handdator

Visa fullständig version : Tankeställare


j00ar
2004-05-25, 17:50
Jag har tänkt efter ett tag nu, angående min träning.
Under 3 mnader har jag kört på och kämpat på gymmet med tunga vikter, byggt på mig en del.

Men nu efter diverse samtal med både morsan och lite tjejkompisar så har jag fått mig en tankeställare.
Varför bygger jag upp mig såhär? För att bli biffig?
Eftersom man tränar med såhär pass tunga vikter sliter man lätt ut sig, det har jag märkt då jag både pajjat mitt knä och skadat både ryggen och handleden.

Tjejer vill ha vältränade killar, av typen hockey/fotbolls killar MYCKET hellre än biffar.

Visst, de flesta av er som tränar vill antagligen tävla i detta, men nu gäller det att se bra ut, så jag tänker efter noga övervägande börja träna för att få en slimmad kropp med inte överbiffiga muskler, en beachkropp helt enkelt.

Vad behöver jag ändra på i min träning för att fixa det? Är det bara att höja antalet reps, sänka vikten och börja köra mer kondition?

Någon som kan ge mig lite tips?

MVH/ Mazer:naughty:

Pudzianovski
2004-05-25, 17:55
Fast sen finns vi som tillhör de som tränar för att det är kul och vill bli starkare och större oavsett VAD ANDRA TYCKER.

Det viktigaste är väl vad man vill själv.

Shadow Warrior
2004-05-25, 17:57
Själv tycker jag inte att det finns några som helst nackdelar med att få maximala resultat på kortast tid.... Oavsett vad målet är.

Så varför mesa ihop nu? Anledningen att du skadat dej och känner dej sliten beror ju bara på felaktig träningsfrekvens och utförande utav övningar.

j00ar
2004-05-25, 18:04
Jo men hur vill ni se ut, som Arnold eller Brad Pitt?

Efter att ha blivit medlem på hälso.info och Kolo så har jag blivit förblindad av alla som vill bli biffar, det är inte egentligen hur jag vill se ut.
Då vill jag hellre ha en Brad Pitt kropp än en Arnold´s.

Sen tror jag nog att du pudz vill ha tjejer som tycker att du är snygg, right? För visst gör man det för att det är kul, men man vill ju även träna för att visa upp kroppen, right? ;) :kinky:

z_bumbi
2004-05-25, 18:04
Originally posted by j00ar
Jag har tänkt efter ett tag nu, angående min träning.
Under 3 mnader har jag kört på och kämpat på gymmet med tunga vikter, byggt på mig en del.

Eftersom man tränar med såhär pass tunga vikter sliter man lätt ut sig, det har jag märkt då jag både pajjat mitt knä och skadat både ryggen och handleden.

Har du skadat allt det på tre månader? Sänk vikterna oavsett vilka mål du har i framtiden i så fall..

Att träna för beach betyder ju inte att man behöver slappa på gymet men kan kan köra färre pass och mer kondition. Det förutsätter ju att du redan har en beachmängd av muskler..

puppas
2004-05-25, 18:13
Originally posted by j00ar
Jo men hur vill ni se ut, som Arnold eller Brad Pitt?



Är det tusende gången det tas upp i Kolo lr ? :sleep:

Halldin
2004-05-25, 18:14
Originally posted by j00ar

Då vill jag hellre ha en Brad Pitt kropp än en Arnold´s.


Stryp matintaget i en månad så är du good to go :thumbup:

Shadow Warrior
2004-05-25, 18:15
Originally posted by j00ar
Jo men hur vill ni se ut, som Arnold eller Brad Pitt?


Jag vill se ut som Lee Priest!!:kickass:

Inte för att jag räknar med att bli så grov... men ändå! :thumbup:

Löjtnant Blank
2004-05-25, 18:21
Originally posted by j00ar
Men nu efter diverse samtal med både morsan och lite tjejkompisar så har jag fått mig en tankeställare.
Recitera den meningen högt för dig själv. Tycker du att den ligger skönt i munnen eller känner du som jag - efter noga analyserande - att det är något som inte stämmer? Ta dig i kragen, människa! Mammor lyssnar man på när det gäller kakrecept och tvättråd - inte när det kommer till gymträning. Lyssna på mig istället, för jag är bra.

1. Du skadar dig inte av att träna med vikter. Tvärtom. Med rätt utförande förebygger du skador som du kan få - t.ex. av för mycket soffliggande och chipsätande.

2. Du blir inte stor som ett hus efter ett par år i gymet. Du behöver inte vara det minsta orolig. Jag garanterar att du hinner bromsa utvecklingen om du märker att din fysik börjar bli alltför lik Ronnie Colemans.

3. De flesta av oss har aldrig tävlat/har inga planer på att tävla. Vi gillar bara att lyfta skrot och vara besserwissrar på Internet.

4. Fortsätt träna tungt!

Scratch
2004-05-25, 18:22
Originally posted by Löjtnant Blank

Recitera den meningen högt för dig själv. Tycker du att den ligger skönt i munnen eller känner du som jag - efter noga analyserande - att det är något som inte stämmer? Ta dig i kragen, människa! Mammor lyssnar man på när det gäller kakrecept och tvättråd - inte när det kommer till gymträning. Lyssna på mig istället, för jag är bra.

1. Du skadar dig inte av att träna med vikter. Tvärtom. Med rätt utförande förebygger du skador som du kan få - t.ex. av för mycket soffliggande och chipsätande.

2. Du blir inte stor som ett hus efter ett par år i gymet. Du behöver inte vara det minsta orolig. Jag garanterar att du hinner bromsa utvecklingen om du märker att din fysik börjar bli alltför lik Ronnie Colemans.

3. De flesta av oss har aldrig tävlat/har inga planer på att tävla. Vi gillar bara att lyfta skrot och vara besserwissrar på Internet.

4. Fortsätt träna tungt!

Word

puppas
2004-05-25, 18:23
Notepad :kickass:

Allan
2004-05-25, 18:26
Originally posted by puppas



Är det tusende gången det tas upp i Kolo lr ? :sleep:

Japp, och fler gånger kommer det att bli. jOOar, du är inte så gammal och därför kan det väl vara idé att ta den här diskussionen en gång till.
Man börjar av olika anledningar, men viktigare är varför man fortsätter. Många börjar för att de ska bli mer attraktiva, och efter ett antal olyckliga relationer kommer de att upptäcka att det inte räckte med en snygg kropp. Det krävs känslor, hjärna och hjärta också.
Några börjar för att de ska våga säga ifrån och försvara sig, och det funkar ibland. Fast de flesta kommer att fortsätta vara samma fegisar som innan.
Några börjar för att de tycker det verkar kul, de kanske tävlar i olika styrkesporter och ser det som vilken idrott som helst (fast man blir stark och får muskler också).
Om ett år när vi sitter här kommer säkert hälften av de som skriver jättemycket här nu att vara borta. För det var inte så enkelt att bli snygg eller kaxig som de trodde. Några kommer att vara kvar tills de blir så gamla som jag (och äldre).
Det är jättebra att du kan snacka med din mamma om sånt här, och var glad att hon bryr sig. Men både hon och du behöver lära er en del om styrketräning.
Det är inte så lätt som du tror att bygga en biffig kropp. Det är inte ens lätt att bygga det du kallar en slimmad kropp. Det krävs fortfarande en massa hård träning och tar jättelång tid. Och du kommer inte själv nånsin tycka att det är riktigt bra; man blir aldrig nöjd.
Träna på du, skriv på forumet och fråga på - det är det enda sättet att få svar. Och om morsan är orolig får väl hon också skriva här (jag vet hur stressade föräldrar blir när det dyker upp tillskottsbrukar och pulver).

allan

Allan
2004-05-25, 18:29
Originally posted by Löjtnant Blank

Lyssna på mig istället, för jag är bra.


Jo. tjena...var det 2-3 år du var eller 23?



:rolleyes:

allan

SeWs
2004-05-25, 18:31
Men det är ju bara att träna på tills man är så grov som man vill va...sen kna man dra ner på träningen och bara behålla formen så att säga =). Dina mål kan ju kommas att ändras med tiden också, jag tyckte tex kalsong modellerna såg starka ut förut, nu tycker jag dom ser klena ut, men arnold är lite stor för mig också, tacka gudarna för mellanting :P.

Nils
2004-05-25, 18:34
Originally posted by j00ar

Då vill jag hellre ha en Brad Pitt kropp än en Arnold´s.

Att år ut och in hålla sig väldeffad och ändå ha en del muskler som Brad Pitt kräver nog en hel del styrketräning, jag tvivlar på jag har självdisiplin för att ens klara av det (pga den konstanta deffen). Och därför kör han säkert så effektivt han kan.

Så jag håller med björnen. Skadar du dig så mycket redan under de månader då det skall handla om övningsinvänjning med "lätta" vikter så är det nog en rad allvarliga fel i hur träningen utförs.

Löjtnant Blank
2004-05-25, 18:35
Originally posted by Allan


Jo. tjena...var det 2-3 år du var eller 23?



:rolleyes:

allan
Ironi, allan. Det är något som är förbehållet oss ungdomar och som passerar 40-plus-generationen som småsten i ett tarmsystem. Även om du fortfarande verkar vara 19 i sinnet.
:love:

Edit: 16.

Allan
2004-05-25, 18:39
Man är inte ironisk mot unga människor som ställer allvarliga frågor.

allan

Löjtnant Blank
2004-05-25, 18:48
Originally posted by Allan
Man är inte ironisk mot unga människor som ställer allvarliga frågor.

allan
Men gubben då. Är du grälsjuk? Mitt inlägg som sådant var inte ironiskt. Jag menar vad jag skrev. Däremot var jag lite ironisk när jag skrev det här:

Originally posted by Löjtnant Blank
Lyssna på mig istället, för jag är bra.

Catch my drift? Bra. Nu tycker jag att vi slutar spamma tråden.

Sparrisen
2004-05-25, 19:33
Så här ligger det till:

Tjejer vill ha killar som håller på att bli biffiga!!!!!

När de sedan är stora som hus är de inte så attraktiva längre...



THAT'S THE WAY IT IS!!!!!


:kickass:

Johan1986
2004-05-25, 19:49
Såg att vi nästan är lika gammla och jag hade samma problem med min mamma. Nu vet jag inte alls hur du ligger till med vikt och längd och sånt men för min del tror jag att problemet mellan mig och min mamma berodde på att hennes lilla son på 188 cm och 75 kg helt plötsligt gick upp till 95 kg på ett halvt år. Det var för ca 1 år sedan. Visst endel var fett men det syntes att jag lagt på mig massa. Och jag tror att hon blev rädd av någon anledning, hon började fråga mig om jag tog steroider m.m

Hittade ett par gammla bilder idag tagna för ca 1½ år sedan och jämförde med ett par bilder för ca ett halvår sedan. Jag kan säga att det var en enorm skillnad i massa och idag förstår jag att hon blev "rädd". Så jag råder dig att sätta dig ner med din mamma och tjejkompisar och berätta för dom vad som krävs för att bli riktigt belgian blue stor.

Svarten81
2004-05-25, 19:58
gör vad som känns rätt för dig känn dig fram kör lätt träning i några månader o mer kondis, trivs du med hur kroppen utvecklas o känner att du mår bra så är det ju det du ska hålla på med.
jag säger bara lycka till med att hitta rätt träning som passar just dig:thumbup:

Zlin
2004-05-25, 20:04
Som många redan sagt - det tar tid att bli stor. Du lär märka om du blir för stor för ditt eget tycke, du vaknar inte upp en dag och säger till dig själv: "Sheit, jag kan inte gå normalt för benen är ivägen". Jag anser mig vara ganska grön på området (tränat i snart 3 år), men detta vet jag.

OCH FÖR TUSAN! SÄNK VIKTERNA!

Sparrisen
2004-05-25, 20:11
När man på ett år har bytt ut hela garderoben så är det ett tecken på att man växt!

eller bytt klädsmak... :D

Pressarn
2004-05-25, 20:13
Vilken jävla tråd...

Zakath
2004-05-25, 20:14
Jag förstår dig, har själv dessa funderingar. Vågar inte riktigt satsa fullt ut på att "bli stor", vill liksom ha bekräftelse av en tjej man tycker om eller nåt att dem bara kommer tycka om en bättre/lika bra när man väger 100kg+... För tänk om ingen tjej skulle vilja ha en!?

Värsta som skulle kunna hända, visst är det viktigt att göra det man vill. Men man vill inte heller bli helt utstött eller inte kunna skaffa tjej. Man vill vara accepterad, vad ska man göra, ska man bli stor eller inte?

Johan1986
2004-05-25, 20:19
Originally posted by Zakath
Jag förstår dig, har själv dessa funderingar. Vågar inte riktigt satsa fullt ut på att "bli stor", vill liksom ha bekräftelse av en tjej man tycker om eller nåt att dem bara kommer tycka om en bättre/lika bra när man väger 100kg+... För tänk om ingen tjej skulle vilja ha en!?

Värsta som skulle kunna hända, visst är det viktigt att göra det man vill. Men man vill inte heller bli helt utstött eller inte kunna skaffa tjej. Man vill vara accepterad, vad ska man göra, ska man bli stor eller inte?

Inget illa menat men om en brud eller andra männsikor inte kan acceptera dig för att du blivit stor så hade iallafall jag gett blanka fan i vad dom tycker. Kan dom inte respektera den jag är och vad jag har för intresse och mål så hade iallafall inte jag velat ha med dom att göra.

Zakath
2004-05-25, 20:21
Originally posted by Johan1986


Inget illa menat men om en brud eller andra männsikor inte kan acceptera dig för att du blivit stor så hade iallafall jag gett blanka fan i vad dom tycker. Kan dom inte respektera den jag är och vad jag har för intresse och mål så hade iallafall inte jag velat ha med dom att göra.


Jag tror inte riktigt du förstår... Kanske jag som utryckt mig klantigt men jag hinner inte förklara.

Allan
2004-05-25, 20:24
Om det vore så lätt att bli stor eller grov som folk tycks tro här skulle jag vara gigantisk, om man ser till den ansträngning jag gjort under fler år än de flesta av er levt. Och det är jag inte.

Nu vet inte jag vad ni tycker är stort - det kanske är Brad Pitt eller Vin Diesel. Och jag tycker inte de är stora. Men likförbannat får ni räkna med en megainsats bara för att komma dit.

Vi hade en tråd om det här för ett tag sen.

Hur man blir stor... (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=19348&highlight=treo)

allan

Zlin
2004-05-25, 20:26
Originally posted by Allan
Om det vore så lätt att bli stor eller grov som folk tycks tro här skulle jag vara gigantisk, om man ser till den ansträngning jag gjort under fler år än de flesta av er levt. Och det är jag inte.

Nu vet inte jag vad ni tycker är stort - det kanske är Brad Pitt eller Vin Diesel. Och jag tycker inte de är stora. Men likförbannat får ni räkna med en megainsats bara för att komma dit.

Vi hade en tråd om det här för ett tag sen.

Hur man blir stor... (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=19348&highlight=treo)

allan

Den tråden kommer jag ihåg. Skoj, skoj...;)

Ärligt talat, gör det ni själva trivs med, så löser sig resten.

Johan1986
2004-05-25, 20:27
Originally posted by Zakath



Jag tror inte riktigt du förstår... Kanske jag som utryckt mig klantigt men jag hinner inte förklara.

Ok. Jag tror jag har missförstått men som sagt inget illa menat.:love:

Tror mitt budskap kom fram iallafall.

JAM
2004-05-25, 21:56
Mazer:

Men nu efter diverse samtal med både morsan och lite tjejkompisar så har jag fått mig en tankeställare. Varför bygger jag upp mig såhär? För att bli biffig?
Ja du, det är det endast du som vet. Jag är i alla fall av den starka övertygelsen att det enda som kan göra att man fortsätter att träna - oavsett vad man har för mål - är att man ser ett NÖJE i det! Tycker man att det är en pina måste man ha en sjuhelvetes självdiciplin och kanske smärre hjärnproblem för att köra på år efter år. Varför göra något man varken mår bra av eller tycker är roligt? Jag tränar först och främst för att DET ÄR ROLIGT och för att JAG MÅR BRA AV DET!

Tjejer vill ha vältränade killar, av typen hockey/fotbolls killar MYCKET hellre än biffar.
Då var vi där igen. Tränar du (enbart) för att du tror att du enklare ska få tjejer om du kan flexa lite med en fet lats? Om det är ditt syfte med träningen tror jag inte att du kommer att orka hålla på så länge, speciellt inte när du inser att du inte blir stor som ett hus på ett halvår. Redan nu verkar du ju ha fått dig en "tankeställare" som du själv kallar det.

Visst, de flesta av er som tränar vill antagligen tävla i detta
Jasså!? Det tror jag då verkligen inte! Jag känner väldigt många som tränar, men ingen som någonsin ens varit i närheten av att fundera på att tävla. Av alla som skriver här och inte redan tävlar tror jag att det är väldigt få som verkligen siktar på tävling (förutsatt att de nyligen börjat träna).

men nu gäller det att se bra ut, så jag tänker efter noga övervägande börja träna för att få en slimmad kropp med inte överbiffiga muskler, en beachkropp helt enkelt.
Och exakt hur tror du att din träning kommer att skilja sig från oss andra som tränar för att "bli grova"? Du måste ju också bygga muskler. Du kan inte "träna för att bli slimmad", det är bara kvällstidningarna som tycker det. Du kan inte "forma om" musklerna. Antingen går du ner i (fett-)vikt eller så lägger du på dig muskler (och fett). Finns inget annat.

Förresten, läsvärt! Kanske får du dig en tankeställare till... ;)Originally posted by Allan
Hur man blir stor... (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=19348&highlight=treo)

allan

Arne Persson
2004-05-25, 22:00
Det som gäller för kvinnor är följande: När dom väi vant sig vid stora muskler och annat som är stort så byter dom mkt ogärna ner sig!

Kalleh
2004-05-25, 22:10
En ganska stor del av de som börjar träna gör det främst av ganska korkade anledningar, brudar, kunna banka ner folk de inte tycker om, få respekt, eller så har de fått höra glåpord om sin späda kropp sen den dag de föddes. Men många ändrar uppfattning efter ett tag och fortsätter träna av en annan anledning och för sin egen skull. Gör man inte det kanske man bör överväga att lägga pengarna på ett besök hos en psykolog istället...?

Man får inte fler brudar när man blir större, och inte färre heller för den delen. Man får inte en massa respekt, snarare fler som bråkar med en för att man kan tyckas se kaxig ut. Har man inte gillat slagsmål innan ändrar man nog inte inställning och har man alltid varit feg blir man inte heller modig av muskler. Tycker man att man är tunn kommer man förmodligen fortsätta med detta trots att man blivit större och trots att folk runtomkring en ändrat uppfattning. Allan hade en del ganska vettiga saker att säga om detta ifall jag inte minns fel...

I alla dessa trådar som behandlar hur stor man ska bli eller vad som är lagom känns det som om diskussionen alltid kommer in på vad andra människor (främst av motsatt kön) vill se. WTF...?!!
Min erfarenhet är att de som tränar för någon annan än sin egen skull tröttnar rätt fort....

JAM
2004-05-25, 22:12
Originally posted by Arne Persson
Det som gäller för kvinnor är följande: När dom väi vant sig vid stora muskler och annat som är stort så byter dom mkt ogärna ner sig! Ja, så sant, så sant.

När det gäller musklerna vet du vad du talar om, men...
;) :notme:

RobbeliRobban
2004-05-26, 07:59
Det finns ju inga nackdelar med att vara stor, stark och ha gigantiska muskler: Du klarar allt fysiskt vardagsarbete med galans, kroppen skadas inte lika mycket eftersom musklerna är som ett pansar. Du känner dig trygg, stark och kapabel, och du är trygg, stark och kapabel.

Oavsett vad folk säger, så är det attraktivt med muskler, det tycker de flesta även om det inte erkänner det, se på alla gamla biffiga gymrävar 40+ trots grått hår och acneärr etc har de så gott som alltid vackra kvinnor hälften av deras ålder efter sig.

Så sluta hålla igen bara för att någon halvbög tutar i er att ni skall se ut som Brad Pitt, ha "lagom" med muskler, och bygg till max det lönar sig.

Det är attraktivt att väga 120+, ha armar på 55, bära magväska och lukta ostkaka, låt ingen få er att tro något annat.

Callister
2004-05-26, 08:39
Originally posted by RobbeliRobban
Det finns ju inga nackdelar med att vara stor, stark och ha gigantiska muskler: Du klarar allt fysiskt vardagsarbete med galans, kroppen skadas inte lika mycket eftersom musklerna är som ett pansar. Du känner dig trygg, stark och kapabel, och du är trygg, stark och kapabel.

Oavsett vad folk säger, så är det attraktivt med muskler, det tycker de flesta även om det inte erkänner det, se på alla gamla biffiga gymrävar 40+ trots grått hår och acneärr etc har de så gott som alltid vackra kvinnor hälften av deras ålder efter sig.

Så sluta hålla igen bara för att någon halvbög tutar i er att ni skall se ut som Brad Pitt, ha "lagom" med muskler, och bygg till max det lönar sig.

Det är attraktivt att väga 120+, ha armar på 55, bära magväska och lukta ostkaka, låt ingen få er att tro något annat.
Av alla tjejer jag snackat med, därbland mina systrar så tycker ingen om stora muskelberg på över 120 kg.

Arne Persson
2004-05-26, 08:45
Originally posted by Callister

Av alla tjejer jag snackat med, därbland mina systrar så tycker ingen om stora muskelberg på över 120 kg.

Tänk om dom säger det bara för att inte knäcka dig? Hemska tanke!;)

Sparrisen
2004-05-26, 08:48
Jag citerar mig själv:

"Tjejer vill ha killar som håller på att bli biffiga!!!!!
När de sedan är stora som hus är de inte så attraktiva längre... "


Det är min uppfattning iaf ;)


En vis man sa en gång till mig:

"****, se till att inte bli för stor nu bara, då får du inga tejer längre!"

:thumbup:

Grahn
2004-05-26, 09:01
Anledningarna till att man börjar träna varierar, lika alla andra sporter/hobbys.
Dock är de mest de som har roligt under själva träningen som fortsätter år ut och år in.

Har du inte kul, känner du inte suget efter att lyfta skrot? Isf kan du ju likagärna göra ngt annat som du tycker är roligare.

Tungt lär du måsta köra oavsett hur stor du vill bli, HUR tungt är en annan fråga.

Frågar du fruntimmer vad de vill ha får du dessutom ETT svar det är dock inte det enda svaret, men det är ett ämne för andra trådar.

j00ar
2004-05-26, 10:40
Originally posted by RobbeliRobban
Det finns ju inga nackdelar med att vara stor, stark och ha gigantiska muskler: Du klarar allt fysiskt vardagsarbete med galans, kroppen skadas inte lika mycket eftersom musklerna är som ett pansar. Du känner dig trygg, stark och kapabel, och du är trygg, stark och kapabel.

Oavsett vad folk säger, så är det attraktivt med muskler, det tycker de flesta även om det inte erkänner det, se på alla gamla biffiga gymrävar 40+ trots grått hår och acneärr etc har de så gott som alltid vackra kvinnor hälften av deras ålder efter sig.

Så sluta hålla igen bara för att någon halvbög tutar i er att ni skall se ut som Brad Pitt, ha "lagom" med muskler, och bygg till max det lönar sig.

Det är attraktivt att väga 120+, ha armar på 55, bära magväska och lukta ostkaka, låt ingen få er att tro något annat.

Det var de dummaste jag hört, tjejer vill inte alls ha stora berg som pojkvänner.
Gå ut på stan och gör en undersökning.
"Vill ni att killen ska ha en Brad Pitt kropp eller Magnus Samuelsson kropp?"

Jag tror nog att ca 999 av 1000 tjejer skulle välja Brad Pitt, eftersom de oftast förknippar stora muskelberg med "no brain".

Iaf de jag snackat med.

MVH/ Mazer:naughty:

RobbeliRobban
2004-05-26, 10:58
Originally posted by j00ar


Det var de dummaste jag hört, tjejer vill inte alls ha stora berg som pojkvänner.
Gå ut på stan och gör en undersökning.
"Vill ni att killen ska ha en Brad Pitt kropp eller Magnus Samuelsson kropp?"

Jag tror nog att ca 999 av 1000 tjejer skulle välja Brad Pitt, eftersom de oftast förknippar stora muskelberg med "no brain".

Iaf de jag snackat med.

MVH/ Mazer:naughty:

Att denna "lagom" muskulösa fysik är så populär är för att det är homosexuella män som sätter trenderna. Homosexuella män är ju som bekant feminina, därför vill de att idealet skall se ut som en slags smått vältränad androgyn varelse.

Ett faktum är ju att folk blir påverkade av mode-trender, och följer dessa för att tycka som trendskaparna, innerst inne älskar kvinnor enorma muskler, ju enormare muskler desto mer attraktivt.

Det är mycket möjligt att större delen av kvinnorna ändå skulle välja Brad Pitt, men det har ekonomiska orsaker.

Jag väljer att citera mig själv:

"Det är attraktivt att väga 120+, ha armar på 55, bära magväska och lukta ostkaka, låt ingen få er att tro något annat."

Även: Det är attraktivt att väga 160+, ha en bröskorg som en tunna, trädstammsarmar och kagge, kunna dra 350+ i mark och 230+ i bänk, ha valkiga händer insmorda med talk och sår på smalbenen efter marklyft, låt ingen få er att tro något annat.

Tricklev
2004-05-26, 12:16
Om man lever sitt liv efter hur man tror andra vill att man ska ha det så borde man nog se över hela sitt liv.


För övrigt så är det vanligt att kvinnor vill ha mindre män dom är såkallade, "mediaskadade" dom flesta kvinnor som har haft pojkvänner eller polare som är intresserad av byggning och har på så sätt blivit utsatta för det brukar ändra åsikt.

Griparn
2004-05-26, 13:25
Varför bry sig om vad andra tycker, gå efter ditt eget huvud då kommer du nog längst.

henke_in_training
2004-05-26, 14:33
Originally posted by j00ar


Det var de dummaste jag hört, tjejer vill inte alls ha stora berg som pojkvänner.
Gå ut på stan och gör en undersökning.
"Vill ni att killen ska ha en Brad Pitt kropp eller Magnus Samuelsson kropp?"

Jag tror nog att ca 999 av 1000 tjejer skulle välja Brad Pitt, eftersom de oftast förknippar stora muskelberg med "no brain".

Iaf de jag snackat med.

MVH/ Mazer:naughty:

brad pitt och M samuelsson, ganska stor skillnad där... har du frågat om nåt mellanting?? som Izor tex :D

Pressarn
2004-05-26, 14:36
Lås den här pinsamma tråden? :whipped:

aliquis
2004-05-26, 15:27
esch, de skiter ju i kroppen ändå, träna för den kropp DU vill ha.

cali
2004-05-26, 15:33
Det handlar bara om att deffa ner dej tillräckligt tror jag!
Så länge man inte kör anabola kommer ingen någonsin att se opropitionerligt stor ut deffad.
Jag tror du har undehudsfett som får dej att se för stor ut, ta bort fettet och se hur mycket som blir kvar av dej.

Pingu
2004-05-26, 16:12
Du ska träna för dig själv ingen annan.

När jag lirade hockey var jag en speskit på 72 stenhårda kilon och jag hatade hur min kropp såg ut. Hade storlek L på kläderna då, nu xxxl eller c 64 . Trivs skitbra med att ha vuxit till mig.....

Jagtränar för min egen skull inte för flickvännen eller stranden

balder
2004-05-26, 16:22
Originally posted by j00ar
Jo men hur vill ni se ut, som Arnold eller Brad Pitt?

Efter att ha blivit medlem på hälso.info och Kolo så har jag blivit förblindad av alla som vill bli biffar, det är inte egentligen hur jag vill se ut.
Då vill jag hellre ha en Brad Pitt kropp än en Arnold´s.



Om du siktar på att skaffa dig en Arnoldkropp så kanske du hamnar på en Pittkropp? :thumbup:

Whey
2004-05-26, 17:21
Originally posted by balder


Om du siktar på att skaffa dig en Arnoldkropp så kanske du hamnar på en Pittkropp? :thumbup:

Ja, för det är ju inte som vissa på mitt gym säger till varandra:

"Jag tränar bara en gång i veckan, för jag vill inte bli biffig..."

Wilson
2004-05-26, 18:03
vafan.. SÅ LÄTT är det inte att skaffa sig muskler! Tränar du seriöst i kanske 3 år så har du en kropp som brad pitt eller kanske något större. Det är inte alls lätt att få en kropp som tex vin diesel. Det kräver flertal år av slit och vilja.

Jag tycker det är fult med riktiga biffar. Roddy benjaminsson ligger nära mitt ideal.
Dessutom... kolla på arnold. Han har alltid varit en riktigt muskulös kille, men har aldrig direkt haft problem med att få snygga tjejer:) förmodligen mycket tack vare sin charm.

Sen.. bara för man har en snygg kropp så kommer inte tjejer klänga sig på dig! det är mycket mer än kroppen som är viktigt för att kunna ragga upp tjejer.

Tror man att man ska få fler tjejer bara för man tränar upp sig en snygg kropp så tror man nog fel. Då blir man nog besviken. Likaså tror jag inte att tjejer kommer undvika dig bara för du råkar ha 45 cm armar eller något sånt.

-=(WatchTower)=-
2004-05-26, 18:13
Originally posted by Wilson
vafan.. SÅ LÄTT är det inte att skaffa sig muskler! Tränar du seriöst i kanske 3 år så har du en kropp som brad pitt eller kanske något större. Det är inte alls lätt att få en kropp som tex vin diesel. Det kräver flertal år av slit och vilja.

Jag tycker det är fult med riktiga biffar. Roddy benjaminsson ligger nära mitt ideal.råkar ha 45 cm armar eller något sånt.

Så svårt är det inte att skaffa sig muskler, du behöver inte träna mer än ett halvår eller mer för att se ut som benranglet Brad pitt eller bättre, om du har lite vilja och schyssta gener.

cali
2004-05-26, 18:20
Originally posted by Wilson
.Tror man att man ska få fler tjejer bara för man tränar upp sig en snygg kropp så tror man nog fel. Då blir man nog besviken. Likaså tror jag inte att tjejer kommer undvika dig bara för du råkar ha 45 cm armar eller något sånt.

Jo det får man.....givet att man har något bakom pannbenet samt lite känsla också.

-=(WatchTower)=-
2004-05-26, 18:26
Originally posted by cali


Jo det får man.....givet att man har något bakom pannbenet samt lite känsla också.

Där kan jag faktiskt hålla med Cali. Brudarna kommer fram och pratar frågar och undrar, tittar osv om du glider runt på stränder som har hög "raggningsfaktor". Så visst är en schysst vältränad kropp en brudmagnet.

Wilson
2004-05-26, 18:33
Möjligtvis på stranden... men det spelar ju ingen roll hur snygg och vältränad kropp du än har, ifall du är usel på att ragga.
För att ta ett exempel... jag har en kompis, bara en:), som inte har speciellt tränad kropp, snarare lite småfet på magen och allmänt otränad. Visserligen ser han bra ut i ansiktet, men han e grymt bra på att ragga och kan få tjejer även ifall han inte har nån snygg kropp. Det handar ju ändå mest om utstrålning, karisma, charm och ganska mycket ett attraktivt ansikte, för att få sig ett ragg. Därav tror jag inte man får mer tjejer bara för man har snygg kropp, bara möjligen fler blickar på sig.

Wilson
2004-05-26, 18:36
Originally posted by -=(WatchTower)=-


Så svårt är det inte att skaffa sig muskler, du behöver inte träna mer än ett halvår eller mer för att se ut som benranglet Brad pitt eller bättre, om du har lite vilja och schyssta gener.

beror väl på vilket utgångsläge du har... en fullt otränad kille med spinkiga muskler skulle jag vilja se komma upp i brad pitts kropp på ett halvår. Det handlar ju en hel del om kunskap också och att få kunskap tar en del tid det med.

Shadow Warrior
2004-05-26, 18:51
Originally posted by Wilson
Möjligtvis på stranden... men det spelar ju ingen roll hur snygg och vältränad kropp du än har, ifall du är usel på att ragga.
För att ta ett exempel... jag har en kompis, bara en:), som inte har speciellt tränad kropp, snarare lite småfet på magen och allmänt otränad. Visserligen ser han bra ut i ansiktet, men han e grymt bra på att ragga och kan få tjejer även ifall han inte har nån snygg kropp. Det handar ju ändå mest om utstrålning, karisma, charm och ganska mycket ett attraktivt ansikte, för att få sig ett ragg. Därav tror jag inte man får mer tjejer bara för man har snygg kropp, bara möjligen fler blickar på sig.

Det är bättre att vara vältränad och dålig på att ragga än att vara en soffpotatis som är dålig på att ragga....

Pressarn
2004-05-26, 18:53
Originally posted by Shadow Warrior


Det är bättre att vara vältränad och dålig på att ragga än att vara en soffpotatis som är dålig på att ragga....
Hehe :thumbup: :cheers:
Det där är svaret på många liknande saker.

ErikWrestlingFreaket
2004-05-26, 18:55
Originally posted by Wilson


beror väl på vilket utgångsläge du har... en fullt otränad kille med spinkiga muskler skulle jag vilja se komma upp i brad pitts kropp på ett halvår. Det handlar ju en hel del om kunskap också och att få kunskap tar en del tid det med.

En Brad Pitt kropp kan man lugnt få på en halv månad.
Jag fattar inte allt snack om att Brad Pitt skulle vara vältränad och grov.:smash:
Mina magrutor syns så jag är också grov;)

cali
2004-05-26, 18:56
Originally posted by Wilson


beror väl på vilket utgångsläge du har... en fullt otränad kille med spinkiga muskler skulle jag vilja se komma upp i brad pitts kropp på ett halvår. Det handlar ju en hel del om kunskap också och att få kunskap tar en del tid det med.

Så sant som det var sagt!
Det finns knappast någon som gått ner på gymmet och gjort rätt från början, man får nog nästan räkna med att första halvåret året är en prövotid av trail and error. Man måste hitta vad som funkar för en själv, sen kan man börja räkna på år :)

Pressarn
2004-05-26, 18:57
Originally posted by cali


Så sant som det var sagt!
Det finns knappast någon som gått ner på gymmet och gjort rätt från början, man får nog nästan räkna med att första halvåret året är en prövotid av trail and error. Man måste hitta vad som funkar för en själv, sen kan man börja räkna på år :)
Jag körde max-ot i början, trial and error som du sa ;)

-=(WatchTower)=-
2004-05-26, 18:57
Originally posted by Wilson


beror väl på vilket utgångsläge du har... en fullt otränad kille med spinkiga muskler skulle jag vilja se komma upp i brad pitts kropp på ett halvår. Det handlar ju en hel del om kunskap också och att få kunskap tar en del tid det med.

Kunskap? Det enda man behöver se till är att överbelasta musklerna från pass till pass och samtidigt äta tillräckligt. Svårare än så är det inte!! Självklart har man kollat upp i någon bok hur man utför övningarna sen är det bara att köra på.

Pressarn
2004-05-26, 18:59
Originally posted by -=(WatchTower)=-


Kunskap? Det enda man behöver se till är att överbelasta musklerna från pass till pass och samtidigt äta tillräckligt. Svårare än så är det inte!! Självklart har man kollat upp i någon bok hur man utför övningarna sen är det bara att köra på.
Vet du vad "kunskap" betyder? :smash:

cali
2004-05-26, 19:03
Originally posted by Pressarn

Jag körde max-ot i början, trial and error som du sa ;)

Hehe...nu följer jag då inte Max-ot strikt, utan har mer deras principer som ledstjära i min träning.
Jag har tränat så pass mycket att jag vet vad som fungerar och inte. Mycket i Max-ot fungerar ypperligt.

-=(WatchTower)=-
2004-05-26, 19:08
Originally posted by Pressarn

Vet du vad "kunskap" betyder? :smash:

I det här sammanhanget har jag svårt att förstå var den sk "kunskapen" finns. Att bläddra igenom en bok med övningsutförande och sätta ihop sitt träningsschema kan vemsomhelst göra som är läskunnig på 1timmes tid. Förstår inte vilken "kunskap" man måste skaffa sig som tar tid??

Men du är välkommen att förklara det för mig!

Allan
2004-05-26, 19:14
Originally posted by -=(WatchTower)=-


I det här sammanhanget har jag svårt att förstå var den sk "kunskapen" finns. Att bläddra igenom en bok med övningsutförande och sätta ihop sitt träningsschema kan vemsomhelst göra som är läskunnig på 1timmes tid. Förstår inte vilken "kunskap" man måste skaffa sig som tar tid??

Men du är välkommen att förklara det för mig!

Hör du till typen som läser en bok för att lära dig köra bil också? Eller lyssnar på ett radioprogram för att lära dig simma?

Det är inte så enkelt som det låter, fast i början bör det vara ganska okomplicerat. Men det krävs en aning mer för att få till det så det faktiskt ger resultat också.

allan

-=(WatchTower)=-
2004-05-26, 19:17
Originally posted by cali


Så sant som det var sagt!
Det finns knappast någon som gått ner på gymmet och gjort rätt från början, man får nog nästan räkna med att första halvåret året är en prövotid av trail and error. Man måste hitta vad som funkar för en själv, sen kan man börja räkna på år :)

När jag själv bestämde mig för att styrketräna satte jag ihop ett träningsschema på 6dagar i veckan och började köra direkt efter det och har inte ändrat ett skvatt (förutom att jag kör mindre ben övningar då dem växer för bra). Jag vet inte hur du Cali har spenderat ditt halvår med trial end error men ibland känns det ofta som många tränande på gymmen ska krångla till en massa saker i samband med träningen (kost och sk. avancerade träningsschema), när man kan få utmärkta resultat av att köra vanliga enkla saker och äta vanlig mat utan tillskott.

Allan
2004-05-26, 19:20
Originally posted by -=(WatchTower)=-


När jag själv bestämde mig för att styrketräna satte jag ihop ett träningsschema på 6dagar i veckan och började köra direkt efter det och har inte ändrat ett skvatt (förutom att jag kör mindre ben övningar då dem växer för bra). Jag vet inte hur du Cali har spenderat ditt halvår med trial end error men ibland känns det ofta som många tränande på gymmen ska krångla till en massa saker i samband med träningen (kost och sk. avancerade träningsschema), när man kan få utmärkta resultat av att köra vanliga enkla saker och äta vanlig mat utan tillskott.

Lägg upp lite bilder i Bildforumet då!

allan

-=(WatchTower)=-
2004-05-26, 19:28
Originally posted by Allan


Hör du till typen som läser en bok för att lära dig köra bil också? Eller lyssnar på ett radioprogram för att lära dig simma?

Det är inte så enkelt som det låter, fast i början bör det vara ganska okomplicerat. Men det krävs en aning mer för att få till det så det faktiskt ger resultat också.

allan

Jag förstår inte var svårigheten ligger i att lyfta en hantel eller skivstång? Jag kan förstå att dina resultat blev lidande i början om du upplevde inlärningströskeln lika komplicerad som bilkörning.

Löjtnant Blank
2004-05-26, 19:29
Originally posted by -=(WatchTower)=-


Jag förstår inte var svårigheten ligger i att lyfta en hantel eller skivstång?
Jesus fucking christ! :laugh:

Allan
2004-05-26, 19:40
Originally posted by -=(WatchTower)=-


Jag förstår inte var svårigheten ligger i att lyfta en hantel eller skivstång? Jag kan förstå att dina resultat blev lidande i början om du upplevde inlärningströskeln lika komplicerad som bilkörning.

Jag vet inte om du är medvetet provokativ. Är du det kan jag tala om för dig att då har du hamnat på fel forum. Om du bara försöker göra dig rolig missade jag tyvärr poängen.
Om du helt enkelt inte vet är det en annan sak. Styrketräning är oerhört komplext, så komplext att det finns professurer i ämnet vid svenska och utländska högskolor. Inte just för att analysera en bicepscurl - men det finns det istället t ex redskapstillverkare som gör - men för att studera effekterna på kroppen, kombinerat med kost och sömn.
Det finns en orsak till att det finns instruktörer på de flesta gym, och det finns en orsak till att det finns tränare för tyngdlyftare och styrkelyftare. Och det är att för att utföra rörelserna korrekt måste nån annan kontrollera utförandet. Därefter måste man nöta och nöta och nöta tills det sitter i ryggmärgen.
Att lära dsig få muskelkontakt tar sin lilla tid, liksom att hitta den magiska punkten där man måste sätta in den största kraftansamlingen.
Dessutom är det inte så enkelt som att bara trycka ihop ett program som man tycker ser bra ut och bara blåköra. Fast när man ser nybörjarna imitera proffsbyggarnas träningsprogram förstår man ju att du knappast är ensam.

allan

Allan
2004-05-26, 19:41
Och var har man våra "forskare" när man behöver dem?

allan

-=(WatchTower)=-
2004-05-26, 19:44
Originally posted by Allan


Lägg upp lite bilder i Bildforumet då!

allan

Jag tycker avatarbilden beskriver min fysik ganska bra, smala leder kombinerat med välplacerade muskelbukar och getingmidja. Lite fler tår/fingrar än 3 har jag dock :)

Allan
2004-05-26, 19:45
Äsch, ta några bilder och lägg upp.

allan

Fyrkantig_njure
2004-05-26, 19:50
jag ser redan bra ut, det enda jag vill få till är magen, emn jag tränar 7-9 ggr/ veckan =D både fotboll och Gym, gymmet för att bli större och tåla mer i fotbollen, hårdare närkamper osv, tränar benen på gymmet för att bli snabbare skjuta hårdare osv...fotbollen ger mig kondition och "klipper av" onödigt fettintag...*i'm i n heaven* :angel:

Metal_boy_
2004-05-26, 20:11
Originally posted by SeWs
Men det är ju bara att träna på tills man är så grov som man vill va...sen kna man dra ner på träningen och bara behålla formen så att säga =). Dina mål kan ju kommas att ändras med tiden också, jag tyckte tex kalsong modellerna såg starka ut förut, nu tycker jag dom ser klena ut, men arnold är lite stor för mig också, tacka gudarna för mellanting :P.

du tränar och sen är du utan att du vet om det mycket köttigare än du planerat och tycker själv inte att du är märkvärdig och får större mål hela tiden..stort blir mindre hela tiden i våra ögon

innan jag började träna drömde jag om fysiken som Edward Norton har i American history x...såg den för ett tag sen och trodde inte mina ögon..typ fan ville jag se ut sådär?!! han e ju vältränad men han är ju inte bitig som jag tyckte då..

-=(WatchTower)=-
2004-05-26, 20:23
Originally posted by Allan


Jag vet inte om du är medvetet provokativ. Är du det kan jag tala om för dig att då har du hamnat på fel forum. Om du bara försöker göra dig rolig missade jag tyvärr poängen.
Om du helt enkelt inte vet är det en annan sak. Styrketräning är oerhört komplext, så komplext att det finns professurer i ämnet vid svenska och utländska högskolor. Inte just för att analysera en bicepscurl - men det finns det istället t ex redskapstillverkare som gör - men för att studera effekterna på kroppen, kombinerat med kost och sömn.
Det finns en orsak till att det finns instruktörer på de flesta gym, och det finns en orsak till att det finns tränare för tyngdlyftare och styrkelyftare. Och det är att för att utföra rörelserna korrekt måste nån annan kontrollera utförandet. Därefter måste man nöta och nöta och nöta tills det sitter i ryggmärgen.
Att lära dsig få muskelkontakt tar sin lilla tid, liksom att hitta den magiska punkten där man måste sätta in den största kraftansamlingen.
Dessutom är det inte så enkelt som att bara trycka ihop ett program som man tycker ser bra ut och bara blåköra. Fast när man ser nybörjarna imitera proffsbyggarnas träningsprogram förstår man ju att du knappast är ensam.

allan

Jag försöker inte provocera dig utan berättar bara hur jag gjorde. Mitt sätt att inleda "BB/styrketräningen" är säkert långtifrån det optimala men det har fungerat bra för mig (att blåköra), inte heller har jag visat mitt träningsprogram för någon PT och dem skulle säkert ha en massa synpunkter på det. Det är inte baserat på någon proffsbyggares träningsprogram.

Styrketräning som ämne är oerhört komplicerat som du mycket riktigt påpekar och dem processer som ingår när det gäller kost, sömn, träning och dem olika varianter har jag inte någon större kunskap om. Istället tänker jag i "enkla termer" utelämnar därför kalorierräknandet , GI-index, kostillskottscirkusen till andra tränande och experter. Jag själv äter när jag är hungrig och tränar enligt några få enkla principer.

Mitt råd är att inte komplicera "styrketräningen" alltför mycket utan köra på det som känns bra och är enkelt.

Allan
2004-05-26, 20:29
Originally posted by -=(WatchTower)=-


Mitt råd är att inte komplicera "styrketräningen" alltför mycket utan köra på det som känns bra och är enkelt.

Nu är jag inte ironisk men exakt sådär resonerade en kompis som började träna samtidigt som jag. Körde det som kändes bra, och var enkelt. Efter ett par år insåg han att det där var rena semesterträningen och de framsteg han gjorde lika gärna kunde ha att göra med hans naturliga tillväxt.
Ahaupplevelsen kom när han fick möjlighet att träna med några som var något mer avancerade. Nu menar inte jag att ditt program skulle vara skräp, men det finns en jävla massa fallgropar på vägen, och det är så otroligt synd att trilla i dom.

När vi började var det knappt nån som kunde nåt om det här - idag finns det folk som är vansinnigt kunniga. Dra nytta av det och uppfinn inte hjulet en gång till.

allan

Arne Persson
2004-05-26, 21:22
Originally posted by -=(WatchTower)=-


Jag försöker inte provocera dig utan berättar bara hur jag gjorde. Mitt sätt att inleda "BB/styrketräningen" är säkert långtifrån det optimala men det har fungerat bra för mig (att blåköra), inte heller har jag visat mitt träningsprogram för någon PT och dem skulle säkert ha en massa synpunkter på det. Det är inte baserat på någon proffsbyggares träningsprogram.

Styrketräning som ämne är oerhört komplicerat som du mycket riktigt påpekar och dem processer som ingår när det gäller kost, sömn, träning och dem olika varianter har jag inte någon större kunskap om. Istället tänker jag i "enkla termer" utelämnar därför kalorierräknandet , GI-index, kostillskottscirkusen till andra tränande och experter. Jag själv äter när jag är hungrig och tränar enligt några få enkla principer.

Mitt råd är att inte komplicera "styrketräningen" alltför mycket utan köra på det som känns bra och är enkelt.

Lycka till med din resultatlösa styrketräning då! Du har hela livet framför dig att slösa bort!

-=(WatchTower)=-
2004-05-26, 22:04
Originally posted by Arne Persson


Lycka till med din resultatlösa styrketräning då! Du har hela livet framför dig att slösa bort!

Styrketräningen har varit långtifrån resultatlös, istället har jag fått som jag själv tycker godkända resultat.

Metal_boy_
2004-05-26, 22:08
Originally posted by -=(WatchTower)=-


Styrketräningen har varit långtifrån resultatlös, istället har jag fått som jag själv tycker godkända resultat.

själv tycker jag du ser lite genomskinlig ut..iaf på avatarn att döma ;)

Kalleh
2004-05-26, 22:33
Originally posted by Allan


Lägg upp lite bilder i Bildforumet då!

allan


Min mening är inte att ta parti för någon men det finns ganska många här på kolo som skriver ganska mycket vars foton jag saknar i bildforumet, däribland en gäng icke namngivna moderatorer. Eller har jag inte letat tillräckligt...?

JAM
2004-05-26, 23:24
Originally posted by j00ar
Jo men hur vill ni se ut, som Arnold eller Brad Pitt?Helt ärligt: Som Arnold! Lätt! Visst, Pitten är eftertraktad bland världens fruntimmer, men va fan! Även om jag skulle se ut precis så skulle jag inte vara det (då heller), för jag är inte svinrik och känd. Dessutom skulle jag kunna sitta hemma med mina Arnold-pecs och mysa. :love:

Arne Persson
2004-05-27, 07:10
Originally posted by Kalleh



Min mening är inte att ta parti för någon men det finns ganska många här på kolo som skriver ganska mycket vars foton jag saknar i bildforumet, däribland en gäng icke namngivna moderatorer. Eller har jag inte letat tillräckligt...?

Vilka ganska många åsyftas?

BigArmsBaby
2004-05-27, 07:22
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by j00ar
Jo men hur vill ni se ut, som Arnold eller Brad Pitt?
--------------------------------------------------------------------------------



ARNOLD!!!

-=(WatchTower)=-
2004-05-27, 09:34
Originally posted by Allan


Lägg upp lite bilder i Bildforumet då!

allan

Jag slängde upp lite bilder som kan ge en liten fingervisning. Nu vill jag se bilder på dig!

Grahn
2004-05-27, 09:37
Originally posted by -=(WatchTower)=-


Jag slängde upp lite bilder som kan ge en liten fingervisning. Nu vill jag se bilder på dig!

Bilder på Allans ben har väl funnits i det forumet sen minst ett år iaf.

Edit: Kan iofs inte påstår att jag kan hitta dem.

Zlin
2004-05-27, 10:55
Grahn: Finns i hans numera nerlagda (:cryout: ) träningsjournal "ut ur dvalan" eller något i den stilen.

Kalleh
2004-05-27, 11:48
Originally posted by Arne Persson


Vilka ganska många åsyftas?


Det är inget krav från min sida att se foton på någon för att ta det han/hon säger på allvar. Men för vissa är det tydligen så, det fenomenet har ju upträtt även i andra trådar. Och vad jag menar är att flera av de som skriver här och verkar väldigt kunniga inte har några egna bilder upplagda (som jag hittar iallafall), vilka det är vet väl dom själva, detta är inte riktat mot någon speciell person. Om man skulle kräva bildbevis av alla som har en åsikt, är det inte lika bra att kolozzeum kräver bilder redan vid registrering...?

JAM
2004-05-27, 11:56
Originally posted by Zlin
Grahn: Finns i hans numera nerlagda (:cryout: ) träningsjournal "ut ur dvalan" eller något i den stilen. Ja, va fan, har den försvunnit eller?!

Grahn
2004-05-27, 14:14
kalleh: Kan ju ha ngt att göra med att det finns MÅNGA gurus som tränat i 3månader och väger runt 50kg på deras 15åriga lekamen.

zlin: Ahhh oki! :thumbup:

Kalleh
2004-05-27, 14:52
Originally posted by Grahn
kalleh: Kan ju ha ngt att göra med att det finns MÅNGA gurus som tränat i 3månader och väger runt 50kg på deras 15åriga lekamen.

zlin: Ahhh oki! :thumbup:


Det har du säkerligen helt rätt i. Men avsaknaden av bilder innefattar även personer som har varit registrerade här ganska länge, är betydligt mycket äldre än 15 och har tränat i ganska många år. Vad jag ifrågasatte var hur man kan kräva bildbevis av någon när man själv inte visat några bilder? Är detta ett väldigt underligt resonemang eller...?:confused:

Grahn
2004-05-27, 14:58
Kalleh: Vet inte riktigt vilka du menar, både Arne och Allan finns på bild.
Svårt att bevisa ngt alls, bilder är väl ett sätt att "påvisa" att man vet vad man pratar om till en viss grad iaf...

Kalleh
2004-05-27, 15:14
Originally posted by Grahn
Kalleh: Vet inte riktigt vilka du menar, både Arne och Allan finns på bild.
Svårt att bevisa ngt alls, bilder är väl ett sätt att "påvisa" att man vet vad man pratar om till en viss grad iaf...


Tvivlar inte på att Allan finns på bild men berätta vart för jag hittar då inte...? Och Arne har jag aldrig ifrågasatt, jag har sett hans bilder tidigare.

Hade det inte varit bättre om det fanns ett krav från forumets sida att alla medlemmar skulle ha åtminstonde en bild upplagd? Då hade vi sluppit disussioner av den här sorten...

z_bumbi
2004-05-27, 15:49
Originally posted by Kalleh



Min mening är inte att ta parti för någon men det finns ganska många här på kolo som skriver ganska mycket vars foton jag saknar i bildforumet, däribland en gäng icke namngivna moderatorer. Eller har jag inte letat tillräckligt...?

King Grub och jag har bildat ett gäng? Kul! Jag vill vara ledare, kalla med hädanefter "Tha leder" :D
Sen har väl alla andra moderatorer lagt ut bilder av någon typ, någonstans?

Problemet var väl att du uttryckligen tyckte det var lätt att lära sig styrketräna efter en bok samt att komponera ditt eget träningsprogram?
Jag har träffat folk som har lyckats lägga grunden på det sättet men det är inte många.

Har du inte haft problem med utförandet på några övningar?
Har du en bra böj t ex?

Allan
2004-05-27, 17:14
Jag plockade bort både journalen och bilderna för ett tag sen, i samband med att jag i varje fall rensade bort andra inlägg. Bilder suger något jävulskt med plats på ett redan segt forum. Jag slänger upp benbilden igen då.

allan

Popeye
2004-05-27, 18:29
Jösses vilken tråd :cryout:
Vill du bli atraktiv? Studera beteendevetenskap.
Det finns forskning som talar om vad kvinnor finner atraktivt, oavsett vad de själva säger. Det undermedvetna...

Finns det någon som blivit "för stor" utan att kura?

Klart Arnold har/hade en bättre fysik än Pitt. Pitt är ju en klenis :devil:

Fortsätt att köra tungt men se för guds skull till att lära dig rätt teknik för att undvika skador.
Vill du vara en räka? då är det bara att sätta igång och deffa. Vill du bli en biff? Ät rätt och ät mycket.

Kalleh
2004-05-27, 20:26
Originally posted by Allan
Jag plockade bort både journalen och bilderna för ett tag sen, i samband med att jag i varje fall rensade bort andra inlägg. Bilder suger något jävulskt med plats på ett redan segt forum. Jag slänger upp benbilden igen då.

allan

Sjyssta ben Allan! :thumbup:

Klein
2004-05-28, 01:29
Originally posted by Allan


Jag vet inte om du är medvetet provokativ. Är du det kan jag tala om för dig att då har du hamnat på fel forum. Om du bara försöker göra dig rolig missade jag tyvärr poängen.
Om du helt enkelt inte vet är det en annan sak. Styrketräning är oerhört komplext, så komplext att det finns professurer i ämnet vid svenska och utländska högskolor. Inte just för att analysera en bicepscurl - men det finns det istället t ex redskapstillverkare som gör - men för att studera effekterna på kroppen, kombinerat med kost och sömn.
Det finns en orsak till att det finns instruktörer på de flesta gym, och det finns en orsak till att det finns tränare för tyngdlyftare och styrkelyftare. Och det är att för att utföra rörelserna korrekt måste nån annan kontrollera utförandet. Därefter måste man nöta och nöta och nöta tills det sitter i ryggmärgen.
Att lära dsig få muskelkontakt tar sin lilla tid, liksom att hitta den magiska punkten där man måste sätta in den största kraftansamlingen.
Dessutom är det inte så enkelt som att bara trycka ihop ett program som man tycker ser bra ut och bara blåköra. Fast när man ser nybörjarna imitera proffsbyggarnas träningsprogram förstår man ju att du knappast är ensam.

allan

Orsaken till att det finns professurer och instruktörer är enbart pengar. Styrketräning är business.
Att det är komplext ifrågasätter jag inte men det skulle inte finnas nån "vetenskap" kring det hela om det inte handlade om pengar. Och därav fnuttarna kring "vetenskap".

Popeye
2004-05-28, 12:50
Klein> Det finns mycket seriös forskning kring träning. All träning handlar inte enbart om bodybuilding, även rehab har stor nytta av forskning kring styrketräning. I det närmaste alla topidrottsmän idag tränar styrketräning och med tanke på hur mkt pengar det finns att tjäna om man är bäst så är det klart att man försöker hitta optimala träningsmetoder.
Man forskar inte enbart för forskningens skull.

Fatalist
2004-05-29, 00:11
Originally posted by j00ar
Jag har tänkt efter ett tag nu, angående min träning.
Under 3 mnader har jag kört på och kämpat på gymmet med tunga vikter, byggt på mig en del.

Men nu efter diverse samtal med både morsan och lite tjejkompisar så har jag fått mig en tankeställare.
Varför bygger jag upp mig såhär? För att bli biffig?
Eftersom man tränar med såhär pass tunga vikter sliter man lätt ut sig, det har jag märkt då jag både pajjat mitt knä och skadat både ryggen och handleden.

Tjejer vill ha vältränade killar, av typen hockey/fotbolls killar MYCKET hellre än biffar.

Visst, de flesta av er som tränar vill antagligen tävla i detta, men nu gäller det att se bra ut, så jag tänker efter noga övervägande börja träna för att få en slimmad kropp med inte överbiffiga muskler, en beachkropp helt enkelt.

Vad behöver jag ändra på i min träning för att fixa det? Är det bara att höja antalet reps, sänka vikten och börja köra mer kondition?

Någon som kan ge mig lite tips?

MVH/ Mazer:naughty:

Att bli det du kallar för "överbiffig" är inget du behöver oroa dig för de närmaste 7 åren.. Träna på lika hårt eller hårdare än du gör nu så får du en slimmad och hård kropp!

Fatalist
2004-05-29, 00:18
Originally posted by Callister

Av alla tjejer jag snackat med, därbland mina systrar så tycker ingen om stora muskelberg på över 120 kg.

Ja, det gäller ju att passa sig så man inte går upp 60 kg muskler över natten och upptäcker till sin "fasa" att man är ett 120kg's muskelberg :rolleyes:

Grahn
2004-05-29, 07:37
Originally posted by Fatalist


Ja, det gäller ju att passa sig så man inte går upp 60 kg muskler över natten och upptäcker till sin "fasa" att man är ett 120kg's muskelberg :rolleyes:

Typ...tar i lite hårt i bicepscurlen en dag och sen POOF nästa morgon vaknar man upp och ser ut EXAKT som Ronnie....skrämmande!

Micke84
2004-05-29, 10:44
Originally posted by Grahn


Typ...tar i lite hårt i bicepscurlen en dag och sen POOF nästa morgon vaknar man upp och ser ut EXAKT som Ronnie....skrämmande!

Det är tyvärr så det låter bland dem som inte har någon eller liten erfarenhet av träning. Man får inte ta i för hårt för då kan man få för stora muskler och det är inte snyggt.. Va f*n!!!! Är det bara mina gener som suger BIG TIME eller har de ingen aning om vad de pratar om? =)

Man blir knappast för stor av att ens träna stenhårt ett år! Jag är fortfarande klen och spinkig och har tränat i typ 4.:em:

//Micke

j00ar
2005-05-23, 20:03
Hehe, tack för alla svar. Ska börja träna hårt och tungt nu till hösten, och satsa på en PITT-kropp, eftersom jag inte tror att någon vettig brud i min ålder skulle vilja ligga och kela med en gigantisk trädstam.

Jag gör detta både för min skull, och för tjejernas skull, eftersom jag har kasst självförtroende, så lyssnar jag på vad tjejer gillar.
Kan även tillägga att jag har gått ner 3 kg på 2 veckor av att sluta med smör på mackor, dricka minimjölk istället för mellanmjölk, sluta äta godis men trots det kunna käka en pizza ibland.
Hihi, var bara tvungen att skryta. Så inte fan behövs det torsk varje dag för att en tränande individ ska kunna loosa lite extra ister. :hbang:

manlix
2005-05-23, 20:16
Slutade med smör på mackorna för några dagar sen och tänkte man kunde gå ner lite fettvikt kanske. Men helvete att man tryckte i sig en påse polly förut. Kunde inte hejda mig.

trubaduren
2005-05-23, 20:40
Hehe, tack för alla svar. Ska börja träna hårt och tungt nu till hösten, och satsa på en PITT-kropp, eftersom jag inte tror att någon vettig brud i min ålder skulle vilja ligga och kela med en gigantisk trädstam.

Jag gör detta både för min skull, och för tjejernas skull, eftersom jag har kasst självförtroende, så lyssnar jag på vad tjejer gillar.
Kan även tillägga att jag har gått ner 3 kg på 2 veckor av att sluta med smör på mackor, dricka minimjölk istället för mellanmjölk, sluta äta godis men trots det kunna käka en pizza ibland.
Hihi, var bara tvungen att skryta. Så inte fan behövs det torsk varje dag för att en tränande individ ska kunna loosa lite extra ister. :hbang:

Jag känner för dig grabben hade exakt samma problem när jag började träna. Du kan läsa lite här om mitt problem och vad jag fick för hjälp, håll till godo!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=34662

Snake
2005-05-23, 20:49
Hehe, tack för alla svar. Ska börja träna hårt och tungt nu till hösten, och satsa på en PITT-kropp, eftersom jag inte tror att någon vettig brud i min ålder skulle vilja ligga och kela med en gigantisk trädstam.

Jag gör detta både för min skull, och för tjejernas skull, eftersom jag har kasst självförtroende, så lyssnar jag på vad tjejer gillar.
Kan även tillägga att jag har gått ner 3 kg på 2 veckor av att sluta med smör på mackor, dricka minimjölk istället för mellanmjölk, sluta äta godis men trots det kunna käka en pizza ibland.
Hihi, var bara tvungen att skryta. Så inte fan behövs det torsk varje dag för att en tränande individ ska kunna loosa lite extra ister. :hbang:

Tog det dig ett år att komma till skott eller ? ;-)

Fatalist
2005-05-23, 21:10
Är detta ens möjligt att man kommer ihåg en sån här gammal tråd och svarar ??!


:laugh: :laugh: :laugh:


Ont: Håller med Fatalist! Verkar vara en vettig person!

j00ar
2005-05-23, 21:15
Tog det dig ett år att komma till skott eller ? ;-)

Haha, tänkte inte på att det var ett år sedan! :em:
Menmen, ja, det tog ett år! :cryout:

Big_Vik
2005-05-23, 21:19
Hehe, tack för alla svar. Ska börja träna hårt och tungt nu till hösten, och satsa på en PITT-kropp, eftersom jag inte tror att någon vettig brud i min ålder skulle vilja ligga och kela med en gigantisk trädstam.

Jag gör detta både för min skull, och för tjejernas skull, eftersom jag har kasst självförtroende, så lyssnar jag på vad tjejer gillar.
Kan även tillägga att jag har gått ner 3 kg på 2 veckor av att sluta med smör på mackor, dricka minimjölk istället för mellanmjölk, sluta äta godis men trots det kunna käka en pizza ibland.
Hihi, var bara tvungen att skryta. Så inte fan behövs det torsk varje dag för att en tränande individ ska kunna loosa lite extra ister. :hbang:

Du har ju för fan förlorat herraväldet över dig själv och din egen kropp! :confused: *screwy* *rolleyes*