Imorse när jag vaknade hade jag fruktansvärt ont i magen. Det har hållit på hela dagen och jag har ingen aning om vad det är. Eftersom jag aldrig brukar ha ont i magen annars antar jag att det beror på något jag åt igår. Problemet är att jag inte åt något ovanligt alls. Efter en del funderande kom jag på att mjölken jag hade i proteindrinken kan ha varit gammal. Låter det som en trolig lösning? Vad är symptomen på att dricka gammal mjölk? Kan tillägga att avföringen varit normal om det nu betyder något.. Jag hoppas det går över tills imorgon annars tror jag att jag måste uppsöka sjukhuset. :(
Nja, jag undrar. Man brukar säga att risken att bli sjuk av dålig mjölk (däliga mjölkprodukter överhuvudtaget, tror jag, undantaget opastöriserade ostar och så'nt, som ju spelar i en egen division) är mer eller mindre noll, eftersom de börjar smaka så jävligt att man inte riskerar att få i sig några större mängder innan man inser att de inte går att äta. Kaninte garantera att detta är sant, men faktum är ju att mjölk som skär sig i kaffet smakar skit även genom kaffesmaken, så om inte proteinpulvret smakar väldigt starkt (eller väldigt illa) borde du ha märkt att mjölken var dålig. Den borde ha sett konstig ut när du hällde upp de, dessutom.
Det är betydligt vanligare att man blir dålig av kött eller grönsaker än av mjölk (de får inte nödvändigtvis någon genomträngande hemsk smak), eller för den delen kött som blivit infekterat med bakterier från råa grönsaker (egentligen från jord på grönsakerna tror jag). Du åt inte någon "cafémacka" (med typ rostbiff och salladsblad, räksallad etc. på) eller något liknande? De kan vara förrädiska.
Kan ju förresten vara någon "magbacill" också,och inte nödvändigtvis maten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.