Visa fullständig version : Hur ser du på maten du intar?
Tycker ni det är viktigt att maten ska se bra ut o smaka bra eller spelar det ingen roll för det är ju trots allt näring man är ute efter?
Själv spelar det ingen roll för mig på veckodagarna men på ätardagen ska den både se bra ut o smaka gott.
Överlag äter jag mat som både är god och nyttig. Men visst ibland trycker man i sig en burk tonfisk o sköljer ner med lite vatten när man inte har tid eller lust o laga nått. Kanske inte så jätte gott. Andra sidan sätt slinker det ju ner en god kebabpizza eller dyligt ibland oxå som kanske inte är så jättenyttig.
Ser mycket på vad det innehåller men klart det ska vara gott oxå.
Sen om det inte ser så smakligt ut gör inte det så mycket. :eating:
Att laga god mat är en del av en god livsstil, ligger lika högt som träningen på prioriteringslistan!
King Grub
2004-05-28, 09:40
Mat skall helst vara både god och nyttigt. Det ena behöver absolut inte utesluta det andra. Jag tar mig hellre tid att både laga och avnjuta en god måltid istället för att svepa en havregryn/mjölk/tonfiskshake.
mat ska vara bra näring tycker jag. bryr mig inte hur d smakar man vänjer sig efter tiden.
men eating day blir det MASSA GOTT
U mama...
2004-05-28, 10:00
Originally posted by TCOG
mat ska vara bra näring tycker jag. bryr mig inte hur d smakar man vänjer sig efter tiden.
men eating day blir det MASSA GOTT
Du är rätt tjock va!?
Jag tycker du skriver överallt hur mycket du äter och andra bör äta :)
Originally posted by U mama...
Du är rätt tjock va!?
Jag tycker du skriver överallt hur mycket du äter och andra bör äta :)
ligger just nu på runt 108 kg, du får gärna komma och träffa mig.
jag säger till folk att äta eftersom så fort dom lagt på sig 5 kilo OHHHHH NEJJJJJ JAG MÅSTE DEFFA. SNÄÄÄÄÄLAAAAAAAAAAAAA. det kommer du inte långt på.
my o,890 cents
Vanligtvis är det "mat är bara näring jag behöver, smaken spelar mindre roll", men nån gång emellanåt blir det ju faktiskt så att jag verkligen tar i för att göra det riktigt jäkla gott med.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.