äter jag ju en del ändå, men inte massor, men det känns som hela jag krymper fast inte midjemåttet, hoppas det inte är så illa :(. Men pinnbenen ser ut ännu mer som pinnar nu tycker jag :(

stiffler
2004-05-31, 19:27
nej, som sagt jag ska skaffa (mer) muskler först.

Sen deff =)

Bokrea
2004-05-31, 20:53
Originally posted by stiffler
nej, som sagt jag ska skaffa (mer) muskler först.

Sen deff =)

antar att du vill vara snygg till sommaren?
svar:
Du är ute försent. bygga muskler tar oerhört lång tid.
rådet är: satsa på nästa sommar-

stiffler
2004-05-31, 23:09
nej för fan ser jag helt pantad ut på bilden eller?! :confused:

Jag har inte bråttom alls. Tror jag överlever sommaren utan att över-deffad-pumpad kropp =) Ska ändå ligga däckad på beachen i Bulgarien mesta tiden :cheers: