handdator

Visa fullständig version : Multipower Professional Whey?


Peder
2002-05-29, 17:02
Bra eller dåligt, nu öppnar Nutritionoutlet en butik här i uppsala :) och de säljer det. Har inte sett någon som använder det direkt? Nån som har testat det och kan säga hur det var? Har funderat på att köpa 2.5 kilo, ligger ju kring femhundringen.

200sx
2002-05-30, 06:35
vill oxå veta..

Lave
2002-05-30, 16:32
Sitter på jobb nu, o hinner därför inte skriva så mycket. Men gjorde en snabb koll på Multipowers hemsida (www.multipower.nu). Där står det att proteininnehållet är 30g / 100 och 21g / portion 30g. Eftersom att jag förutsätter att det första är felskrivet gjorde jag en beräkning efter vad det stod per portion och fick fram att proteinvärdet / 100g är 70g. Inte så värst bra tycker jag, och inte värt priset.Då kan Du lika gärna köpa ************* Whey-80 el 100 som ligger i samma prisklass men med högre proteinvärde (har jag för mig), i varje fall efter vad det står. Men detta är rent efter vad som går att läsa. Jag har ej testat produkten själv, kanske nån annan gjort det och har positivt/negativt att säg ? Eller så har jag räknat helt åt skogen :rolleyes:

[ 30 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lave ]

Peder
2002-05-30, 16:52
Sitter på jobb nu, o hinner därför inte skriva så mycket. Men gjorde en snabb koll på Multipowers hemsida (www.multipower.nu). Där står det att proteininnehållet är 30g / 100 och 21g / portion 30g. Eftersom att jag förutsätter att det första är felskrivet gjorde jag en beräkning efter vad det stod per portion och fick fram att proteinvärdet / 100g är 70g. Inte så värst bra tycker jag, och inte värt priset.Då kan Du lika gärna köpa ************* Whey-80 el 100 som ligger i samma prisklass men med högre proteinvärde (har jag för mig), i varje fall efter vad det står. Men detta är rent efter vad som går att läsa. Jag har ej testat produkten själv, kanske nån annan gjort det och har positivt/negativt att säg ? Eller så har jag räknat helt åt skogen

Tack för din analys Lave :), det stämmer att den har ett ganska lågt proteinvärde..jag har inte så mycket pengar att lägga på pulver heller. får se om nån som har användt pulvret skiver nått..

The Dwag
2002-05-30, 19:16
Den är inte god ! Jag har köpt den för några år sen... Den får nog 3 av 5 i betyg !

Frazze
2002-05-30, 19:27
PROFESSIONAL WHEY innehåller vassleprotein, vassleproteinpeptider, aminosyror, vitaminer och mineraler. Vassleprotein har högsta
biologiska värde som resulterar i ett högt proteinupptag vilket säkerställer maximal muskeluppbyggnad i samband med träning. Detta garanteras ytterligare genom att råvara av endast absolut högsta kvalitet används som ultra filtreras och genomgår en ion-exchange process för högsta renhet och aminosyre koncentration. Proteinråvaran har naturligt en hög halt av Glutamin, en aminosyra som är kraftigt involverad i muskulatur och dess uppbyggnad.


Näringsvärde per 100 g per portion, 30 g
Energivärde 1565 kj / 370 kcal 470 kj / 111 kcal
Protein 30 g 21 g
Kolhydrat 11 g 3,3 g
Fett 3 g 0,9 g
Vitamin B6 6,2 mg 1,9 mg
Kalcium 360 mg 108 mg
Fosfor 300 mg 90 mg
Magnesium 120 mg 36 gm



För att förtydliga lite :)

Lave
2002-05-30, 22:18
Som jag skrev ovan. Jag har inte provat den själv. Men med tanke på priset vs det låga proteininnehållet hade jag nog valt ett annat pulver. Jag har själv fått goda resultat med Whey-80 resp. Whey-100, men har även hört mycket ont om det. Men har Du ont om pengar att lägga på kosttillskott och absolut måste köpa ett billigt tillskott skulle jag nog faktiskt förr rekommendera Whey-produkterna från GG. ;) Lite av kosttillskottens Ikea :D Men har som sagt fått det att fungera. För övrigt är det ju ett tillskott, så lägg mkt pengar på bra mat också ;)

Peder
2002-05-30, 22:23
ok, tack för era svar :) Jag kollade upp lite andra pulver, ska försöka återge vad som stod. I alla fall.

Tripple whey fule, 20g protein på 28 lr 30g pulver.
Super whey fule, 17g protein på 28 lr 30g pulver.

whey-80 hade 21g på 28g pulver och som ni läste ovan har pro.whey från multipower också 21g protein på 28g pulver. Det är bättre än twinlabs pulver så det kan ju inte vara så dåligt. :)

GhostFace
2002-05-30, 22:46
...Kan diskuteras... ;)

Lave
2002-05-30, 22:55
:D :D :D

Peder
2002-05-30, 23:32
:) :D :D

Frazze
2002-05-31, 00:09
Hm. Vareviga gång jag beställer nåt nytt, liksom för att träffa, så kan man ge sig faan på att det börjar diskuteras här på kolozzeum. Och är det nånsing några positiva tongångar? NJET. Hm.

Antingen är alla ute efter att jävlas med mig. Eller så har jag oflyt. :D

Peder
2002-05-31, 18:48
Inte lätt, inte lätt Frazze :) Själv har jag varit på jakt efter ett wheypulver typ en månad..och inte har det blivit lättare av alla diskussioner här :D

Platina
2002-05-31, 20:30
Jag har testat Professional Whey jordgubb och choklad. Chokladen var vidrig men jordgubben helt underbar, både med mjölk och vatten! Jag köper numera alltid Professional Whey jordgubb. :)

För mig är smaken viktig, kan gärna betala lite extra för det. PW är ju inte det billigaste men ändå mycket prisvärt.

Lave
2002-05-31, 22:35
Det är ju bra om det smakar bra, eftersom man häller i sig en del av det. Men det viktigaste är ju ändå hur det fungerar. Har Du märkt någon skillnad mot andra protein Du testat ? Har Du testat många ? osv. Vore intressant :rolleyes:

Peder
2002-05-31, 22:50
Visst är det bra om det smakar bra, men det viktigaste är ju som sagt att pulvret ger någon effekt, annars kan man ju lika gärna dricka milkshake :D

Platina
2002-06-01, 09:52
De proteinpulver jag har testat är Twinlab triple whey, Proscore, Multipower formula 80+, EAS (kommer inte ihåg exakt namn här men det var whey protein), Nordic... kommer inte ihåg hela namnet, det var utan smaktillsats förvarat i plastpåse i pappkartong, Skip/Big Boss, och ett par sorter till som jag inte minns namnet på. Och så Professional whey såklart.

Jag skulle vilja påstå att man får bra effekt av alla dessa jag testat, fast triple whey och professional whey har kanske något bättre effekt än de andra, på mig i alla fall, detta kan ju vara individuellt.

Jag har också testat att köra utan tillskott, tex en liter mjölk eller några ägg efter träningen till kolhydraterna, men wheypulver är bättre.

Pure
2002-06-01, 22:04
Hur fan märker man om det är just proteinet som gör resultaten? :rolleyes:

Då lär man ha ruskigt fasta rutiner och bara protein hela tiden, eller?

Själv har jag då väldigt svårt att avgöra om ett protein har större effekt än ett annat. Jag äter proteintillskottet för att vara säker på att jag varje dag får i mig den mängd protein jag "tror" att jag behöver. På kreatin tycker jag mig kunna märka skillnader. Men jag vet inte, kanske är jag inte tillräckligt observant!

Twinlab håller väldigt hög kvalite´på sina produkter tycker jag. Triple Whey är lättblandat och känns som ett bra protein men inte är det speciellt gott! Särskilt inte om man inte tål mjölk som jag.

Pure
2002-06-01, 22:05
Oops! ...och bara byter protein osv. :mad:

Platina
2002-06-02, 20:52
Hur man märker att det just är proteinet som gör skillnaden? Så länge man inte deltar i en vetenskaplig studie eller liknande med exakta rutiner osv kan man ju inte "veta" men jag tror mig ha funnit skillnader i resultaten vid olika intag av protein efter träningen och olika totalt intag per dag. För mig är skillnaderna i resultat mellan att ta pulver eller inte så svåra att upptäcka eftersom jag får i mig för lite protein direkt efter träningen och även totalt under dagen utan tillskott under vissa perioder. Jag kanske får i mig mer protein av de sorterna jag föredrar (tar större portioner för att det är gott?)och därför får bättre resultat? Eller jag kanske omedvetet tränar hårdare? Jag vet inte, men upptäcker man något som verkar ge bra resultat så är det väl vanligt att man fortsätter med det? Sen tror jag att vassle är bättre än andra proteinpulver bla pga högt biologiskt värde, men vill man kan man ju ta mer av ett icke-vassle-pulver. Jag väljer vassle pga av högt BV. Eftersom jag hittat en sort jag gillar så köper jag det.

Om du inte märker skillnader så kanske det inte beror på att du inte är tillräckligt observant utan att du faktiskt tillgodoser dina behov med de pulver du testat. Du har säkert en bra sammansättning på din kost och din kropp växer och blir starkare vilket pulver du än använder. :)

Eftersom Peder frågade om någon testat Professional whey och därmed har en åsikt om det så svarade jag med min åsikt. Det som är så bra med sådana här forum är ju att man kan dela med sig av vad man tror och tycker, och även läsa vad andra tror och tycker. Och läser man om ett tips eller råd man inte gillar så struntar man i det. :)

Jag tycker i alla fall att Professional whey jordgubb är ett proteinpulver av hög kvalitet och med god smak. Därmed inte sagt att det inte finns fler som är bra och smakar gott, eller andra som är bättre, men detta är min favorit.

Peder
2002-06-02, 22:33
Svar till Platina:

Tack för ditt svar :) Ja, det är bra att man kan ventilera och utbyta erfarenheter av produkter på detta forum.

Pure
2002-06-03, 00:00
Mitt inlägg kanske verkade lite "hårt"!
Sorry, jag kände mig bara helt plötsligt så hopplöst borta i proteinträsket!
Ja, det är väldigt bra att man kan dela med sig av/och ta del av erfarenheter här.