handdator

Visa fullständig version : Shirunai innan deffen.


shirunai
2004-05-25, 13:08
Heter Andre Nordin 21år tränat snart i 3år.
Jag poserar kanske 2-3minuter perdag i spegeln, men ändå ser ni bristerna i poseringen. Jag deffade ned mig från 87.5kg till 79nåt tänkte ställa upp i fototävlingen, 3veckor innan smällde jag med bilen (som de flesta vet ni som såg bilderna) och kunde inte trycka till musklerna, hade ont i 4veckor men allt är bra nu har levt mitt gamla liv, ätit slisk men även bra mat, har gått från runt 79kg till 84kg men nu är det dags för deff ska vara klar 14agusti då jag ska utomlands, vill våga kunna sola utan att ha en handuk på magen. 10-12Veckor dit, ska väll tappa 8kg...uppskattningsvis har jag 10-13kg om jag skulle va lagomt hård. Nu deffar jag bara så jag kan börja bygga efter semestern.

Här kommer bilderna! (förövrigt är jag en kort kille på 183cm)

shirunai
2004-05-25, 13:10
Förövrigt så har jag bara böjt i några månader med uppehåll pågrund av problem. och axlarna körde jag inte de första 1½ första åren. (inte benen heller) böjer runt 60kg * 6 en bra dag.


edit, jag får inte trycket i höger lats i vissa poseringar.

Big Al
2004-05-25, 13:31
Mer mat å mer mark så blir det här kanon! :thumbup:

/Al

shirunai
2004-05-25, 13:40
Mark är den roligaste övningen så det ska inte vara några problem :), maten ja efter agusti så ska det ätas :eating:.

Medusa
2004-05-25, 13:40
Shirunai: Deffa inte, fortsätt bygg istället och gör lite cardio då och då, det är iallafall vad jag tycker.

shirunai
2004-05-25, 13:47
Denna pose blev bättre.'


edit: svar till medusa, jag känner att jag måste är så oskönt att ha jeans på sig, har fått märken efter valken på magen irriterande, känns som bilderna ljuger w8 ska du få se.

-=(WatchTower)=-
2004-05-25, 13:48
Se till att inte äta för mycket mat, du riskerar i så fall att sluta upp halvfet (som bilden ovan) och blir därför tvingad att genomgå en deff igen för att se "vältränad ut". Det går att bygga muskler utan att man måste äta allt mellan munnen och horisonten.

shirunai
2004-05-25, 13:55
Originally posted by -=(WatchTower)=-
Se till att inte äta för mycket mat, du riskerar i så fall att sluta upp halvfet (som bilden ovan) och blir därför tvingad att genomgå en deff igen för att se "vältränad ut". Det går att bygga muskler utan att man måste äta allt mellan munnen och horisonten.

Håller helt med dig, efter krocken kunde jag träna en vecka försiktigt sen har jag dragit på mig en förkylning och efter det blev det väldigt oseriöst med träning och mat, åt slisk och massa skit, som vanliga svensson, samtidigt som jag åt bra mat för att inte tappa muskler, jag var lixom i en vilofas. Önskade det inte var så....hade det gått vägen hade jag ställt upp i tävlingen i vikten runt 77-78.5kg och deffat ned mig till 75 och börjat bygga sakta men så blev det inte nu sitter jag fet och vill deffa ned mig.


medusa nu ska du få se bilderna som lär shocka, bilderna här ljuger inte jag putar inte ut magen jag är avslappnad, JAG HATAR ATT VARA HALVFET! det hade varit en annan sak om jag fått massa muskler då står jag ut med fettet, när jag deffar ska jag max lägga på mig 6-7kg fett tills nästa år!


edit: ser ni märkerna efter valken :( permanenta !

Medusa
2004-05-25, 14:05
ok, deffa :D :kickass:

Zlin
2004-05-25, 14:09
Originally posted by Medusa
ok, deffa :D :kickass:

:laugh:

Snapphanen
2004-05-25, 14:27
Tung styrketräning (när du kommit igång) och morgonpromenader på typ en timme per dag + BRA mat så blir det bra... kanske kan slänga in några cardiopass efter träningen också om inte vågen vill ge med sig... lugnt mannen! :bpump: :whipped:

shirunai
2004-05-25, 14:32
Ingen fara jag vet hur jag ska göra, enda som är drygt att deffa bort skiten när man vill köra hårt.
försöker även köra såhårt som möjligt snapp, tro inte jag tränar som en whimp :D

Blir pasta, cous cous, potatissallad, ris och potatis med massor av kyckling och abborre och gädda!

övningar jag kör är

Knäböj
Benspark
Rakbenmark
Mark
Stångrodd
Chins
Tbar
Bicepscurl
Tricepspress
Militärpress
sidolyft
Bänk

så inga sissy övningar här (jo jag kör ju sidolyft)

Snapphanen
2004-05-25, 14:33
Kombinera? Klart du ska göra båda!!

shirunai
2004-05-25, 14:36
Jag tror inte på kombination :) både fettförbränning och byggning, enda muskelgruppen jag bygger på när jag deffar är den jag har efter ätardagen :)

Medusa
2004-05-25, 14:44
Shirunai, om det är någonting som kan hjälpa din deff så är det denna artiken, om det är det sista du någonsin gör, läs denna artikel, den är värd besväret:

http://www.thinkmuscle.com/articles/haycock/cardio-and-precontest-dieting.htm

Metal_boy_
2004-05-25, 17:10
fan värre än min mage ..slunkit ner en massa gainers ser det ut som?

btw de där märkena (strecken) blir ju när du har suttit ner och magen har veckat sig..dom e ju borta sen när du inte suttit på ett tag ..eller går omkring en stund

shirunai
2004-05-25, 20:43
inga gainers här inte, min mage är 90.5CM avslappnad det är pinsamt :)

ivandrago
2004-05-25, 21:18
Ingen fara på taket! bara deffa bort skiten och börja bygga igen, precis som du säger! Var lite i samma situation, fast utan bilolycka då :D. Halvfet och trivdes INTE. Ville egentligen fortsätta bygga, men inte med över 90cm runt midjan. Som du ser i min signatur har det varit ganska lätt att gå från 90,5 till 81 på relativt kort tid för mig iaf. Lycka till! :thumbup: