handdator

Visa fullständig version : Seperation på framsidanlåret?


lauria
2004-05-27, 14:02
Finns det någon sanning alls i att av benspark får man bättre seperation på framsidanlåret....Eller är det bara dravvel och att man får minst lika bra seperation av front squat eller vanliga böjjar?










////////Tobbe

Zakath
2004-05-27, 14:06
Jag tror det är mest skitsnack... Spänner man framsida lår, hur man än gör det, så växer det! (med överbelastning) Att kroppen skulle tänka att den måste bygga upp mer separation i låren av benspark tror jag itne på. Ungefär som att punktförbränna fett :rolleyes:

Men jag är inte helt säker, det kan ju vara så att vissa andra muskler i låret kopplas in av benspark.

TCOG
2004-05-27, 14:19
tror det är BS

men benspark isolerar ju framsidan men det funkar lika bra med THE SQUAT

Grahn
2004-05-27, 14:31
jämfört med tex benböj så blir väl kontraheringen av muskeln i toppläget lite större samt att man kan hålla det statiskt där ett tag.

Vettefan om det gör någon fysisk effekt men du kan ju bli bättre på att flexa av det.

Herkulez
2004-05-27, 14:36
BS!! skulle jag tippa, man får separationer av deff och massa

z_bumbi
2004-05-27, 15:29
Vastus Medialis (Droppen nere vid knät.) tränas bra av benspark men att kalla det seperation är väl att ta i

shirunai
2004-05-27, 15:46
massa ger separation, vilken benövning ger sepration, finns några stycken som är ruggigt bra....alla varianter av THE SQUAT såklart, frontböj, knäböj u NAME IT!

shirunai
2004-05-27, 15:47
Originally posted by Herkulez
BS!! skulle jag tippa, man får separationer av deff och massa

du vet herkulez att man har lika mycket separation utan deff...bara att det döljs av ett fettlager :notme:

Herkulez
2004-05-27, 15:50
Originally posted by shirunai


du vet herkulez att man har lika mycket separation utan deff...bara att det döljs av ett fettlager :notme: :rolleyes: :thefinger