Visa fullständig version : bulk - bara dra upp protein och fett?
Ifall man ska bulka, kan man inte göra det genom att bara dra upp protein och fett i maten? jag vill itne binda så mycket vatten, vilket man ju borde göra genom att dra upp kolhydraterna.
Metal_boy_
2004-05-23, 20:13
Originally posted by Wilson
Ifall man ska bulka, kan man inte göra det genom att bara dra upp protein och fett i maten? jag vill itne binda så mycket vatten, vilket man ju borde göra genom att dra upp kolhydraterna.
kan du säkert..men du får ju inte lika mycke energi från proteinkällan och då drar du i dig onödigt mycke protein me..i kolhydratkällorna finner du ju protein också och de blir billigare att öka det intaget...fettet är jag lite osäker på ..enligt mig borde det ju gå eftersom kroppen tar upp fett som energi men de är lätt att överdosera och bli fet också
man kanske bara behöver dra upp fettet då. Då behöver man ju dessutom inte äta så mycket mer mat eftersom fett är väldigt kcalrikt. Lägga till lite nyttigt fett då och då borde ju bara vara positivt.
nån mer som har synpunkter?
Jag anser att det absolut enklaste sättet är att dra upp kolhydraterna under bulk, billigast om inte annat
Frågan är ju VARFÖR du skulle dra upp fettet? Proteinet är ju löst redan, som sagt, vad ska du med ännu mer protein till?
Äter du mer kolhydrater orkar du ju träna mer, fettet ger ju ingen energi under passen så vad ska du med en massa fett till?
Originally posted by aliquis
Frågan är ju VARFÖR du skulle dra upp fettet? Proteinet är ju löst redan, som sagt, vad ska du med ännu mer protein till?
Äter du mer kolhydrater orkar du ju träna mer, fettet ger ju ingen energi under passen så vad ska du med en massa fett till?
proteinet sa jag ju att jag inte skulle dra upp mer. Sen vill jag inte dra på mig för mycket vätska, därför jag tänkte att det vore bra att inte dra upp kolhydraterna för mycket. Äter ju redan en hel del kolhydrater så jag har ganska bra energi på passen.
Om, jag skriver om, du skall öka fettintaget så gör det med bra fett.
All viktökning leder till sämre insulinkänslighet och inlagring av fett i underhuden.
En stor del mättat fett kan lättare leda till förhöjda kolesterolvärden och sänkt insulinkänslighet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.