handdator

Visa fullständig version : Överarmssmärta


RobbeliRobban
2004-05-24, 22:23
Jag har lyckats med konstycket att skada högra överarmen, när jag skulle vända upp hantlar för stående hantelpress (jag tror det var här, eftersom då högg det till, och det kändes som det var ngt som gick sönder). Skall försöka beskriva själva smärtan och delarna det gör ont i, trots obefintliga anatomikunskaper.

Det fäster en sena (jag tror att det är en sena) vid armbågens framsida/insida ,just nere vid armbågen svider senan som attan, och känns svullen, gör konstant ont. När jag flexar överarmen som vid hammercurl känner jag en molande värk djupt inne i överarmen, vrider jag ut tummen och spänner flyttar sig smärtan till biceps.

Smärtan gör att jag har svårt att träna biceps, dragövningar för ryggen när man böjer armen, frivändningar, bröstflyes ens med väldigt lätt belastning.

Men inte alls vid övningar där inte biceps/brachialis involveras lite/inte alls tex mark, bänk, böj, axelpressar utan att jag behöver vända upp något.

Vad kan det vara för skada? Kan jag fortsätta träna det som inte gör ont? Har gått med et här i c:a 2v.

Hades
2004-05-25, 06:55
Dags att gå till läkare?