handdator

Visa fullständig version : gymma utan vikter


kalle_banan
2004-05-27, 17:46
jovars jovars, nu är det så att man ska till island den 11 juni, och där har jag inte tillgång till gym. så jag blir tvungen o gymma hemma med min kropp som vikt, chins kan jag göra, armhävningar, situps, men sen då Shocked tror ni jag kommer tappa massor av massa om jag inte har mer än det man har i ett normalt hem? jag kommer jobba som vaktmästare också, kratta gräs, rensa ogräs, klippa gräs, sånt man gör som vaktmästare, kanske om jag har tur får jag skotta lite sand/jord. förutom det kommer jag simma och jogga nån gång då o då. vad tror ni? jag ska vara borta mellan den 11 juni och 16 juli, kanske har betydelse också ^^
vad tror ni??

stjärtsmiskaren
2004-05-27, 18:03
mitt tips är att inte lägga ner tid o energi på en massa onödigt som armhävningar o sånt. I stället borde du ta ledigt medan du är där o käka som fan så kommer du säkert göra skitbra ökningar sen.

Latmasken
2004-05-27, 18:12
Varför är armhävningar och chins onödigt menar du?

randig
2004-05-27, 18:19
det e ju typ bara 1 månad så det lär ju inte göra någe.

det finns väl gym på island me

kalle_banan
2004-05-27, 21:21
klart det finns gym där men jag orkar inte köpa månadskort och ta bussen in till stan för att gymma.... far min skulle inte orka köra mig tre ggr/vecka =/
men jag får la äta som en gris o bulka upp mig lite då, o så köra lite situps o chins, föresten, om jag skulle köra 20 armhävningar varannan dag, är det lugnt och jag måste la bibehålla det jag redan har då?!?!

randig
2004-05-27, 21:24
det e ju bara typ 1månad tror icke att du kommer misnka någe

Fatalist
2004-05-29, 01:09
Jag tycker du ska ta och köra armhävningar och chins som ett "hel-överkroppspass":

Armhävningar
1x10 4xmax

Chins
1x2 1x4 1x6 1x8 stanna vid 8 reps och släng på lite vikt istället om du pallar fler.

Benlyft från chinsräcket
5xMax

Så kommer du utan tvekan att öka i åtminstonde massa. Vila ungefär lika länge som settet tog att göra så ska du se att det går bra!

Tycker jag :D

Trytter
2004-05-29, 07:08
Om jag minns rätt finns det en Länksamling som Allan postat med länkar till övningar med kroppen som motstånd.
Ett exempel på en övning som är jävligt jobbig är att ställa sig i handstand.
Mot en vägg om balansen är kass :smokin: , och sedan göra militärpressar fast uppochner!
Kräver sin man det där...
Eller kvinna:bpump: