handdator

Visa fullständig version : Bild på Stiffler, behöver lite råd på deff


stiffler
2004-05-28, 00:14
Tjena

Har tränat i några månader och redan börjat se resultat, då jag bara hade fett innan. Nu har jag liiiite muskler och fett =)

Jag vet att bilden suger, men jag har den billigaste kameran i världen. Jag antar att ni kan se ungefär hur jag e.

Stats:

Längd: 176
vikt: runt 79
Ålder: 17 snart 18
Tränar: Nautilusmetoden just nu :) (träna 3-4 ggr i veckan, några sets på varje muskelgrupp så tungt som möjligt) Och sedan joggar jag kanske 2-3 dagar i veckan.

Om någon orkar hjälpa en n00b, får ni jättegärna skicka ett PM där ni skriver exakt hur jag ska träna och äta för att få till en fin deff. Vill bränna bort fettet. Efter det ska jag börja bygga mer muskler.

Tack!

stiffler
2004-05-28, 00:55
alltså, jag kanske inte menade deff direkt. Jag lär ju få träna upp mer muskler innan jag kan deffa, men mitt mål är inte att se ut som en muskelbyggare, utan mer hyffsat stora muskler och lite fett.

Jag vet att det krävs en JÄVLA massa jobb och att det är nästan ett fulltidsjobb i sig, men jag vill köra fullt ös!

Tack // peter

kharon
2004-05-28, 05:19
Kolla diet/deff-forumet

Action
2004-05-28, 06:39
Din diet bör ligga på mellan 0 till +500 kalorier från vad du förbrukar.

Med din vikt skulle jag försöka ligga på ca 250gram Protein per dag och runt 80 gram fett! Sen hur mycket kolhydrater beror på hur mycket du förbrukar!

Du får testa dig fram helt enkelt! Sen är det alltid bra att röra på sig mycket. :thumbup:

Nilsson
2004-05-29, 10:36
Originally posted by Action
Din diet bör ligga på mellan 0 till +500 kalorier från vad du förbrukar.

Med din vikt skulle jag försöka ligga på ca 250gram Protein per dag och runt 80 gram fett! Sen hur mycket kolhydrater beror på hur mycket du förbrukar!

Du får testa dig fram helt enkelt! Sen är det alltid bra att röra på sig mycket. :thumbup:

Tror typo vart framme, Mats menar nog att du skall ligga på ett kcalunderskott på mellan 1-500kcal!

Björn S
2004-05-29, 14:26
Originally posted by Nilsson


Tror typo vart framme, Mats menar nog att du skall ligga på ett kcalunderskott på mellan 1-500kcal!

:thumbup:

Ps. Tycker inte du behöver deffa. Ds

stiffler
2004-05-29, 22:43
tjena tack :)

men som sagt så flexar jag på bilden. Har för mycket fett tycker jag, särskilt runt brösten. Iofs borde jag köra hårdträning eller "bulk" som jag tror det heter :) och skaffa lite större muckler innan deffen. har precis tagit studenten, så om jag går upp lite mer spelar det ingen roll =)

Tänkte köra en deff á la Castro sen. Någon som vet om han har skrivit hur han gjorde under deffen?

Castro
2004-05-29, 23:19
Varför skriver så många "deff a la Castro"? Vad är så speciellt egentligen? Jag gick ner 15 kg. Folk har gjort mycket bättre deffs.

Men lycka till med din deff! Även om du inte riktigt ser ut att behöva en.

GhostFace
2004-05-30, 08:15
Originally posted by Castro
Varför skriver så många "deff a la Castro"? Vad är så speciellt egentligen? Jag gick ner 15 kg. Folk har gjort mycket bättre deffs.

Men lycka till med din deff! Även om du inte riktigt ser ut att behöva en.

Ja, vad är så jävla speciellt med dig egentligen- du är ju bara en i mängden?!??!?


;) :D

F.ö. varför inte PM´a Castro OM du vill veta om just hans deff?
:thumbup:

Nilsson
2004-05-30, 08:57
Originally posted by GhostFace


Ja, vad är så jävla speciellt med dig egentligen- du är ju bara en i mängden?!??!?


;) :D

F.ö. varför inte PM´a Castro OM du vill veta om just hans deff?
:thumbup:

Eller så struntar Du att köra någon annans deff utan provar Dig fram, för att lära Dig vad Din kropp svarar bra på.

Action
2004-05-30, 09:38
Originally posted by Nilsson


Tror typo vart framme, Mats menar nog att du skall ligga på ett kcalunderskott på mellan 1-500kcal!

Jag läste nog texten lite galet som han skrev. Fick uppfattningen att han ville öka muskelmassa men ändå hålla en lagom deff.

Därav så ansåg jag att han borde ligga på +kalorier från förbrukningen. Han ser ju inte ut att behöva gå ner i vikt direkt!

Så larvigt många som ska dieta när det egentligen saknas muskelmassa, men det är väl beachen som lockar. :D

GhostFace
2004-05-30, 09:39
Originally posted by Nilsson


Eller så struntar Du att köra någon annans deff utan provar Dig fram, för att lära Dig vad Din kropp svarar bra på.

Trial & Error...:thumbup:

stiffler
2004-05-30, 11:31
Castro: Jag menade inte bokstavligen DIN deff. Det enda jag menade var att jag som nybörjare blev jävligt paff när jag såg dina före/efter bilder med hur bra du hade lyckats.

Nilsson: Precis, jag ska försöka mig på det som du tipsade mig om och om jag har tur kan jag kanske om ett år eller tre posta bilder som börjar likna er andra här.

Jag är ruskigt tacksam över att ha hittat den här sidan, visste ju ingenting innan :)

Matte_Maiden
2004-05-30, 18:36
Det är väl för att Simon är så söt? :naughty:

Näe, men du har lyckats gå från en mullig tonåring till en grymt snygg fysik. Det är beundransvärt och många vill väl göra om den bragden, och kallar därför det dom ska göra för "En Castro" :D