handdator

Visa fullständig version : Gripper-schema?


lauria
2004-05-21, 23:36
Tjena!!! Jag hade tänkt och köpa några RB-gripper och undrar om ni har nått tips på något slags schema när det gäller grippers? eller hur ofta man bör köra greppet?



//////Tobbe

CoC
2004-05-22, 02:53
Kör en gång i veckan det första halvåret. Inkludera t ex grippers, pinch, "thick bar" och ev. även v-bar och enhandslyft med handtag som du kan inhandla av Britten David Horne. De senare två övningarna tränar även upp dina trapeius och stabilisatorer som medgör att du i framtiden kan lyfta tunga vikter utan perfekta vinklar och utan att skada dig vid minsta snedbelastning. För handlederna kan jag rekommendera stående underarmscurl och bending med lätta järnstavar el. spik. Det kan inte nog poängteras att bendingen måstevara lätt första halvåret. Efter ett halvår kan det vara dags att splitta upp träningen lite och köra två gånger i veckan. Till slut kan du köra nästan varje dag utan överträning.

Shadow Warrior
2004-05-22, 08:53
För att gör det simpelt och billigt rekomenderar jag att du tillverkar en tjock hantel utav en järn stång och ett rör och lite cement, sen fixar du lite pinchar och platecurls prylar, lätt att hitta på järn skroten, sen när du fixxat allt så inriktat du dej på enhandsmarklyft med thick dumbell, pinch och platecurls och så givetvis lite grippers och du har en fullt fungerade greppträning. Om du är riktigt hardcore (eller fattig) så skippar du gripperserna med :D

Pressarn
2004-05-22, 10:49
Ha grippern vid datorn och kläm lite när du blir förbannad :thumbup: